Mihin katosi se että naiset ensin, avataan ovi, päästetään istumaan
Kommentit (122)
Vierailija kirjoitti:
Olisikin ihanaa jos joku mies ruuhkabussissa päästäisi naisen istumaan. 🤩
Tai mitä jos joku mies ottaisikin tuntemattoman naisen syliinsä bussissa, polvelle istumaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naiset halusi itse tasa-arvon ja miesvaltaisille alulle töihin tulonkin.
Minä en avaa ovea yhdellekään naiselle, enkä auta töissä nostamaan tms. Jokainen tehköön oman osansa.
Jos kerran haluaa tulla miesten töihin, niin sitten pitää tehdä työt samalla tavalla kuin mieskin tekee. Ei kukaan miestäkään tuu auttamaan sellaisessa työssä tai nostossa, jonka voi olettaa miehen yksin suorittavan.
Tervetuloa kokeilemaan hoitotyötä! On fyysisesti yhtä raskasta, kuin raksatyö, sillä erotuksella, että sieltä puuttuvat ne apuvälineet,mitä raksalla on tai niitä ei pysty käyttämään. Lisäksi henkilökuntaa on paljon vähemmän.
Oletko ollut paljonkin raksalla? Hoitotyö tuntuu raskaalta vain koska muijat on niin heikkoja.
Kuule, molempia tehnyt. Ja tuo ei perustu mihinkään mutuun. Asia on ihan tutkittu. Työasennot ovat staattisia, ei ergonomisia, kuormat raskaita. Suurimpia syitä jäädä työkyvyttömyyseläkkeelle hoitotyöstä ovat TULES- vaivat. Lisäksi työ on vuorotyötä, joka lisää esim syöpien riskiä.
Kyllä pitää ihmisen olla yksinkertainen , jos ihmettelee sitä, että hoitotyö on raskasta. Huhu, missä tynnyrissä olet kasvanut ja viettänyt aikasi?
Mitä teit raksalla?
Naiset ovat nykyään niin vahvoja ja voimaantuneita, ettei heitä tarvitse päästää ekana ja antaa istua
Vierailija kirjoitti:
Tasa-arvo on sellainen asia mistä ei noukita sieltä täältä niitä mieleisiä puolia. Avaan oven kaikille jos katson sen tarpeelliseksi. Oletan myös etteivät naiset ole aivottomia hyysättäviä ja osaavat ratkaista myös tekniset ongelmat itse. Jos nainen kaipaa apua esim huonekalujen kiinnityksessä seinään, hän maksaa sitten. Kävin joskus kiinnittämään kirjahyllyn eräälle työpaikan naiselle ja kysyin että josko hän kävisi imuroimassa puolestaan minun kotonani, niin mitä luulette että hän suhtautui ehdotukseen? Sitten voin avata naiselle oven ihan kohteliausuudesta, jos naiset vähän nöyrtyvät siellä prinsessalinnassa ja osoittavat todella kannattavan tasa-arvoa.
Tää on hyvä esimerkki kun miestä voi pyytää tekemään iksinkertaisen miehisen homman, mutta auta armias jos pyydät naista tekemään jonkun yksinkertaisen kotityön vastapalveluksena. Ihan asiallisesti, miten naiset tämä teille näyttäytyy?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mihin katosi se naiset hoitavat siivouksen, lastenhoidon ja ruoanlaiton?
Siihen, kun mies lakkasi elättämästä perheensä ja vaati, että nainenkin tekee palkkatöitä.
Paitsi että naiset sen lisäksi edelleen tekevät paljon enemmän niitä kotitöitä. Parisuhde on muutenkin huono diili naiselle, hyvä diili miehelle: parisuhde huonontaa sekä naisen terveyttä, että onnellisuutta, miehillä se toimii päinvastoin.
Miksi sitten kukaan nainen olisi parisuhteessa? Aika moni on..
Koska naiset eivät enää halua olla miesten holhouksessa
Vierailija kirjoitti:
Jos mies käyttäytyy seurassasi kohteliaasti; mitä ihmettä sillä on holhouksen kanssa tekemistä!?
Kyllä ne läskit elämämkolulaiset osaavat avata ovet itsekin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos mies käyttäytyy seurassasi kohteliaasti; mitä ihmettä sillä on holhouksen kanssa tekemistä!?
