Olenko huono äiti jos menen sektioon enkä imetä?
Kommentit (162)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sektioon ei vain mennä. Pitää olla syy siihen. "Koska ei huvita" synnyttää alakautta ei ole syy, mutta synnytyspelko/ahdistus, mielenterveyden ongelmat ja anatomiset tai muut lääketieteelliset syyt ovat syitä tehdä sektio. Imettää ei ole pakko. Kaikillahan ei edes tule maitoa.
Ei pidä paikkaansa. Sektion todellakin saa ihan vaan, koska haluaa. Itselläni kokemusta tästä. Ketään ei pakoteta synnyttämään alakautta.
Siinä vaiheessa kun synnytys on käynnissä, on se kyllä joku ihan muu kuin lääkäri, joka pakottaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi et imetä?
Koska se on vapaaehtoista
ApTissien pelastumisen kannalta se tosin ei toimi, ne nimittäin menee jo raskaudesta ja maidonnoususta. Palautuu sellaiseksi ranskalaiseksi lättärinnaksi
Niin mutta korviketta voi antaa muutkin kuin äiti. Itse en ainakaan kestäisi sitä että vauva olisi niin riippuvainen juuri ja vain minusta
Ap
Niin, onhan sitä kaikenlaista hybridimalliakin olemassa jos kiinnostaa. Mutta ehkäpä sinun ei edes tarvitse selvittää sukulaisillesi, että miten vauvasi saa ruokaa, pääasia on että saa. Ja muille se ei liene kuulukaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sektioon ei vain mennä. Pitää olla syy siihen. "Koska ei huvita" synnyttää alakautta ei ole syy, mutta synnytyspelko/ahdistus, mielenterveyden ongelmat ja anatomiset tai muut lääketieteelliset syyt ovat syitä tehdä sektio. Imettää ei ole pakko. Kaikillahan ei edes tule maitoa.
Ei pidä paikkaansa. Sektion todellakin saa ihan vaan, koska haluaa. Itselläni kokemusta tästä. Ketään ei pakoteta synnyttämään alakautta.
Missä noin? Mä pyysin sektiota mutta en saanut. Paikat repesivät.
Espoossa alkuvuodesta. Sanoin jo alusta asti neuvolassa, että haluan synnyttää sektiolla enkä koe tarvetta pelkopolille. Terkka oli samaa mieltä ja laittoi suoraan lähetteen äitiyspolille, jossa sovittiin sektioaika.
Vierailija kirjoitti:
Synnytyksen jälkeen pyydät saada maidonnousun estävän lääkkeen ja rinnat eivät täyty maidosta. Näin olen kahden lapsen kanssa toiminut ja terveitä heistä on tullut ihan korviketta tuttipullosta antamalla.
Rinnat ovat näin yli 40- vuotiaana vielä samassa kuosissa kuin 20v. sitten.
Kuosin voi menettää monellakin tavalla. Jokainen imetysvuosi vähentää selvästi rintasyöpäriskiä.
Synnytykseni ja imetykseni ovat olleet ihania. Pikkuisen käy sääliksi ap, mutta eihän hän itse tiedä mitä menettää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi et imetä?
ApTissien pelastumisen kannalta se tosin ei toimi, ne nimittäin menee jo raskaudesta ja maidonnoususta. Palautuu sellaiseksi ranskalaiseksi lättärinnaksi
Niin mutta korviketta voi antaa muutkin kuin äiti. Itse en ainakaan kestäisi sitä että vauva olisi niin riippuvainen juuri ja vain minusta
Ap
Imettäminen auheuttaa riippuvuutta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä noin? Mä pyysin sektiota mutta en saanut. Paikat repesivät.
Se sektiopaikka vasta olisikin revennyt!
