Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä on oma perusteesi ostaa sähköauto?

Vierailija
31.10.2022 |

Ilmastosyy, säästösyy, statussyy vai mikä?

Kommentit (1741)

Vierailija
1481/1741 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajelen jo toista vuotta Audi E-tron GT:llä. Hyvä ajaa, nopea ja tykkään ulkonäöstä. Range kesällä lähes 500 km, 20-30 asteen pakkasella  n. 300 km. Riittää. Latautuu nopeasti tien päällä. Ajaminen halpaa, kun lataa kotona öisin pörssisähköllä. Verovapaana maksaa puolet vastaavan pottomoottoriauton hinnasta. Toimii kuin junan vessa, vaikka -35 pakkasta. Eikä synny lähipäästöjä :)

Vierailija
1482/1741 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vanha 3 litrainen neliveto bemari litki yli 8 litraa dieseliä satasella, sähköautolla olen ajanut ilmaisella sähköllä nyt reilun kaksivuotta, riittääkö perusteeksi sinulle?

Alapeukuista huomaat ettei järkiperustelu kelpaa tähän. Sähköautoänkyrät ovat varmaan niitä samoja jotka vastustivat digiboksia aikanaan :D 

Ja nyt digiboksia ei näy juuri kellään kun ihmiset ovat huomanneet että sillä ei mitään tee. Miettikää että kuinka paljon turhia digibokseja ihmiset aikoinaan ostivat ennen kuin älysivät että ne ovat turhia media aivopesi lähes kaikki ihmiset ostamaan digiboksin. Itse olin yksi harvoista jotka eivät ostaneet ja kaiki kaverit luulivat että minäkin puhun lämpimikseni ennen kuin älysivät sen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1483/1741 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinnostaisi kyllä onko sähköauto kannattava, jos oma sähkösopimus on määräaikainen eikä pörssisähkö. Onko auton lataus sitten yhtään halvempaa kuin esim. kaasuauton tankkaus olisi, jos ei voi hyödyntää yösähköä? Asumme sähkölämmitteisessä (+ varaava takka) omakotitalossa ja pörssisähköä olemme pyrkineet tästäkin syystä välttämään, koska talvella lämmitys vie joinakin päivinä paljon energiaa vaikka mitä tekisi. Bensa-autoa emme lähtökohtaisesti haluaisi epäekologisuuden vuoksi, mutta kaasuautojen kehitys on harmillisesti nyt ajankohtaisesti torpattu, vaikka Suomessa biokaasuun onkin panostettu todella hyvin. Miten muut olette päättäneet tässä?

Vierailija
1484/1741 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

100% ajosta on kaupunkipyöritystä ja pystyn lataamaan kotona isoa virtaa. Ympäristösyistä patteriauto on typerä ratkaisu.

Vierailija
1485/1741 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päällimmäisenä syynä olisi säästö.

Jos haluaa nopean hienon auton niin sellaisissa saattaa olla autoveroa esim 30000€ enemmän mitä Saksassa.

Jos haluat sähköauton niin hinta on lähes sama Saksassa kuin Suomessa.

Vierailija
1486/1741 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vanha 3 litrainen neliveto bemari litki yli 8 litraa dieseliä satasella, sähköautolla olen ajanut ilmaisella sähköllä nyt reilun kaksivuotta, riittääkö perusteeksi sinulle?

Alapeukuista huomaat ettei järkiperustelu kelpaa tähän. Sähköautoänkyrät ovat varmaan niitä samoja jotka vastustivat digiboksia aikanaan :D 

Ja nyt digiboksia ei näy juuri kellään kun ihmiset ovat huomanneet että sillä ei mitään tee. Miettikää että kuinka paljon turhia digibokseja ihmiset aikoinaan ostivat ennen kuin älysivät että ne ovat turhia media aivopesi lähes kaikki ihmiset ostamaan digiboksin. Itse olin yksi harvoista jotka eivät ostaneet ja kaiki kaverit luulivat että minäkin puhun lämpimikseni ennen kuin älysivät sen.

Heh, digiboksia ei siksi "näy" kellään kun tuo digiboksi on pitkään on tullut tvssä valmiiksi mukana. Alkuunhan se tarvittiin erillisenä kun tvt eivät sitä sisältäneet, ilman digiboksia tvn katselu taisi loppua vuonna 2008 :) . 

Vierailija
1487/1741 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä saat ilmaista sähköä? Kotonani sähkö maksaa siirtoineen pian 25 senttiä kwh.

Niin, kerro meille kaikille muillekin mistä sitä ilmaista sähköä saa. Ollaan justsillään kaikki miljonäärejä, Wohoo!!!

Vierailija
1488/1741 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiinnostaisi kyllä onko sähköauto kannattava, jos oma sähkösopimus on määräaikainen eikä pörssisähkö. Onko auton lataus sitten yhtään halvempaa kuin esim. kaasuauton tankkaus olisi, jos ei voi hyödyntää yösähköä? Asumme sähkölämmitteisessä (+ varaava takka) omakotitalossa ja pörssisähköä olemme pyrkineet tästäkin syystä välttämään, koska talvella lämmitys vie joinakin päivinä paljon energiaa vaikka mitä tekisi. Bensa-autoa emme lähtökohtaisesti haluaisi epäekologisuuden vuoksi, mutta kaasuautojen kehitys on harmillisesti nyt ajankohtaisesti torpattu, vaikka Suomessa biokaasuun onkin panostettu todella hyvin. Miten muut olette päättäneet tässä?

