Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Abortinvastustaja, onko sinusta ok, jos naiset joutuvat hengenvaaraan, koska eivät saa aborttia?

Vierailija
30.10.2022 |

Esimerkki tämän päivän Teksasista:

"Texasissa on noussut esiin useita tapauksia, joissa raskaana olleet naiset ovat joutuneet kärsimään ja vaarantamaan henkensä, koska lääkärit eivät uskalla tehdä hätätapauksissakaan aborttia ennen kuin naisen henki on tarpeeksi vaarassa. Näin on ollut myös tapauksissa, joissa sikiöllä ei ole minkäänlaisia mahdollisuuksia syntyä hengissä"

https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000009164188.html

Millä perusteella tämä on ok, haluaisin kuulla perusteltuja mielipiteitä nimenomaan aborttioikeutta vastustavilta? Mitä jos kyseessä olisi vaikkapa oma äitisi, siskosi tai tyttäresi?

Kommentit (1084)

Vierailija
421/1084 |
30.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kaksi lasta ja nyt kierukka. Olisi ahdistavaa, jos olisi pakko synnyttää, jos tulisin vahingossa raskaaksi, eli kierukka pettäisi. Se on tosi iso juttu, oma elämä nurin moneksi vuodeksi taas. Jaksaisinko?

Ja minulla olisi tässä skenaariossa kuitenkin hyvä tilanne. Ei olisi insestiä, raiskausta, tosi vaikeaa elämäntilannetta, mielenterveysongelmaa. Tai vaikkapa hyvin sairasta tai vaativaa olemassaolevaa lasta.

Kova hinta ihan tavallisesta seksistä.

Minusta on ok, että aborttia ei saa ihan helpolla, ei ainakaan yli sen 12 viikkoa. Mutta pitää se saada.

Varhaisultassa (vk 5-8?) sikiön sydän sykkii, mutta ei näytä vielä ihmiseltä.

Tuntuu että tämä vastus on pohjimmiltaan paheksuntuu holtittomia nuoria naisia vastaan.

Vierailija
422/1084 |
30.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi sen äidin saa antaa kuolla jos hän voisi elää? Miksi kenenkään sikiön elämä olisi arvokkaampi kuin äidin, jolla on jo elämä, perhe ja muut läheiset, jne? Miksi sikiön elämä menisi äidin elämän edelle? Miksi kenenkään naisen pitäisi kuolla raskauteen tai synnytykseen jos se on estettävissä esim abortilla?

Ei pidäkään. Abortin vastustamisessa on kysymys vain naisten ja tyttöjen sortamisesta. Raskaus, synnytys koskee 100% vain naisen, tytön fyysistä kehoa ja siitä eivät muut päätä.

Alkanut raskaus on sattumanvarainen biologinen fyysinen tapahtuma jolla ei ole mitään arvoa jos nainen, tyttö ei sitä lapseksi halua. Raskaus on lisäksi naisen kehon toimimto joka naisella on oikeus pysäyttää ja raskaus on vain raa an ruumiillinen asia ilman mitään muuta tahoa.

On aivan käsittämätöntä että vuonna 2022 yleensä keskustellaan tälläisesta asiasta. Maailma on kehittynyt ja lääketiede on kehlttynyt mutta naiset ja tytöt eivät saisi niistä hyötyä vaan naisten, tyttöjen pitäisi elää kuin kivikaudella ilman mitään oikeuksia. Miten voi olla niin tyhmiä, sydämettömiä, epäinhimillisiä, julmia ihmisiä? Sitten vielä ihmetellään kun tytöt ja nuoret naiset voi huonosti.

Jos vastustat aborttia niin älä tee sitä, mutta jätä muut rauhaan, sinä et päätä mitä muut tekevät.

Ihmisten tyhnyys on ääretöntä eikä osa opi historiasta mitään vaan ollaan aina uudelleen ja uudelleen valmiita samaan inhimilliseen tuhoon. Abortit ei koskaan lopu, ne tehdään aina tavalla tai toisella. Huono yhteiskunta jättää yli puolet väestöstä heitteille, lainsuojattomiksi.

Olen erimieltä siitä, että raskaus koskee 100% vain sen naisen kehoa.

Se koskee yhtä paljon myös sen äidin kohdussa kasvavan ihmisen kehoa.

sikiön keho ei ole "naisen oma" vaikka nainen ottaisi kuinka oikeudeksee tuhota sen.

Ei sitä sikiötä tarvitse mun puolesta tuhota. Vaikka keisarileikkauksella voitaisiin mun vatsa varovasti avata ja ottaa se sievästi pois mun kehosta - johon mulla kiistaton oikeus on, ei kenelläkään toisella. Sen jälkeen olkoon omillaan ja toteuttakoon omia ihmisen oikeuksiaan omaa kehoaan käyttäen, ei mun. Jos se ei tässä ulkoisessa maailmassa selviä itsekseen, niin eihän se silloin ihminen edes ole. Jos ei ole keuhkoja millä hengittää ja mitä näitä nyt on mitä ihminen tarvitsee. Alkeellinen katkarapu ei ole ihminen joka nauttisi ihmisoikeuksia.

