Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi ilkeilet palstalla?

Vierailija
02.11.2022 |

Miksi tällä palstalla on niin paljon ilkeilyä ja rumaa kommentointia?
Ilkeiletkö sinä? Miksi ihmeessä? Mitä kummaa saat siitä itsellesi?

Kommentit (86)

Vierailija
61/86 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko perustellun kriitikin antaminen ilkeilyä?

Miksi olisi, jos teet sen asiallisesti. Ei kyse ole asioista vaan tavasta, joilla ne esitetään. Esimerkiksi toisesta keskustelijasta kuvitteellisen hahmon rakentaminen ja sen haukkuminen ei ole asiallista ja perusteltua kritiikkiä.

Nyt kyllä menee aika paranoidiksi kuvitteelisine hahmoineen. Mihin viittaat tällä kommentilla?

Jossain Putous-sarjassa aikanaan hauskoja karikatyyreja eri henkilöistä mutta jokainen tiesi että kyse oli huumorista.

Vierailija
62/86 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko perustellun kriitikin antaminen ilkeilyä?

Miksi olisi, jos teet sen asiallisesti. Ei kyse ole asioista vaan tavasta, joilla ne esitetään. Esimerkiksi toisesta keskustelijasta kuvitteellisen hahmon rakentaminen ja sen haukkuminen ei ole asiallista ja perusteltua kritiikkiä.

Nyt kyllä menee aika paranoidiksi kuvitteelisine hahmoineen. Mihin viittaat tällä kommentilla?

Jossain Putous-sarjassa aikanaan hauskoja karikatyyreja eri henkilöistä mutta jokainen tiesi että kyse oli huumorista.

No esimerkiksi monesti nainen saa vastaukseksi kommentteja, joissa nimitellään häntä erinäisillä eläimellisillä haukkumanimillä sekä määritellään ulkonäköä, seksuaalikäyttäytymistä ja parisuhdestatusta, ja sitten tämän itse luodun irvikuvan perusteella teilataan mielipide. Samaa tehdään toki miehillekin, eipä sillä. Mutta esimerkiksi tämmöistä. Eikö ole osunut silmään tällä palstalla, vaikka on erittäin yleistä?

Nykyisen pääministerin osalta kyllä. Osa palstan kommenteista on ollut asiattomia. Mutta ymmärrän isossa kuvassa tuota kritiikkiä. Hän on mielestäni käyttäytynyt asemaansa nähden sopimattomalla tavalla eikä ole ollut uskottava hoitamaan maan asioita siten kuin keltä tahansa pääministeriltä voi odottaa. Jälleen kerran tulee esiin poliitikkojen ja muiden julkisuuden henkilöiden oma vastuu käytöksestään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/86 |
05.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta älykäs ilkeily on vuorovaikutuksen suola! Vähän kuin harkiten keskustelun lomaan pudotetut kirosanat. Kuka tahansa nyt osaa meuhkata ja solvata, mutta se että sen tekee näennäisen sivistyneesti, on taito jota arvostan!

Meuhkaaminen on tosiaan sivistymätöntä. Sen näkee helposti läpi. Myrkylliset ihmiset verhoavat sen muka hauskaan sarkastiseen huumoriin.

Vierailija
64/86 |
05.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älykäs ilkeily on ihan samaa paskaa, vaikka siinä on kyetty osaamista käyttämään.  Jos älykäs ilkeily kohdennetaan tiettyyn ihmiseen, jota halutaan kiusata ja satuttaa, se on pahuutta eikä mitään vuorovaikutuksen suolaa. Jos älykästä ilkeilyä käytetään antamaan takaisin pahantekijälle tämän paskuus/kiusaaminen, silloin se on suolaus ja ok.

Vierailija
65/86 |
05.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ilkeilet työpaikalla? Ilkeiletkö sinä? Miksi ihmeessä? Mitä kummaa saat siitä itsellesi?

Vierailija
66/86 |
05.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älykäs ilkeily on ihan samaa paskaa, vaikka siinä on kyetty osaamista käyttämään.  Jos älykäs ilkeily kohdennetaan tiettyyn ihmiseen, jota halutaan kiusata ja satuttaa, se on pahuutta eikä mitään vuorovaikutuksen suolaa. Jos älykästä ilkeilyä käytetään antamaan takaisin pahantekijälle tämän paskuus/kiusaaminen, silloin se on suolaus ja ok.

Harvoin kyllä olen törmännyt sellaiseen ilmiöön jossa normaali keskitien kulkija saisi ilkeilyä osakseen. Jos käyttäytyy muita ihmisiä kohtaan siten kuin normaaleilta ihmisiltä voi odottaa niin olisi outoa jos sellaiselle kukaan ilkeilisi millään tavalla. Marginaali-ihmisillä on taipumusta uhriutua ja pyrkimystä kääntää kaikki ylösalaisin.

Vierailija
67/86 |
05.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eri mieltä olevien ilkeiksi leimaaminen on todella lapsellista vallankäyttöä.

