Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies pikkuvauvan kanssa kotiin, äiti töihin?

Vierailija
03.11.2022 |

Onko kukaan tehnyt tällaista ratkaisua? Meillä mies haluaisi lisää lapsia, ja mulla ei ole mitään sitä vastaan sinänsä, mutta en haluaisi sitä äidin roolia. Onko kellään jäänyt mies pikkuvauvan kanssa kotiin ja äiti palannut töihin tyyliin heti? Miten on toiminut?

Kommentit (91)

Vierailija
41/91 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsi saa ikitrauman. Aistii jos äiti on aina poissa, lapsi on hylätty. Isompi lapsi pärjää hiukan paremmin.

Minun äitiysloma täällä Amerikassa oli se 12 viikkoa

Vierailija
42/91 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies voi toki jäädä sitten vanhempainvapaalle ja sinä palata töihin. Mutta kannattaa muistaa, että se mies saattaa peruakin koko homman ihan milloin vaan. Kuukauden kotona olon jälkeen toteaakin, että ei olekaan mun juttu ja häipyy. Osa miehistä haluaa kovasti niitä lapsia, mutta ei tajua että niissä on hommaakin. Eikä se kotona olo olekaan vaan lomailua. Jos miehellä ei ennestään ole lapsia, suhtautuisin varauksella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/91 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menin töihin vauvan ollessa neljä kuukautta. Hyvin sujui. Oli maitopumppu töissä mukana. Vauva on nyt reipas teini. Ihan normaali lapsi hänestä kasvoi ja läheinen isänsä kanssa.

Minä kans mutta vain siihen asti että vanhempain vapaa loppui ja sitten jäin taas pienen kanssa kotiin ja isä meni takaisin töihin.

Lapsi nyt 20-v. eikä ole kärsinyt.

Vierailija
44/91 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tämä ole mikään ongelma koska nykyään voi mieskin olla äiti.

Vierailija
45/91 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies voi toki jäädä sitten vanhempainvapaalle ja sinä palata töihin. Mutta kannattaa muistaa, että se mies saattaa peruakin koko homman ihan milloin vaan. Kuukauden kotona olon jälkeen toteaakin, että ei olekaan mun juttu ja häipyy. Osa miehistä haluaa kovasti niitä lapsia, mutta ei tajua että niissä on hommaakin. Eikä se kotona olo olekaan vaan lomailua. Jos miehellä ei ennestään ole lapsia, suhtautuisin varauksella.

Jos aikuinen ihminen meinaa jäädä vauvan kanssa kotiin, niin ei siihen kyllä mitään varasuunnitelmia tehdä siltä varalta, että se saattaa kyllästyä ja ottaa hatkat. Eihän äideillekään tehdä, et hei mitä jos äiti kyllästyy kuukauden kotonaolon jälkeen :D Nyt taas täs yritetään suhtautua miehiin kuin johonkin ylikasvaneisiin lapsiin, jotka ei kanna vastuuta. Vaikka ne on ihan tasa-arvoisia vanhempia. 

Vierailija
46/91 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Outoa, että puhut vauvan kanssa kotona olemisesta pesimisenä.

Outoa, ettet keksinyt mitään muuta mihin tarttua.

Vierailija
47/91 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei ole tehnyt näin?

Vierailija
48/91 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on lapsien suhteen sama ajatus kuin lemmikeissä.

Hanki niin monta lasta kuin SINÄ jaksat ja kykenet hoitamaan. Jos et jaksa yhtään enempää kuin mitä teillä on nyt, älä hanki lisää vaikka mies haluaisikin lisää. Sinä kuitenkin joudut tekemään suuremman työn sen lapsenhankinnan kanssa ja ottamaan ne suurimmat riskit asian suhteen. 

Vierailija
49/91 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on lapsien suhteen sama ajatus kuin lemmikeissä.

Hanki niin monta lasta kuin SINÄ jaksat ja kykenet hoitamaan. Jos et jaksa yhtään enempää kuin mitä teillä on nyt, älä hanki lisää vaikka mies haluaisikin lisää. Sinä kuitenkin joudut tekemään suuremman työn sen lapsenhankinnan kanssa ja ottamaan ne suurimmat riskit asian suhteen. 

