Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä on oma perusteesi ostaa sähköauto?

Vierailija
31.10.2022 |

Ilmastosyy, säästösyy, statussyy vai mikä?

Kommentit (1741)

Vierailija
561/1741 |
15.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Beskattningen. Det är dumt att betala skatt om man inte måste. I Finland skulle man säkert ha två elbilar.

Där vi bor är det två bilar men utan någon sort av eldrift. Här kostar (delvis) eldrivna bilar bara mera utan att medföra någon nytta. Delvis eldrivna bilar kommer väl närmast att vara problemavfall då de blir äldre. Vem sätter över 10.000 € på ett batteri i en 10-12 år gammal bensinhybrid som inte går att köra utan batteriet?

opettele poika suomea vai vai onko hienoa kirjoittaa ruotsia tror du att du är svensk

Aivan mammaknullare.

Vierailija
562/1741 |
15.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sähköautot ovat aikuisille.

Sama. Itse näin hitusen alle 50v. haluan vielä nauttia nopeasta ja coolista avostani kesäbaanalla. Eikä ole rahaa ostaa kahta autoa, vaikka eikös nuo sähköautot muutenkin ole pakkasilla renanneet jotenkin? Ja lataus: kai sille pitäisi ostaa kallis tolppa pihaan. Enemmän siis syitä, miksi en osta edelleen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
563/1741 |
15.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama. Itse näin hitusen alle 50v. haluan vielä nauttia nopeasta ja coolista avostani kesäbaanalla. Eikä ole rahaa ostaa kahta autoa, vaikka eikös nuo sähköautot muutenkin ole pakkasilla renanneet jotenkin? Ja lataus: kai sille pitäisi ostaa kallis tolppa pihaan. Enemmän siis syitä, miksi en osta edelleen.

Katon puuttuminen ei tee autosta hienoa.

Vierailija
564/1741 |
15.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Homot ajelee sähkö"autoilla"

Homot ajelevat moottoripyörillä.

Vierailija
565/1741 |
15.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jännä kun kaikki laskevat autonsa kulutuksen vain ladatun sähkön mukaan. Eikö teidän tarvinnut asentaa lataustolppaa/tehdä muutoksia siihen?

Latausasema maksaa sen minkä maksaa. Yleensä 500 - 1000 euroa. Kohinaan hukkuu tuollaiset summat autoilussa.

Vierailija
566/1741 |
15.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hankin sähköauton vuosi sitten lähinnä uteliaisuudesta. Nyt kun olen tottunut siihen niin ei ole paluuta. Positiivista on ollut ajamisen miellyttävyys, kiihtyvyys, hiljaisuus, nopea lämpiäminen, naurettavan halvat huollot ja latausten hinta. Kerran olen joutunut pitämään ylimääräisen 15 minuutin lataustauon matkalla. Muuten on lataus riittänyt mun max 300 km ajoihin

Itse pidin sähköauton ostamisen jälkeen muutaman kuukauden ajan polttomoottoriautoa "varalla", mutta myin sen sitten melko pian pois käyttämättömänä. Aika nopeasti polttomoottoriautoilusta vieraantuu aivan täysin kun on tottunut sähköautoon ja elää siinä maailmassa. En keksi mitään syytä miksi ostaisin enää ikinä polttomoottoriautoa. Jos ei voisi ladata kotona niin täytyisi sähköautomalli ehkä valita hiukan tarkemmin (sellainen joka kuluttaa todella vähän kaupunkiajossa).

Vierailija
567/1741 |
15.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla yksi peruste ostaa VW ID.3 oli se, että tarvitsin turvallisen auton pienten lasten kuljettamiseen ja siinä oli pitkästä akselivälistä johtuen todella hyvät tilat takana auton kokoon nähden. Mahtuu markkinoiden isoimmatkin turvaistuimet hyvin ja lapset tykkäävät.

Vierailija
568/1741 |
15.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla yksi peruste ostaa VW ID.3 oli se, että tarvitsin turvallisen auton pienten lasten kuljettamiseen ja siinä oli pitkästä akselivälistä johtuen todella hyvät tilat takana auton kokoon nähden. Mahtuu markkinoiden isoimmatkin turvaistuimet hyvin ja lapset tykkäävät.

Otan osaa tyhmyytesi takia.

Vierailija
569/1741 |
15.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

eipä ole mitään syytä hankkia sähköautoa. tämän hetkinen vanha fiiatti tuhat kertaa luotettavampi. ympäristöasiat on kaikkea pelkääviä oman pierunhaistelijoita varten ja säästösyyt käskee ajamaan polttomoottorilla. kuukaudessa kun ajelen noin 2500-3000km. tämä on vain hupiajelua, kun en töitäkään tee, ja autoilu on mukavaa ajanvietettä. sitäpaitsi maapallolla ei ole riittävästi raaka-aineita autokannan sähköistämistä varten, joten loput ajelee sitten hevosilla, kameleilla ja aaseilla. 

Vierailija
570/1741 |
15.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkät säästösyyt. Näilläkin sähkön hinnoilla ajaminen on kolme kertaa halvemaa kuin jos ajaisin bensiiniautolla. Sellainenkin kyllä pihalta löytyy.

