Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi ilkeilet palstalla?

Vierailija
02.11.2022 |

Miksi tällä palstalla on niin paljon ilkeilyä ja rumaa kommentointia?
Ilkeiletkö sinä? Miksi ihmeessä? Mitä kummaa saat siitä itsellesi?

Kommentit (86)

Vierailija
21/86 |
02.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kummallista. Itse en ole oikeasti huomannut mitään ilkeilyä. Eikä ole jäänyt paha mieli kenenkään viestistä sitten ehkä vuoden 2005.

Jännä juttu! Mulle tulee melkein fyysisesti paha olo siitä, että ollaan niin julmia ja ilkeitä. Ja ei, en tarkoita sitä, että ollaan eri mieltä, se on erittäin kestettävää ja todella kiinnostavaa. Toivoisin enemmänkin sellaisia keskusteluja, missä kerrottaisiin siitä, miten näkee maailmaa eikä vaan v*ttuiltaisi henkilökohtaisuuksia tai oletettaisi ihme asioita toisista.

Minä en todellakaan ymmärrä, miksi kukaan pahoittaisi mieltään jonkun tuntemattoman kommenteista. Miten se on edes mahdollista? Kirjoitat jotain, johon joku täräyttää, että olipa pazka mielipide, ja sitten sinulle tulee paha mieli? Ihan rehellisesti ihmettelen, pystytkö esim. käymään töissä tai onko sinulla esim ikinä ollut teini-ikäisiä lapsia, tai oletko itse ikinä ollut teini, jos ei ole ikinä kehittynyt minkäänlaista teflonia pintaan?

No jos siinä lukee että onpa pazka mielipide, niin ei se hetkauta. Mutta se kyllä järkyttää, miten rumasti täällä kirjoitetaan toisista ihmisistä, miten haukutaan ja solvataan vähemmistöjä, ivataan ihan järkyttävän kovan kohtalon kohtaavia ihmisiä, irvaillaan toisille. Kyllä se tuntuu todella pahalta ja kyllä mulle tulee aidosti todella paha olo siitä. Pystyn käymään töissä, omat lapset ei ole vielä teinejä, olen kyllä ollut itse teini, mutta ei ole kovin paljon teflonia ilkeilylle.

Voin tottakai pysyä täältä palstalta poissa ja niin yleensä teenkin. Mutta nyt oon pyörinyt taas täällä ja vaan mietin tätä, että siis MIKSI ihmiset haluaa olla näin järkyttävän ilkeitä toisilleen. Kun voitaisiin olla muutakin.

Suomalaiset eivät ole mitään ystävällistä kansaa. Minusta se on monesti suurinta rehellisyyttä ja aitoutta, että tunnistaa itsessään ja elämässä sen ankeuden, raadollisuuden ja joskus suorastaan lamaannuttavan epäoikeudenmukaisuuden. Monesti tällä palstalla saa osakseen keljuilua, jos valittaa täysin mitättömistä asioista tai on ilmiselvästi pää erittäin syvällä omassa takapuolessa. Sellainen suorastaan provosoi ilkeilyä. Vähemmistöjen haukkuminen taas on asia, jota en itse harrasta, mutta pidän sitä yleensä aika harmittomana, koska todellisuudessa se ei osu kehenkään henkilökohtaisesti. Ainakaan itse en voisi kuvitella loukkaantuvani suomalaisten haukkumisesta, vaikka suomalainen olenkin.

Vierailija
22/86 |
02.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska mä voin. Jos ilkeilisin samalla tavalla IRL, niin herrajjestas, minähän saisi turpaani tai joutuisin vankilaan! Teoillani olisi seurauksia, eikä sellainen käy päinsä! Haluan huudella pöljyyksiä turvallisesti nimettömänä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/86 |
02.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Wokeltajat pahoittavat mielensä kun joku on eri mieltä 😭 etenkin kun anonyyminä sitä ei voi edes canceloida

Mun pointti tässä ei ole kysyä, että ihmiset miksi olette eri mieltä.

Eri mieltä oleminen on mahtava juttu ja superkiinnostavaa. Mun pointti oli, että miksi ette voi olla eri mieltä solvaamatta muita?

Aika vaikea olla eri mieltä solvaamatta, jos vastapuoli pitää solvauksena tosiasioita.

-eri

Vierailija
24/86 |
02.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo ilkeilenkö, mutta tämä  palsta on tyhmiä täynnä. Eli tyhmään kysymykseen saa tyhmän vastauksen. Revi siitä.