Muutamiin lööppipäiviin ei kannata tuijottaa, pörssisähkö on kuitenkin kokonaisuutena aina halvempaa. Jos haluaa kuitenkin pelata varmemman päälle kannattaa ottaa pörssisähkösopimus jossa on hintakiinnitysmahdollisuuksia, esim. PKS Priima.

Onnea yritykseen ajaa kaasuautolla 1-2€/100km.

Vierailija
1489/1741 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajelen jo toista vuotta Audi E-tron GT:llä. Hyvä ajaa, nopea ja tykkään ulkonäöstä. Range kesällä lähes 500 km, 20-30 asteen pakkasella  n. 300 km. Riittää. Latautuu nopeasti tien päällä. Ajaminen halpaa, kun lataa kotona öisin pörssisähköllä. Verovapaana maksaa puolet vastaavan pottomoottoriauton hinnasta. Toimii kuin junan vessa, vaikka -35 pakkasta. Eikä synny lähipäästöjä :)

Eikö tämä ole juuri se auto, jota If ei suostu enää vakuuttamaan akkuvahinkojen takia?

Vierailija
1490/1741 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, on. Autossa on aika vähän maavaraa, vaikka ilmajousitus olisi korkeimmassa asennossaan. Jos pohjan ajaa kiinni johonkin, vaurioituu akku suurella todennäköisyydellä. Se on ominaisuus. Ei sitä ole tehty metsäteille sen enempää kuin Ferrareitakaan. Oma vakuutusyhtiöni on sen vakuuttanut toistaiseksi ihan kohtuuhinnalla.

Vierailija
1491/1741 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun katselen noita kymmeniä autontuunaus ohjelmia niin kaikissa on kohteena polttomoottoriauto. Sähköautoja kun ei pysty tuunaamaan : )

Miksi ei muka? Ihan yhtä lailla voit laittaa levikkeet, spoilereja, teippauksia, karvanoppia jne.

Kokeilepa tuunata sähkömoottoria : ) Taitaa tarvita luvat.

Miksi sitä / niitä (sähköautossa voi olla kaksi tai useampiakin moottoreita) pitäisi tuunata? Sähkömoottorilla kiihtyvyys on ihan perheautossakin noin 3 sekuntia. Mitä tuunaamista se vielä tarvitsisi? Ääntä lisää? 

Ja mustempaa savua auton perästä.

Vierailija
1492/1741 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tytöt tykkää kaikista patteri vehkeistä dildosta lähtien kun niillä ei pillu nokeennu muuta kuin 

ulkomaan tummilla m-u-l-k-u-i-l-l-a

T. tiisselin pöristelijä

Juuri näin!

Vierailija
1493/1741 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

100% ajosta on kaupunkipyöritystä ja pystyn lataamaan kotona isoa virtaa. Ympäristösyistä patteriauto on typerä ratkaisu.

mitenniin ympäristösyistä typerä? CO2 päästöjen osalta break even on noin 14 000 km kohdalla. Omalla autolla tämä tuli täyteen alle 3 kuukaudessa.

Vierailija
1494/1741 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se oli hiljainen.

Ja nyt kun olen moisella ajanut, niin se on hiton mukava, ja jatkossakin ostan moisen.

Vierailija
1495/1741 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelle!

Vierailija
1496/1741 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein oman sähköautoni. Vanhan kuplan moottori korvattu sähkömoottorilla ja nissan Leaf akkupaketti.

Vierailija
1497/1741 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minäkin ostin turhaan ilmalaivan, vesisängyn ja WAP puhelimen. Kaikki yhtä turhaa kuin sähköauto eilen ja huomenna.

Vierailija
1498/1741 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Mulla on varaa

2. Mulla on tietty status

3. Tykkään provosoida köyhiä.

Vierailija
1499/1741 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen kaikkea mukavuus ja helppous. Etenkin talviautona sähköauto on täysin ylivoimainen.

Lämpiää hetkessä ja lähteee käyntiin pakkasessa kuin pakkasessa täysin nikottelematta.

Ajan vähän reilu tuplaten keskiarvo autoilijaan verrattuna eli noin 30 000 vuodessa ja ajosuoritteeni vastaa aikalailla keskiarvo autoilijaa, eli alle 2 prosenttia ajoistani on yli 100 kilometrin mittaisia, enkä koskaan aja yli 300 kilometriä pysähtymättä, eli nykyisen autoni eli Ioniq vitosen range riittää minulle erittäin hyvin.

Vierailija
1500/1741 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

1. Mulla on varaa= KELAN päivärahalla mennään

2. Mulla on tietty status=  Elämäntapa LUSMU

3. Tykkään provosoida köyhiä.= Juon KILJUA ja väitän sen olevan konjakkia