Miksi miehet yrittävät sellaisia naisia, joiden elämäntapa eroaa raskaasti heidän omastaan?
Miksi yritetään akateemista tutkijanaista, jos itsellä on koulut käymättä? Tai naista, joka tykkää matkailusta, mutta itse ei kiinnosta. Tai vegaania, jos itse arvostaa lihapatoja jne. Eikö kannattaisi etsiä samanhenkistä?
Kommentit (84)
Vierailija kirjoitti:
Nainen omaksuu miehet tavat ja säännöt kun ryhtyy parisuhteeseen tämän kanssa.
Parisuhteessa olevat miehet on terveempiä kuin sinkut, koska mies omaksuu naisen ruokavaliota.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joillain rikkinäisillä miehillä ihastuminen perustuu usein vastakohtien vetovoimaan, jossa toisen erilaiset piirteet ja elämäntavat edustavat jotain sellaista, mitä itseltä puuttuu. Kyse on tiedostamattomasta tarpeesta täydentää omaa identiteettiä.
Tai/ja käsittelemättömään traumaan ja siihen liittyvästä tarpeesta korjata menneisyyden hylkäämiskokemus. Toistetaan samaa yhä uudelleen ja uudelleen ja toivotaan erilaista lopputulosta.
Näille naisen harratuksilla, elämänvalinnoilla tai luonteella ei ole mitään väljä. Nainen on statussymboli, joka täydentää omia puutteita. Ja toksisemmat ajattelevat, ettei näillä ole oikeasti mitään väljä, koska saa naisen kuitenkin manipuloitua kotiorjaksi ja näyttelyesineeksi. Kulissiksi omaan elämäänsä.
Parisuhde on 99% seksuaalista tyydytystä ja vain 1% muuta.
Tuollainen kulissimies ilmottautui.
Vierailija kirjoitti:
Kai sitä elämässä on muutakin kuin vain tutkinto, lounasannos ja ulkonäkö. Miehenä en rakastuisi naisen tutkintoon, lounaskattaukseen tai ulkonäköön. Kyllä sieltä löytyy monta muuta tärkeämpää asiaa, esimerkiksi iloisuus/eloisuus, tulevaisuuden suunnitelmat, miten vapaa-ajan tekeminen istuu yhteen, jne.
Itse olen akateemista tutkimusta tekevä matemaatikko, urheilen 8-12 kertaa viikossa ja syön terveellisesti. Vaimolla amis-tausta, urheilu ei kiinnosta ja syö mistä tykkää. Mutta ei ongelmaa, silti kohta 30 vuotta naimisessa ja hyvin menee. Priorisoikaa elämän kannalta olennaisia asioita, ei sellaisia mistä ympäristö vaahtoaa ja hyvin menee.
Mitä sitten syötte yhdessä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ketjussa on tullut jo moneen kertaan ilmi se tosiseikka, että mies ihastuu naisessa ensimmäiseksi ulkoisiin ominaisuuksiin. Joko sisäistä puolta ei ajatella tai sitten ajatellaan, että kyllä se siitä sutviutuu.
Mies katsoo ainoastaan sen, että naisen ulkonäkö miellyttää. Jos naisen ulkonäkö ei miellytä, niin mies ei halua panna sellaista naista eikä tällöin ole mitään järkeä aloittaa edes suhdetta. Jos taas mies etsii naista, jonka ulkonäkö miellyttää ja kaikki muutkin naisen ominaisuudet ovat ideaaleja, miehen koko elämä menee hukkaan sellaisen naisen etsinnässä. Sellaista naista ei todennäköisesti löydy koskaan. Siksi mies katsoo vain sen, että ulkonäkö miellyttää, ja yrittää sietää mahdollisimman pitkään naisen mahdollisia ikäviä luonteenpiirteitä.
Kyllä se on useimmiten täysin toisinpäin. Muutenhan tuo tarkoittaisi sitä, että vain kauniit naiset pääsisivät parisuhteeseen.
Vierailija kirjoitti:
Niitä kiinnostaa ulkonäkö ja fyysinen kontakti eikä naisen ajatusmaailma. Ne kaverit haetaan miehistä.
