Miksi miehet yrittävät sellaisia naisia, joiden elämäntapa eroaa raskaasti heidän omastaan?
Miksi yritetään akateemista tutkijanaista, jos itsellä on koulut käymättä? Tai naista, joka tykkää matkailusta, mutta itse ei kiinnosta. Tai vegaania, jos itse arvostaa lihapatoja jne. Eikö kannattaisi etsiä samanhenkistä?
Kommentit (84)
Joillain rikkinäisillä miehillä ihastuminen perustuu usein vastakohtien vetovoimaan, jossa toisen erilaiset piirteet ja elämäntavat edustavat jotain sellaista, mitä itseltä puuttuu. Kyse on tiedostamattomasta tarpeesta täydentää omaa identiteettiä.
Tai/ja käsittelemättömään traumaan ja siihen liittyvästä tarpeesta korjata menneisyyden hylkäämiskokemus. Toistetaan samaa yhä uudelleen ja uudelleen ja toivotaan erilaista lopputulosta.
Näille naisen harratuksilla, elämänvalinnoilla tai luonteella ei ole mitään väljä. Nainen on statussymboli, joka täydentää omia puutteita. Ja toksisemmat ajattelevat, ettei näillä ole oikeasti mitään väljä, koska saa naisen kuitenkin manipuloitua kotiorjaksi ja näyttelyesineeksi. Kulissiksi omaan elämäänsä.
Vierailija kirjoitti:
Joillain rikkinäisillä miehillä ihastuminen perustuu usein vastakohtien vetovoimaan, jossa toisen erilaiset piirteet ja elämäntavat edustavat jotain sellaista, mitä itseltä puuttuu. Kyse on tiedostamattomasta tarpeesta täydentää omaa identiteettiä.
Tai/ja käsittelemättömään traumaan ja siihen liittyvästä tarpeesta korjata menneisyyden hylkäämiskokemus. Toistetaan samaa yhä uudelleen ja uudelleen ja toivotaan erilaista lopputulosta.
Näille naisen harratuksilla, elämänvalinnoilla tai luonteella ei ole mitään väljä. Nainen on statussymboli, joka täydentää omia puutteita. Ja toksisemmat ajattelevat, ettei näillä ole oikeasti mitään väljä, koska saa naisen kuitenkin manipuloitua kotiorjaksi ja näyttelyesineeksi. Kulissiksi omaan elämäänsä.
Parisuhde on 99% seksuaalista tyydytystä ja vain 1% muuta.
Vierailija kirjoitti:
Miestä kiinnostaa vain naisen seksikkyys ja seksuaalinen tyydytys. Käytännön asioilla ei ole väliä. Ne ovat miehelle merkityksettömiä.
En kyllä itse yritä. Koulutuksella tai ammatilla ei ole minulle merkitystä mutta koska itse olen kotihiiri joka ehkä kerran vuodessa käy Tallinnassa niin en paina tinderissä tykkäystä matkustelunaisille.
M39
No niinpä, on parempi olla yrittämättä tai ainakin vaatia ne koulutodistukset ja muut diplomit ensin nähtäväksi, jonka jälkeen työhaastattelu ja psykologinen soveltuvuustesti. Laki voisi myös mahdollistaa määräaikaisen tai jopa osa-aikaisen liiton.
Koska miehet valitsevat naisen mulgullasn, ja sitten odottavat, että nainen mukautuu heidän elämäänsä ja elämäntapoihin.
Tai parikymppistä salibeibeä, jos itse on 50+ ja ylipainoa lähes 100kg.
Vierailija kirjoitti:
Kun kaukaa katsoo, niin ehkä ei näe totuutta. Yhteiset harrastukset vaikkapa?
Esimerkiksi allekirjoittanut korkeakoulutettu virkanainen, ja mieheni, rakennusalan duunari, ollaan ihan tyytyväisiä yhdessä, koska meillä on arjessa yhteisiä harrastuksia. Vaikka joku ilkeä voisi sanoa, ettei olla samasta yhteiskuntaluokasta. Tosin mieheni on varakkaampi ja perii vielä lisää.
