Mihin katosi se että naiset ensin, avataan ovi, päästetään istumaan
Kommentit (122)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naiset halusi itse tasa-arvon ja miesvaltaisille alulle töihin tulonkin.
Minä en avaa ovea yhdellekään naiselle, enkä auta töissä nostamaan tms. Jokainen tehköön oman osansa.
Jos kerran haluaa tulla miesten töihin, niin sitten pitää tehdä työt samalla tavalla kuin mieskin tekee. Ei kukaan miestäkään tuu auttamaan sellaisessa työssä tai nostossa, jonka voi olettaa miehen yksin suorittavan.
Tervetuloa kokeilemaan hoitotyötä! On fyysisesti yhtä raskasta, kuin raksatyö, sillä erotuksella, että sieltä puuttuvat ne apuvälineet,mitä raksalla on tai niitä ei pysty käyttämään. Lisäksi henkilökuntaa on paljon vähemmän.
Oletko ollut paljonkin raksalla? Hoitotyö tuntuu raskaalta vain koska muijat on niin heikkoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mihin katosi se naiset hoitavat siivouksen, lastenhoidon ja ruoanlaiton?
Siihen, kun mies lakkasi elättämästä perheensä ja vaati, että nainenkin tekee palkkatöitä.
Paitsi että naiset sen lisäksi edelleen tekevät paljon enemmän niitä kotitöitä. Parisuhde on muutenkin huono diili naiselle, hyvä diili miehelle: parisuhde huonontaa sekä naisen terveyttä, että onnellisuutta, miehillä se toimii päinvastoin.
Mutta se hinta minkä mies siitä euroissa maksaa ja miehet tutkitusti kärsivät erosta enemmän, etenkin jos lapsia.
Noinko koville ne elatusmaksut ottaa? Älä sure, naiset kuitenkin käyttävät enemmän aikaa, rahaa ja vaivaa lapsiin mitä miehet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en avaa ovea yhdellekään naiselle, enkä auta töissä nostamaan tms. Jokainen tehköön oman osansa.
Jos kerran haluaa tulla miesten töihin, niin sitten pitää tehdä työt samalla tavalla kuin mieskin tekee. Ei kukaan miestäkään tuu auttamaan sellaisessa työssä tai nostossa, jonka voi olettaa miehen yksin suorittavan.
Tervetuloa kokeilemaan hoitotyötä! On fyysisesti yhtä raskasta, kuin raksatyö, sillä erotuksella, että sieltä puuttuvat ne apuvälineet,mitä raksalla on tai niitä ei pysty käyttämään. Lisäksi henkilökuntaa on paljon vähemmän.
Oletko ollut paljonkin raksalla? Hoitotyö tuntuu raskaalta vain koska muijat on niin heikkoja.
Montako kertaa olet saanut raksalla nyrkistä?
Ooon kerran ollut raskaana ja bussissa istui nuorempi nainen niin sanoin että oletko raskaana. Antoi istumapaikan ja minä kiitin.
Vierailija kirjoitti:
Kysy siltä vaimoltasi, jos uskallat. Luultavasti vaimosi otti ja lähti, kun kyllästyi passaamaan sinua.
Moderaattorina saattoi olla hyvin ääri feministi tai liian ideologisesti ajatteleva.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mene herranjestas sinne raksalle töihin jos hoitajana on niin huonosti. Ihmetyttää tämä lälälllällää mullapas on huonommin. Sitä se tasa-arvo on että voit valita ihan vapaasti. Eri
Vierailija kirjoitti:
Tämä on kyllä sääli. Rakastan hyväkäytöksisiä ja kohtelijaita miehiä. Erottuvat edukseen massasta. Vinkkinä sinkkumiehille, jotka etsivät paria ja tai muuten vaan mukaville tyypeille. Kohteliaisuudesta tulee aina hyvä mieli ja sitä on kiva jakaa eteenpäin.
Ja sanottakoon, että kohteliaisuutta ei sitten ole täräyttää vieraalle, että sulla on hyvät tissit, jos joku ei tiedä.
Vinkkisi on romantiikan syttymisen kannalta täysin turha. Yleisten käytöstapojen puolesta on toki hyvä olla kohtelias.
Tasa-arvo tappaa patriarkkaalisen holhoamisen. Voit valita toisen, mutta et molempia. Itse miehenä olen ensimmäisen kannalla, joten kohtelen ihmisiä sukupuolesta riippumatta samalla tavalla, joka ei tarkoita ettenkö olisi kohtelias.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mene herranjestas sinne raksalle töihin jos hoitajana on niin huonosti. Ihmetyttää tämä lälälllällää mullapas on huonommin. Sitä se tasa-arvo on että voit valita ihan vapaasti. Eri
Väitinkö jossain olevani hoitaja? Olen kyllä usein nähnyt, miten kiukkuinen dementikkomies alkoi heilua nyrkkien kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuule, molempia tehnyt. Ja tuo ei perustu mihinkään mutuun. Asia on ihan tutkittu. Työasennot ovat staattisia, ei ergonomisia, kuormat raskaita. Suurimpia syitä jäädä työkyvyttömyyseläkkeelle hoitotyöstä ovat TULES- vaivat. Lisäksi työ on vuorotyötä, joka lisää esim syöpien riskiä.
Kyllä pitää ihmisen olla yksinkertainen , jos ihmettelee sitä, että hoitotyö on raskasta. Huhu, missä tynnyrissä olet kasvanut ja viettänyt aikasi?
Esim. juuri tänään...(ulkomailta)
Bonjour Madame... minulle tänään toivotettiin ja pidettiin ovea auki, kun olin kasseineni tulossa ulos lähikaupasta.
