Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihmisiä jotka käyttävät "rauhallisuutta" henkisenä aseena

Vierailija
02.11.2022 |

Olen ihan viimeaikoina havahtunut tähän, että tuota tekevät sekä isäni, veljeni että mieheni.
Saattavat yrittää käydä toisten hermoille, ja sitten jos siinä onnistuu niin esittää rauhallista ja korostaa että on tuollaisen tuohtumuksen yläpuolella.
Tai sitten jos on oikeasti hätätilanne, esimerkkinä kun veljentyttöni hakattiin sairaalakuntoon, niin sitten käyttäydytään korostetun tyynesti ja vähätellään tilannetta.

Itse omaan äärimmäisen tasaisen luonteen, joten en ole aiemmin tiedostanut mikä juuri näiden ihmisten "rauhallisuudessa" mättää. Siinä on kuitenkin ihan selvä ero siihen kuin miten minä toimin vaikkapa kriisitilanteessa -> otan ohjat käsiini, teen suunnitelman ja lohdutan muita. Nämä elämäni miehet taas alleviivaavat sitä miten mahdottoman passiivisia ovat.

Olenko tulossa kahjoksi näin nelikymppisenä vai miksi tällaista edes mietin?

Kommentit (178)

Vierailija
121/178 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

"A warriors deadliest weapon is hes mind" 

Draamailu on turhaa. Ihminen joka ei osaa hallita itseään, on hukassa.

Vierailija
122/178 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletteko koskaan ollut oikeussalissa? Siellä todellakin yhteiskunnan pohjasakka usein räyhää ja ns esittää tunteensa spontaanisti, kun normaalit ihmiset ovat rauhallisia ja saavat asiat hoidettua oikeudenmukaisesti.

Luulin ettei kansakunnan eliitti koskaan joudu oikeussaliin. Anteeksi yksinkertaisuuteni.

Keitä ne oikeusoppineet mielestäsi ovat?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/178 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistakaa naiset, kun Venäjä hyökkää Suomeen, silloin kiljutaan hysteerisenä ja hätäännytäån ja itketään ja uhriudutaan, koska se on normaalia.

Vierailija
124/178 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohan on välinpitämättömyyttä, itsekkyyttä tai kyvyttömyyttä käsitellä asioita, ei rauhallisuutta.

Mykkäkoulu esimerkiksi on henkistä pahoinpitelyä.

Vierailija
125/178 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietyissä tilanteissa korostettukin itsehillintä on hyödyksi. Silti terveessä parisuhteessa soturivertauskuvat on toivottavasti vähän kaukaa haettuja? Ei kävisi mieleen kuunnella puolisoni pettymystä aseet käyttöön-asenteella.

Vierailija
126/178 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistakaa naiset, kun Venäjä hyökkää Suomeen, silloin kiljutaan hysteerisenä ja hätäännytäån ja itketään ja uhriudutaan, koska se on normaalia.

Eikun tyynesti jähmetytään kauhusta, koska tunneympäristö muuttui ja odotetaan rauhaa jotta kykenee taas keskittymään.

Vierailija
127/178 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joku on pahasti vääristynyt, jos rauhallisuutta tulkitsee negatiiviseksi piirteeksi. 

Kyllä se voi olla vittuiluakin, tahallisesti esitetään että ollaan kouhutuksen yläpuolella ja vähätellään toisten tunteita.

Jep. Olennaista on, tulevatko osapuolet kohdatuksi ja asiat puhutuksi. Rauhallisuus on hyvä asia, tunteettomuus ja torjuvuus eivät ole.

Tähän kommenttiin on tullut enemmän miinusta kuin plussaa. Miten tästä on edes mahdollista olla eri mieltä? Voisiko joku miinustaja valaista ajatuksenjuoksuaan?

t. Sivusta

Vierailija
128/178 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, miehet tekevät noin. Provosoivat tarkoituksella ja sitten huomauttelevat miten toinen on herkkä suuttumaan.

Sanovat myös usein että ovat rauhallisia ja tasaisia. Se ei kyllä ole totta. Vaikka olisivat miten selvästi vihaisia tai loukkaantuneita, jankkaavat että eivät ole yhtään vihaisia. Sitten viikon mykkäkoulu.