Taidat olla ruma kun jouduit tyytymään amikseen?
No, mulla on yli 20 vuoden takaista kokemusta, oma on onneksi löytynyt jo kauan sitten, mutta ulkonäkö, sanoisin minäkin. Solakasta pitkätukkaluonnonlapsihipistä heiluvine helmoineen tykkä(i)si (edelleen) moni, joka ei yhtään välitä siitä, että minun elämääni on asua osa vuodesta autossa enkä ole kiinnostunut ns normaali-ihmisistä. Vaan ei sillä väliä koska nätti, kokeillaan! Juuei.
Vierailija kirjoitti:
Eli parikymppinen salineito on ok lähestyä jos itsekin käy säännöllisesti salilla ja on paljon liikkuva eikä ylipainoa. Kiitos T: 40v
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli parikymppinen salineito on ok lähestyä jos itsekin käy säännöllisesti salilla ja on paljon liikkuva eikä ylipainoa. Kiitos T: 40v
Jos tämä parikymppinen salibeibe etsii isänsä ikäistä seuraa niin siinä tapauksessa kyllä. Todennäköisesti pitää sinua kuitenkin liian pappana.
Enpä tiiä. Kun vielä deittailin muinoin, katoin kyllä kohteet joita lähestyin myös sen mukaan, että olisi niitä yhteisiä juttuja ja arvoja.... Mutta.
Ei se vaikuttanut lopputulokseen. Koska 90% viesteistä jäi ilman vastausta, ja n. 5% vastasi kohteliaisuuttaan yhdellä lauseella jotain ja homma hiipui siihen. Loput treffailin kun heille sopi, mutta tahmeaa oli. Vaikka oli samoja harrastuksia, lempipaikkoja, tulevaisuuden suunnitelmia yms.
Onneksi kävi tuuri. Niistä harvoista naisista jotka itse lähestyi löytyi sellainen samanhenkinen ja sytättävä tyyppi. Jonka kanssa oli alusta asti hyvä olla. Päätin ensi treffeillä, että tähän mä satsaan. Ja oon satsannut kohta 15v mm. kahden lapsen ja okt:n verran ainakin.
Toivottavasti vuosia on vielä edessä vielä paljon lisää.
Eli sähköinen deittimaailma siirtää kyllä pallon naisille pääsääntöisesti. Käyttäkää sitä valitkaa viisaasti...
Koska monet miehet kasvatetaan niin itsekkäiksi ettei heille käy edes mielessä että sen naisenkin pitäisi viehättyä miehestä. Jos mies kiihottuu ja pitää naisesta niin muuta ei tarvitakaan, sellainen romanttisempi sukupuoli.
Vierailija kirjoitti:
No, mulla on yli 20 vuoden takaista kokemusta, oma on onneksi löytynyt jo kauan sitten, mutta ulkonäkö, sanoisin minäkin. Solakasta pitkätukkaluonnonlapsihipistä heiluvine helmoineen tykkä(i)si (edelleen) moni, joka ei yhtään välitä siitä, että minun elämääni on asua osa vuodesta autossa enkä ole kiinnostunut ns normaali-ihmisistä. Vaan ei sillä väliä koska nätti, kokeillaan! Juuei.
En ihmettele että kiinnostuneita on. Jos kuvaus ulkonäöstä on paikkansa pitävä. Sähköinen maailma korostaa ulkonäköä entisestään. Ei sille mitään voi.
Mutta. Tohon vaikuttaa myös se, että tuntemattoman ihmisen arvoja ei ja elämäntyyliä voi olla vaikea arvioda oikein ensimetreillä. Jos tyyppi ei asu tällä hetkellä osaa vuotta autossa, mutta sanoo asian kiinnostavan, eikä varsinkaan haittaavan, näkee asiaa harrastava tämän usein turhina lupauksina.