Lisäksi tämä henkilö kysyi, tarvitsenko apua ostoksieni autoon kantamisessa. Kiitin ja sanoin, etten tarvitse apua.
Tämä kohtelias, ranskalainen mies asuu vaimonsa kanssa samalla asuinalueella kuin minä; joskus olen nähnyt heitä, kun olen ollut kävelemässä yksin tai mieheni kanssa; tervehtivät aina hyvin ystävällisesti.
Mieheni tulee suvusta/ perheestä, jossa on aina käytäydytty sivistyneesti, kohteliaasti, hyviä tapoja noudattaen jne. ; hän on hyvä esimerkki siitä itsekin.
Sinne minne jai myos koreasti pukeutuminen ja hiusten sukiminen muiden kunnioituksesta.
Olemme rappiolla.
Ja tama ei edes ole mikaan juttu, mutta maailmassa ei ole nuorilla enaan auktoriteetteja. Opettajaa voi kohdella kun palvelijaa ja vanhempia talloa maanrakoon. Aivan rappio.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siihen, kun mies lakkasi elättämästä perheensä ja vaati, että nainenkin tekee palkkatöitä.
Paitsi että naiset sen lisäksi edelleen tekevät paljon enemmän niitä kotitöitä. Parisuhde on muutenkin huono diili naiselle, hyvä diili miehelle: parisuhde huonontaa sekä naisen terveyttä, että onnellisuutta, miehillä se toimii päinvastoin.
Mutta se hinta minkä mies siitä euroissa maksaa ja miehet tutkitusti kärsivät erosta enemmän, etenkin jos lapsia.
Noinko koville ne elatusmaksut ottaa? Älä sure, naiset kuitenkin käyttävät enemmän aikaa, rahaa ja vaivaa lapsiin mitä miehet.
Samoin kotitöihin muutenkin. Miehet on eron jälkeen muutenkin ihan pihalla ja elämänlaatu laskee. Naisilla se nousee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuule, molempia tehnyt. Ja tuo ei perustu mihinkään mutuun. Asia on ihan tutkittu. Työasennot ovat staattisia, ei ergonomisia, kuormat raskaita. Suurimpia syitä jäädä työkyvyttömyyseläkkeelle hoitotyöstä ovat TULES- vaivat. Lisäksi työ on vuorotyötä, joka lisää esim syöpien riskiä.
Kyllä pitää ihmisen olla yksinkertainen , jos ihmettelee sitä, että hoitotyö on raskasta. Huhu, missä tynnyrissä olet kasvanut ja viettänyt aikasi?
Näitä on näitä ukkeleita, jotka halveksuu ja väheksyy kaikkea , mitä naiset tekee.
Vierailija kirjoitti:
Tämä on kyllä sääli. Rakastan hyväkäytöksisiä ja kohtelijaita miehiä. Erottuvat edukseen massasta. Vinkkinä sinkkumiehille, jotka etsivät paria ja tai muuten vaan mukaville tyypeille. Kohteliaisuudesta tulee aina hyvä mieli ja sitä on kiva jakaa eteenpäin.
Ja sanottakoon, että kohteliaisuutta ei sitten ole täräyttää vieraalle, että sulla on hyvät tissit, jos joku ei tiedä.
Siis nimenomaan sehän on mukavaa että kerrotaan henkilölle että hänellä hyvät tissit, varsinkin jos hän ei sitä itse tiedä.
Kyllä kunnon uros-kotkat tuota vielä tekee, sellaiset vanhan liiton herrasmiehetä kuten Renny ja Niinistö ja moni muu nuorempikin.
Vierailija kirjoitti:
Esim. juuri tänään...(ulkomailta)
Bonjour Madame... minulle tänään toivotettiin ja pidettiin ovea auki, kun olin kasseineni tulossa ulos lähikaupasta.
Lisäksi tämä henkilö kysyi, tarvitsenko apua ostoksieni autoon kantamisessa. Kiitin ja sanoin, etten tarvitse apua.
Tämä kohtelias, ranskalainen mies asuu vaimonsa kanssa samalla asuinalueella kuin minä; joskus olen nähnyt heitä, kun olen ollut kävelemässä yksin tai mieheni kanssa; tervehtivät aina hyvin ystävällisesti.
Mieheni tulee suvusta/ perheestä, jossa on aina käytäydytty sivistyneesti, kohteliaasti, hyviä tapoja noudattaen jne. ; hän on hyvä esimerkki siitä itsekin.
Noilla ulkomaalaisilla esim ranskalaisilla on sellainen lipevä teennäinen tyyli ja kulttuuri. Kysyvät mitä kuuluu, onko kaikki hyvin, mutta on pelkkää puhetta ja teatteria.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Väitinkö jossain olevani hoitaja? Olen kyllä usein nähnyt, miten kiukkuinen dementikkomies alkoi heilua nyrkkien kanssa.
Niinhän ne naisetkin heiluu nykyään, vaikka uhrin näkökulmasta tekijän sukupuoli on varsin merkityksetön asia. Parisuhdeväkivaltakin menee nykypäivänä sukupuolten välillä tasan. Lisäksi vaarallista on olla mies, koska pahoinpitelyn riski on suurempi. Olen saanut turpaani puollustaessani erästä naista. Tasa-arvon puolesta olen ollut aina ja puollustanut heikompia, mutta juuri sun kaltaiset naiset saa aina välillä uskon horjumaan.
Se taisi olla sama vuosi, kun minä avasin ovelle miehelle ja hän kieltäytyi menemästä siitä. Oli viimeinen kerta, kun olin kohtelias.