Miksi miehet yrittävät sellaisia naisia, joiden elämäntapa eroaa raskaasti heidän omastaan?
Miksi yritetään akateemista tutkijanaista, jos itsellä on koulut käymättä? Tai naista, joka tykkää matkailusta, mutta itse ei kiinnosta. Tai vegaania, jos itse arvostaa lihapatoja jne. Eikö kannattaisi etsiä samanhenkistä?
Kommentit (84)
Olen sanonut tämän aina ja sanon sen vielä tuhannen kerran kohta viisikymppisenä naisena: mielestäni miehet ne vasta golddiggereitä on, vaikka aina syytetään naisia tästä. Tai sitten olen tavannut vain hyvin paskoja miehiä. Eräskin kalju, lyhyt ja melkein lukutaidoton kouluttamaton duunari yrittää iskeä korkeakoulutettua lääkärinaista, jolla on asuntoja, mökkejä ja melko mittava omaisuus, tämä nainen on verokoneessakin. Ja tällaisia tapauksia tiedän muitakin. Enemmän muuten miehet harrastaa tätä kuin naiset. On kumma miten jollakin miehellä ei ole minkäänlaista itsekritiikkiä itsensä suhteen. Peiliinkään ei ilmeisesti ole tullut katsottua noin 10 vuoteen. No niin, alapeukkuja tulemaan. N49
Koska vain osa miehistä painottaa henkistä yhteensopivuutta. Sellaisista, jotka painottavat, kannattaa pitää kiinni.
Ketjussa on tullut jo moneen kertaan ilmi se tosiseikka, että mies ihastuu naisessa ensimmäiseksi ulkoisiin ominaisuuksiin. Joko sisäistä puolta ei ajatella tai sitten ajatellaan, että kyllä se siitä sutviutuu.
Aikoinaan tapasin 23-v miehen, hän ei ollut koskaan seurustellut. Hän ihastui ulkonäkööni ja olin kuulemma sopivasti muokattava. Hänen mielestään naisen luonteella ei ollut mitään väliä, koska toisen voi kuulemma muokata haluamakseen. En ihmettele ettei kukaan häntä ollut aiemmin huolinut, nytkin varmaan ihmettelee miksi ei niin täydellinen mies kenellekään kelpaa. Hänellä oli 15-20 kg ylipainoa eikä mitään kunnioitusta muita kohtaan. Täydellinen, juu-u.
Juuri tuon ilmiön vuoksi saatan olla sinkku yhä näin kuusikymppisenä. Ei vain löytynyt ihmistä, joka olisi edes suurin piirtein hyväksynyt minut sellaisena kuin olen. Luonnetta ei voi muuttaa.
Opiskeluaikoinani kuulin ihan liikaa valittamista siitä, että olin opiskelija. Kaksi poikaystäväntapaista sanoi suoraan, että minun olisi lopetettava opiskeleminen ja ryhdyttävä "tavalliseksi". Haluaisin tietää, kuinka moni nainen tai mies on lopettanut opiskelemisen sen vuoksi, että kumppaniehdokas ei ole tykännyt siitä.
Vielä kummallisempaa on se, että vaikka minussa on nimenomaan kiinnostanut ulkonäkö, siitäkin on nopeasti alettu valittaa. Jos unelmoi pikkuruisesta aasialaisnaisesta, ei kannata vongata pohjoismaista keihäänheittäjätyyppiä, ja sama toiseen suuntaan.
No, miehet etsivät seksiä ylipäätään kaikilta naisilta.
Kai sitä elämässä on muutakin kuin vain tutkinto, lounasannos ja ulkonäkö. Miehenä en rakastuisi naisen tutkintoon, lounaskattaukseen tai ulkonäköön. Kyllä sieltä löytyy monta muuta tärkeämpää asiaa, esimerkiksi iloisuus/eloisuus, tulevaisuuden suunnitelmat, miten vapaa-ajan tekeminen istuu yhteen, jne.
Itse olen akateemista tutkimusta tekevä matemaatikko, urheilen 8-12 kertaa viikossa ja syön terveellisesti. Vaimolla amis-tausta, urheilu ei kiinnosta ja syö mistä tykkää. Mutta ei ongelmaa, silti kohta 30 vuotta naimisessa ja hyvin menee. Priorisoikaa elämän kannalta olennaisia asioita, ei sellaisia mistä ympäristö vaahtoaa ja hyvin menee.
varmaan koska kumppanini ei ole mikään minun persoonani jatke?
Vierailija kirjoitti:
Olen sanonut tämän aina ja sanon sen vielä tuhannen kerran kohta viisikymppisenä naisena: mielestäni miehet ne vasta golddiggereitä on, vaikka aina syytetään naisia tästä. Tai sitten olen tavannut vain hyvin paskoja miehiä. Eräskin kalju, lyhyt ja melkein lukutaidoton kouluttamaton duunari yrittää iskeä korkeakoulutettua lääkärinaista, jolla on asuntoja, mökkejä ja melko mittava omaisuus, tämä nainen on verokoneessakin. Ja tällaisia tapauksia tiedän muitakin. Enemmän muuten miehet harrastaa tätä kuin naiset. On kumma miten jollakin miehellä ei ole minkäänlaista itsekritiikkiä itsensä suhteen. Peiliinkään ei ilmeisesti ole tullut katsottua noin 10 vuoteen. No niin, alapeukkuja tulemaan. N49
Isä sanoin veljelleni aikoinaan, ota tyhmä nainen jolla on rahaa. Näin hän oli itsekin tehnyt. Jokanen jonka aivoista ei ole poistettu historian oppimista miten esim talon tyttäriä on naitettu.
