Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuleeko karenssi, jos työtön lähtee lomalle ulkomaille?

Vierailija
04.11.2022 |

2-3 viikkoa.

Kommentit (132)

Vierailija
121/132 |
11.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AndyspiritNorway kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Andyspirit kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tule karenssia, mutta tuolta ajalta et saa rahaa.

höpö höpö, tuo laki muuttui ajat sitten. nyklyään voit asua vaikka Thaimaassa vuoden työnhaussa eikä kukaan anna karenssia, ja kellekään ei tarvii kertoa minne ostit talveksi lennot, kunhan täällä SUomessa on osoite. Jos siihen tulkee työhönosoitus voi joutua karenssiin.

työtä voi hakea ulkomailla muutenkin ja nostaa työkkäriä itse aion mennä Intiaaan "etsimään töitä" kevääksi

No ei käy muuten kävisi.intia ei ole sopimusmaa johon maksetaan Suomesta työttömyysturvaa,laissa on määritelty ne maat.

ei ole näin toope!, voin olla Aasiassa etsimässä töitä vaikka vuoden, silti saan normikorvaukset ja asumistuen tänne, se on vain niin jos menet EU-alueelle ja olet niin idiootti että ilmoittautudut paikalliseen Työvoimatoimistoon etsimään töitä, niin siinä tapauksessa saat olla siinä 3 kk ja saat sen EU maan työkkäriä

kuka hullu nyt menee ilmoittaa itsensä esim Espanjan  työkkäriin jos ei oikeasti etsi edes töitä?

googleta

#Ulkomaanmatka ei ole este saada työttömyysetuutta. TE-toimisto / kokeilualueen kunta ei seuraa työttömän työnhakijan ulkomaanmatkojen määrää tai kestoa eikä matkasta tai sen ajankohdasta tarvitse ilmoittaa etukäteen TE-toimistolle / kokeilualueen kunnalle.

Intiaan et saa Suomesta työttömyysturvaa .jos et hoida työnhakua työttömyys etuus päättyy.vakituiseen osoitteeseen saa asumistukea mutta jos oleskelee ulkomailla asumistuki päättyy jossain vaiheessa jos katsotaan että Suomessa asuminen ei ole vakinaista.sitten jos maksat Suomessa vuokrat/vastikkeet niin miten rahat riittää ulkomailla elämiseen? Samoiten kun työttömyys pitkittyy joutuu typ- palvelun piiriin ja se tietää jopa viikoittaisia yhteydenottoja ja tapaamisia ,työkokeiluita ,työnhaku kursseja ,koulutustarjouksia ym näin on useat pitkäaikais työttömät kertoneet.

Kolme vuotta työttömänä. En ole typ-pyöritykseen joutunut. Terve olen, joten ei ole perusteita.

-eri-

Vierailija
122/132 |
11.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millä rahalla työtön käy ulkomailla? Mä en pysty matkustamaan edes kotimaassa. Mulla raha riittää elämiseen. Olen työtön.

Monet saa ansiosidonnaista, on säästöjä tai muita tuloja, tai vaikka hyväpalkkainen puoliso.

Eikä matka ole aina kallis.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/132 |
11.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millä rahalla työtön käy ulkomailla? Mä en pysty matkustamaan edes kotimaassa. Mulla raha riittää elämiseen. Olen työtön.

Kyllä minulla rahaa on. Omistusasuntokin maksettuna. Menoja ei juuri mitään. Ei me kaikki työttömät olla rutiköyhiä.

Vierailija
124/132 |
11.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku kirjoitti aiemmin että kertoo lähtevänsä työnhakuun Intiaan ja saa sitten Suomesta työttömyys etuuden ...

Vierailija
125/132 |
11.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

joo mäkin ostin ferrarin ku olin työtön kyl tuli nii hyvi rahaa 600e kuukaudes.nyt palkka 3800e  kk ei paljoo ferrareita osteta

Vierailija
126/132 |
11.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tule karenssia, mutta tuolta ajalta et saa rahaa.

" Vanhaa tietoa. Työnhakijalla riittää, että hoitaa suunnitelmassa sovitut velvollisuudet eli hakee 4 työmahdollisuutta / kk. Kyllä myös työtön on ulkomaan lomansa ansainnut. "

Jos ei ole kerennyt hakea 4 työmahdollisuutta ja tulee työtarjous niin se on velvoittava ,ja entä jos tulee työhaastattelu tai koulutustarjous tai mentävä henkilökohtaisesti tapaamiseen ? .ei mahda onnistua.

Tervetuloa vuoteen 2022. Työtarjoukset eivät ole työhönosoituksia ts. henkilökohtaisia. Ne ovat vastuuvirkailijan työnhakijalle lähettämiä työpaikkailmoituksia. Hakijan pitää kyllä raportoida virkailijalle määräpäivään mennessä, mitä on tehnyt ja miten kävi.

Minä esim. olen aina hakenut niihin paikkoihin, mutta todella harvoin saan yhtään minkäänlaista vastausta, siis en edes kieltävää. Tämän olen sitten rapotoinut eli "hain paikkaa mutta en vielä tiedä tulinko valituksi". Sitten virkailija on vaan siirtänyt sitä päivämäärää ja minun on pitänyt joskus kuukauden päästä raportoida uudestaan. Tarpeeksi monesti kun olen laittanut tuon ylläolevan tekstin, niin kyseinen tehtävä on listaltani poistunut.

Toimin siis aivan rehellisesti. Pointti on siinä, ettei virkailija oikeasti voi tietää olenko edes hakenut niitä paikkoja. Kun ne eivät ole millään lailla juuri minulle korvamerkittyjä.

