Jos lääketeollisuus toimittaisi koronarokotteita apteekkeihin, niin halukkaat saisivat. Thl sanoi eilen. En tajua.
Miten se neljän rokote on lääketeollisuudesta nyt kiinni.
Mikä estää lääketeollisuutta antamasta niitä apteekkeihin?
Kuten hänen sanoi, niin monissa maissa halukkaat saavat neljännen annoksen.
Mielestäni sen pihtaaminen syy ei saisi olla se, että työpossaolot vähenevät vain puolitoista päivää keskimäärin.
Ihmisten terveydestä pitää välittää eikä työpoissaoloista.
Kommentit (93)
Vierailija kirjoitti:
Ilmiselvä syy on, että Suomessa ei ole tarpeeksi rokotteita sekä iäkkäiden ja sairaille että lisäksi halukkaiden neljänsiin annoksiin.
Olisi reilua kertoa tämä suoraan. Voiko tässä muka mitään muuta syytä olla toimia eri tavalla kuin muu Eurooppa.
Suomessa on rokotteita, mutta liian vähän rokottajia. Thl pihistelee rokotteita, koska meillä on pula hoitajista, joille ei haluta maksaa kunnon palkkaa. Rokottajat ovat poissa muusta hoidosta. Suomi on maa, jossa on huonoiten palkatut hoitajat ja huonoin työilmapiiri. Siksi meillä pihistetään kaikesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilmiselvä syy on, että Suomessa ei ole tarpeeksi rokotteita sekä iäkkäiden ja sairaille että lisäksi halukkaiden neljänsiin annoksiin.
Olisi reilua kertoa tämä suoraan. Voiko tässä muka mitään muuta syytä olla toimia eri tavalla kuin muu Eurooppa.
Suomessa on rokotteita, mutta liian vähän rokottajia. Thl pihistelee rokotteita, koska meillä on pula hoitajista, joille ei haluta maksaa kunnon palkkaa. Rokottajat ovat poissa muusta hoidosta. Suomi on maa, jossa on huonoiten palkatut hoitajat ja huonoin työilmapiiri. Siksi meillä pihistetään kaikesta.
Miksi tätä ei voi sanoa suoraan.
THL:n viesti on minusta selkeä: SAIRASTA KORONA!
Tässä THL:n kiitos kaikille niille sote-alan ammattilaisille, jotka ovat suojanneet itseään hyvin turvatakseen sen, että eivät ole olleet koronan vuoksi sairaslomalla eivätkä ole tartuttaneet potilaitaan/asiakkaitaan/ työkavereitaan. Sairastakaa, sillä saatte suojan! Näin minä ymmärrän THL:n viestin.
Miten ihmeessä voi nämä miljoona puhdasta olla hengissä kaiken sen manauksen jälkeen , olisi luullut että vain 1% jäisi tuosta laumasta henkiin , kuin ihmeen kaupalla , kaatuihan wuhanissakin ensimmäiset kävellen katuun.
Mitäköhän siellä köyhissä maissa nykyään tapahtuu missä rokotukset jäi kokonaan väliin , ukrainassakin jäi vain n.15% nämä 97.56% teho prosentin jenkki ihmeet.
Vetäkää kolme maskia päällekkäin ja menkää perunakellariin ja tulkaa kurkkaamaan 10 vuoden päästä.
Silloin kun niitä rokotteita alkoi tulla, niin Euroopan komissio sanoi, että jokaiselle eu:n kansalaiselle on varattu KUUSI (6) rokotetta! Missä Suomen puuttuvat rokotteet ovat, kaikille halukkaille, kaikkihan eivät niitä ota? Sitten huomataan, että kappas, tuolla nurkissa onkin miljoonia rokotteita, ja viimeinen käyttöpäivä lähestyy, dumpataankin nämä vaikka Afrikkaan..
Vierailija kirjoitti:
Älytön kiima ihmisillä tuohon rokotteeseen, vaikka siitä ei ole mitään hyötyä, en ymmärrä.
Älytön kiima sulla tähän aiheeseen, joka ei sua kosketa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siksi, koska Suomessa ei haluta maksaa hoitajille kunnon palkkaa. Suomessa hoitajia ei arvosteta, ihmetellään, miksi hoitoalalle kukaan ei enää hakeudu. Kuka jaksaa tehdä alipalkattua, aliarvostettua työtä maassamme?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minäkin haluaisin jo neljännen rokotteen. Joka paikassa toitotetaan, että kolme annosta ja sairastettu tauti on hyvä suoja. En ole vielä sairastanut, enkä haluakaan. En ymmärrä, miksi niitä rokotteita pantataan.
Häiritsisi THL:n rokotetutkimuksia, jotka eivät onnistu, jos ihmiset eivät saa tartuntoja.
