Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi ilkeilet palstalla?

Vierailija
02.11.2022 |

Miksi tällä palstalla on niin paljon ilkeilyä ja rumaa kommentointia?
Ilkeiletkö sinä? Miksi ihmeessä? Mitä kummaa saat siitä itsellesi?

Kommentit (86)

Vierailija
1/86 |
02.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällaiset aloitukset vain ruokkivat ilkeilyä.ja trollaamista. Ilman sinun ja muiden hölmöjen antamaa huomiota ilkeilijät ja trollailijat katoaisivat muualle.

Vierailija
2/86 |
02.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap: niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan. Eli jos sinä laitat tuollaisia vihamielisiä syyttäviä aloituksia, niin voit olla varma, että saat takaisin samaa sontaa.

Sinäkin olet ap valitettavasti yksi ilkeilijöistä ja rumien kommentoijista.

Rakkaudella

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/86 |
02.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palstan nimi on Aihe Vapaa. Täällä saa esittää eriäviä ja kärkeviä mielipiteitä, jokainen omalla tyylillään. Sinä et päätä mitä täällä saa kirjoittaa ja millä tyylillä.

Vierailija
4/86 |
02.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se mikä on ilkeilyä, on toisille rehellisyyttä.

Vierailija
5/86 |
02.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ilmiannat viestejä, jotka eivät ole samaa mieltä kanssasi? Se on diktatuuria tuollainen käytös. Muuttakaa Venäjälle vaikka! Siellä saatte ylistää Putinia ihan valtion tuella ja poistaa väärät mielipiteet ihan niin paljon kun jaksaa. Jopa maksavat siitä!

Vieläkin tulee ikävästi mieleen kun romanian Ceausescu alisti kansaa ja ilmiantoi viestejä urakalla. 

Vierailija
6/86 |
02.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki täällä ilkeilevät. Jos jostain ei tykätä, haukutaan se maanrakoon.

Vierailija
7/86 |
02.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lestadiolainen.

Vierailija
8/86 |
02.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eurooppalaisen vapaan median keskusteluihin kuuluvat myös kärkevätkin mielipiteet ja kritiikki. Jos ei kykene sitä suodattamaan niin ei kai palstalla ole pakko pyöriä. Sinänsä palstalla on joistain aiheista todella hyvää ajatustenvaihtoa joka ei välttämättä sovi kaikkien kuplien pirtaan. Rehellisyys maan peril.

Vierailija
9/86 |
02.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nautin siitä että ihmisille tulee paha mieli.

Vierailija
10/86 |
02.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska se purkaa mentaalista kuormaa ja toimii itsepsykoterapiana...

Vierailija
11/86 |
02.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilkeilen aiheista, joista en voi ilkeillä irl.

Esim. töissä joudun kaikki kahvitunnit kuuntelemaan äiti-ihmisten tarinoita lapsistaan eikä kukaan ole kiinnostunut musta bondaavat vain keskenään.

Täällä puran kiukkua jota töissä joudun hillitsemään.

Vierailija
12/86 |
02.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vaan halunut tehdä täyttäväksi yhtenä monista että, ei niitä korkeita sähkölaskuja tarvi maksaa eikä hyväksyä korkeita hintoja. Ne on hallituksen päättämää kurjuutta kansalle. Vaihtoehtona on myös poistuminen tästä elämästä, se on helppoa siinäpä jäävät ilman sinun rahojasi.

Vierailija
13/86 |
02.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki täällä ilkeilevät. Jos jostain ei tykätä, haukutaan se maanrakoon.

Mutta miksi?? Onko kaikilla niin paha olla vai mistä moinen ilkeily?

Typeriä kommentteja ei voi muuten kommentoida.

Vierailija
14/86 |
02.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässähän näitä heti ilmoittautuikin aika lauma. Kusenhaju tulvahti jopa näin netin yli. Veikkaisin syyksi, että kun oma elämä on turhaa ja näköalatonta, toistenkin mieliala pitäisi yrittää pilata ihan tasapuolisuuden nimissä.

https://fi-fi.facebook.com/groups/Silakkaliike/

Täältä tuollaisia löytyy koko parvi.