Vierailija
25/86 |
02.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Wokeltajat pahoittavat mielensä kun joku on eri mieltä 😭 etenkin kun anonyyminä sitä ei voi edes canceloida

Mun pointti tässä ei ole kysyä, että ihmiset miksi olette eri mieltä.

Eri mieltä oleminen on mahtava juttu ja superkiinnostavaa. Mun pointti oli, että miksi ette voi olla eri mieltä solvaamatta muita?

Aika vaikea olla eri mieltä solvaamatta, jos vastapuoli pitää solvauksena tosiasioita.

-eri

Naulankantaan. Heti jos linkittää tosiasioita niin on "vihapuhetta" yms. Sanoisivat edes että vihafaktoja...

https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/a/a8/World-iq-map-lynn-2…

Tähän tyyliin.

Vierailija
26/86 |
02.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oisko mammoilla "ne päivät"

Vierailija
27/86 |
02.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kummallista. Itse en ole oikeasti huomannut mitään ilkeilyä. Eikä ole jäänyt paha mieli kenenkään viestistä sitten ehkä vuoden 2005.

Jännä juttu! Mulle tulee melkein fyysisesti paha olo siitä, että ollaan niin julmia ja ilkeitä. Ja ei, en tarkoita sitä, että ollaan eri mieltä, se on erittäin kestettävää ja todella kiinnostavaa. Toivoisin enemmänkin sellaisia keskusteluja, missä kerrottaisiin siitä, miten näkee maailmaa eikä vaan v*ttuiltaisi henkilökohtaisuuksia tai oletettaisi ihme asioita toisista.

Minä en todellakaan ymmärrä, miksi kukaan pahoittaisi mieltään jonkun tuntemattoman kommenteista. Miten se on edes mahdollista? Kirjoitat jotain, johon joku täräyttää, että olipa pazka mielipide, ja sitten sinulle tulee paha mieli? Ihan rehellisesti ihmettelen, pystytkö esim. käymään töissä tai onko sinulla esim ikinä ollut teini-ikäisiä lapsia, tai oletko itse ikinä ollut teini, jos ei ole ikinä kehittynyt minkäänlaista teflonia pintaan?

En ole lainaamasi, mutta avstaan omalta osaltani. Mulle tulee paha olo ilkeästä kommentoinnista, koska tuntuu hirveälle nähdä millaisia ihmiset ovat toisilleen, millaisessa ilmapiirissä he liikkuvat ja etenkin millaista ilmapiiriä ovat osana tekemässä. Että onpa vähän myötätuntoa ja rakkautta maailmassa. Ja joo, ihan voin käydä töissä enkä ole erityisherkkä, haluaisin vaan enemmän myötätuntoa enkä pahaa oloa tähän maailmaan. Ja joskus mietin ihan niitä yksittäisiä kommentoijiakin, että missäköhän he nyt ovat kun kirjoittelevat, ja että onpa inhottavaa kuinka paha olo heillä selvästikin on, se varmaan näkyy naamastakin, onkohan hän masentunut, millaista elämää elää, miten puhuu läheisilleen, jne. Koska kaikki nämä viestit on jonkun suomalaisen näppäimistöltä. Meidän, joiden parissa eletään ja joiden kesken luodaan tätä yhteiskuntaa ja ilmapiiriä. Kunpa pahoinvointia olisi vähemmän.

Ihan joka päivä tai viesti en näin syvällisesti ajattele, mutta toisinaan.

Ei kaikille tule tällä palstalla paha mieli. Esim. minulle ei tule. Jos sinulle tulee, ei kannata täällä hengata!

Vierailija
28/86 |
02.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut kokevat ilkeilyksi sen, jos joku sanoo tällä palstalla, että ei ole kovin aikuismaista eikä terveellistä viettää joka päivä karkkipäivää.

Vierailija
29/86 |
02.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole lainaamasi, mutta avstaan omalta osaltani. Mulle tulee paha olo ilkeästä kommentoinnista, koska tuntuu hirveälle nähdä millaisia ihmiset ovat toisilleen, millaisessa ilmapiirissä he liikkuvat ja etenkin millaista ilmapiiriä ovat osana tekemässä. Että onpa vähän myötätuntoa ja rakkautta maailmassa. Ja joo, ihan voin käydä töissä enkä ole erityisherkkä, haluaisin vaan enemmän myötätuntoa enkä pahaa oloa tähän maailmaan. Ja joskus mietin ihan niitä yksittäisiä kommentoijiakin, että missäköhän he nyt ovat kun kirjoittelevat, ja että onpa inhottavaa kuinka paha olo heillä selvästikin on, se varmaan näkyy naamastakin, onkohan hän masentunut, millaista elämää elää, miten puhuu läheisilleen, jne. Koska kaikki nämä viestit on jonkun suomalaisen näppäimistöltä. Meidän, joiden parissa eletään ja joiden kesken luodaan tätä yhteiskuntaa ja ilmapiiriä. Kunpa pahoinvointia olisi vähemmän.

