Kuinka pitkään erossa 1kk vauvasta
Kuinka pitkään muut äidit olette olleet erossa 1kk ikäisestä vauvasta? Tai ylipäätään milloin olette alkaneet ottaa omaa aikaa vauvan syntymän jälkeen?
Kommentit (21)
Olin n. 5h poissa, kun vauva oli 3 viikkoa. Tätä ennenkin olin ollut lyhyempiä aikoja. Ei mitään ongelmaa, koska meillä isä oli/on ihan tasavertainen vanhempi.
Ei kannata kovin pitkää aikaa olla pois, nälkähän sille tulee kuitenkin jossain vaiheessa.
Ja ehkä kannattaisi vaikka pyytää (vauvan) isää jäämään siksi aikaa vauvan kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Olin n. 5h poissa, kun vauva oli 3 viikkoa. Tätä ennenkin olin ollut lyhyempiä aikoja. Ei mitään ongelmaa, koska meillä isä oli/on ihan tasavertainen vanhempi.
Kätevä iskä kun pystyy imettämään 🤭
Vierailija kirjoitti:
Ei kannata kovin pitkää aikaa olla pois, nälkähän sille tulee kuitenkin jossain vaiheessa.
Ja ehkä kannattaisi vaikka pyytää (vauvan) isää jäämään siksi aikaa vauvan kanssa.
Pumppaus ja/tai korvike on keksitty.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Öö? :D Kätevä iskä osasi syöttää pullosta pumppaanani maitoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et ole kuullut rintapumpusta? Tai vaikka siitä, ettei maitoa edes tule kaikilla?
Enimmillään pari tuntia olin tuossa vaiheessa vauvasta erossa. Se parituntinen meni lääkärikäynnillä.
En yksinkertaisesti jaksanut lähteä vielä 1kk synnytyksen jälkeen mihinkään pidemmäksi aikaa. Pieni kävelylenkkikin oli työläs. Synnytys kesti 56h, mikä selittänee monta asiaa.
En ollut erossa, ennen kuin vauva oli puolivuotta. Olin yhden illan töissä n 3h pari kertaa kuussa.
Tunnen yhden pariskunnan joka meni viikon lomalle ilman vauvaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ollapa sitä tosikkoja. Ne vauva-ajan mammahormonit varmaan
Vierailija kirjoitti:
Tunnen yhden pariskunnan joka meni viikon lomalle ilman vauvaa
Ihan kiva provo.
Mulla on kans kuukauden ikäinen vauva ja olen kolme kertaa ollut 1-2h pois kotoa. Kävin kaupassa ja kerran leffassa yksin. Mies on antanut sillä aikaa pullosta korviketta, jos vauvalle on tullut nälkä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ollapa sitä tosikkoja. Ne vauva-ajan mammahormonit varmaan
Huumori on taitolaji. Sinulla ei ole hallussa.
Se oli noin viikko synnytyksestä, kun aloin käymään salilla 3-4 kertaa viikossa pari tuntia kerralla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hih hih, olet sä hauska.
Enimmillään n. 16h. Vauva oli sairaalahoidossa yli 3kk eikä siellä voinut olla 24/7.
Vauva oli viikon kun menin psykoosiin ja olin toista viikkoa sairaalassa.
Vauva oli puolisen vuotta kun aloin harrastamaan säännöllisesti pari kertaa viikossa. Sitä ennen kävin silloin tällöin yksin lenkillä tai kaupassa. Vauvan ollessa 1kk tuskin kävi edes mielessä että haluaisin olla pois sen luota.