Oletko tarkistanut eläkeotteesi?
Paljonko on kertynyt ja minkä ikäinen olet? Oletko huolissasi vai tyytyväinen kertymään? Vai eikö asia voisi vähempää kiinnostaa tai uskot koko eläkejärjestelmän romahtavan ennen eläköitymästäsi?
Kommentit (37)
Taitaa olla jotain päälle 1200€ tällä hetkellä. 20 vuotta vielä eläkepäiviin. Toki omat eläkesäästöt olen aloittanut myös, jo vuosia sitten, joten sieltäkin saa sitten apuja, jos tarvitsee
3000 tulee vuoden päästä. Tavoitteena on aina ollut saada enemmän eläkettä, kuin rahvas liksaa
1715 ja ikää 58, nainen
Tähtään 2500 egen bruttoeläkkeeseen
66-vuotiaaksi pitää painaa
n. 300 euroa ja ikä 45 vuotta. Ei näytä riittävältä. Pääsin kunnolla työelämään vasta 39-vuotiaana.
Hei,
Minulla on nyt 32-vuotiaana 4921e/kk. Tämän lisäksi noin 1,5 miljoonaa euroa sijoituksissa. Suvussamme ei ole ollut tapana laiskotella eikä käsi ojossa odottaa, että muut maksavat elämisen.
Ystävällisin terveisin,
Reidaar Palmgren
Vähän toista vuotta eläkkeeseen. Kertymä on tuolloin vähän yli neljä tonnia.
Tarkistin aikoinaan koska tein ylivuosia jotka korottivat eläkettäni, suosittelen !
510€ näytti olevan. Töitä on ollut vaihtelevasti. Pisin työpaikka yhteen menoon oli vajaa 5 vuotta. Ihme jos 1500€ eläkkeeseen pääsee. M40
Vierailija kirjoitti:
510€ näytti olevan. Töitä on ollut vaihtelevasti. Pisin työpaikka yhteen menoon oli vajaa 5 vuotta. Ihme jos 1500€ eläkkeeseen pääsee. M40
Voi ei!!!
Mitä tapahtui? Miksi et tee töitä?!??
2300 €. Eläkeikään 16 vuotta, ehkä. Onneksi on pari eläkevakuutusta tuon päälle, ettei ihan tyhjän päälle tipahda.
Vierailija kirjoitti:
Hei,
Minulla on nyt 32-vuotiaana 4921e/kk. Tämän lisäksi noin 1,5 miljoonaa euroa sijoituksissa. Suvussamme ei ole ollut tapana laiskotella eikä käsi ojossa odottaa, että muut maksavat elämisen.
Ystävällisin terveisin,
Reidaar Palmgren
Kuulostaa oudolta. Jos sulla on tuossa iässä jo 4900 euron eläkertymä. Jos vaikka yliopiston jälkeen heti 23 vuotiaana olet mennyt töihin, niin sulla on pitänyt olla yli 40 000 euroa kuussa palkka, että olisit saanut tuollaisen eläkelertymän! Oletko varma, että katsoit kertymää, etkä mitään arviota eläkkeestäsi, jossa oletetaan, että olet eläkeikään asti katkeamatta töissä ja saat vuosittain korotuksen palkkaasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hei,
Ystävällisin terveisin,
Reidaar Palmgren
Kuulostaa oudolta. Jos sulla on tuossa iässä jo 4900 euron eläkertymä. Jos vaikka yliopiston jälkeen heti 23 vuotiaana olet mennyt töihin, niin sulla on pitänyt olla yli 40 000 euroa kuussa palkka, että olisit saanut tuollaisen eläkelertymän! Oletko varma, että katsoit kertymää, etkä mitään arviota eläkkeestäsi, jossa oletetaan, että olet eläkeikään asti katkeamatta töissä ja saat vuosittain korotuksen palkkaasi.
Kateelliset pummit taas valittamassa täällä. Menisit sinäkin nyt vaan töihin!!
Viimeksi kun katsoin se oli jotain 750€. Oon 52v. Ei huoleta, koska mulla on noin 2 miljoonan euron omaisuus, josta sijoituksissa noin 1,9 miljoonaa.
Pääsee sillä kuitenkin eläkeläisten parhaaseen 5%:iin.