Kietäydyin ensimmäisen kerran seksistä vuosiin, mitä tekee mies
Ollaan oltu 5v yhdessä. Viime aiklina mua on alkanut ärsyttämään miehet juominen. Maanantaina otti saikkua krapulan vuoksi. Asutaan erillään ja oltiin jo aiemmin sovittu, että olen hänen luonaan tiistaina. Kun hän ehdotti, että olis sitä s kiva harrastaa, sanoin että en jaksa, että väsyttää. Todellisuudessa mua edelleen otti päähän sen käytös juomisen suhteen.
Mies joutui heittään mut kotiin, kun en pääse busseilla järkevästi. Joka ilta ennen on aina soittanut. Viiden vuoden aikana joka ilta. Eipä oo enää soitellut. Meni ilmeisesti tunteisiin se, että kieltäydyin plus se, että nalkutin.
Kommentit (130)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja näin sinulle selvisi, että olet miehelle pelkkä hyödyke eikä hän ole suhteessa kanssasi kuin taatakseen säännöllisen seksin saannin. Kuten suurin osa miehistä, sietää naista elämässään vain saadakseen tarpeensa tyydytettyä.
Naisten mielestä aina on kuitenkin jossain niitä hyviä miehiä, jotka eivät ajattele seksiä.
Tää oli hyvä :).
Kaksi alkoholistia jättäneenä. Onhan se kova pala itselle myöntää, että asiat on nyt näin ja toinen mielummin juo eikä tee asialle mitään. En ole riittävän tärkeä. Toinen pilaa ainutta elämäänsä.
Ensin alkoholi,sen peittely,sitten pettäminen,sen peittely.Kierre valmis.Juokse jos ette puhumalla pysty asiaa korjaamaan.
Vierailija kirjoitti:
Ensin alkoholi,sen peittely,sitten pettäminen,sen peittely.Kierre valmis.Juokse jos ette puhumalla pysty asiaa korjaamaan.
Ei tuo alkoholisti parane ilman hoitoa. Ei muistakaan sairauksista parannuta kotona keskustelemalla.
Minulla on myös ollut harha, että kaikki olisi hyvin, jos mies x. Sitten liian pitkään pitänyt tuota harhaista toivoa yllä. Sitä pitää ihan ääneen komentaa itseään olemaan ajattelematta niin
Onkohan normaalia, että mulle tuli nyt sellainen olo että tuliko sanottua liian kärkkäästi/loukattua häntä? Olin lähdössä kauppaan, mutta iski totaalinen lamaannus. Eli tämä asia vaivaa selvästi.. Tää on siis ensimmäinen kerta kun hänelle kunnolla ärähdin ja vittuilin. Ja nyt jotenkin pelkään, että mitä jos hän ei ota enää yhteyttä vaikka tiedostan kuinka helpottavaa se olisi. Voiko läheisriippuvus aiheuttaa näitä tunteita? Ap
Vierailija kirjoitti:
Suomalaisen naisen modernit voimaantuneet keinot käsitellä parisuhteen arkipäiväisiä ongelmia ovat kosto ja seksin pihtaaminen. Nainen vieläpä ylpeilee sillä ja muut samanlaiset pösilöt peukuttavat.
En ihmettele, jos ap jää yksin viettämään vanhuutensa kissan kanssa.
Meillä sen on mies joka pihtaa seksiä. meillä ei ole ollut minkäänlaista seksielämää neljään vuoteen.
Vierailija kirjoitti:
Onkohan normaalia, että mulle tuli nyt sellainen olo että tuliko sanottua liian kärkkäästi/loukattua häntä? Olin lähdössä kauppaan, mutta iski totaalinen lamaannus. Eli tämä asia vaivaa selvästi.. Tää on siis ensimmäinen kerta kun hänelle kunnolla ärähdin ja vittuilin. Ja nyt jotenkin pelkään, että mitä jos hän ei ota enää yhteyttä vaikka tiedostan kuinka helpottavaa se olisi. Voiko läheisriippuvus aiheuttaa näitä tunteita? Ap
Kyllä voi. Youtubesta löydät valtavasti apua ja puhu terapeutille.
Yritä sisäistää, että sinulla ja miehellä on eri tavoitteet elämälle ja eri näkemys hyvästä elämästä. Te ette halua samoja asioita. Tällä hetkellä mies ei halua raitistua, mutta vaikka haluaisi, olisitteko sittenkään samalla aallonpituudella ja intressit riittävän yhteneväiset?
Eroaminen miehestä tulee sattumaan valtavasti, näin luulisin. Mutta jääminen sattuu pidempään.
Kantamon viedolla terapeutti, entinen juoppo sanoo hyvin, että seurusteli niin fiksuje naisten kanssa, että ne tajusivat jättää juopon juomaan.
Toki hänelle oli sitten tehty suvun voimin interventio krapula-aamuna, kun oli taas mokannut. Ja lähti siitä hoitoon. Mutta pystytkö sinä ap sellaista järjestämään? Ja aina on mahdollisuus, ettei lähde. Oma kokemukseni on, että katko on nimensä mukaan katko, putki saadaan katki. Tervehtyminen vaatii myllyhoidon, minnesotan tms. En tiedä, voiko pelkkä terapia auttaa, ei ainakaan ilman omaa vahvaa motivaatiota.
Ap:lle ja kaikille muillekin, alkoholismi on sairaus. Ei siinä ole kyse siitä, että valitseeko mies nyt tietoisesti vaimon vai alkoholin vaan kyseessä on niin suuri riippuvuus, ettei tuollaista valintaa ole mahdollista tehdä.
Alkoholismin eteneminen tapahtuu siten, että alkoholisti tajuaa vasta silloin olevansa ongelmissa, kun mitään ei ole enää tehtävissä. Niin kauan hän puolustelee ja salailee käyttöä eikä suostu näkemään siinä ongelmaa. Kaikki verhotaan tylsyydeksi, rentoutumiseksi jne ettei tarvitsisi myöntää, että oikeasti ei pysty lopettamaan.
Monet läheiset säästyisivät suurelta tuskalta kun ymmärtäisivät, ettei alkoholisti läheistä voi auttaa, vain ja ainoastaan hänen itse on ymmärrettävä oma sairautensa ja se, että alkoholin käyttö täytyy lopettaa kokonaan. Niin monet naiset yrittävät ajatella, että voisivat rakastaa toisen raittiiksi, mutta eivät tajua sairauden luonnetta ja ajatuksen mahdottomuutta.
Eli ap, joko katselet miestä, joka on selvästi alkoholisti ja hyväksyt, että tulet aina olemaan miehelle toisella sijalla tai sitten pelastat itsesi ja lähdet. Niin tyhmä ei saa olla, että kuvittelee kaiken olevan hyvin, kunhan vain mies lopettaa juomisen. Äärimmäisen harvassa ovat ne, jotka oikeasti pääsevät riippuvuudesta ja vielä harvemmassa ne, jotka tekevät sen siinä vaiheessa kun perhe on vielä tallella.