Älä käy sähkökatkojen aikana vessassa, puolustusministeriö ohjeistaa
Kommentit (1627)
Mikä olisi paras valo sähkökatkojen aikana?
En oikein haluaisi akku/paristo-valaisimia.
Mistä saisi kirkkaan valon, joku valopetroolilyhty?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyykkypaskalla on hyvä paskantaa pilkkihaalarin huppuun, niin tule kakka samalla kuljetettua pois.
🤣 oiva Pirkka-niksi
Pirkka-niksi olisi, että kakkaa sukkahousuun ja vie sukkahousukakkapötkylä sekajätteisiin.
Vierailija kirjoitti:
En usko että koko sähkökatkoja ees tulee, kyllä ihmiset osaavat tarvittaessa säästää sähköä kukin jonkin verran, ettei tarvii tämmösiin paskahommiin ruveta. Tämä on vaan tätä Iltalehtien pelottelua. Mitään pitkiä sähkökatkoja ei tule.
Mä olen sun kanssa samaa mieltä. Kukaan tuntemistani ihmisistä ei tälläkään hetkellä käytä holtittomasti sähköä. Kun monella on vielä aika paha sähkösopimus, ei ole joko varaa tai ei haluta maksaa turhaan. Ja johan suomalaiset viime kuussa vähensivät sähkönkulutustaan 8%. Toivottavasti tulee leuto talvi.
Kiitos muuten sille eilen mulle vastanneelle henkilölle, joka kutsui mua reippaaksi ja tunnolliseksi lampaaksi. Kaksplussalla aikoinaan kirjoitin aina omalla nikilläni, mutta nyt jo vuosia täällä AV:llä olleena en ole vaan keksinyt itselleni sopivaa nikkiä. Nyt mulla on nikki :)
se on mukavaa vierailla sekajätelaatikolla viiemässä omaa 'p-pussukkaa', laita toki pyykipoika nenään :-)))
Ihme älämölö siitä kun ikivanhat ohjeet taas julkaistu sähkökatkojen varalle. Asiatiedon jakaminen ei ole mitään pelottelua. Eikä tämä ole mikään meidän puolustusministeriön oma keksintö, vaan samanlaisia etukäteen tarkkaan mietittyjä ohjeita on aikojen saatossa julkaistu naapurimaissammekin.
Näköjään ohjeiden kertaus ollut tarpeen, jotta on hyvää aikaa hankkia jätepusseja ja miettiä omalta kohdaltaan, tekeekö katkon aikana tarpeensa vessanpönttöön vai ämpäriin viritettyyn jätepussiin. Vai hankkiiko ihan jonkun kemiallisen tms. vessavirityksen.
Muuten parin tunnin katkoista ei useimmille ole mitään haittaa, mutta koska kukaan järkevä ei varmastikaan halua lähettää kakkatervehdystä kerrostalon alempien kerrosten lattioille, tämä viemäreiden tilapäinen käyttämättömyys vaatii itse kultakin vähän varautumista etukäteen ettei tarvitse kupla otsassa pidätellä hätäänsä katkon yli.
Toki toivotaan, että onnistumme yhdessä säästämään sähköä kulutushuippujen aikana niin paljon, ettei sähkö lopu kesken ja näihin katkoihin tule talvella tarvetta.
Tänään myös Talouselämä-lehti kertasi miten sähkökatkojen aikana fiksua toimia. Hienoa, että tärkeää tietoa jaetaan hyvissä ajoin etukäteen.
Salmonella tulee räjähtämään kaikkialla. On varmaa.
Miten ennen on tultu toimeen sähkökatkojen aikaan. Onhan ukkoset katkoneet sähköjä.
Eikö kukaan voi jalostaa kakkaa joksikin joka poltettaisiin vaikka jätesellun kanssa? Kai siitäkin nyt lähtee se salmonella ja muu jollain käsittelyllä sentään? Siinä poistuisi energiantarve ja materiaaliahan riittäisi?
Samoin ureasta vaikka niin pattereita ja polttoainetta yms ruutia! Miksi ei näin tehdä??? Sumerissakin oli jo ureapattereita joissa oli kuparisydän!
Vierailija kirjoitti:
Eikö kukaan voi jalostaa kakkaa joksikin joka poltettaisiin vaikka jätesellun kanssa? Kai siitäkin nyt lähtee se salmonella ja muu jollain käsittelyllä sentään? Siinä poistuisi energiantarve ja materiaaliahan riittäisi?
Samoin ureasta vaikka niin pattereita ja polttoainetta yms ruutia! Miksi ei näin tehdä??? Sumerissakin oli jo ureapattereita joissa oli kuparisydän!
Ja sana UR ea tuleekin saletisti Ur istä, Sumeriasta.
https://www.greentechmedia.com/articles/read/Is-The-Babylon-Battery-The…
Paska-auto! Siis virallisesti paskalla /kusella käyvä auto!