Vierailija
68/86 |
05.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kummallista. Itse en ole oikeasti huomannut mitään ilkeilyä. Eikä ole jäänyt paha mieli kenenkään viestistä sitten ehkä vuoden 2005.

Jännä juttu! Mulle tulee melkein fyysisesti paha olo siitä, että ollaan niin julmia ja ilkeitä. Ja ei, en tarkoita sitä, että ollaan eri mieltä, se on erittäin kestettävää ja todella kiinnostavaa. Toivoisin enemmänkin sellaisia keskusteluja, missä kerrottaisiin siitä, miten näkee maailmaa eikä vaan v*ttuiltaisi henkilökohtaisuuksia tai oletettaisi ihme asioita toisista.

Minä en todellakaan ymmärrä, miksi kukaan pahoittaisi mieltään jonkun tuntemattoman kommenteista. Miten se on edes mahdollista? Kirjoitat jotain, johon joku täräyttää, että olipa pazka mielipide, ja sitten sinulle tulee paha mieli? Ihan rehellisesti ihmettelen, pystytkö esim. käymään töissä tai onko sinulla esim ikinä ollut teini-ikäisiä lapsia, tai oletko itse ikinä ollut teini, jos ei ole ikinä kehittynyt minkäänlaista teflonia pintaan?

No jos siinä lukee että onpa pazka mielipide, niin ei se hetkauta. Mutta se kyllä järkyttää, miten rumasti täällä kirjoitetaan toisista ihmisistä, miten haukutaan ja solvataan vähemmistöjä, ivataan ihan järkyttävän kovan kohtalon kohtaavia ihmisiä, irvaillaan toisille. Kyllä se tuntuu todella pahalta ja kyllä mulle tulee aidosti todella paha olo siitä. Pystyn käymään töissä, omat lapset ei ole vielä teinejä, olen kyllä ollut itse teini, mutta ei ole kovin paljon teflonia ilkeilylle.

Voin tottakai pysyä täältä palstalta poissa ja niin yleensä teenkin. Mutta nyt oon pyörinyt taas täällä ja vaan mietin tätä, että siis MIKSI ihmiset haluaa olla näin järkyttävän ilkeitä toisilleen. Kun voitaisiin olla muutakin.

Suomalaiset eivät ole mitään ystävällistä kansaa. Minusta se on monesti suurinta rehellisyyttä ja aitoutta, että tunnistaa itsessään ja elämässä sen ankeuden, raadollisuuden ja joskus suorastaan lamaannuttavan epäoikeudenmukaisuuden. Monesti tällä palstalla saa osakseen keljuilua, jos valittaa täysin mitättömistä asioista tai on ilmiselvästi pää erittäin syvällä omassa takapuolessa. Sellainen suorastaan provosoi ilkeilyä. Vähemmistöjen haukkuminen taas on asia, jota en itse harrasta, mutta pidän sitä yleensä aika harmittomana, koska todellisuudessa se ei osu kehenkään henkilökohtaisesti. Ainakaan itse en voisi kuvitella loukkaantuvani suomalaisten haukkumisesta, vaikka suomalainen olenkin.

Kommentoija ei taida ymmärtää vähemmistön asemaa ja oikeuksia. On helppo kommentoida osana jotain isompaa yhteisöä, että vähemmistöt loukkaantuvat liian herkästi.

Siksi ymmärränkin, ettet ymmärrä tai osaa samaistua siten toisen asemaan. Se ei ole mitenkään rehellistä vaan sinulla ei ole empatiaa.

Vierailija
69/86 |
05.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Purkavat vain pahaa oloaan.

Vierailija
70/86 |
05.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta älykäs ilkeily on vuorovaikutuksen suola! Vähän kuin harkiten keskustelun lomaan pudotetut kirosanat. Kuka tahansa nyt osaa meuhkata ja solvata, mutta se että sen tekee näennäisen sivistyneesti, on taito jota arvostan!

https://www.instagram.com/reel/CkByIEWgVIf/?igshid=YmMyMTA2M2Y=

Vierailija
71/86 |
05.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä saa mitä tilaa. Kun kiinnität huomion negatiivisuuteen, ruokit negatiivisuutta. Sama pätee positiivisuuden kanssa. 

Vierailija
72/86 |
05.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kummallista. Itse en ole oikeasti huomannut mitään ilkeilyä. Eikä ole jäänyt paha mieli kenenkään viestistä sitten ehkä vuoden 2005.

Jännä juttu! Mulle tulee melkein fyysisesti paha olo siitä, että ollaan niin julmia ja ilkeitä. Ja ei, en tarkoita sitä, että ollaan eri mieltä, se on erittäin kestettävää ja todella kiinnostavaa. Toivoisin enemmänkin sellaisia keskusteluja, missä kerrottaisiin siitä, miten näkee maailmaa eikä vaan v*ttuiltaisi henkilökohtaisuuksia tai oletettaisi ihme asioita toisista.

