Miksi ilkeilet palstalla?
Miksi tällä palstalla on niin paljon ilkeilyä ja rumaa kommentointia?
Ilkeiletkö sinä? Miksi ihmeessä? Mitä kummaa saat siitä itsellesi?
Kommentit (86)
Vierailija kirjoitti:
Johonkin minun täytyy purkaa tämä paha mieleni jolla ei ole mitään muuta purkukeinoa. En jaksa pitää kaikkea sisälläni, varsinkin kun ihmiset ympärilläni vain lisäävät ja pahentavat sitä olemalla ilkeitä minulle.
ymmärrän. hyvä kun sait sanottua tuon.
Hyvää oloa sulle toivottaa suomalainen lähimmäinen
Vierailija kirjoitti:
Koska en välitä paskaakaan loukkaantuuko joku kommenteista, tämä palsta on täyttä paskaa muutenkin.
Moi, mitä sulle kuuluu? toivottavasti vähän parempaa nyt kun joku kyselee kuulumisiasi. tsemii
olen joskus ilkeä täällä esimerkiksi sanon rumasti tai suoraan jostain julkkiksesta kun minulla on yksinäinen olo ja tuntuu ettei kukaan ymmärrä minua. siinä on kyse minusta silloin, eikä siitä esim julkkiksesta.
siksipä ehkä siksi. helpottaako se oloani? hetkellisesti vähän kyllä, mutta se ei poista sitä että joudun kuitenkin olemaan sen kanssa mikä minua oikeasti vaivaa tai miltä minusta tuntuu oikeasti itseni kanssa.
tämä on hyvä kysymys, miksi ihminen on ilkeä vieraille. moni täällä on vastannut rehellisesti hyvin, että se johtuu omista fiiliksistä, se on rehellistä ja rohkeaa myöntää se. se on henkisen kasvun avain.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Psykoterapeutti Takasen sanoin: vain kärsivä ihminen loukkaa toisia tahallaan.
Juu ja minusta se on tietynlainen raivokas pyyntö, "huomatkaa minutkin joku, tai itkette ja huomaatte" ehkä hän ei ole saanut tarpeeksi huomiota toisilta aiemmin tai sitten hänellä on vaikeuksia ilmaista itseään tai kokee alemmuutta toisia kohtaan. kaikki hyvin inhimillisiä tunteita ihmisellä ja luonnollisia jos on vaikka jonkinlaista kaltoinkohtelua taustalla. uskon että aika harva on mitenkään kuspää omasta tahdostaan ja valiinnastaan. se on hyvin usein oire jostain muusta
jos sapettaa mieti miltä Sinusta tuntuu juuri nyt? sitten armollisesti tutkaile sitä tunnetta ja hengittele. ja kerro siitä toisille. siten kuin tuntuu hyvältä ja omia rajoja suojelevalta.
Rakkautta ihmiset!
Tämä on hyvä analyysi.
Oon miettinyt että jos ihminen on lapsuudestaan saakka padonnut tunteitaan sisälleen ja sitten vain miellyttänyt muita ihmisiä läpi lapsuuden, teini-iän ja aikuisuuden aina keski-ikään saakka ja pysynyt muilta ja jopa itseltään piilossa, niin mitä tapahtuu kun tällainen ihminen alkaa saada huomiota aivan uusista lähteistä?
Pystyykö sellaisen ihmisen psyyke käsittelemään tämän uuden huomion terveellä ja normaalilla tavalla vai tuleeko sitten ylilyöntejä joilla tahallaan loukataan muita ihmisiä, pahiten yleensä niitä läheisimpiä ja joskus jopa puolustuskyvyttömiä läheisiäkin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Psykoterapeutti Takasen sanoin: vain kärsivä ihminen loukkaa toisia tahallaan.
Juu ja minusta se on tietynlainen raivokas pyyntö, "huomatkaa minutkin joku, tai itkette ja huomaatte" ehkä hän ei ole saanut tarpeeksi huomiota toisilta aiemmin tai sitten hänellä on vaikeuksia ilmaista itseään tai kokee alemmuutta toisia kohtaan. kaikki hyvin inhimillisiä tunteita ihmisellä ja luonnollisia jos on vaikka jonkinlaista kaltoinkohtelua taustalla. uskon että aika harva on mitenkään kuspää omasta tahdostaan ja valiinnastaan. se on hyvin usein oire jostain muusta
jos sapettaa mieti miltä Sinusta tuntuu juuri nyt? sitten armollisesti tutkaile sitä tunnetta ja hengittele. ja kerro siitä toisille. siten kuin tuntuu hyvältä ja omia rajoja suojelevalta.
Rakkautta ihmiset!
Tämä on hyvä analyysi.
Oon miettinyt että jos ihminen on lapsuudestaan saakka padonnut tunteitaan sisälleen ja sitten vain miellyttänyt muita ihmisiä läpi lapsuuden, teini-iän ja aikuisuuden aina keski-ikään saakka ja pysynyt muilta ja jopa itseltään piilossa, niin mitä tapahtuu kun tällainen ihminen alkaa saada huomiota aivan uusista lähteistä?
Pystyykö sellaisen ihmisen psyyke käsittelemään tämän uuden huomion terveellä ja normaalilla tavalla vai tuleeko sitten ylilyöntejä joilla tahallaan loukataan muita ihmisiä, pahiten yleensä niitä läheisimpiä ja joskus jopa puolustuskyvyttömiä läheisiäkin?
Jos tulee ylilyöntejä niin mieleltään normaali ja terve ihminen ei kiellä tekojaan eikä hae niille oikeutusta vaan käyttää itsereflektiota ja tarvittaessa hakee terapiasta apua siihen miksi sortui ylilyönteihin läheisiään kohtaan ja miten vastaisuudessa käyttäytyy täysin toisin.
Kultainen keskitie auttaa sisäisen rauhan saavuttamiseen pidemmän päälle.
Rakkautta ihmiset!