Kerrankin olisi paskempi auto kuin naapurilla ja saisi olla ylpeä.
Vierailija kirjoitti:
Miten ennen on tultu toimeen sähkökatkojen aikaan. Onhan ukkoset katkoneet sähköjä.
No oli vaan kaappi imuri ja sähkövatkain about. Nyt on kaikki sähköllä alkaen älytaloista autoihin ja puh.
Vierailija kirjoitti:
En usko että koko sähkökatkoja ees tulee, kyllä ihmiset osaavat tarvittaessa säästää sähköä kukin jonkin verran, ettei tarvii tämmösiin paskahommiin ruveta. Tämä on vaan tätä Iltalehtien pelottelua. Mitään pitkiä sähkökatkoja ei tule.
Miksi ei jatkoa sähköjä turhista tehtaista, toimistosta. Tai valot pois tuotantolaitoksista. Näkee kait se moottori pyöriä ilman valoja.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ihmiset on tyhmiä. Nämä minä ainakin käytän vessaa normaalisti tyypit. Jos sähkökatko kestää, ei kulje vettä tai painetta viemäreissä ne menevät siitä tukkoon. Räjähtää sitten myöhemmin 💩 takaisin ja alkaa viemärit tulvimaan.
Samaa porukkaa, jotka sanovat minä en ainakaan säästä suihkuissa ja olen tunnin kuuman veden alla. Siitä vaan, jos vettä ei enää tule. Minä, minä...
Miten nämä uusavuttomat pärjäisi jos tulisi sota ja isompi kriisi.
Eikö ne kaupungin insinöörit voi viritellä agregaateilla toimivia paskapumppaamoja sähkökatkosten ajaksi. Onhan tämä niin perin outoa toimintaa kun ei toimita ollenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja sana UR ea tuleekin saletisti Ur istä, Sumeriasta.
https://www.greentechmedia.com/articles/read/Is-The-Babylon-Battery-The…
sanoikohan se patteri: Battery low, niinkuin kuulokkeissa. :D
Vierailija kirjoitti:
n 6000 v sitten oli pattereita ja meillä ei, niin sanonko minä...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No oli vaan kaappi imuri ja sähkövatkain about. Nyt on kaikki sähköllä alkaen älytaloista autoihin ja puh.
Joillakin on Corona keittiökalusteet ja älylaitteet talossa, niin onpa siinä onnellinen suomalaiskoti! Ajanhermolla olleen tai ne hermot menettäen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ihmiset on tyhmiä. Nämä minä ainakin käytän vessaa normaalisti tyypit. Jos sähkökatko kestää, ei kulje vettä tai painetta viemäreissä ne menevät siitä tukkoon. Räjähtää sitten myöhemmin 💩 takaisin ja alkaa viemärit tulvimaan.
Samaa porukkaa, jotka sanovat minä en ainakaan säästä suihkuissa ja olen tunnin kuuman veden alla. Siitä vaan, jos vettä ei enää tule. Minä, minä...
Miten nämä uusavuttomat pärjäisi jos tulisi sota ja isompi kriisi.
Eikö ne kaupungin insinöörit voi viritellä agregaateilla toimivia paskapumppaamoja sähkökatkosten ajaksi. Onhan tämä niin perin outoa toimintaa kun ei toimita ollenkaan.
Voisiko joku soittaa sinne pääinsinöörilään ja kysyä? Jos ne liikahtaisi?
Maailman "onnellisimman" maan tilanne:
-säästä sähköä, sähkökatkon aikana älä käytä vessaa tai tee tarpeet pussiin
-säästä vettä, älä käytä suihkua
-säästä ruokaa, ole vegaani (ai niin sekin on kallista)
-älä välitä polttoaineen hinnasta - polttoaine ei ole kaikille tarpeellinen
-säästä ilmastoa, älä välitä siitä että Kiina rakentaa päivittäin kivihiilivoimaloita
-koulujärjestelmä on romahtanut ja luokat ovat niin levottomia häiriköivien lasten ja jengien vuoksi että nekään oppilaat jotka haluavat opiskella eivät siihen pysty
-rikollisuus on lisääntynyt valtavasti, etenkin väkivalta... ja uhri on aina syyllinen etenkin jos puolustautuu...
-koulukiusaaminen on lisääntynyt valtavasti ja sitä ei edes yritetä poistaa, uhri saa aina kärsiä j aon aina syyllinen jos puolustautuu...
jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ei jatkoa sähköjä turhista tehtaista, toimistosta. Tai valot pois tuotantolaitoksista. Näkee kait se moottori pyöriä ilman valoja.
Tarvitaan sähkövahdin virka. olkoon se sellainen joka sytyttää ja sammuttaa lyhtyjä kuin Pikku Prinssissä.
Suklaajuna