Ihan joka päivä tai viesti en näin syvällisesti ajattele, mutta toisinaan.

Tervetuloa maailmaan, jossa palvelijan saa kyynärpäillä.

Kiitos. En tarvitse palvelijaa?

Hissipojan tarvitsisit ainakin.

Vierailija
30/86 |
02.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilkeys muita kohtaan johtuu lähestulkoon aina haukkujan omasta huonosta itsetunnosta. Lyttäämällä muita saadaan uskoteltua itselleen, että on heitä parempi vaikka oikeastihan se haukkuja vajoaa näin itse vain vieläkin alemmaksi.

Why Are People Mean? 

Being mean is a product of insecure self-esteem.

https://www.psychologytoday.com/intl/blog/the-big-questions/201306/why-…

Pätee vain kasvotusten kommunikointiin, ei anonyymiin.

Vierailija
31/86 |
02.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eurooppalaisen vapaan median keskusteluihin kuuluvat myös kärkevätkin mielipiteet ja kritiikki. Jos ei kykene sitä suodattamaan niin ei kai palstalla ole pakko pyöriä. Sinänsä palstalla on joistain aiheista todella hyvää ajatustenvaihtoa joka ei välttämättä sovi kaikkien kuplien pirtaan. Rehellisyys maan peril.

Eihän ne ole synonyymi ilkeilylle ja vittuilulle. Kyllä mielipiteensä voi asiallisestikin sanoa, vaikka olisikin kriittinen tai jopa kärkevä. Rehellinenkin voi olla ja esittää valtavirrasta poikkeavia näkemyksiä. Mikään noista ei ole edellytys ilkeilylle ja vittuilulle.

Onko totuuden esiin tuominen jotenkin ilkeää? Ihmiset eivät joskus kestä tosiasioita. Valtavirrasta saa poiketa tietenkin mutta valtavirtaan kuuluvia tulisi kunnioittaa myös.

Joskus käy niin että mitä kovemmin sinne huutaa sinne metsään niin sitä kovemmin se vastaa.

On myös olemassa oikea ja väärä sekä normit. Olen liberaali mutta en fundamentalisti. Itse asiassa minä säälin fundamentalisteja jotka esittävät liberaalia omien räikeästi normien vastaisia tekojaan oikeuttaakseen.

Mikä nyt sitten on kenenkin totuus?

Ei itseäni haittaa eri mielipiteet, mutta täällä on ihan todella törkeää kommentointia, joissa käydään henkilökohtaisuuksiin, haukutaan hölmöksi, solvataan kokonaisia ihmisryhmiä (milloin mitäkin, usein erilaisia vähemmistöjä). Näiden lisäksi sanomisia käännetään ympäri ja väitetään jonkun edustavan jotakin, mitä hän ei edes ole sanonut, ihan vaan omien ennakkoluulojen pohjalta. Eihän se edesauta mitään oikeaa ajatustenvaihtoa.

Ehkä sinä et vaan ymmärrä sen ajatustenvaihdon funktiota. Itse en ainakaan oleta tällä palstalla kohtaavani sivistynyttä ajatustenvaihtoa, vaan korkeintaan kahteen riviin mahtuvaa viestintää, jolloin asenteen pitää näkyä nopeasti ja tärkein viihdearvo ei ole argumentoinnin syvällisyys vaan sen terävyys.

Pitkälliset ja jatkuvat floodaukset eri paikoissa, joissa argumentaation heikkous sen terävyydestä ja sarkastisesta otteesta huolimatta näkyy täysin selvästi läpi, eivät ole sivistynyttä myöskään. Se on minusta heikkoutta myöntää virheensä ja oppia niistä.

Otetaan esimerkki: ihminen mesoaa somessa jotain asiaa perustellen kantaansa kavereidensa puheisiin vaikka pitkäaikainen tieteellinen tutkimus osoittaisi selvästi muuta.