Mietin mielessäni "Sitten viikon mykkäkoulu" ennenkuin sain luettua viestisi loppuun. 😂 Niin tuttua.

Vierailija
129/178 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku on pahasti vääristynyt, jos rauhallisuutta tulkitsee negatiiviseksi piirteeksi. 

Psykopaattieksä oli aina täysin rauhallinen.

Vierailija
130/178 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Psykoottisen potilaan kohtaaminen päivystyksessä on haasteellista, jos potilas on agitoitunut. Poti- laan sairaushistorian selvittäminen ja hoitoon sitoutuminen vaikeutuvat, jos potilaaseen ei saada kontaktia. Oikean diagnoosin selvittäminen on tärkeää hoidon suunnittelun ja akuutin tilanteen selvittämisen kannalta. Agitoitunut potilas on tärkeää huomata ja rauhoittaa, jotta pystytään tur- vaamaan potilaan sekä muiden turvallisuus. Agitoitunut potilas näyttäytyy yleensä levottomana, ärtyisänä, keskittymiskyvyttömänä, loukkaavana sekä aggressiivisena. Psykoottisen potilaan tutki- minen tehdään kliinisen kuvan ja psykoosin epäillyn syyn mukaisesti, koska psykiatristen potilaiden hoitoon ei ole standardin mukaista suunnitelmaa.

Vierailija
131/178 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän mitä ap tarkoittaa. Mun mies on juuri sellainen että esiintyy, nimenomaan esiintyy, korostetun rauhallisena vaikkapa riitatilanteissa. Ja en tarkoita nyt tilanteita joissa huudettaisiin tai räyhättäisiin, no, joskus ehkä niitäkin, mutta esiintyessään näin hän ikäänkuin alleviivaa sitä kuinka MINÄ olen se joka riitelee, MINÄ olen se joka on hankala, MINÄ olen se joka korotan ääntäni. Hän omalla muka-rauhallisuudellaan vierittää syyn konfliktitilanteissa minun harteilleni ja on olevinaan riidassa jotenkin parempi ihminen että kun hänhän on nyt näin rauhallinen. Todellisuus on kuitenkin jotain muuta hänen mielialastaan. Hänellä itsellään ei ole minkäänlaisia tunteidensääyelykeinoja tätä opeteltua muka-rauhallisuutta lukuunottamatta. Raivostuessaan jostain saattaa heitellä tavaroita yms.

Vierailija
132/178 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedän mitä ap tarkoittaa. Mun mies on juuri sellainen että esiintyy, nimenomaan esiintyy, korostetun rauhallisena vaikkapa riitatilanteissa. Ja en tarkoita nyt tilanteita joissa huudettaisiin tai räyhättäisiin, no, joskus ehkä niitäkin, mutta esiintyessään näin hän ikäänkuin alleviivaa sitä kuinka MINÄ olen se joka riitelee, MINÄ olen se joka on hankala, MINÄ olen se joka korotan ääntäni. Hän omalla muka-rauhallisuudellaan vierittää syyn konfliktitilanteissa minun harteilleni ja on olevinaan riidassa jotenkin parempi ihminen että kun hänhän on nyt näin rauhallinen. Todellisuus on kuitenkin jotain muuta hänen mielialastaan. Hänellä itsellään ei ole minkäänlaisia tunteidensääyelykeinoja tätä opeteltua muka-rauhallisuutta lukuunottamatta. Raivostuessaan jostain saattaa heitellä tavaroita yms.

Sama ongelma. Ja itse olen niin rehellinen että en kerta kaikkiaan kehtaa valehdella olevani rauhallinen jos oikeasti olen ärtynyt. Olen miettinyt, valehtelevatko muut tietoisesti kun selvästi vihaisena sanovat että eivät ole yhtään vihaisia. Vai eivätkö aidosti tunnista omia tunteitaan.

Vierailija
133/178 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun isä oli mukaylirauhallinen eikä meillä kotona riidellyt hän eikä kukaan muukaan, koska hän loi niin painostavan ilmapiirin, että tunteiden näyttäminen ei ollut sallittua. Hän on narsisti. Ehkä myös pskyopaattisin piirtein.

