Älkää antako itsetehtyjä joululahjoja
En halua saada niitä teidän leipomia leipäsiä, itsetehtyjä korvakoruja tai saippuoita. Saati vaarallisia tuikkulyhtyjä.
Jos en oikeasti tunne lahjan antajaa niin syötävät jää syömättä koska en voi olla varma tietääkö hän elintarviketurvallisuudesta mitään. Kuinka monet tahmatassut on koskenut leivonnaisiin jne
Palasaippuaa ei meillä käytetä mihinkään koska sekin kerää pöpöjä. Hyih
Kommentit (148)
Mikä ihme kädenvääntö täällä palstalla on villasukista? Toiset kavahtavat, kuin ruttoista kirpumsyömää rakkia? Ja toiset tykkäävät yli kaiken! Villasukat eivät ole mikään pula-ajan lahja, vaan ihan kaikkina maailmanaikoina sopiva ja kiva lahja. Useimmat tykkäävät. Ja viluvarpaat vielä enemmän.
Villasukista-ja lapasista ilahdun aina. Ja oikeasti taitavan taiteilijan töistä.
Mutta nämä itsetehdyt ruokalahjat on vähän niin ja näin. En myöskään itse anna niitä kellekään.
Olisin halunnut kyllä leikellä lehdestä kuvia lahjaksi. Siellä on kauniita kuvia esim kukista niillä saa kodin kivaksi
Itsetehdyt sukat, sinappi, lapaset best.
Älkääkä niitä 'muka hauskoja' lasten kuvia, kun ei kiinnosta.
Vierailija kirjoitti:
mitään lapsiperheissä leivottuja lahjoja en ainakaan laittaisi suuhuni. en myöskään, jos taloudessa on toksoplasmoosia levittävä kissa
Heh, tästä olen samaa mieltä, vaikka mulla on 3 pientä lasta. Kun lasten kanssa leivotaan, niin ne leipomukset tulee VAIN meidän perheen syötäväksi.
Jos meillä on vaikka juhlat, johon tulee vieraita, hoidan tarjottavien tekemisen ilman lapsia. Lapset eivät aina noudata hygienisia toimintatapoja, vaikka kuinka muistuttaa...
Vierailija kirjoitti:
Mikä ihme kädenvääntö täällä palstalla on villasukista? Toiset kavahtavat, kuin ruttoista kirpumsyömää rakkia? Ja toiset tykkäävät yli kaiken! Villasukat eivät ole mikään pula-ajan lahja, vaan ihan kaikkina maailmanaikoina sopiva ja kiva lahja. Useimmat tykkäävät. Ja viluvarpaat vielä enemmän.
Kun ei yksinkertaisesti ole käyttöä. Käytän sisällä uggeja, villasukat on liukkaat eivätkä edes juuri lämmitä (ainakaan uggien veroisesti). Sain yli 5 vuotta sitten useamman parin enkä ole kovin montaa kertaa käyttänyt, vievät hirveästi tilaakin sukkalaatikossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi kumpa saisi itsetehdyt villasukat 😊
Mikä niissä on niin ihanaa. Arvostan laatulahjoja. Villasukat kuuluivat pula-aikaan. Varattomat kutovat niitä lahjaksi.
Varattomat...tai käsityöihmiset.
Vierailija kirjoitti:
Villasukat kelpaa lahjaksi, mutta ei mitään turhaa krääsää ja koriste-esineitä, joita pitää säilöä tai vielä pahempaa, pitää esillä.
Ruokalahjat tulee syötyä vain silloin, kun tiedän ettei antajan pöydällä hypi kissat ja muutenkin hygienia on kunnossa. Lasten kanssa tehtyjä leivonnaisia en halua syödä, vaikka omiakin lapsia on.
Koriste-esineiden suhteen olen samaa mieltä kanssasi.
Jos ei pidä saamistaan villasukista, niin ne voi lahjoittaa Ukrainaan.
Ajattelin tehdä työkavereille kynttilöitä, sillä moni oli tänä vuonna verotuslistan kärjessä. Mitä antaa ihmiselle, joka on juuri netonnut 20 milj. euroa? Ensin ostin Nuxen -matkakosmetiikkasetin, mutta mitä se ihminen sillä tekee, kun se voi ostaa ihan mitä haluaa? Enemmän arvostaisi itse tehtyä, jota ei kaupasta saa.