Itse en miehenä jaksaisi tuollaista kaveria joka ei näe naista ihmisenä. Tuolla ihmistyypillä on harvinaisen juntit jutut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joillain rikkinäisillä miehillä ihastuminen perustuu usein vastakohtien vetovoimaan, jossa toisen erilaiset piirteet ja elämäntavat edustavat jotain sellaista, mitä itseltä puuttuu. Kyse on tiedostamattomasta tarpeesta täydentää omaa identiteettiä.
Tai/ja käsittelemättömään traumaan ja siihen liittyvästä tarpeesta korjata menneisyyden hylkäämiskokemus. Toistetaan samaa yhä uudelleen ja uudelleen ja toivotaan erilaista lopputulosta.
Näille naisen harratuksilla, elämänvalinnoilla tai luonteella ei ole mitään väljä. Nainen on statussymboli, joka täydentää omia puutteita. Ja toksisemmat ajattelevat, ettei näillä ole oikeasti mitään väljä, koska saa naisen kuitenkin manipuloitua kotiorjaksi ja näyttelyesineeksi. Kulissiksi omaan elämäänsä.
Parisuhde on 99% seksuaalista tyydytystä ja vain 1% muuta.
Ei. Vanha viidakon sanonta: Jos suhteessa seksi ei toimi, sen merkitys on 90% koko suhteelle, jos seksi toimii, sen merkitys on ehkä 20%.
Vierailija kirjoitti:
Vanhan ketjun nosto suosituksista.
Olen miettinyt tätä ihan samaa ja uskon että vastaus on yksinkertaisesti että he haluavat tietyllä tavalla naisellisen, pinnallisesti katsottuna tasokkaan sekä ulospäinsuuntautuneen naisen... Mutta että sellainen kaunis akateeminen vimpan päälle laitettu ja ehkä treenattukin supliikki leidi ei sitten haluakaan elämältä tai mieheltä mitään vaan tyytyväisenä hengaa sosiaalisesti ahdistuneen ukon kainalossa ja panee - ja joko jättää matkailut ja viihteel ä käynnit tai hoitaa ne yksin mutta palaa aina ihastuneena ja uskollisena miehen hikikoppiin antamaan pildeä ja pirskahtelemaan elämäniloa ja hauskuutta hänen elämäänsä.
Itse en ole viini - matkustelu - laittautumisnainen, mutta olen sporttinen ja luonnossa viihtyvä seikkailija ja minuakin ovat lähestyneet miehet jotka ovat heti viestitellessä marisseet että miksen meikkaa tai käytä ollenkaan alkoholia tai pukeudu naisellisesti. Ja kun kysyn että hetkinen, miksi lähestyt minua jos olen heti ongelma niin "kun olisit muuten niin kiva 😞" öö okei, tosi älykästä.
Juu ja papat yrittää keski-ikäisiä ihan kuin miehen ulkonäöllä ja iällä ei olisi mitään väliä.
Vierailija kirjoitti:
Joillakin ilmeisesti epätoivoisuus ja miellyttämisenhalu menee aidon rehellisyyden ohi. Itse olen pyrkinyt heti alkuun tuomaan esiin, että millainen ihminen olen ja millaisia ovat elämäntapani. Kohdalle on osunut miehiä, jotka ovat alkuun että "joo joo, just tuollainen minäkin olen", ja sitten pikkuhiljaa onkin alkanut paljastua että tapamme eivät vastaa ollenkaan toistemme mieltymyksiä. Tämä on ollut niin rasittavaa, koska se että olen sitten yleensä ihastunut kovasti, koska olen luullut löytäneeni etsimäni, samankaltaisen ihmisen. Sitten yhtäkkiä joku tapani onkin hänelle ongelma, tai jotain josta alkaa vähän kuittailemaan. Huijatuksi tuleminen murentaa sitten sitä ihastuksen tunnetta, monesti jopa lopettaa sen kokonaan.
Ja huom, mielestäni tätä tekevät molemmat sukupuolet, tunnen naispuolisia kavereita jotka ovat ottaneet vain jonkun miehen, jota sitten ovat yrittäneet alkaa muokkaamaan omiin suunnitelmiin sopivaksi. Eihän se ikinä ole onnistunut.