Tämä on kyllä yksi aivan varteenotettava vaihtoehto. Mä kuulun riskiryhmään (sytostaattilääkitys) ja siksi olen saanut jo neljännen rokotteenikin, mutta en silti aio tarkoituksella altistaa itseäni koronatartunnalle. Ihan sama, miten paljon THL haluaa mun altistavan.
- eri
Vierailija kirjoitti:
Pelko on huono kaveri..
Taas noita putkiaivoviisauksia. Pelko on itseasiassa erittäin hyvä kaveri. Se saa ihmisen usein toimimaan järkevällä tavalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska oikeasti meillä on tarpeeksi rokottajia, mutta kun olisi epäreilua, jos osa suomalaisista saisi rokotteensa työterveyshuollosta tai muuten yksityiseltä ja osa joutuisi odottamaan rokotettaan julkisella.
Jenkkiläään kirjoitti:
Sars....mers......korona.....jokaiselle vuosikymmenelle oma lääkefirmojen bisnesyskä.
Minkä nimen antaisit 2030 vuoden pahalle ( influenssalle )....köhököhö
Ole nyt hiljaa, kun noin tyhmä olet.
Niillä on vaan markkinointi oikeus, ei myyntioikeutta. Apteekkarit olisi vastuussa noista litkuista sitten.
Olen 59v työtön lähihoitaja. Uskokaa tai älkää, lähihoitajakin voi olla työtön. En suostu huonoon vanhustenhoitoon, uskallan kritisoida jos näen puutteita. Joten olen työtön. En saa töitä, koska kuka palkkaa hoitajaa, joka uskaltaa kritisoida huonoa hoitoa? Ei kukaan. Olen mustalla listalla.
Vierailija kirjoitti:
Luuletko että ne antaa niitä ihmisille kotiin vietäväksi, osahan veisi ne välittömästi kemiallisiin testeihin, joka on hallitusten siunauksella kielletty.
Valta osa suomalaisista on täysjärkisiä. Kaltaisesi ovat lähes olematon vähemmistö.
Vähän outoa kyllä, jos Suomessa itse hankittaisiin apteekista rokote, joka sitten vietäisiin rokottajalle.
Muualla tämä ei välttämättä ole outoa. Itsekin ollut maassa, jossa lasten rokotukset piti itse huolehtia, rokote hankkia apteekista ja se sitten vietiin lääkärille, joka sen asiakkaaseen sitten tuuppasi. Koronarokotetta tosin ei omasta apteekistani tarvitse viedä mihinkään, vaan se ruiskutetaan asiakkaaseen apteeksissa (kuten UKssa on tehty alusta asti, ja siksi siellä rokotukset etenivät nopeasti).
12e liitosta sänkyyn kotiin......15e postin pakukuskina kun kantaa kissanhiekkaa koteihin.........15e kun olet asiantuntija suomessa ja hikoilet.
Ruokatunnilla lounas 13e.
Vierailija kirjoitti:
Olen 59v työtön lähihoitaja. Uskokaa tai älkää, lähihoitajakin voi olla työtön. En suostu huonoon vanhustenhoitoon, uskallan kritisoida jos näen puutteita. Joten olen työtön. En saa töitä, koska kuka palkkaa hoitajaa, joka uskaltaa kritisoida huonoa hoitoa? Ei kukaan. Olen mustalla listalla.
Älä nyt vaan tukehdu omaan erinomaisuuteesi. En ihmettele, ettei sinua huolita töihin, koska kukaan ei jaksa kuunnella jonkun omaa erinomaisuuttaan täynnä olevan valittamista päivät pitkät.
Sitten voisit siellä kotona peukaloita pyöritelleessä miettiä, onko todellakin jokin ylpeyden aihe, ettet suostu auttamaan hoitoa tarvitsevaa vanhusta, koska katso tärkeämmäksi istua kotona lyömässä rintoihisi ja toistamassa "minä valitan aina".
Tee oma osuutesi niin hyvin kuin mahdollista niissä olosuhteissa, jotka nyt sattuvat olemaan. Jollain jaktuvalla narisemisella muille työntekijöille mikään ei tule sen paremmaksi. Yritä jotain muuta parnnuskeinoa kuin negatiivinen suunsoittaminen.
Kauheasti ei älyä siihenkään tarvita, että ymmärtäisi, että ne muutokset, se parempi hoito on pakko pystyä tekemään siinä olemassa olevassa tilanteessa. Yhteistkunta ei voi olla pelkkää vanhustenhoitoa ja rahan&resurssien mättämistä siihen.
Huolikis kirjoitti:
Mun puolesta voitte ottaa vaikka purkit ja pönikät tyhjiksi , loppuu pakkotyrkytys meille normaaleille , eli niille yli miljoonalle jotka ei langenneet sille noidalle.
Niistä miljoonasta valtaosa on lapsia, mutta ehkä lasket itsesi siihen porukkaan, kun noitia pelkäät.
Niitä jaetaan yli 65-vuotiaille.