Vierailija
15/86 |
02.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummallista. Itse en ole oikeasti huomannut mitään ilkeilyä. Eikä ole jäänyt paha mieli kenenkään viestistä sitten ehkä vuoden 2005.

Vierailija
16/86 |
02.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eurooppalaisen vapaan median keskusteluihin kuuluvat myös kärkevätkin mielipiteet ja kritiikki. Jos ei kykene sitä suodattamaan niin ei kai palstalla ole pakko pyöriä. Sinänsä palstalla on joistain aiheista todella hyvää ajatustenvaihtoa joka ei välttämättä sovi kaikkien kuplien pirtaan. Rehellisyys maan peril.

Eihän ne ole synonyymi ilkeilylle ja vittuilulle. Kyllä mielipiteensä voi asiallisestikin sanoa, vaikka olisikin kriittinen tai jopa kärkevä. Rehellinenkin voi olla ja esittää valtavirrasta poikkeavia näkemyksiä. Mikään noista ei ole edellytys ilkeilylle ja vittuilulle.

Onko totuuden esiin tuominen jotenkin ilkeää? Ihmiset eivät joskus kestä tosiasioita. Valtavirrasta saa poiketa tietenkin mutta valtavirtaan kuuluvia tulisi kunnioittaa myös.

Joskus käy niin että mitä kovemmin sinne huutaa sinne metsään niin sitä kovemmin se vastaa.

On myös olemassa oikea ja väärä sekä normit. Olen liberaali mutta en fundamentalisti. Itse asiassa minä säälin fundamentalisteja jotka esittävät liberaalia omien räikeästi normien vastaisia tekojaan oikeuttaakseen.

Vierailija
17/86 |
02.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kummallista. Itse en ole oikeasti huomannut mitään ilkeilyä. Eikä ole jäänyt paha mieli kenenkään viestistä sitten ehkä vuoden 2005.

Jännä juttu! Mulle tulee melkein fyysisesti paha olo siitä, että ollaan niin julmia ja ilkeitä. Ja ei, en tarkoita sitä, että ollaan eri mieltä, se on erittäin kestettävää ja todella kiinnostavaa. Toivoisin enemmänkin sellaisia keskusteluja, missä kerrottaisiin siitä, miten näkee maailmaa eikä vaan v*ttuiltaisi henkilökohtaisuuksia tai oletettaisi ihme asioita toisista.

Minä en todellakaan ymmärrä, miksi kukaan pahoittaisi mieltään jonkun tuntemattoman kommenteista. Miten se on edes mahdollista? Kirjoitat jotain, johon joku täräyttää, että olipa pazka mielipide, ja sitten sinulle tulee paha mieli? Ihan rehellisesti ihmettelen, pystytkö esim. käymään töissä tai onko sinulla esim ikinä ollut teini-ikäisiä lapsia, tai oletko itse ikinä ollut teini, jos ei ole ikinä kehittynyt minkäänlaista teflonia pintaan?

Vierailija
18/86 |
02.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka päivä pitää postata tämä sama aloitus?

En kyllä ole mitään karseaa ilkeyttä havainnut. Aiemmissa ketjuissa pyysin esimerkkiä ilkeilystä mutta eipä sitä ilmestynyt.

En ymmärrä että anonyymipalstalla pitää vetää herne nenään toisten kommenteista. Toisesta sisään ja toisesta pihalle.

Täällä on kuitenkin rehellisyyttä joka puuttuu omilla nimillä tai nimimerkeillä kirjoitettaessa.

Vierailija
19/86 |
02.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän ne ole synonyymi ilkeilylle ja vittuilulle. Kyllä mielipiteensä voi asiallisestikin sanoa, vaikka olisikin kriittinen tai jopa kärkevä. Rehellinenkin voi olla ja esittää valtavirrasta poikkeavia näkemyksiä. Mikään noista ei ole edellytys ilkeilylle ja vittuilulle.