Kyllä, tämä. Itselläni on rasitusvamma, joka alkaa oireilla esimerkiksi pitkistä kävelyistä ja tietynlaisista liikkeistä myös sängyn puolella. Vamma oireillessaan aiheuttaa myös päänsärkyä. Tykkään myös valvoa pikkutunneille harrastukseni parissa. Tapailun alussa nämä ovat tapailukumppanille täysin ok, ja olen varmuuden vuoksi vääntänyt nämä rautalangasta. Silti jossain vaiheessa tapailukumppani on alkanut narisemaan siitä, että ei voi tehdä sitä tai tätä, tai että aikuisen ei tulisi valvoa noin, joskus jopa ivalliseen äänensävyyn. Inhottavinta on ollut maanittelu, että kai sä nyt tuonne pystyt kävelemään, tai että otetaan vain vähäksi aikaa tämä sänkyasento. Siinä paljastuu sen ydin, miksi asia on ollut olevinaan ok, pyritään vain muuttamaan epämiellyttävä asia, toisesta välittämättä. Jospa ensi kerralla mietit hetken, että onko joku asia todella sinulle ok, sovitteko yhteen siitä huolimatta mitä tapailukumppani on sinulle kertonut.
Miehet tuijottaa ulkonäköä. Siinäpä se. Ulkonäkö rstkaisee.
Joillekin puoliso on vain fantasioiden toteutusväline, sillä ei ole mitään väliä millainen olet ihmisenä, kunhan status on omiin tarkoituksiin sopiva. Parisuhde ei näille ole syvä kahden ihmisen välinen suhde, vaan hyödyke. Toisen ihmisen piirteet, tavat ja toiveet ohitetaan ja jyrätään. Onneksi nämä ihmiset ovat harvinaisempia, ja heissä näkyy merkkejä persoonallisuushäiriöistä.
Onneksi mun mies ei ole yrittänyt minua muuttaa. Mutta täytyy myöntää että mä olen yrittänyt muuttaa häntä.... juominen lähti käsistä ja lihominen alkoi. Edelleen juodaan liikaa mutta vähemmän kuin ennen ja ruokavalio on hänellä parantunut aika paljon. Mä olen aina syönyt terveellisesti kun en vaan tykkää rasvaisesta ruoasta ja usein hän syö samaa kun minä ja valitsee itse jopa vege-annoksia. Käy joskus jopa lenkillä mitä ei todellakaan ennen mua olisi edes harkinnut. Silti luulen että itse on halunnut muutoksia, en usko että pakottamalla olisi mikään muuttunut.
Vierailija kirjoitti:
Onneksi mun mies ei ole yrittänyt minua muuttaa. Mutta täytyy myöntää että mä olen yrittänyt muuttaa häntä.... juominen lähti käsistä ja lihominen alkoi. Edelleen juodaan liikaa mutta vähemmän kuin ennen ja ruokavalio on hänellä parantunut aika paljon. Mä olen aina syönyt terveellisesti kun en vaan tykkää rasvaisesta ruoasta ja usein hän syö samaa kun minä ja valitsee itse jopa vege-annoksia. Käy joskus jopa lenkillä mitä ei todellakaan ennen mua olisi edes harkinnut. Silti luulen että itse on halunnut muutoksia, en usko että pakottamalla olisi mikään muuttunut.
Oliko mies samanlainen kun aloitte tapailemaan? Tiesitkö millainen hän on, mutta ajattelit että voit muuttaa?
Vierailija kirjoitti:
Koska monet miehet kasvatetaan niin itsekkäiksi ettei heille käy edes mielessä että sen naisenkin pitäisi viehättyä miehestä. Jos mies kiihottuu ja pitää naisesta niin muuta ei tarvitakaan, sellainen romanttisempi sukupuoli.
Ymmärrätkö että kuvailit juuri lähestulkoon kaikki suomalaiset naiset? "Kasvatetaan niin itsekkäiksi"
Vierailija kirjoitti:
Nainen omaksuu miehet tavat ja säännöt kun ryhtyy parisuhteeseen tämän kanssa.
