Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olenko huono äiti jos menen sektioon enkä imetä?

Vierailija
03.11.2022 |

Aijon näin tehdä jokatapauksessa

Kommentit (162)

Vierailija
61/162 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi kukaan haluaa sektioon ihan vapaaehtoisesti?Eikö se arpi "pilaa " vartalon?Mutta kumpikaan noista ei tee huonoa äitiä..

Imetys ei edes aina onnistuu...

Itse en taas en ymmärrä, miksi kukaan haluaa synnyttää alateitse. Itselläni ei nyt 10kk jälkeen ole jäljellä kuin ihan haalea arpi ihan alhaalla bikinirajassa. Ei näytä yhtään pahalta.

Miksi kukaan haluaa isoon avoleikkaukseen, jos on muu vaihtoehto?

No itse halusin priorisoida lapsen turvallisuuden. Vakavia riskejä ei suunnitellussa sektiossa kohdistu lapseen käytännössä ollenkaan. Lisäksi halusin välttää vakavien repeämien riskin. Ja itse ainakin palauduin sektiosta todella nopeasti.

Äidin vakavan veritulpan vaara taas moninkertaistuu. Puhumattakaan muista ison leikkauksen komplikaatioista.

Toki, kyllähän nämä riskit tietysti tiedän. Mieluummin otin kuitenkin itseeni kohdistuvat leikkauksen riskit, kuin lapseen kohdistuvat vakavien komplikaatioiden riskit.

Äitienkin riskit ovat yksilöllisiä. Jos äidillä on runsaasti ylipainoa, kroonisia sairauksia, paniikkitaipumusta tai paljon ikää, voi sektio olla turvallisempi vaihtoehto.

Tuskin kukaan lääkäri haluaa synnytykseen sellaista äitiä, jonka pää ei kestä hommaa.

Vierailija
62/162 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No en ikinä suostuisi synnyttämään. Sen jälkeen alapää ja peräpää on yhtä ja löysiä kuin jotkut parkkihallit. Kaikkeen ei pidä suostua. Korjausleikkaus pitää itse maksaa.

N25

Peräpääkin? Haaveilitko kaksosista, jotka tulevat ulos eri reittejä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/162 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja taas tämä sama trolli.

Vierailija
64/162 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ei voi tietää mikä kipu kirjoitti:

Mies lääkäri vaikka miten viisas ei kuitenkaan koe ja tunne niitä kipuja muuten niihin olisi jo kipulääke puudutus.

Jos miehet synnyttäisivät, epiduraali olisi jo keksitty.

Vierailija
65/162 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ihan ymmärrä tätä en halua synnyttää alateitse tai imettää-juttua... omasta mielestä vähän niin kuin tulee paketissa mukana kun haluaa lapsen. Ei niitä kakkavaippojakaan aina huvita vaihtaa, mutta kuuluu asiaan.

Vierailija
66/162 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No en ikinä suostuisi synnyttämään. Sen jälkeen alapää ja peräpää on yhtä ja löysiä kuin jotkut parkkihallit. Kaikkeen ei pidä suostua. Korjausleikkaus pitää itse maksaa.

N25

Repeämä voi ulottua peräaukkoon asti

Vierailija
67/162 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en ihan ymmärrä tätä en halua synnyttää alateitse tai imettää-juttua... omasta mielestä vähän niin kuin tulee paketissa mukana kun haluaa lapsen. Ei niitä kakkavaippojakaan aina huvita vaihtaa, mutta kuuluu asiaan.

Minusta taas on mahtavaa, että nykyään lapsia haluava voi hankkia lapsia, vaikkei haluakaan synnyttää tai imettää. Esimerkiksi joillakin voi olla vaikeita traumoja, joiden takia voi olla mahdotonta imettää.

Vierailija
68/162 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N25

Ja sitä ei sitten kukaan ompele kokoon?

Eikö sinua pelota yhtään, että lääkäri jättää sektiohaavan ompelematta. Sehän lepattaa kuin Suviseurojen teltta.

Vierailija
69/162 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N25

Ja sitä ei sitten kukaan ompele kokoon?

Eikö sinua pelota yhtään, että lääkäri jättää sektiohaavan ompelematta. Sehän lepattaa kuin Suviseurojen teltta.

Ommellaan se, mutta vakavat repeämät vaativat kandin tikkausharjoitusten lisäksi usein korjausleikkausta ja silti sulkijalihaksen toimintaa ei välttämättä saada enää normaaliksi.

Sektiohaavassa se pelottaisi, jos se olisi kovin näkyvällä paikalla, eli ei nätisti bikinirajassa ja jäisi ruman näköiseksi.

Vierailija
70/162 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta taas on mahtavaa, että nykyään lapsia haluava voi hankkia lapsia, vaikkei haluakaan synnyttää tai imettää. Esimerkiksi joillakin voi olla vaikeita traumoja, joiden takia voi olla mahdotonta imettää.

