Tuleeko karenssi, jos työtön lähtee lomalle ulkomaille?
Kommentit (132)
No ei tule. :D toki siltä ajalta ei virallisesti makseta työttömyyskorvausta mutta eipä kukaan noita tarkasta
Ei tule, kun täyttää velvollisuudet.
Ei tule karenssia, mutta tuolta ajalta et saa rahaa.
Mitäs lomia ne työttömät tarvitsee? Ja mistä saat rahat matkaasi?
Sinulla on oikeus ETA-alueella (EU + Norja + Sveitsi) etsiä töitä kuukauden ajan. Älä siis matkusta lomalle vaan töitä kyselemään, silloin saat ihan hyvällä omallatunnolla nostaa työttömyyskorvausta.
Mä haen ulkomailla ollessa töitä suomesta. Ei ketään kiinnosta sijaintisi.
Vierailija kirjoitti:
ei tule, jos on valmis vastaanottamaan työn, kun se alkaa.
Sehän on sopimusasia työnantajan ja työntekijän välillä. Ei työkkäristä (TE-keskus, mikä onkaan) osoiteta töitä.
Et vaan kerro työkkärille etkä Kelalle niin ei mitään hätää!
Vierailija kirjoitti:
Mitäs lomia ne työttömät tarvitsee? Ja mistä saat rahat matkaasi?
Heh. Mieheni oli hetken työtön, sai ansiosidonnaista enemmän mitä minä saan täysillä lisillä varhaiskasvatuksen lastenhoitajana
Vierailija kirjoitti:
No ei tule. :D toki siltä ajalta ei virallisesti makseta työttömyyskorvausta mutta eipä kukaan noita tarkasta
Jep. Ei niin, Muhun ei kukaa koko kuntakokeilun aikana ole ottanut yhteyttä ennen kuin itse olen jättänyt yhteyspyyntöjä.
Mikä estäisi lähtemästä lomalle? Samalla tavalla voit katsoa sähköpostisi ja te-keskuksen oman asioinnin tiedot.
Minä matkustan säännöllisesti eikä se kuulu yhtään kellekään. Kotona kuitenkin suurimman osan vuotta ja hoidan nuo pakolliset työttömän velvollisuudet.
2 henkilöä oli Lomalla.Eri aikaan toinen taisi olla 2 kk Thaimaa toinen 1kk Turkki.Ilmoitti työvoimatoimisto matkasta,poissa olosta . Karenssi rapsahti päälle. Koska työvoimatoimiston koulutksen kumallekin tuli kutsu loma ajalta ja eivät pystynet osalistumaan kun se oli viellä aika,joka iloitettua lomalla kohde maat.
Vierailija kirjoitti:
2 henkilöä oli Lomalla.Eri aikaan toinen taisi olla 2 kk Thaimaa toinen 1kk Turkki.Ilmoitti työvoimatoimisto matkasta,poissa olosta . Karenssi rapsahti päälle. Koska työvoimatoimiston koulutksen kumallekin tuli kutsu loma ajalta ja eivät pystynet osalistumaan kun se oli viellä aika,joka iloitettua lomalla kohde maat.
Tuossa on jo huonoa tuuria! Lomallakin kannattaa sähköpostia tarkkailla.
Nämä asiat on käsitelty jo kymmeniä kertoja ,vaalit tulossa?
//ohje.te-palvelut.fi/hloasiakas/fi/omatyonhakumuutos/palvelunkuvaus/ulkomaanmatka
Ulkomaanmatka ei ole este saada työttömyysetuutta.
Kunhan hoidat velvollisuutesi ja olet tavoitettavissa.
Saat kelasta matkarahat eu alueelle kun ilmoitat meneväsi työnhakuun. Pitää vaan ilmoittautua paikallisessa työkkärissä työnhakijaksi.
Tosinaan käy mielessä, että työttömiä valvotaan ja kytätään enemmän kuin ehdonalaista rikostuomiota suorittavia vankeja.
ei tule, jos on valmis vastaanottamaan työn, kun se alkaa.