Eli jos kipinä ei ole aistittavissa heti fyysisellä tasolla, varsinkin naiset tekee monesta asiasta turhan jyrkkiä päätelmiä. Suurin osa tyypeistä osaa nauttia myös toisen erilaisista valinnoista. Ja antaa toisen tehdä omia juttujaan. Mutta tää koetaan varsinkin miesten osalta kynnysmattoiluksi ja määrätiedottomuudeksi joten ei jatkoon. Vaikka kyse on juuri päin vastaisesta. Toisella on niin vahvat omat jutut, että ei haittaa jos kaikkea ei tarvii aina jakaa.
Eihän pelimies valikoi. Ei se peli niin toimi.
Eikö se nainen voi muuttaa elintapansa? Näin olen ainakin itse tehnyt niin ei tullu ongelmia.
Vierailija kirjoitti:
Eikö se nainen voi muuttaa elintapansa? Näin olen ainakin itse tehnyt niin ei tullu ongelmia.
Millä tavalla olet muuttanut elintapojasi miehen vuoksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ihmettele että kiinnostuneita on. Jos kuvaus ulkonäöstä on paikkansa pitävä. Sähköinen maailma korostaa ulkonäköä entisestään. Ei sille mitään voi.
Mutta. Tohon vaikuttaa myös se, että tuntemattoman ihmisen arvoja ei ja elämäntyyliä voi olla vaikea arvioda oikein ensimetreillä. Jos tyyppi ei asu tällä hetkellä osaa vuotta autossa, mutta sanoo asian kiinnostavan, eikä varsinkaan haittaavan, näkee asiaa harrastava tämän usein turhina lupauksina.
Eli jos kipinä ei ole aistittavissa heti fyysisellä tasolla, varsinkin naiset tekee monesta asiasta turhan jyrkkiä päätelmiä. Suurin osa tyypeistä osaa nauttia myös toisen erilaisista valinnoista. Ja antaa toisen tehdä omia juttujaan. Mutta tää koetaan varsinkin miesten osalta kynnysmattoiluksi ja määrätiedottomuudeksi joten ei jatkoon. Vaikka kyse on juuri päin vastaisesta. Toisella on niin vahvat omat jutut, että ei haittaa jos kaikkea ei tarvii aina jakaa.
Juu. Mä tosiaan olen pariutunut pysyvästikin jo ennen sähköisiä palveluja, joten hitaasti oli pakko tutustua ja toin asian esiin kyllä heti kun mahdollista. Silti toiset eivät vaan tajunneet. Nuorenahan se vaikutti mm siihen kuinka kunnianhimoinen ja uraorientoitunut on (ei ole) ja onko ammatillisia päämääriä, siis muitakin kuin olla suuri osa vuodesta poissa töistä. Mä etsin aina elämänkumppania, mitkään yhden yön seikkailut eivät ole koskaan kiinnostaneet. Pelkkä ulkonäkö ei tosiaan riitä.
Joillakin ilmeisesti epätoivoisuus ja miellyttämisenhalu menee aidon rehellisyyden ohi. Itse olen pyrkinyt heti alkuun tuomaan esiin, että millainen ihminen olen ja millaisia ovat elämäntapani. Kohdalle on osunut miehiä, jotka ovat alkuun että "joo joo, just tuollainen minäkin olen", ja sitten pikkuhiljaa onkin alkanut paljastua että tapamme eivät vastaa ollenkaan toistemme mieltymyksiä. Tämä on ollut niin rasittavaa, koska se että olen sitten yleensä ihastunut kovasti, koska olen luullut löytäneeni etsimäni, samankaltaisen ihmisen. Sitten yhtäkkiä joku tapani onkin hänelle ongelma, tai jotain josta alkaa vähän kuittailemaan. Huijatuksi tuleminen murentaa sitten sitä ihastuksen tunnetta, monesti jopa lopettaa sen kokonaan.
Ja huom, mielestäni tätä tekevät molemmat sukupuolet, tunnen naispuolisia kavereita jotka ovat ottaneet vain jonkun miehen, jota sitten ovat yrittäneet alkaa muokkaamaan omiin suunnitelmiin sopivaksi. Eihän se ikinä ole onnistunut.
Parempi on kun ei etsi ketään. Ainakin minä olen ollut onnellisempi yksin kohta 10vuotta enkä jatkossakaan etsi ketään.