Ehkä useampi uskaltaakin lähteä lapsenhankintaan, kun koko myyttistä äitipakettia ei ole pakko ottaa vaan voi soveltaa paketin itselleen sopivaksi.

Vierailija
71/162 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Synnytykseni ja imetykseni ovat olleet ihania. Pikkuisen käy sääliksi ap, mutta eihän hän itse tiedä mitä menettää.

Sinun sääliäsi tuskin kukaan kaipaa. Taidat olla niitä ihmisiä joiden tapa toimia on ainoa oikea.

Vierailija
72/162 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sektio ei ole aina valinta. Rintamaito on paras lahja lapselle, jos pystyt sen antamaan. Korvikkeet ovat nykyään hyviä, ei siinä mitään.

Imetys on luonnon tapa pitää äitiä vauvan lähellä. Imetys ei ole hauskaa ja pitää limakalvot kuivina. Mutta koita kestää. Äidille tärkeintä on vauva, ei seksi eikä mies.

Vierailija
73/162 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sektio ei ole aina valinta. Rintamaito on paras lahja lapselle, jos pystyt sen antamaan. Korvikkeet ovat nykyään hyviä, ei siinä mitään.

Imetys on luonnon tapa pitää äitiä vauvan lähellä. Imetys ei ole hauskaa ja pitää limakalvot kuivina. Mutta koita kestää. Äidille tärkeintä on vauva, ei seksi eikä mies.

Imetyksen tarkoitus on antaa vauvalle parasta ravintoa. Oletko tutustunut vastikkeiden sisältöön? Järkkyä ruokaa pienelle vauvalle.

Vierailija
74/162 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voiko ne "traumat" mennä lapsen terveyden edelle??

Vierailija
75/162 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voiko ne "traumat" mennä lapsen terveyden edelle??

Kyllä lapselle varmaan on parempi saada korviketta, kuin mahdollisestl lukea taas Iltalehdestä jostain järkyttävästä lapsen kohtalosta. Ei kannata aliarvioida mielenterveysongelmien vaikutuksia.

Vierailija
76/162 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lapsen riippuvuus sinusta ahdistaa niin olisi ehkä hyvä kysellä itseltään että miksi. Mitä jos jäät yksinhuoltajaksi, mitä jos menetät läheiset ja ystävät... kuulostaa ehkä pahalta mutta syyskuuta olla imettämättä on aika itsekäs.

Vierailija
77/162 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sektioon ei vain mennä. Pitää olla syy siihen. "Koska ei huvita" synnyttää alakautta ei ole syy, mutta synnytyspelko/ahdistus, mielenterveyden ongelmat ja anatomiset tai muut lääketieteelliset syyt ovat syitä tehdä sektio. Imettää ei ole pakko. Kaikillahan ei edes tule maitoa.

Kun ikää on yli 35 vuotta ja akateeminen koulutus löytyy, sektion saa ilman lääketieteellistä syytä lyhyehkön keskustelun jälkeen.

Jos olet hyvä argumentoimaan, saat ne asiat jotka haluat.

Vierailija
78/162 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sellainen nainen, joka pystyy itse imettämään lastaan, mutta ei tee niin ei ansaitse äidin nimeä, koska hän omaa turhamaisuuttaan asettaa oman lapsensa kuolemalle alttiiksi. Sillä onhan se laajalti tiedetty tosiasia, että pullolla ruokitut vauvat kuolevat seitsemän kertaa yleisemmin kuin äidin rinnalla ruokitut lapset erityisesti erilaisiin suolistotulehduksiin, riisitautiin ja heikkouteen.

Jos tämä on laajalti tiedetty tosiasia, olisiko heittää lähdettä tälle? Ja huom. Suomen olosuhteista kyse eli ei mistään kehitysmaasta, jossa korvike tehdään mahdollisesti saastuneeseen veteen.

Vierailija
79/162 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sektioon ei vain mennä. Pitää olla syy siihen. "Koska ei huvita" synnyttää alakautta ei ole syy, mutta synnytyspelko/ahdistus, mielenterveyden ongelmat ja anatomiset tai muut lääketieteelliset syyt ovat syitä tehdä sektio. Imettää ei ole pakko. Kaikillahan ei edes tule maitoa.

Kun ikää on yli 35 vuotta ja akateeminen koulutus löytyy, sektion saa ilman lääketieteellistä syytä lyhyehkön keskustelun jälkeen.

Jos olet hyvä argumentoimaan, saat ne asiat jotka haluat.

Viis lapsen terveydestä kun koulutusta ja rahaa riittää.

Vierailija
80/162 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole.

Rohkeasti eteenpäin ja nautit raskaus ja vauva ajasta.