Ajattelin käyttää muottina muffinivuokia, konvehtimuotteja ja tehdä pari antiikkikynttilää, joista varmasti tulee kummallisen malliset, mutta eipä se polttamista haittaa.
Mitä aloittaja ostaisi miljonäärille joululahjaksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä niissä on niin ihanaa. Arvostan laatulahjoja. Villasukat kuuluivat pula-aikaan. Varattomat kutovat niitä lahjaksi.
Höpöhöpöhöö. En ole alkuunkaan varaton mutta olen intohimoinen sukkien kutoja. Harvoin lahjoitan kenellekään kun juntit luulevat, että itse kudonut kauniit sukat ovat pula-ajan tuotetta. En tykkää saada itse lahjoja koska tavaraa on jo tarpeeksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpöhöpöhöö.
---
Typerin kommentti IKINÄ! Älkää ikinä aloittako kommenttianne noin.
Kuka oikeasti kuvittelee, että tällainen lahja olisi jonkun mielestä kiva? Itse en haluaisi mitään tällaista itselleni. https://villananna.vaikuttajamedia.fi/2021/02/02/tee-se-itse-herkkukori/
Vierailija kirjoitti:
Tämä. Olen surkea käsitöissä ja hienot villasukat olisivat todella mieleen. Asun vanhassa puutalossa, minkä vuoksi villasukat kuuluvat talven peruskotiasuun.
Rakas sukulaiseni. Älä säiky tätä ketjua. Tarvitsen uudet villasukat ja olen itse onneton käsitöissä.
Vierailija kirjoitti:
Kuka oikeasti kuvittelee, että tällainen lahja olisi jonkun mielestä kiva? Itse en haluaisi mitään tällaista itselleni. https://villananna.vaikuttajamedia.fi/2021/02/02/tee-se-itse-herkkukori/
Esimerkiksi minä. Herkut kelpaavat aina. Lisäksi korille on tyhjänä aina käyttöä. Ja ihanaa, jos joku ajattelee juuri minua ja näkee vaivaa.
Vierailija kirjoitti:
Ketä nämä itsetehtyjen lahjojen saajat ovat? Keltä te niitä saatte?
En minä saa lahjan kuin puolisolta/ lapsilta ja äidiltäni. Sisarusten kanssa on sovittu, ettei lahjoja vaihdeta. Lähimmät naapurit saattavat tuoda konvehtirasian tai joulukukan. Työpaikalta tulee yleensä viinipullo ja jonkun yhteistyökumppanin jakama lahjakassi. Työkavereille, ystäville ja tutuille toivotellaan hyvät joulut. Kuvittelisin tämän olevan aika tyypillinen tilanne.
Ketkä teille siis askartelee ja leipoo itse lahjoja? Varsinkin ketkä puolitutut (viitaten aloitukseen)? Oletteko jotain paikkakuntanne pikkujulkkiksia, vai mitä? 😄
Varmaan ne, joiden lähisukulaiset ovat "käsityöimmeisiä", joiden luovuus on rajaton, mutta lahjat ja varastotilat ovat rajallisia. Sitten niitä huovutettuja tauluja ja savisia maljakoita yritetään tuputtaa kaikille sukulaisille. Plussaa saa toki siitä, että loukkaantuu, jos nama teokset eivät ole jatkuvasti esillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpöhöpöhöö. En ole alkuunkaan varaton mutta olen intohimoinen sukkien kutoja. Harvoin lahjoitan kenellekään kun juntit luulevat, että itse kudonut kauniit sukat ovat pula-ajan tuotetta. En tykkää saada itse lahjoja koska tavaraa on jo tarpeeksi.
Olen köyhästä kodista ja muistan lapsuudessa saadut villasukat. Tuottivat aina pettymyksen.
Olen 52-vuotias nainen, eivätkä villasukat edelleenkään kuulu jouluuni.
Vierailija kirjoitti:
Olin juuri aikeissa aloittaa origamilahjan satasen seteleistä taitellen. No, unohdetaan lahjat.
Tämä olisi maailman paras lahja!
Miten usein ja missä tilanteissa teille syötetään kylässä muiden tekemää ruokaa?