Sitten kun tällaiselle mesoajalle esittää useisiin toisistaan riippumattomiin tutkimuksiin perustuvia asioita jotka osoittavat muuta niin mesoaja yhtäkkiä leimaakin nämä tutkimukset arvokonservatiivisiksi ja epätieteellisiksi ja lopettaa keskustelun tai vie aiheen muualle (maalitolppien siirtelyä siis)

Se on silloin trolli. Oletko niistä kuullut? Esittää tahallaan ärsyttäviä mielipiteitä, koska sinä ärsyynnyt niistä. Anna mennä ilman reagointia, niin loppuvat. Ihan kuin teinin kanssa tekisit.

Vierailija
32/86 |
02.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säälittää ihmiset jotka pahoittaa mielensä yhtään mistään mitä netissä lukevat. Täytyy olla todella heikko itsetunto ja olemattomat tunnetaidot.

Vierailija
33/86 |
02.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska mä voin. Jos ilkeilisin samalla tavalla IRL, niin herrajjestas, minähän saisi turpaani tai joutuisin vankilaan! Teoillani olisi seurauksia, eikä sellainen käy päinsä! Haluan huudella pöljyyksiä turvallisesti nimettömänä.

Ihan oharina, mutta mitä ihmettä höpiset? Mitä voisit sanoa IRL, josta joutuisit vankilaan?

No vaikka että sukupuolia on kaksi. Tai että kaikki ***** pitäisi tappaa.

Ai joutuisi vankilaan jos toteaisi tosiasian sukupuolista? xD

Vierailija
34/86 |
02.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä kaikenlaiset tyhmien mielipiteiden sensuroijat eivät vaan hyväksyä tyhmiä ihmisiä. Jos heidät pitää näiden valittajien mielestä poistaa tältä palstalta, onko seuraava vaatimus, että he eivät ylipäätään saisi olla olemassa ja ajatella tyhmästi?

P.S. Tyhmät teillä on aina keskuudessanne

Vierailija
35/86 |
02.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Säälittää ihmiset jotka pahoittaa mielensä yhtään mistään mitä netissä lukevat. Täytyy olla todella heikko itsetunto ja olemattomat tunnetaidot.

Ei ole kyllä kumpaakaan, mutta ehkä vähän liikaa empatiaa.

Ei kyllä empatia liity tähän. Se on edelleen vain surkeita tunnetaitoja, et kykene yhtään käsittelemään tunteitasi.

Vierailija
36/86 |
02.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan oharina, mutta mitä ihmettä höpiset? Mitä voisit sanoa IRL, josta joutuisit vankilaan?

No vaikka että sukupuolia on kaksi. Tai että kaikki ***** pitäisi tappaa.

Juu, ei joudu vankilaan noista. Pienet sakot voi tulla.

Vierailija
37/86 |
02.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ilkeys muita kohtaan johtuu lähestulkoon aina haukkujan omasta huonosta itsetunnosta. Lyttäämällä muita saadaan uskoteltua itselleen, että on heitä parempi vaikka oikeastihan se haukkuja vajoaa näin itse vain vieläkin alemmaksi.

Why Are People Mean? 

Tuo on kyllä totta. Ilkeily verhottuna muka humoristisiin töräyksiin kertoo tekijänsä huonosta itsetunnosta ja minäkuvan hauraudesta. Terapiaa tarvitsisivat mutta ammattitaitoista sellaista.

Ei koske verkkokeskusteluita.

Vierailija
38/86 |
02.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ilkeilen täällä siksi, koska omiin kommentteihin en saa ikinä mitään muuta kuin vittuilua.

Vierailija
39/86 |
02.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilkeilen yleensä niin, että se osuu eniten itseeni. Sitten saan vahvistusta muilta kirjoittajilta sille, että synkät ajatukseni ovat sitä, mitä maailmassa yleisesti ajatellaan.

Vierailija
40/86 |
02.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Why Are People Mean? 

Tuo on kyllä totta. Ilkeily verhottuna muka humoristisiin töräyksiin kertoo tekijänsä huonosta itsetunnosta ja minäkuvan hauraudesta. Terapiaa tarvitsisivat mutta ammattitaitoista sellaista.

Tässä taas yksi huonolla itsetunnolla varustettu lumihiutale, joka syyttelee eri mieltä olevia huonosta itsetunnosta ja minäkuvan hauraudesta. Totuus on ikävä kyllä ihan toinen.

Harvoin kun hissukka käy liian myöhään terapiassa syntyy muuta kuin kaaosta kaikille. Läheiset kaikkoavat ennen pitkään tuossa.