Ulkonäkö. Kauneimpia havittelee kaikki. Nekin turajussit joilla ei ole pienintäkään mahdollisuutta. Kun ei ole yhtään itsekritiikkiä eikä koskaan katso peilistä itseään niin luulot on kovat.
Kun kaukaa katsoo, niin ehkä ei näe totuutta. Yhteiset harrastukset vaikkapa?
Esimerkiksi allekirjoittanut korkeakoulutettu virkanainen, ja mieheni, rakennusalan duunari, ollaan ihan tyytyväisiä yhdessä, koska meillä on arjessa yhteisiä harrastuksia. Vaikka joku ilkeä voisi sanoa, ettei olla samasta yhteiskuntaluokasta. Tosin mieheni on varakkaampi ja perii vielä lisää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Isä sanoin veljelleni aikoinaan, ota tyhmä nainen jolla on rahaa. Näin hän oli itsekin tehnyt. Jokanen jonka aivoista ei ole poistettu historian oppimista miten esim talon tyttäriä on naitettu.
Kuinkas teidän suvussanne se tyhmyys on periytynyt?
Itse olen akateeminen tutkijanainen ja minua ei ole tosissaan lähestynyt yksikään amiksen käynyt. Jossain treffipalstoilla toki, mutta siellä miehet varmaan lähestyvät kaikkia.
Vierailija kirjoitti:
Tangoon vaaditaan kaksi.
Ei vaadita jos "tango" on sitä, että osa miehistä lähestyy sinnikkäästi naisia, jotka eivät yhtään sovi heille kumppaniksi.
Ei ole kysymys edes mistään tasoista vaan minua on lähestyneet uudestaan ja uudestaan esimerkiksi miehet, jotka eivät voi sietää eläimiä, miehet jotka haluavat perustaa perheen ja miehet, joille hyvä suhde on esimerkiksi, heitä lainatakseni "yhdessä hengailua myös makkarin puolella ehkä viikonloppuisin, omat kämpät molemmilla, ei yhteen muuttoa" tai "matkustelua, juhlimista, festareita, yhteisiä iltoja isossa ystäväporukassa".
Olen vapaaehtoisesti lapseton nainen, jonka ura liittyy eläimiin ja kotoa löytyy niin viiriäisiä kuin isoja koiria, joita kasvatan... Ja olin etsimässä miestä, joka haluaa suhteen edetessä asua yhdessä ja viihtyy luonnossa ja tykkää maalaiselämästä kotosalla.
Nyt sellainen mies löytyykiin, mutta ihan käsittämättömiä lähestyjiä oli pilvin pimein. Kysyttäessä että miksi oli vastaus aina luokkaa Olet Ihana tai Katsotaan Ensin Miten Lähtee Sujumaan 🤦
Kasvissyöjistä suurempi osa vaikuttaisi olevan naisia, ainakin minun tuttavapiirissäni. Joten on normaalia, että pariskunnasta mies syö lihaa ja nainen ei.
Mulla ja eksällä oli erilainen elokuvamaku. Hän tykkäsi esim. toimintaleffoista ja mä draamasta. Kompromissina katottiin sitten komediaa.
Nainen automaattisesti (telepatialla?) tietää miehen ammatin, taloudellisen tilanteen sekä harrastukset?
Vierailija kirjoitti:
Ketjussa on tullut jo moneen kertaan ilmi se tosiseikka, että mies ihastuu naisessa ensimmäiseksi ulkoisiin ominaisuuksiin. Joko sisäistä puolta ei ajatella tai sitten ajatellaan, että kyllä se siitä sutviutuu.
Mies katsoo ainoastaan sen, että naisen ulkonäkö miellyttää. Jos naisen ulkonäkö ei miellytä, niin mies ei halua panna sellaista naista eikä tällöin ole mitään järkeä aloittaa edes suhdetta. Jos taas mies etsii naista, jonka ulkonäkö miellyttää ja kaikki muutkin naisen ominaisuudet ovat ideaaleja, miehen koko elämä menee hukkaan sellaisen naisen etsinnässä. Sellaista naista ei todennäköisesti löydy koskaan. Siksi mies katsoo vain sen, että ulkonäkö miellyttää, ja yrittää sietää mahdollisimman pitkään naisen mahdollisia ikäviä luonteenpiirteitä.
Vierailija kirjoitti:
Aina on ollut pyrkyreitä, jotka yrittää naitattaa itseään ylöspäin. Mutta sitten on näitä urpoja, jotka kuvittelevat, että saavat käännytettyä vegaaninaisen lihansyöjäksi. jne jne.
Ja sanotaan, että nainen yrittää aina muuttaa miestä enemmän mieleisekseen 😂
Mun puolesta kaikki on saaneet olla sitä mitä ovat, jostain syystä alkuhuuman jälkeen kutakuinkin kaikki mun tavat ja harrastukset on semmoisia että alkaa nalkutus.
Jos mä tykkään lenkkeillä ja pitää itsestäni huolta ja siihen ihastutaan ja sitä kehutaan niin kuitenkin alkaa kitinä kun en jaksa istua sohvan nurkassa mässyttämässä netflixiä aivottomasti tuijottaen.
Monilla toisiinsa tutustujilla eri kiinnostukset ja harrastukset. Miehillä väärä käsitys naisesta ja toisinpäin. Ihan eri planeetoilta ja taajuuksilta. Työhön keskittyvä mies ei ehdi kehittää itseä henkisesti?