-eri vastaaja-

Voin kertoa että yhteydenottoja tarkistetaan ...

Millä resursseilla, kun ei edes ehditä soittaa kaikille työttömille??

Ja vaikka jossain yksisarvismaassa tarkistettaisiinkin se yhteydenotto, niin mitään määräystä mennä tapaamaan työnantajaa päivänä X ei tule. Sen (tapaamisen) voi sopia työnantajan kanssa ihan itse, vaikka lomamatkalta.

Ja teams: illa haastikset, voi siis hyvin matkustella ja antaa niiden tehdä työt ketkä niistä tykkää...

Vierailija
127/132 |
11.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ke4rran kuussa laitetaan nykyään 1 työnhakutoimenpide työkkärin sivulle tietokoneella-.-.-Intiassa.

Kerran kuussa täytetään työkkärin ilmoitus, netissä. Intiassa tai missä oletkin, 

kukaan EI TIEDÄ MISSÄ OLET, ketään ei kiinnosta ellei sitten tule postissa joku kunnan pakottama työllistämis juttu, ja niitä ei enää tule mulel yli 50 vuotiaana.

ja toiseksi SUOMESSa ei tarvii  olla asuntoa, sanot vaikka asuvasi kavereilla ja osoite on poste restante, niin ei tarvii maksaa vuokraa mihinkään turhaan ewsim vuoden matkan aikana Aasiassa

ettekö te osaa lukea mol.fi sivuja=?

#Ulkomaanmatka ei ole este saada työttömyysetuutta. TE-toimisto / kokeilualueen kunta ei seuraa työttömän työnhakijan ulkomaanmatkojen määrää tai kestoa eikä matkasta tai sen ajankohdasta tarvitse ilmoittaa etukäteen TE-toimistolle / kokeilualueen kunnalle.

Vierailija
128/132 |
11.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voithan sä tietysti sanoa sille työkkärin mummolle, että olet "espanjassa" hakemassa töitä, vaikka olisit jo Intiassa, ei kukaan tiedä missä olet.  Mulle työkkiksen mummo sanoi puhelimessa viimeksi, että "sano sitten jos olet mennyt ulkomaille etsimään töitä niin ei turhaan soitella" eli oli ihan mukana juonessa ja tietää että kun meen Aaasiaan talveksi niin ei kannata vaivata, ansikka juoksee .

Vierailija
129/132 |
11.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Andyspirit kirjoitti:

Voithan sä tietysti sanoa sille työkkärin mummolle, että olet "espanjassa" hakemassa töitä, vaikka olisit jo Intiassa, ei kukaan tiedä missä olet.  Mulle työkkiksen mummo sanoi puhelimessa viimeksi, että "sano sitten jos olet mennyt ulkomaille etsimään töitä niin ei turhaan soitella" eli oli ihan mukana juonessa ja tietää että kun meen Aaasiaan talveksi niin ei kannata vaivata, ansikka juoksee .

tarvitaan kylläkin esimerkki maan Espanjan työvoima viranomaisilta todistus että olette ilmoittautuneet työnhakijaksi kyseiseen maahan ja ne näkyy rekisterissä ja lisäksi esimerkkimaa Espanjan työllisyyslakien mukaan on toimittava.ja Suomesta ei makseta ulkomaille kuin pari kolme kuukautta .

Vierailija
130/132 |
11.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Andyspirit kirjoitti:

tarvitaan kylläkin esimerkki maan Espanjan työvoima viranomaisilta todistus että olette ilmoittautuneet työnhakijaksi kyseiseen maahan ja ne näkyy rekisterissä ja lisäksi esimerkkimaa Espanjan työllisyyslakien mukaan on toimittava.ja Suomesta ei makseta ulkomaille kuin pari kolme kuukautta .

Olet väärässä, sillä ei meissä työttömissä mitään paikannuslaitetta ole. Ei kukaan tiedä, missä me majailemme eikä edes passia  tarvitse koskaan esittää, ettei siinä merkintöjä Euroopan ulkopuolelta.

Vierailija
131/132 |
11.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Homopillukekkonen kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Andyspirit kirjoitti:

etkö sä viddu tajua, että jos menet Espanjaan  hakemaan "töitä" vaikka vuokseksi ei sun tarvitse kertoa mitään kellekään= sen kun oot espanjassa vaikka vuoden ei sun tarvitse ILMOITTAUTUA espanjassa työkkäriin 

Tarviipas.ohjeet on yksiselitteiset.valitan.ainakin jos Suomesta aikoo saada työttömyys etuutta lain sallimaan ajan.perehdy hieman asiaan.

Vierailija
132/132 |
12.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Homopillukekkonen kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Andyspirit kirjoitti:

etkö sä viddu tajua, että jos menet Espanjaan  hakemaan "töitä" vaikka vuokseksi ei sun tarvitse kertoa mitään kellekään= sen kun oot espanjassa vaikka vuoden ei sun tarvitse ILMOITTAUTUA espanjassa työkkäriin 

Tarviipas.ohjeet on yksiselitteiset.valitan.ainakin jos Suomesta aikoo saada työttömyys etuutta lain sallimaan ajan.perehdy hieman asiaan.

Jos menet hakemaan töitä, niin ehkä silloin pitää, mutta muuten voit oleskella Espanjassa vaikka loppuikäsi. Oikeasti kukaan ei tiedä, missä sinä olet, jos sinulla on Suomessa osoite.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi yksi