Minä en todellakaan ymmärrä, miksi kukaan pahoittaisi mieltään jonkun tuntemattoman kommenteista. Miten se on edes mahdollista? Kirjoitat jotain, johon joku täräyttää, että olipa pazka mielipide, ja sitten sinulle tulee paha mieli? Ihan rehellisesti ihmettelen, pystytkö esim. käymään töissä tai onko sinulla esim ikinä ollut teini-ikäisiä lapsia, tai oletko itse ikinä ollut teini, jos ei ole ikinä kehittynyt minkäänlaista teflonia pintaan?

No jos siinä lukee että onpa pazka mielipide, niin ei se hetkauta. Mutta se kyllä järkyttää, miten rumasti täällä kirjoitetaan toisista ihmisistä, miten haukutaan ja solvataan vähemmistöjä, ivataan ihan järkyttävän kovan kohtalon kohtaavia ihmisiä, irvaillaan toisille. Kyllä se tuntuu todella pahalta ja kyllä mulle tulee aidosti todella paha olo siitä. Pystyn käymään töissä, omat lapset ei ole vielä teinejä, olen kyllä ollut itse teini, mutta ei ole kovin paljon teflonia ilkeilylle.

Voin tottakai pysyä täältä palstalta poissa ja niin yleensä teenkin. Mutta nyt oon pyörinyt taas täällä ja vaan mietin tätä, että siis MIKSI ihmiset haluaa olla näin järkyttävän ilkeitä toisilleen. Kun voitaisiin olla muutakin.

Suomalaiset eivät ole mitään ystävällistä kansaa. Minusta se on monesti suurinta rehellisyyttä ja aitoutta, että tunnistaa itsessään ja elämässä sen ankeuden, raadollisuuden ja joskus suorastaan lamaannuttavan epäoikeudenmukaisuuden. Monesti tällä palstalla saa osakseen keljuilua, jos valittaa täysin mitättömistä asioista tai on ilmiselvästi pää erittäin syvällä omassa takapuolessa. Sellainen suorastaan provosoi ilkeilyä. Vähemmistöjen haukkuminen taas on asia, jota en itse harrasta, mutta pidän sitä yleensä aika harmittomana, koska todellisuudessa se ei osu kehenkään henkilökohtaisesti. Ainakaan itse en voisi kuvitella loukkaantuvani suomalaisten haukkumisesta, vaikka suomalainen olenkin.

Kommentoija ei taida ymmärtää vähemmistön asemaa ja oikeuksia. On helppo kommentoida osana jotain isompaa yhteisöä, että vähemmistöt loukkaantuvat liian herkästi.

Siksi ymmärränkin, ettet ymmärrä tai osaa samaistua siten toisen asemaan. Se ei ole mitenkään rehellistä vaan sinulla ei ole empatiaa.

Empatiakyvyttömät ihmiset kykenevät kammottaviin asioihin ja suoranaiseen pahuuteen erityisesti lähisuhteissa.

Vierailija
73/86 |
05.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitä saa mitä tilaa. Kun kiinnität huomion negatiivisuuteen, ruokit negatiivisuutta. Sama pätee positiivisuuden kanssa. 

Tämä! On myös niitä jotka ovat ottaneet negatiivisten ja agressiivisten vuodatusten postailut elämäntehtäväkseen. Ei ihme jos sitten tuleer vastakommentteja.

Vierailija
74/86 |
05.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harjoittelen täällä live-elämää varten

Vierailija
75/86 |
05.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilkeä ihminen ei ymmärrä ,että se kaikki pahuus kääntyy lopulta häntä itseään vastaan. Toisin sanoen

- jos laitat pahaa kiertoon saat pahaa ja jos laitat hyvää kiertoon saat hyvää.- Reilua, eikö vain!

Vierailija
76/86 |
05.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilkeä ihminen ei ymmärrä ,että se kaikki pahuus kääntyy lopulta häntä itseään vastaan. Toisin sanoen

- jos laitat pahaa kiertoon saat pahaa ja jos laitat hyvää kiertoon saat hyvää.- Reilua, eikö vain!

Se on juurikin noin. Jotkut ammatti-ilkeiliät tekevät tuota. Laittavat pahaa kieeeroon

Vierailija
77/86 |
05.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen lestadiolainen.

Minä en.

Vierailija
78/86 |
07.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millaista on kohdennettu älykäs ilkeily? Itselleni tulee mieleen ihan normaali väittely eduskunnassa jossa tätä tapahtuu. Siellähän tuota tapahtuu joka päivä ja vaikea nähdä siellä sitä pahuutena. Tietysti työpaikan julkisuus ei ole sellainen joka soveltuu ohutnahkaisille tyypeille.

Vierailija
79/86 |
07.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Psykoterapeutti Takasen sanoin: vain kärsivä ihminen loukkaa toisia tahallaan.

Vierailija
80/86 |
07.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun palstan ilkeilijöiden juttuja lukee, niin ei yhtään ihmettele, miksi miehet eivät ota naisten sukunimiä IKINÄ. Kuka haluaisi jonkun ilkeilijän sukunimen itselleen?