Onko totuuden esiin tuominen jotenkin ilkeää? Ihmiset eivät joskus kestä tosiasioita. Valtavirrasta saa poiketa tietenkin mutta valtavirtaan kuuluvia tulisi kunnioittaa myös.

Joskus käy niin että mitä kovemmin sinne huutaa sinne metsään niin sitä kovemmin se vastaa.

On myös olemassa oikea ja väärä sekä normit. Olen liberaali mutta en fundamentalisti. Itse asiassa minä säälin fundamentalisteja jotka esittävät liberaalia omien räikeästi normien vastaisia tekojaan oikeuttaakseen.

Mikä nyt sitten on kenenkin totuus?

Ei itseäni haittaa eri mielipiteet, mutta täällä on ihan todella törkeää kommentointia, joissa käydään henkilökohtaisuuksiin, haukutaan hölmöksi, solvataan kokonaisia ihmisryhmiä (milloin mitäkin, usein erilaisia vähemmistöjä). Näiden lisäksi sanomisia käännetään ympäri ja väitetään jonkun edustavan jotakin, mitä hän ei edes ole sanonut, ihan vaan omien ennakkoluulojen pohjalta. Eihän se edesauta mitään oikeaa ajatustenvaihtoa.

Ehkä sinä et vaan ymmärrä sen ajatustenvaihdon funktiota. Itse en ainakaan oleta tällä palstalla kohtaavani sivistynyttä ajatustenvaihtoa, vaan korkeintaan kahteen riviin mahtuvaa viestintää, jolloin asenteen pitää näkyä nopeasti ja tärkein viihdearvo ei ole argumentoinnin syvällisyys vaan sen terävyys.

Vierailija
20/86 |
02.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jännä juttu! Mulle tulee melkein fyysisesti paha olo siitä, että ollaan niin julmia ja ilkeitä. Ja ei, en tarkoita sitä, että ollaan eri mieltä, se on erittäin kestettävää ja todella kiinnostavaa. Toivoisin enemmänkin sellaisia keskusteluja, missä kerrottaisiin siitä, miten näkee maailmaa eikä vaan v*ttuiltaisi henkilökohtaisuuksia tai oletettaisi ihme asioita toisista.

Minä en todellakaan ymmärrä, miksi kukaan pahoittaisi mieltään jonkun tuntemattoman kommenteista. Miten se on edes mahdollista? Kirjoitat jotain, johon joku täräyttää, että olipa pazka mielipide, ja sitten sinulle tulee paha mieli? Ihan rehellisesti ihmettelen, pystytkö esim. käymään töissä tai onko sinulla esim ikinä ollut teini-ikäisiä lapsia, tai oletko itse ikinä ollut teini, jos ei ole ikinä kehittynyt minkäänlaista teflonia pintaan?

En ole lainaamasi, mutta avstaan omalta osaltani. Mulle tulee paha olo ilkeästä kommentoinnista, koska tuntuu hirveälle nähdä millaisia ihmiset ovat toisilleen, millaisessa ilmapiirissä he liikkuvat ja etenkin millaista ilmapiiriä ovat osana tekemässä. Että onpa vähän myötätuntoa ja rakkautta maailmassa. Ja joo, ihan voin käydä töissä enkä ole erityisherkkä, haluaisin vaan enemmän myötätuntoa enkä pahaa oloa tähän maailmaan. Ja joskus mietin ihan niitä yksittäisiä kommentoijiakin, että missäköhän he nyt ovat kun kirjoittelevat, ja että onpa inhottavaa kuinka paha olo heillä selvästikin on, se varmaan näkyy naamastakin, onkohan hän masentunut, millaista elämää elää, miten puhuu läheisilleen, jne. Koska kaikki nämä viestit on jonkun suomalaisen näppäimistöltä. Meidän, joiden parissa eletään ja joiden kesken luodaan tätä yhteiskuntaa ja ilmapiiriä. Kunpa pahoinvointia olisi vähemmän.

Ihan joka päivä tai viesti en näin syvällisesti ajattele, mutta toisinaan.

Tervetuloa maailmaan, jossa palvelijan saa kyynärpäillä.