Ei helvetti mitä kuvia välittäjä pannut nettiin meidän asunnosta!!
Meillä on ihana, valoisa ja vaalea koti ja siivosin ja tuunasin kaksi päivää ennen välittäjän tänne tuloa!! Jumalauta nyt on kuvat netissä ja mitä mä näen?? Kuvissa on lattialastaa, roskista, olohuone kuvattuna mahdollisimman huonosta kulmasta, pimeitä kulmia, takapihalla oikein zoomattu kohtaan mikä varmasti ainoa paikka siellä mitä ei tarvitsisi zoomata :( Mua vituttaa niin paljon. Mä vielä sipistelin kylppäriä ja asettelin pyyhkeet, niin välittäjä on siirtänyt kamat ja kuvannut lattialastaa. Voi v...
Kommentit (41)
Ymmärrän harmituksen, mutta kyllä tuo viimeinen virke hieman nauratti. 😁
Ainahan ne kuvaa asunnot sillei että siitä saa mahdollisimman "suuren" vaikutelman kun ei näytetä koskaan yleiskuvaa. Ihan tahallaan valitaan sellaisia otoksia.
Jos tullaan kuvaamaan myyntiä varten niin roskikset, lattialastat ja muut sisustukseen kuulumattomat tavarat viedään muualle. Opiksi.
Anna palautetta. Erittäin epäolennaista on kuvannut, kun lastat ja roskikset tuskin on myytävänä.
Asunnonvälittäjät tuskin ovat käyneet yhtään valokuvauskurssia. Siitä se johtuu. Moni asunto jäi ottamatta kun kuvista ei saanut hyvää vaikutelmaa. Kaikki pitää näyttää selkeästi ja rehellisesti.
Välittäjän kaveri aikoo tehdä halvan tarjouksen? Ehkäistään rumilla kuvilla enemmät kiinnostukset.
Meidän välittäjä on sitten käynyt teillä kuvaamassa. Meiltä sai kuvan talon seinustalta, mihin oli laittanut mukaan ruosteisen haravan ja ikälopun kastelukannun.
Juttelin kaupungin toiseksi eniten myyvän välittäjän kanssa.
Ne kuvat on se juttu nro 1. Vaihda välittäjää. Huonon kanssa treffaat yli vuoden. Ellei kämppä ole just se kuumin hotti markkinoilla.
Haluaisin nähdä ne kuvat, en siis töllistelläksenne kotianne vaan nimenomaan sitä osaamattomuutta kuvata. Miksi hän oli kuvannut roskiksen ja lattialastan?
Vierailija kirjoitti:
Meidän välittäjä on sitten käynyt teillä kuvaamassa. Meiltä sai kuvan talon seinustalta, mihin oli laittanut mukaan ruosteisen haravan ja ikälopun kastelukannun.
No mulle harava ja kastelukannu olisi ollut ihan sama, sillä asuntoa olin ostamassa. Jos ei taloa näe haravan takaa tms, niin ehkä taloa ei ole.
Onko se joku tavis joka aloitti uran välittäjänä. Vai ammattitaitoinen joka pitäisi osata ottaa kuvat. Ihme ettei laittanut kalsonkikuvaa sinne kuivaustelineeltä. Pitäisikö kysyä jos ottaisi eri kuvat joku heidän firmasta tai ehdota omia. Vai välittäjän vaihto jos et ole tyytyväinen.
Vierailija kirjoitti:
Asunnonvälittäjät tuskin ovat käyneet yhtään valokuvauskurssia. Siitä se johtuu. Moni asunto jäi ottamatta kun kuvista ei saanut hyvää vaikutelmaa. Kaikki pitää näyttää selkeästi ja rehellisesti.
Kyllä ne hyvät kuvat ovat juuri kaukana rehellisestä, niiden värejähän käsitellään ja muutenkin photo-shopataan ja siten asetellaan niitä kitaroita olohuoeen nurkkaan ja muuta keksittyä sontaa...kohta varmaan tulee jotain bikinimalleja saunaosastolle, odottakaapa vain.
Meillä välittäjä lähetti kuvat tarkistettavaksi ennen myyntiä. Kuvat otti ammattivalokuvaaja, ei välittäjä. Nämä ovat ehkä niitä asioita, joista sitten säästetään, kun valitaan välittäjä halvimmasta päästä.
Olen paljon seurannut kuvia myynti- ilmoituksista. Siellä on asuntoja, jossa pyykkiteline pyykkeineen makkarassa, lavuaarin reunalla rivi wc- paperihylsyjä, muovikasseja naulakoissa ym. Niistä tulee oli, että ei maksa vaivaa lähteä näytölle.
Ne kuvathan kannattaa ehdottomasti ottaa itse, eikä se asunnon myyminenkään kovin monimutkaista ole.
Sinänsä tuo voi olla hyvä, niin ei tule sitten ikävänä yllätyksenä ostajalle ne epäkohdat.
Meillä kävi ammattikuvaaja. Oltiin pankissa tekemässä myyntipapereita ja välittäjällä kansio siinä pöydällä kuvineen ja katsoin, miten upea olohuone kuvassa, kunnes nopsaan tajusin, että se olikin se meidän myyntikuva olohuoneesta. :)
Myytiin se asunto jo ensiesittelyssä.
Ammattitaidoton välittäjä, teitpä huonon valinnan. Valitsin halvimman?
Yleensä toimistoilla on tarkat ohjeet omistajalle mitä tulee korjata näkyvistä ja siivota. Ja ammattikuvaaja ottaa kuvat, EI välittäjä itse.