Mikä on oma perusteesi ostaa sähköauto?
Kommentit (1741)
Jos sota syttyisi sähköautoista ei olisi mitään hyötyä Suomen armeijalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannabis todistetusti tappaa 🥶
Kannabis on muita päihteitä vaarattomampaa, kertoo laaja EU-selvitys.
Huumeen vaarallisuus: Vaarallisimpia ovat ekstaasi ja kokaiini, joita seuraavat alkoholi ja heroiini. Vähiten vaarallinen huume on kannabis.
Riippuvuus: Pahinta riippuvuutta aiheuttaa tupakka, seuraavina tulevat heroiini, kokaiini ja alkoholi. Kannabis on tutkimusten mukaan vähiten riippuvuutta aiheuttava päihde.
https://www.emcdda.europa.eu/publications/monographs/cannabis-volume1_en
https://www.emcdda.europa.eu/publications/monographs/cannabis-volume2_en
Kannabishullut iskivät taas : )
Vierailija kirjoitti:
Jos olisi rahaa ostaisin sähköauton. En reissaa Lappiin peräkärryä kiskoen.
Säästää ympäristöä ja rahaa. Tiesittekö että 10 % fossiilisten nestemäisten polttoaineiden tuotannon Co2-päästöistä tulee pelkästään tuotannosta?
So what?
Vierailija kirjoitti:
Jos olisi rahaa ostaisin sähköauton. En reissaa Lappiin peräkärryä kiskoen.
Säästää ympäristöä ja rahaa. Tiesittekö että 10 % fossiilisten nestemäisten polttoaineiden tuotannon Co2-päästöistä tulee pelkästään tuotannosta?
Et varmaan syö myöskään lihaa etkä lämmitä puilla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pienimunaisen ihmisen pätemisen tarve.
Sitähän se kieltämättä bensalenkkareilla on. Kun ei ole omasta takaa kuin katkarapu, niin pakkohan sitä on epätoivoisesti yrittää kovaa pörisevällä museokiesillä jatkaa.
Museoautoilla saa ajaa vain kuukauden vuodessa.
Vierailija kirjoitti:
Itsellä ei vielä sähköautoa ole, mutta autonvaihto tulee ajankohtaiseksi ensi vuonna ja silloin tietenkin vaihto sähköön on jo selviö.
Mitä olen noita sähköautoja seuraillut niin juuri tänä vuonna on tulossa useita kiinnostavia markkinoille. Valitettavasti kaikki kiinnostavimmat tulee Kiinasta, ne kun hintalaatusuhteeltaan ylivoimaisia. Se vaan on sitten toinen juttu, että kuinka moni niistä tulee myyntiin Suomessa. Esimerkiksi Zeekr 007 on erittäin kiinnostava ja se on Geelyn tuotos, joten voipi saapua myös meikäläisillekin markkinoille.
Tällä hetkellä muissa pohjoismaissa, paitsi Suomessa myynnissä oleva Xpeng G9 olisi erittäin kiinnostava auto, tosin pyörii hintakattoni aivan yläpäässä jo Ruotsinkin hinnoilla. Siinä on hyvä range ja markkinoiden nopein lataus, eli tuuttaa parhaillaan normi 800 voltin latureilla 320 kilowattia (Xpengin omilla latureilla jopa 480 kw) ja latauksen keskinopeuskin helposti reilusti yli 200 kw. Tesla B
Kiina-roskaa en ottaisi ilmaiseksikaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ennen kaikkea mukavuus ja helppous. Etenkin talviautona sähköauto on täysin ylivoimainen.
Lämpiää hetkessä ja lähteee käyntiin pakkasessa kuin pakkasessa täysin nikottelematta.
Ajan vähän reilu tuplaten keskiarvo autoilijaan verrattuna eli noin 30 000 vuodessa ja ajosuoritteeni vastaa aikalailla keskiarvo autoilijaa, eli alle 2 prosenttia ajoistani on yli 100 kilometrin mittaisia, enkä koskaan aja yli 300 kilometriä pysähtymättä, eli nykyisen autoni eli Ioniq vitosen range riittää minulle erittäin hyvin.
Ja lumetkin häviää sähkauton päältä kuin itsestään : )
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ennen kaikkea mukavuus ja helppous. Etenkin talviautona sähköauto on täysin ylivoimainen.
Lämpiää hetkessä ja lähteee käyntiin pakkasessa kuin pakkasessa täysin nikottelematta.
Ja lumetkin häviää sähkauton päältä kuin itsestään : )
Ja lumetkin häviää sähköauton päältä kuin itsestään.
- halvat kilometrit
- ympäristöystävällisyys
- tosi mukava ajaa
Vierailija kirjoitti:
Pensa-autossa harmitti pakokaasut, joita sai haistella ikkunoita raapiessa puhtaaksi. Enää ei tarvitse kun laittaa auto lämpenemään appiksesta ja mennä 5-10 minuutin päästä pyyhkimään loskat pois ikkunasta ennen kuin pääsee baanalle. Lämpenee myös hetkessä polttikseen verrattuna.
Lähteekö loskat pois myös konepellin päältä ja katosta vai lähdetkö ajamaan lumisella autolla?
Vierailija kirjoitti:
Kannabishullut iskivät taas : )
Sinä ihan itse aloit taas höpisemään sähköautoketjussa tepoista ja kannabiksesta. Kannabis on siis vähähaittaisin päihde ja monipuolisin lääkekasvi.
