Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies pikkuvauvan kanssa kotiin, äiti töihin?

Vierailija
03.11.2022 |

Onko kukaan tehnyt tällaista ratkaisua? Meillä mies haluaisi lisää lapsia, ja mulla ei ole mitään sitä vastaan sinänsä, mutta en haluaisi sitä äidin roolia. Onko kellään jäänyt mies pikkuvauvan kanssa kotiin ja äiti palannut töihin tyyliin heti? Miten on toiminut?

Kommentit (91)

Vierailija
81/91 |
23.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä menin töihin kun vauva oli 2kk (ei asuta Suomessa) ja mies on vauvan kanssa kotona. Ei ongelmaa :)

Meillä taas vastaavassa tilanteessa päädyttiin sairaalaan tutkimuksiin, kun vauvan paino ei noussut riittävästi. 

Voihan isä mennä lapsen ksnssa Ensikotiin asumaan ja opettelemaan tuetusti. Sinä voit painaa ympärivuorokautista työpäivää. Rahaa tulee. Voit käydä katsomassa heitä.

Vierailija
82/91 |
23.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen yrittäjä ja joka kerta palannut töihin pian. Isä jäänyt lapsen kanssa kotiin. Olen käynyt ruokatauolla imettämässä välissä, muuten juonut pullosta pumpattua maitoa, kotona ollessa olen imettänyt normaalisti. Lapsia on 4 ja kaikkia olen imettänyt 1-2v ikään. Minä en viihdy kotona, isä viihtyy. Hyvin hänkin osaa lapsia hoitaa. Se ei poista äitiyttä, että käy töissä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/91 |
23.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin minä miehenä lasten kanssa kotona 90-luvulla kun vaimo lähti töihin, nyt kun lapsia katselee niin on niistä ihan täyspäisiä tuulut, ei mitään traumoja, 3 jälkeläistä ja YH isä taustalla menin loppuilta kun vaimo ylennyksen vuoksi heräsi ylemmyydentuntoon ja raha sokaisi, nyt on taas tietenkin paras ihminen ikinä mitä jälkipolvi voi vain toivoa mutta mulla tulee ihottumaa alle kahdessa minuutissa.

Vierailija
84/91 |
23.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lapsen äiti järjesti oikean live-kokeilun. Otti ja häipyi ja jätti allekirjoittaneen isin hoitamaan pieniä lapsia yksin. Hyvinhän tässä on pärjätty, vaikka äidistä on ollut paljon häïriötä ja onkelmaa. Muutaman päivän päästä ilmoitti, että ei aio palata enää kotiin. Muutaman kuukauden päästä sitten sossut löysi äidin lähikaupungista....olivat kuulemma kysyneet, että uskooko äiti isin pärjäävän pienten lasten kera? Äiti oli vastannut että uskoi. Sama kysymys tehtiin isille ja joka vastasi että ei usko (hyvin perustellusti) äidin pärjäävän lasten kanssa. Tässä vaiheessa äidillä tuli kai vähän huono omatunto perheensä hylkäämisestä ja hän ehdotti minulle, että voisi kerran viikossa käydä siivoomassa kotona ja harrastaa seksiä kanssani....kun minulla isänä ei ole kuitenkaan aikaa näin pienten lasten kera hankkia uutta naista.

Kiitin kunniasta. Minä olen aina ollut siinä uskossa, että erossa ne äidit haluaa päästä eroon siitä ukosta ja pitää lapset....mutta meillä tämä oli näemmä toisin päin.

Meidän äiti on tehnyt ja sanonut aikojen kuluessa niin uskomattomia asioita, että sitä ei kukaan edes uskoisi todeksi!!!

Yhdesti ilmestyi kotiin ja ilmoitti että haluaa jäädäkin....minä tietysti sanoin, että ei onnistu....niin alkoi lasten nähden melskaamaan, että jos ei pääse takas....niin tappaa itsensä hyppäämällä etuterassilta alas. Meni oikein kaiteelle terasille ja muka oli hyppäämässä alas kuolemaansa...toinen lapsi oli toisessa ja toinen toisessa jalassa kiinni, että älä hyppää äiti.

