Maksatteko laskut joka kuukausi yksitellen vai meneekö ne suoraveloituksella tililtä?
Moni sanoo, että menee aikaa kun joutuu laskuja makselemaan. Itselläni ei ole yhtäkään laskua minkä maksan joka kuukausi manuaalisesti. Vuokra, vakuutukset, puhelinlasku, Netflix, lainavähennykset yms. menevät kaikki automaattisesti tililtäni joka kuukausi.
Kommentit (24)
Minkälainen aikuinen asuu vuokralla?
Kaikkia laskuja en pysty maksamaan.
Mun tililtä ei todellakaan lähde mitään automaattisesti, e-laskut käyn hyväksymässä ihan itse. Muutaman kerran kk maksan, verkkopankissa tulee käytyä useammin, tsekkaamassa että korttiveloitukset on oikein.
Suoraveloituksena menee kaikki. Vain kerran vuodessa maksettavan tienhoitomaksun maksan käsin, senkin tiedot on valmiina maksupohjissa, joten ei tartte kuin tarkistaa, onko maksu pysynyt samana vai onko sitä korotettu.
Valitettavasti jokainen lasku pitää maksaa manuaalisesti ja ylipäätään miettiä mitä pystyn maksamaan ja milloin. Tulee paljon sairaalamaksuja yms.
Vierailija kirjoitti:
Kai kaikki asunnon vuokraajat on aikuisia? Eli aika monenlainen.
Ne tulee e-laskuna ja käyn ne sieltä hyväksymässä. Ei siihen kyllä aikaa juuri mene, muutenkin käyn tsekkaamassa tilin saldoa aina silloin tällöin niin siinähän ne menee samalla. Tai useimmiten palkkapäivänä täppäilen kaikki menemään kun käyn siirtämässä muutenkin rahaa eri tileille.
Menee suoraveloituksena. Hyvin harvoin mulla on laskuja, jotka tipahtavat postiluukusta. Joku terveyskeskusmaksu tms on tällainen.
Sairaseläkkeellä ja ainut lasku joka minulle tulee on kännykkä lasku. Kaikki muu on ilmaista.
Vierailija kirjoitti:
Mun tililtä ei todellakaan lähde mitään automaattisesti, e-laskut käyn hyväksymässä ihan itse. Muutaman kerran kk maksan, verkkopankissa tulee käytyä useammin, tsekkaamassa että korttiveloitukset on oikein.
Miksi laskuja pitäisi tarkistella joka kerta erikseen, kun kaikille voi merkitä maksimisumman? Ei silloin mene automaattisesti kuinka suuria summia tahansa. Osassa laskuja on yleensä vielä sama summa, esim. vastike tai vuokra.
Korttiveloitusten tarkistaminen kyllä on järkevää.
Maksan itse, mutta ei siihen kyllä hirveästi aikaa saa kulumaan.
Puhelinlaskut, vakuutukset ja sähkön saa maksettua helposti sovelluksen kautta parilla klikkauksella.
Vuokran maksutiedot olen tallettanut nettipankkiin, pari napautusta ja lasku maksettu.
Lääkärit yms. harvemmin tulevat sisältävät yleensä viivakoodin, riittää että mobiilipankissa skannaa sen, niin ei tarvitse tilinumeroita ja viitteitä naputella.
Vuokran maksan kerran kuukaudessa ja muita laskuja minulle ei tule. Lataan saldoa silloin kun puheaika on vähissä ja siinä se.
Laskut tulevat pankin mobiilisovellukseen hyväksyttäväksi. Yhtiövastike ja puhelinlasku kerran kuukaudessa. Sähkölasku, vakuutusmaksut ja sanomalehden tilauslasku lasku kolmen kuukauden välein. Eipä tuossa montaa kertaa tarvitse PIN- koodia naputella. Eräpäivinä menevät tililtä.
Luottokorttia käytän hyvin harvoin, mutta siitäkin lasku tulee pankkimobiiliin.
Vierailija kirjoitti:
Vuokran maksan kerran kuukaudessa ja muita laskuja minulle ei tule. Lataan saldoa silloin kun puheaika on vähissä ja siinä se.
Millä käytät nettiä?
Maksan. Pysyy joku käsitys miten paljon rahaa menee kuukausittain.
Vierailija kirjoitti:
Esimekiksi minunlainen joka ei löydä järkevänhintaista asuntoa järkevältä paikalta tästä kaupungista johon muutin töihin.
Suoraveloitus myöskin