No ainakin tuo naiset ensin ajatus on juurikin sitä holhoamista, kuin naiset olisivat heikkoja ja tarvitsevat ehdottomasti miesten avustusta. Taas sellainen ovien availu tuntemattomille saattaa tuntua suomen kansalaisille oudolta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en avaa ovea yhdellekään naiselle, enkä auta töissä nostamaan tms. Jokainen tehköön oman osansa.
Jos kerran haluaa tulla miesten töihin, niin sitten pitää tehdä työt samalla tavalla kuin mieskin tekee. Ei kukaan miestäkään tuu auttamaan sellaisessa työssä tai nostossa, jonka voi olettaa miehen yksin suorittavan.
Tervetuloa kokeilemaan hoitotyötä! On fyysisesti yhtä raskasta, kuin raksatyö, sillä erotuksella, että sieltä puuttuvat ne apuvälineet,mitä raksalla on tai niitä ei pysty käyttämään. Lisäksi henkilökuntaa on paljon vähemmän.
Oletko ollut paljonkin raksalla? Hoitotyö tuntuu raskaalta vain koska muijat on niin heikkoja.
Montako kertaa olet saanut raksalla nyrkistä?
Montas kertaa ite? Muijat saattaa saada nyrkistä vain koska ovat niin heikkoja.
Nainen voi tulla istumaan miehen polvelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Montako kertaa olet saanut raksalla nyrkistä?
Mene herranjestas sinne raksalle töihin jos hoitajana on niin huonosti. Ihmetyttää tämä lälälllällää mullapas on huonommin. Sitä se tasa-arvo on että voit valita ihan vapaasti. Eri
Väitinkö jossain olevani hoitaja? Olen kyllä usein nähnyt, miten kiukkuinen dementikkomies alkoi heilua nyrkkien kanssa.
Eri tahoilla erilaiset potilaat, tai asukkaat.
Tuo esimerkki riehuvasta dementikosta on sieltä ääripäästä. Niitähän aina esitellään, kun tuodaan työn varjopuolia esiin hoitoalalla.
Kaitpa raksaduuneistakin ääriesimerkkejä löytyisi, jos viitsisi niitä esiin kaivella.
Duunareita ovat hoitajat, kuten myös raksasuunarit. Paras olla kurjuudella kilpailematta!
*toinen eri.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuule, molempia tehnyt. Ja tuo ei perustu mihinkään mutuun. Asia on ihan tutkittu. Työasennot ovat staattisia, ei ergonomisia, kuormat raskaita. Suurimpia syitä jäädä työkyvyttömyyseläkkeelle hoitotyöstä ovat TULES- vaivat. Lisäksi työ on vuorotyötä, joka lisää esim syöpien riskiä.
Kyllä pitää ihmisen olla yksinkertainen , jos ihmettelee sitä, että hoitotyö on raskasta. Huhu, missä tynnyrissä olet kasvanut ja viettänyt aikasi?
Mitä teit raksalla?
Siivosin.
Aina naurattaa nämä joidenkin naisten pöyristelyt, että miksei mies tarjoa, miksei mies luovuta paikkaansa, miksei mies maksa aina ravintolassa, miksei mies tee sitä tätä ja tuota. Sitten kun joku sanoo edes vitsillä siivouksen olevan naisten työ, niin suututaan ja kerrotaan miten ei olla enää 1950-luvulla. Osa naisista tuntuu kuvittelevan, että tasa-arvoon kuuluu sekä miesten ja naisten entiset edut naisille, muttei kummankaan entisiä velvollisuuksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nykykulttuurissa, ainakin suomessa se vaan on outoa. Kun on periaate että kaikki pitävät itsestään huolta. Jos mies on kohtelias niin sen saattaa ottaa lähestymisyrityksenä
missä hymy pikku pylly nipistyksen jälkeen? niin se maailma muuttuu
Naiset ovat voimaantuneet. He eivät enää tarvitse miesten hyysäämistä. Se ennen vanhaan ollut kohteliaisuus on nykyään loukkaus, että kyllähän noin heikko taskuraketti tarvitsee istumapaikan eikä se edes varmaan pysty avata ovea
Siihen, kun naiset voimaantuivat
Hyvä että katosi, olen ihan hyväkuntoinen nainen enkä mikään autettava ja osaan kyllä itse avata oveni ja seisoa jos ei istumapaikkaa ole tarjolla.
Kiinteistöön liittyvät työt ovat kaikista sukupuolittuneimpia kotitöitä mitä tässä maassa on. Lähde tilastokeskus.