Ehkä jossain muslimimaassa.
nainen arvostaa miehen kekseliäisyyttä ja käden taitoja mies naisen koulu sivistystä kumpikin arvostaa toistaan ja tulevat vastaan täydellinen toisiaan kunnioittava pari.
Olen aina ihmetellyt sitä ihan ylipäätäänkin, että miksi otetaan sellainen puoliso, joka on ihan päinvastainen kuin itse ja sitten valitetaan siitä, kun toinen on ihan erilainen kuin minä ja haukutaan ja vaaditaan muuttumaan.
Esim. joku kotona viihtyvä, laiska ja hidas joka ei juurikaan puhu kuin yksisanaisesti jos sitäkään, ottaa puolisokseen jonkun aktiivisen ja ripeän, joka tykkää koko ajan olla tekemässä ja menossa eikä hidastele ja jolla suu käy lähes koko ajan. Sitten valittaa siitä, kun toinen ei pysy paikallaan ja koko ajan pitää tehdä ja mennä ja puhuu koko ajan jotain. Kävelee liian nopeasti, tekee kaiken ripeästi, vapaapäivätkin on täynnä tekemistä ja aina on menossa ja koskaan ei ole hänen kanssaan hiljaa paikallaan sohvalla. Valittaa, kun toisella on tekemistä ja menemistä ja "mä joudun oleen yksin kotona kun sä et koskaan oo täällä mun kaa".
Miksi?
Jos haluaa kumppanilta sitä, että elämässä ei saa olla mitään muuta kuin ehkä työ, jossa ollaan klo 8-16 arkisin ja koko ajan vain ollaan hiljaa paikallaan eikä koskaan tehdä muuta kuin ollaan sohvalla vierekkäin ja katsotaan telkkaa eikä ikinä puhuta mistään ja kaikkeen tekemiseen pitää varata koko päivä, koska lähteminen kestää kolme tuntia ja pitää kävellä ja liikkua hitaasti madellen kaikkea jäädä harkitsemaan ja haaveilemaan, niin miksi ottaa puolison, jonka elämä on ihan kaikkea muuta?
En ole itse kumpaakaan ääripäätä, vaan aika lailla noiden välimuoto, mutta en ottaisi kumpaakaan ääripäätä puolisokseni, koska tiedän, ettei hän jaksaisi minua enkä minä häntä.
Ihan jo unirytmikin on riitaa aiheuttava asia monilla, kun toinen on aamuvirkku ja aktiivinen heti aamusta eikä valvo yli iltakymmeneen. Toinen taas iltavirkku, joka ei mene nukkumaan ennen puolta yötä ja nukkuu aamuisin pitkään ja on vetelä ekat kolme tuntia herättyään. Tai jos jollain on vaikeuksia nukkua niin ottaa puolisokseen jonkun, jolla on vuorotyö, tai kuorsaa, tai elää metelöiden ja kolistelee koko ajan.
Ja sitten syytetään vielä naisia nirsoiksi ja pinnallisiksi kun eivät huoli miestä, jolla on täysin erilainen arvomaailma, kiinnostuksen kohteet ja tulevaisuuden tavoitteet kuin itsellä.
Tälläkin palstalla valitetaan usein siitä, kuinka naisilla on Tinderissä matkustusaiheisia kuvia. He etsivät miestä, jota myös kiinnostaa matkailu. Matkustelusta itsekin pitävä mies puolestaan viehättyy juuri tuollaisista kuvista.
Miehet on monet hyvin... yhdenlaisen romanttisia. Eli näkevät naisen, kuulevat hänestä kaksi asiaa, ajattelevat että oi ku tuntuu mun tunteet ja aivot ei kykene enää käsittelemään kahta sekuntia pidempää tulevaisuutta. Sitten kun nainen sanoo että sähän haluat lapsia mä en, erotaan, tms muu hyvä oikea syy, niin itkevät kuin kylmä on nainen. Miksei ny voinu vaan.
Itse otin vähemmän romanttisen tuossa suhteessa. Enemmän samalla tavoin kuin itsekin olen.
Niitä kiinnostaa ulkonäkö ja fyysinen kontakti eikä naisen ajatusmaailma. Ne kaverit haetaan miehistä.