Kuvitteletko rintojen pilaantuvan imettämisestä? Joillakin jää tyhjät pussit ja toisilla ei, sitä ei etukäteen tiedä. Jos arvomaailmasi on noin ulkonäkökeskeistä niin voi lapsi parka, jää vaille hyviä bakteereita (sektiossa ei saa niitä) ja äidinmaitoa vaille, olet outo ja itsekäs, mihin tarvitset lapsen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi et imetä?
Ap
Kenestä sä siis suunnittelit sen lapsen olevan riippuvainen?
Jos pelkäät sitä että vauva on sinusta riippuvainen niin voit kyllä lypsää maitoa valmiiksi ja muut voivat häntä syöttää. Pakastin vain äidinmaitoa täyteen
Itse pääset helpommalla jos imetät. Halvempaa, ja ei tarvitse pestä pulloja koko ajan eikä miettiä onko maito sopivan lämpöistä.
Eikä reissuun tarvitse pakata evästä kun on omat eväät aina kätevästi mukana.
Ihanaa raskautta ja vauva-aikaa sinulle, valitsitpa mikä tavan tahansa.
Voihan sitä tehdä elämänsä hankalaksi, jos haluaa. Kannattaa kuitenkin miettiä noita päätöksiä ihan neutraalisti ja ilman turhia tunteiluita. Alatiesynnytys on tilastollisesti turvallisin synnytystapa terveelle, normaalipainoiselle naiselle, ja siitä toipuminen on nopeinta. Samoin imetys on edullista ja useissa tilanteissa kätevää.
Tällaisina kriisiaikoina kannattaa pitää mielessä myös huoltovarmuuspuoli. Korvikkeesta on ollut ajoittain pulaa ihan länsimaissakin.
Vierailija kirjoitti:
Kuvitteletko rintojen pilaantuvan imettämisestä? Joillakin jää tyhjät pussit ja toisilla ei, sitä ei etukäteen tiedä. Jos arvomaailmasi on noin ulkonäkökeskeistä niin voi lapsi parka, jää vaille hyviä bakteereita (sektiossa ei saa niitä) ja äidinmaitoa vaille, olet outo ja itsekäs, mihin tarvitset lapsen?
Naisen pitäisi uhrata kehonsa lapsen vuoksi ollakseen hyvä äiti? Miehen ei tietenkään täydy kärsiä ollenkaan ruumiillisesti
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisen pitäisi uhrata kehonsa lapsen vuoksi ollakseen hyvä äiti? Miehen ei tietenkään täydy kärsiä ollenkaan ruumiillisesti
Kerro lisää tästä.
Vierailija kirjoitti:
Et, mutta olet huono äiti jos provoilet täällä lapsesi syntymän jälkeen paitsi silloin, kun vauva nukkuu.
Miksi äidin pitäisi olla lapsensa kanssa 24/7..?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi et imetä?
ApKenestä sä siis suunnittelit sen lapsen olevan riippuvainen?
Molemmista vanhemmistaan, ei pelkästään äidin projekti ja vastuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hirveän vaikeaa on olla biologinen äiti antamatta kehoaan lapsen käyttöön. Adoptioäidiltä se hoituu kyllä. Olisiko se hyvä vaihtoehto sinulle?
Miksi kukaan haluaa sektioon ihan vapaaehtoisesti?Eikö se arpi "pilaa " vartalon?Mutta kumpikaan noista ei tee huonoa äitiä..
Imetys ei edes aina onnistuu...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi et imetä?
Mä oon imettänyt kaksi lasta, toista 2 vuotta ja toista 1,5, ei tullut lättärintoja.
Mutta alapää jäi löysäksi ja on käyttökelveton?
Synnytyksen jälkeen pyydät saada maidonnousun estävän lääkkeen ja rinnat eivät täyty maidosta. Näin olen kahden lapsen kanssa toiminut ja terveitä heistä on tullut ihan korviketta tuttipullosta antamalla.
Rinnat ovat näin yli 40- vuotiaana vielä samassa kuosissa kuin 20v. sitten.