Vierailija kirjoitti:
Meille tulee (toivottavasti) kuukauden päästä sähköauto, Volvon pikkuinen xc30. Lataus kotona on halpaa verrattuna bensatankkaukseen. Ajomukavuus on hyvä ja se kiihtyy riittävästi. Mm. öljynvaihtohuollot ja päästömittaukset jää pois joten siinäkin säästyy.
Ajetaan pääsääntöisesti lyhyttä matkaa kaupungissa. Mökille on 70km, laskettelemaan 120km, joten akku kyllä riittää talvipakkasellakin.
Latausasemia tulee koko ajan lisää.
Olen innoissani!
Tuo Volvo ei valitettavasti pärjää kiihtyvyydessä minun polttomoottoriautolleni.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on ollut sähkäri nyt 2 vuotta ja rullattu 90tkm
Tykkään nelivedosta ja väännöstä, mut aion silti vaihtaa takasin polttomoottoriin.
Ei ollut mun juttu arvo alenee nopeasti, renkaita mennyt kahdet kumpiakin, metsässä ja huonoilla teillä saa pelätä akun osumaa jatkuvasti.
Kovilla pakkasilla lakkasi toimimasta kokonaan ja tarvi viedä hinurilla pajalle oli pois käytöstä viikon.
Tuosta saa ehkä 20k€ rahaa vielä, luojan kiitos ei ole lainaa.
Aion hakea ruotsista jonkun nelivetoisen diesel farmarin tilalle ja loppurahoilla ostan polttoainetta.
Mulla on ollut sivusuhteena nainen nyt 2 vuotta ja naitu on 90 kertaa
Tykkään väännöstä, mut aion silti vaihtaa takasin poikaystävään
Ei ollut mun juttu arvo alenee nopeasti, kortsuja mennyt kahdet kumpiakin, ja saa pelätä raskaaksi tuloa jatkuvasti.
Kovilla pakkasilla kalu lakkasi toimimasta kokonaan ja tarvi viedä hinurilla pajalle oli pois käytöstä viikon.
Tuosta saa ehkä 20 euroa rahaa vielä, luojan kiitos ei ole lainaa.
Aion hakea ruotsista jonkun takavetoisen poikaystävän tilalle ja loppurahoilla ostan sähköisia seksileluja, jotka tungen Sepon hanuriin.
terveisin teppo
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meille tulee (toivottavasti) kuukauden päästä sähköauto, Volvon pikkuinen xc30. Lataus kotona on halpaa verrattuna bensatankkaukseen. Ajomukavuus on hyvä ja se kiihtyy riittävästi. Mm. öljynvaihtohuollot ja päästömittaukset jää pois joten siinäkin säästyy.
Ajetaan pääsääntöisesti lyhyttä matkaa kaupungissa. Mökille on 70km, laskettelemaan 120km, joten akku kyllä riittää talvipakkasellakin.
Olen innoissani!
Tuo Volvo ei valitettavasti pärjää kiihtyvyydessä minun polttomoottoriautolleni.
Tepolla on taas uusi mielikuvitusauto 😂
Mitä statusta on leivänpaahtimessa? Sille pitäisi keksiä joku muu nimikin kuin auto. Auto se ei ole.
Suurin osa noista on vieläpä amerikkalaisia Tesloja ja Kiinalaisia Volvo tai Polestar kulkuneuvoja, kummallakaan ei saa statusta Euroopassa.
Suomalaiset ovat maapallon ja ilmaston kannalta täysin yhdentekevä marginaalikansa jonka tekemisillä ei ole mitään merkitystä. Suomalaiset aina kuvittelevat itsestään liikoja.
15 rahtilaivaa saastuttaa enemmän kuin kaikki maailman autot.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/15-suurinta-rahtilaivaa-tuottaa-yht…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen innoissani!
Volvo on kiinalainen auto, ainoastaan Putinin sotaa tukevat ostavat kiinalaisia autoja, siis maanpetturit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on ollut sähkäri nyt 2 vuotta ja rullattu 90tkm
Tykkään nelivedosta ja väännöstä, mut aion silti vaihtaa takasin polttomoottoriin.
Ei ollut mun juttu arvo alenee nopeasti, renkaita mennyt kahdet kumpiakin, metsässä ja huonoilla teillä saa pelätä akun osumaa jatkuvasti.
Kovilla pakkasilla lakkasi toimimasta kokonaan ja tarvi viedä hinurilla pajalle oli pois käytöstä viikon.
Tuosta saa ehkä 20k€ rahaa vielä, luojan kiitos ei ole lainaa.
Aion hakea ruotsista jonkun nelivetoisen diesel farmarin tilalle ja loppurahoilla ostan polttoainetta.
Mulla on ollut sivusuhteena nainen nyt 2 vuotta ja naitu on 90 kertaa
Tykkään väännöstä, mut aion silti vaihtaa takasin poikaystävään
Ei ollut mun juttu arvo alenee nopeasti, kortsuja mennyt kahdet kumpiakin, ja saa pelätä raskaaksi tuloa jatkuvas
Tepolla on sivusuhde p kettulaan vaikka teppo on ollut sepon kanssa rekisteröidyssä parisuhteessa 15 vuotta 😱
Mikäli niin kävisi on selvää , että olen sairastunut jonkinlaiseen mielenhäiriöön.