Vierailija
134/178 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tietyissä tilanteissa korostettukin itsehillintä on hyödyksi. Silti terveessä parisuhteessa soturivertauskuvat on toivottavasti vähän kaukaa haettuja? Ei kävisi mieleen kuunnella puolisoni pettymystä aseet käyttöön-asenteella.

Edellinen kirjoittaja näytti oikein käytännön tasolla mikä kumppanin rauhallisuudessa vaivaa ja mistä tämä keskustelu lähti. Kun osalle ihmisistä tuo nimenomaan ei ole kaukaa haettua vaan puoliso on vastustaja, joka yritetään voittaa rauhallisuudella.

Miehillä on ihan hirveän kova kilpailuvietti. Se tuntuu tulevan esiin kaikissa miehissä, joissakin enemmän ja joissakin vähemmän.

Vierailija
135/178 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rauhallisuus ei ole ase. Se on mielen hallintaa.

Tai vaan sitä ettei uskalleta tai osata reagoida tilanteen vaativalla tavalla. Voi olla myös avuttomuutta tai passiivis-aggressiivisuutta tai tunteettomuutta.

Vierailija
136/178 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tunnistan tämän ihmistyypin ja tiedän täysin mitä ap tarkoittaa. Ja myös miehiä ovat nämä tuntemani.

Vierailija
137/178 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Netissä näkee näitä jotka saattavat "asiallisesti ja rauhallisesti" kirjoittaa ties mitä vihamielistä ja typerää soopaa ja sitten jos niille sanoo vähän pahasti takaisin alkavat nostamaan itseään muiden yläpuolelle vain toun oman ns. rauhallisuutensa vuoksi.

Valitettavasti tämä myös toimii. Ihan keskivertoälykkäätkin ihmiset helposti katsovat enemmän sitä kuinka asian esittää kuin mitä sanoo. Yhtä teatteria tämä elämä taas tässäkin se todetaan.

Joihinkin toimii. Jotkut taas näkevät hyvinkin selvästi tuollaisten temppujen läpi, kuten tässä keskustelussa huomaa.

Itse otin tavaksi että kun joku pilkkaa minua tunteiden näyttämisestä, sanon suoraan että tietenkin minulla on vahvoja tunteita tätä asiaa kohtaan, tämä on minulle hyvin tärkeää.

Vierailija
138/178 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naiset muistakaa: hysteria, hätääntyminen ja mielenterveyden ongelmat ovat tärkeimpiä voimavarojamme!

Tässä käytetään juuri tuollaista muka-rauhallisen taktiikkaa, jossa täysin normaali tunneilmaisu samaistetaan hysteriaan/mielenterveyden ongelmiin. Kannattaisi pohtia, miksi muiden tunteet ahdistaa niin paljon ettei pysty keskustelemaan asiallisesti.

Ja tuota hallintatekniikkaa käytetään pelkästään naisiin. Kukaan ei sano riehuvalle miehelle että tämä on hysteerinen, vaan kaikki kuuntelevat kunnioituksesta mykkänä.

Vierailija
139/178 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotkut on sikäli hassuja, että tutkailevat koko ajan muiden käytöstä, ja jos toinen ei reagoi kuten hän odottaa, niin se on merkki jostain juonittelusta. Näille ei tule mieleen, että ehkä HÄN on tottunut siihen, että toinen esim. vastaa ilkeilyyn ilkeydellä. Ja jos toinen onkin hillitty ihminen, se tarkoittaa vain sitä että hän ei ole tottunut näyttämään tunteitaan.

Väärin tulkitsijat on rasittavia ihmisiä.

Huomaatko kommentissasi mitään ironiaa?

Ei ole olemassa mitään "väärin tulkitsijoita" jotka rämpivät koko elämänsä läpi tulkiten kaikkea väärin. Vaan kaikki tekevät vääriä tulkintoja muista ihmisistä vähän väliä. Myös sinä.

Vierailija
140/178 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole tulossa kahjoksi

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä kahdeksan