Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tuleeko karenssi, jos työtön lähtee lomalle ulkomaille?

Vierailija
04.11.2022 |

2-3 viikkoa.

Kommentit (132)

Vierailija
41/132 |
05.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osa Te-keskuksen kutsuista tulee edelleen ihan paperisena kirjepostina...

Oikeastiko? TE-keskukset lakkautettiin 2009 eli aika lailla pitkään posti tuntuu matkalla kulkevan.

Joo, mutta netin kautta pystyy menemään katsomaan mitä työkkärissä on työttömän varalle suunniteltu. Sinne kirjataan jos on jotain työtarjouksia, tai jos on jokin tapaaminen suunnittelilla. Netistä pystyy katsomaan, mitä on tulossa.

Vierailija
42/132 |
05.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työttömällä työnhakijalle ei yleensä ole varaa matkustella.on laskut jotka täytyy maksaa.

On työnhaku velvollisuus,työhaastattelut,työvoimatoimistossa henkilökohtaiset tapaamiset,koulutustarjoukset jotka ovat velvoittava ,ym.ulkomaanmatkat eivät onnistu.

No höpsistä taas.

Olen ollut 3v työtön ja ei ole mitään muuta kuin työnhakuvelvollisuus.

Olen käynyt monta kertaa ulkomailla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/132 |
05.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano, että meet sinne etsimään töitä, niin saat korotetun päivärahan.

Vierailija
44/132 |
05.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei tule. :D toki siltä ajalta ei virallisesti makseta työttömyyskorvausta mutta eipä kukaan noita tarkasta

No kyllä maksetaan, ihan virallisestikin.

Vierailija
45/132 |
05.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huisii kirjoitti:

Siitä pitää olla sitten kyllä ihan todisteet.

Vierailija
46/132 |
05.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunhan olet tavoitettavissa niin ei haittaa.

Vierailija
47/132 |
05.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työttömällä työnhakijalle ei yleensä ole varaa matkustella.on laskut jotka täytyy maksaa.

Voi kuule, emme me kaikki työttömät ole peeaa.

Vierailija
48/132 |
05.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

NO EI. Jos matkustat eu-maahan voit lähtee myös työnhakuun. Mikäli olet siinä asiassa tosissaan. silloin saat olla melko kauankin ulkomaillla ns lomalla. ja jos vielä työtä saa etelästä niin sehän on boonusta se.

Vierailija
49/132 |
05.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kelalle ja työkkärille ei kannata kertoa mitään.

Sosiaaliturvajärjestelmä perustuu valitettavasti osin siihen että saa olla rauhassa, jos ei itse vaadi palvelua.

Katsot omassa te-palvelussasi, onko tiedossa pakollisia tapaamisia tms, joten tiedät. Ei tule karenssia.

Vierailija
50/132 |
05.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tule karenssia, mutta tuolta ajalta et saa rahaa.

Kylläpäs saa rahaa. Työkkärille ja kelalle ei pidä koskaan ilmoittaa mitään ylimääräistä.

Vierailija
51/132 |
05.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitäs lomia ne työttömät tarvitsee? Ja mistä saat rahat matkaasi?

Työttömätkin saavat matkustella jos pystyvät tai haluavat. Sinun raivoamisesi ei auta yhtään :D

Vierailija
52/132 |
05.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei, itse olin viime vuonna 5kk ja 4kk pätkät ulkomailla. Ei kukaan kytännyt ja jos nyt joku työtarjous olisi tullut josta olisi vielä haastetteluunkin päässyt niin sitten olisin tullut aiemmin Suomeen.

Vierailija
53/132 |
05.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On työnhaku velvollisuus,työhaastattelut,työvoimatoimistossa henkilökohtaiset tapaamiset,koulutustarjoukset jotka ovat velvoittava ,ym.ulkomaanmatkat eivät onnistu.

No höpsistä taas.

Juuri näin. Henkilökohtaisesti työkkärin kanssa ei tarvitse olla tekemisissä kuin korkeintaan pari kertaa vuodessa.

Vierailija
54/132 |
05.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitäs lomia ne työttömät tarvitsee? Ja mistä saat rahat matkaasi?

Tilillähän sitä rahaa on ja lisää tulee. Tulin viikko sitten Islannista. Suosittelen!

Terveisin työtön

Vierailija
55/132 |
05.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei, itse olin viime vuonna 5kk ja 4kk pätkät ulkomailla. Ei kukaan kytännyt ja jos nyt joku työtarjous olisi tullut josta olisi vielä haastetteluunkin päässyt niin sitten olisin tullut aiemmin Suomeen.

Miksi olisikaan kytännyt, koska nykyään työtön saa matkustella aivan vapaasti, kunhan on tavoitettavissa. Ei kuitenkaan tarvitse olla joka hetki tavoitettavissa, kuten ei silloinkaan jos jököttää vain kotona.

Vierailija
56/132 |
05.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No höpsistä taas.

Juuri näin. Henkilökohtaisesti työkkärin kanssa ei tarvitse olla tekemisissä kuin korkeintaan pari kertaa vuodessa.

En ole tavannut kertaakaan henkilökohtaisesti työkkärin tätiä.

Vierailija
57/132 |
05.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä alkaen noita on alkanut tulla tavallisille työttömille? Olin muutama vuosi sitten työttömänä useampia vuosia. Kaksi kertaa taisi tulla puhelu, johon olisin voinut vastata vaikka Australiassa.

Vierailija
58/132 |
05.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No höpsistä taas.

Pari kertaa vuodessa? Millä ansioilla niitä tapaamisia saa, kun varttuneemmat ammatti-ihmiset emme saa edes puhelua joka vuosi?

Vierailija
59/132 |
05.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tule karenssia, mutta tuolta ajalta et saa rahaa.

" Vanhaa tietoa. Työnhakijalla riittää, että hoitaa suunnitelmassa sovitut velvollisuudet eli hakee 4 työmahdollisuutta / kk. Kyllä myös työtön on ulkomaan lomansa ansainnut. "

Vierailija
60/132 |
05.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huisii kirjoitti:

Sinänsä näin, mutta vaatii ilmoittautumisen kyseisen maan työkkäriin yms. Virallista Pään vaivaa, eli on melko monimutkaista ja näin kannattamatonta, mutta toki mahdollista saada esim. Matkat työkkäriltä.