Vierailija
571/1741 |
15.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanha 3 litrainen neliveto bemari litki yli 8 litraa dieseliä satasella, sähköautolla olen ajanut ilmaisella sähköllä nyt reilun kaksivuotta, riittääkö perusteeksi sinulle?

Ei tuollaisilla ajavien tarvitse polttoainekuluista murehtia, näkee heti, että keksitty juttu.

Vierailija
572/1741 |
15.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pelkät säästösyyt. Näilläkin sähkön hinnoilla ajaminen on kolme kertaa halvemaa kuin jos ajaisin bensiiniautolla. Sellainenkin kyllä pihalta löytyy.

Ajaminen ehkä, mutta auton käyttöhintaan pitää laskea muutkin kulut, myös se auton hankintahinta ja sen aleneminen. Oma diesel (ei enää uusi) vie 4 litraa satasella, olen laskenut, että taloudellisesti kannattaa pysyä siinä.

Vierailija
573/1741 |
15.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

eipä ole mitään syytä hankkia sähköautoa. tämän hetkinen vanha fiiatti tuhat kertaa luotettavampi. ympäristöasiat on kaikkea pelkääviä oman pierunhaistelijoita varten ja säästösyyt käskee ajamaan polttomoottorilla. kuukaudessa kun ajelen noin 2500-3000km. tämä on vain hupiajelua, kun en töitäkään tee, ja autoilu on mukavaa ajanvietettä. sitäpaitsi maapallolla ei ole riittävästi raaka-aineita autokannan sähköistämistä varten, joten loput ajelee sitten hevosilla, kameleilla ja aaseilla. 

Suomen kielessä lauseiden tulee alkaa isolla alkukirjaimella. Koulut kokonaan käymättä?

Vierailija
574/1741 |
15.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todella hyvät sisätilat auton ulkomittoihin nähden. Hakkaa esim. Teslan kolmosen kirkkaasti.

Vierailija
575/1741 |
15.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisin ostaa työmatkaajoon. n. 30 km suuntaansa ja latausmahdollisuus molemmissa päissä. Halvat kilometrit ja tavallisen auton vaatimaton suorituskyky riittäisi. Oleellista olisi säästö.

Tuollaiseen riittää joku vanha Leaf tai Zoe. Niitä saa alle kymppitonnilla nykyään.

Vierailija
576/1741 |
15.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jännä kun kaikki laskevat autonsa kulutuksen vain ladatun sähkön mukaan. Eikö teidän tarvinnut asentaa lataustolppaa/tehdä muutoksia siihen?

Kyllä minä ainakin lasken puolitoista - kaksi tonnia latausaseman asennukseen. Talossa on yli 60 vuotta sitten vedetyt sähköt enkä todellakaan aio niillä latailla. On myös kyseenalaista löytyykö sähkömittarista enää tilaa ja miten johdotus onnistuu vanhoja sähköputkia pitkin. Mökillekin on pakko laittaa latausasema, mutta siellä on tilaa ja mittari aivan vieressä.

Maksoin kaikkineen n. 500€ latauspisteestä. Se on pelkkä 1x16A, mutta riittää tarpeisiini mainiosti. Muualla ei tarvitsekaan ladata, ellei sitten mene pidemmälle.

Vierailija
577/1741 |
15.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ajaminen ehkä, mutta auton käyttöhintaan pitää laskea muutkin kulut, myös se auton hankintahinta ja sen aleneminen. Oma diesel (ei enää uusi) vie 4 litraa satasella, olen laskenut, että taloudellisesti kannattaa pysyä siinä.

Kyllähän ne yleensä lasketaan. En vain tiedä miten nuo kulut muuttuvat jos ostan 50 tuhannen polttisauton sijaan 50 tuhannen sähköauton. Toki jos se vertailu on paljon halvempaan käytettyyn polttikseen niin asia on eilainen. Mutta ei kukaan kuvittelekaan että käytetty auto ei olisi halvempi kuin uusi.

Vierailija
578/1741 |
15.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todella hyvät sisätilat auton ulkomittoihin nähden. Hakkaa esim. Teslan kolmosen kirkkaasti.

Tesla3 onkin pieni auto. Siis oikeasti pieni. Itse olen 160cm ja minulle kolmonen on sopivan kokoinen pikkusedan. Tykkään ajaa, mun käteen sopiva, näen hyvin ulos jne.

Teslan muut S, X, Y ovatkin sitten jo oikeasti tilavia. S kuin laiva, pitkä ja leveä. Mutta hintakin sitten pompsahtaa. 

Vierailija
579/1741 |
15.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

maataloustuki ja vähennykset ja aika ei kulu kun töitä on max 4vk vuodessa ja on mukava ajella toisten piikkiin

Vierailija
580/1741 |
15.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän ne yleensä lasketaan. En vain tiedä miten nuo kulut muuttuvat jos ostan 50 tuhannen polttisauton sijaan 50 tuhannen sähköauton. Toki jos se vertailu on paljon halvempaan käytettyyn polttikseen niin asia on eilainen. Mutta ei kukaan kuvittelekaan että käytetty auto ei olisi halvempi kuin uusi.

Ja sitten nämä polttisfanaatikot jättävät mielellään pois sen faktan, että sähköautoa ei tarvitse huoltaa kuin murto-osan polttikseen verrattuna.