Yhdessä vaiheessa uhkaili tappaa lapset puukko kädessään yms. muuta sekopäistä.

Tästä...ja miljoonasta muusta episodista olen muodostanut käsitykseni äideistä....mainittakoon, että se ei ole erityisen positiivinen. Minulle ja lapsille äitien päivä ei ole juhlapäivä=voisimme vetää lipun vaikka puolitankoon... sen sijaan lähestyvä isänpäivä on iso juhla!!!

Ei äideistä ole lapsia hoitamaan!!!!!!!!!!!!

Vierailija
85/91 |
23.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäin kotiin lasten kanssa kun kuopus oli 5kk ikäinen ja esikoinen 3v. Vaimo tahtoi palata töihin lukukauden alussa. Vaimo ei viihtynyt kotona esikoisen kanssa, joten varauduimme ennakolta asiaan. Esikoisen kohdalla lapsi meni päiväkotiin 7kk ikäisenä, kun vaimo ei kestänyt kotona oloa. Kun jäin kuopuksen kanssa kotiin niin otin esikoisenkin kotihoitoon. Olin kotona lasten kanssa yhden lukuvuoden verran, enempää ei talous kestänyt. Lapset ovat nyt teinejä, joten järjestelmämme oli ajassaan harvinainen. Nykyään varmaan yleisempää, kun isille on paalutettu aimo siivu vanhempainvapaasta.

Vierailija
86/91 |
23.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa, mieskin siis oppinut imettämään, näin naiset rinnat säilyvät napakoina😁

Vierailija
87/91 |
23.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hienoa, mieskin siis oppinut imettämään, näin naiset rinnat säilyvät napakoina😁

Minkä ikäiseksi olet pitänyt lapsesi pelkällä rintaruokinnalla? Kai lopetat sen ennen kouluikää?

Vierailija
88/91 |
23.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paremmin tienaava töihin oli kumpi tahansa. 

Vierailija
89/91 |
23.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos äiti imettäisi puoli vuotiaaksi, mitä isä ei voi tehdä. Sitten ihan miten vaan, imettämisessä jo enempi rytmiä ja muu ruokinta hyvässä vauhdissa. Nykyäänhän töihin palaavalla naisella lupa ihmettä työaikana, jos siis isä kuskaa vauvan  sinne äidin työpaikalle.   Upea isä, jos jää sitten vuorostaan vauvan hoitajaksi. 

Mutta ettei äiti ollenkaan olisi vastasyntyneen kanssa kotona ehkei kuitenkaan niin.

Vierailija
90/91 |
23.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä lapsen äiti järjesti oikean live-kokeilun. Otti ja häipyi ja jätti allekirjoittaneen isin hoitamaan pieniä lapsia yksin. Hyvinhän tässä on pärjätty, vaikka äidistä on ollut paljon häïriötä ja onkelmaa. Muutaman päivän päästä ilmoitti, että ei aio palata enää kotiin. Muutaman kuukauden päästä sitten sossut löysi äidin lähikaupungista....olivat kuulemma kysyneet, että uskooko äiti isin pärjäävän pienten lasten kera? Äiti oli vastannut että uskoi. Sama kysymys tehtiin isille ja joka vastasi että ei usko (hyvin perustellusti) äidin pärjäävän lasten kanssa. Tässä vaiheessa äidillä tuli kai vähän huono omatunto perheensä hylkäämisestä ja hän ehdotti minulle, että voisi kerran viikossa käydä siivoomassa kotona ja harrastaa seksiä kanssani....kun minulla isänä ei ole kuitenkaan aikaa näin pienten lasten kera hankkia uutta naista.

Kiitin kunniasta. Minä olen aina ollut siinä uskossa, että erossa ne äidit halu

Äläpä soimaa minua, olen hoitanut lapseni hyvin.

Vierailija
91/91 |
23.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synnytysvapaa taitaa kestää noin 4 kk, sitä ei voi siirtää isälle. Meillä mies piti muut vanhempainvapaat. Kävin kyllä lounastauolla imettämässä, kun asun lähellä työpaikkaa. Lapsi on 3, ja edelleen enemmän isän perään.