Miksi äidin muka pitäisi tehdä suurempi työ ja ottaa suuremmat riskit kuin isän? Tässäkin puhutaan pikkuvauva-ajan hoidosta. Äiti jaksaa hoitaa lasta perinteisessä isän roolissa eli siinä työssäkäyvän vanhemman roolissa. Lapsen ensisijainen hoitaja on siis isä. Ei se tarkoita etteikö äiti jaksaisi tai kykenisi hoitamaan lasta. Ihan samoin molemmat vanhemmat osallistuvat, kykenevät ja jaksavat, vaikka roolit olisivat miten päin tässä pikkulapsiajan hoidossa? 

Vierailija
50/91 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos äiti jää kotiin hoitamaan lasta niin ok, mies käy töissä ja elättää perheen. Jos isä jää kotiin hoitamaan lasta, niin äiti ei oikeastaan edes halua lasta eikä jaksa tai kykene hoitamaan sitä. Täh? Senhän pitäisi olla:

Jos isä jää kotiin hoitamaan lasta niin ok, äiti käy töissä ja elättää perheen.

Vierailija
51/91 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei voi perua, koska työantajan ei tarvitse ottaa töihin ennen kuin sovittu perhevapaa päättyy.

Vierailija
52/91 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä menin töihin kun vauva oli 2kk (ei asuta Suomessa) ja mies on vauvan kanssa kotona. Ei ongelmaa :)

Vierailija
53/91 |
04.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä menin töihin kun vauva oli 2kk (ei asuta Suomessa) ja mies on vauvan kanssa kotona. Ei ongelmaa :)

Missä maassa asutte?

Vierailija
54/91 |
04.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tehtiin niin, että vauva laitettiin 3 viikon iässä päiväkotiin kun me miehen kanssa olimme molemmat töissä.

Vierailija
55/91 |
04.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä tehtiin niin, että vauva laitettiin 3 viikon iässä päiväkotiin kun me miehen kanssa olimme molemmat töissä.

Missä maassa?

Vierailija
56/91 |
05.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä maassa asutte?

Espanjassa. Töissä saan 1h palkallisen extratauon maidon pumppaamiseen, joten ei ongelmaa maidon riittävyyden suhteen.

Vierailija
57/91 |
05.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkaveri teki niin. Vaimonsa oli kotona äidille korvamerkityn ajan ja mies sen jälkeen loput ajat. Vaimolla on suurempi palkka niin valinta oli helppo.

Vierailija
58/91 |
05.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin jäädä vaikk heti kotiin lapsien kanssa jos se olisi taloudellisesti mahdollista.

T. Mies

Vierailija
59/91 |
05.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisin jäädä vaikk heti kotiin lapsien kanssa jos se olisi taloudellisesti mahdollista.

T. Mies

Kuinka monta kuukautta vanha teidän nuorin lapsi on? Saathan sinä ansiosidonnaista vanhempainrahaa ja säästöä tulee siitäkin, jos otatte vanhemmat lapset kotiin päiväkodista.

Vierailija
60/91 |
05.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsi saa ikitrauman. Aistii jos äiti on aina poissa, lapsi on hylätty. Isompi lapsi pärjää hiukan paremmin.

Lapsi on hylätty jos jän kiintyykin isään?

Isä ei ole äiti, he ovat kaksi eri ihmistä ja persoonaa. Äidin pitää haluta itse lapsi ja olla rakkautta lapselle, hyvin pieni lapsi ja isokin sitä tarvitsee. Pieni lapsi on suojaton, äidin pitää huolehtia myös. Mitä jos jostakin isästä paljastuisi joku lapsille ikävä tai osaamaton puoli, kun äiti on poissa, koskaan ei tiedä. Vauva on aikuisten armoilla täysin. Toisen mieliksi ei voi tehdä tai viihdykkeeksi, vaan lapsen parhaaksi kaikki kannattaa tehdä. Lapsen hyvinvointi on tärkein.

Voisihan siinä käydä niinkin päin, että äidistä paljastuisi lapsille ikävä tai osaamaton puoli, kun isä on poissa. Koskaan ei tiedä.