Ei se " katkarapu" itsestään kehoosi ilmaannu. Sikiö ei pyydä päästä arvokkaaseen kehoosi vaan ihan itse hänet saat aikaan. Voit oikeen hyvin vaikuttaa itse tilanteeseen olettaen, että sinua ei raiskata.

Saako sinusta raiskattu tehdä abortin? Miksi?

Taas vaihteeksi toistui tämä sama. Voisko joku viimein vastata miksi sallisi abortin raiskatulle muttei muille?

Tämä tulee uudelleen ja uudelleen esille mutta kukaan ei osaa siihen vastata. Eikö abottia vastustavilla ole kykyä käsitellä edes omia ajatuksiaan vai miksi kukaan ei vastaa tähän?

Epämiellyttäviin kysymyksiin ei haluta yleensä vastata. Järki sanoo, että raiskatulla on jo niin iso trauma käsiteltävänä, että raskaus on siinä liikaa. Muttakun se järki ja empatia raiskattua kohtaan ei sovi siihen -kaikilla lapsilla on oikeus syntyä- jargoniin, niin kysymykseen ei vastata. Eri asia on sairaat yksilöt, jotka pakottaisivat raiskatunkin synnyttämään lapsen, jolla on rikollisen kuspään geenejä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
423/1084 |
30.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Te akat ette valitse suhteessa yhtään mitään. Ei ole sattumaa, että naisten "vapaat valinnat" ovat aina sitä mihin miehet muuten pakottaisivat. Aina valitaan huivi, aviomiehen nimi itselle ja isän sukunimi lapsille. Akat kehuvat miten ihan itse, ihan vapaastihhhh valitsevat abortoida tytöt pois diktatuurissa jossa valtio päättää akan lapsiluvun. Ootte tosi vapaita! Jos ja kun teidän mielestänne pakotetut abortit on vapautta, eikö samalla logiikalla abortin kieltäminen ole vapautta? Ei monetkaan naiset halua abortteja, kuten minä.

Kannattaa miettiä kenen nimeä haluaa kantaa ;) Jos valitsee aviomiehen nimen merkkinä siitä että mies on perheen valtias ja sinun omistajasi, silloin ei kitistä vapaiden aborttien perään vaan teette sen mitä mies käskee. Piste. Nimeä vaihtavilla naisilla ei tulisi olla ihmisoikeuksia.

Ai kun kiva, suunnillee eilen just mietin et ei oo vanhoja palstahulluja tullu vastaan pitkään aikaan, nyt edes joku niistä ollu paikalla

Vierailija
424/1084 |
30.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi sen äidin saa antaa kuolla jos hän voisi elää? Miksi kenenkään sikiön elämä olisi arvokkaampi kuin äidin, jolla on jo elämä, perhe ja muut läheiset, jne? Miksi sikiön elämä menisi äidin elämän edelle? Miksi kenenkään naisen pitäisi kuolla raskauteen tai synnytykseen jos se on estettävissä esim abortilla?

Ei pidäkään. Abortin vastustamisessa on kysymys vain naisten ja tyttöjen sortamisesta. Raskaus, synnytys koskee 100% vain naisen, tytön fyysistä kehoa ja siitä eivät muut päätä.

Alkanut raskaus on sattumanvarainen biologinen fyysinen tapahtuma jolla ei ole mitään arvoa jos nainen, tyttö ei sitä lapseksi halua. Raskaus on lisäksi naisen kehon toimimto joka naisella on oikeus pysäyttää ja raskaus on vain raa an ruumiillinen asia ilman mitään muuta tahoa.

On aivan käsittämätöntä että vuonna 2022 yleensä keskustellaan tälläisesta asiasta. Maailma on kehittynyt ja lääketiede on kehlttynyt mutta naiset ja tytöt eivät saisi niistä hyötyä vaan naisten, tyttöjen pitäisi elää kuin kivikaudella ilman mitään oikeuksia. Miten voi olla niin tyhmiä, sydämettömiä, epäinhimillisiä, julmia ihmisiä? Sitten vielä ihmetellään kun tytöt ja nuoret naiset voi huonosti.

Jos vastustat aborttia niin älä tee sitä, mutta jätä muut rauhaan, sinä et päätä mitä muut tekevät.

Ihmisten tyhnyys on ääretöntä eikä osa opi historiasta mitään vaan ollaan aina uudelleen ja uudelleen valmiita samaan inhimilliseen tuhoon. Abortit ei koskaan lopu, ne tehdään aina tavalla tai toisella. Huono yhteiskunta jättää yli puolet väestöstä heitteille, lainsuojattomiksi.

sikiön keho ei ole "naisen oma" vaikka nainen ottaisi kuinka oikeudeksee tuhota sen.

Ei sitä sikiötä tarvitse mun puolesta tuhota. Vaikka keisarileikkauksella voitaisiin mun vatsa varovasti avata ja ottaa se sievästi pois mun kehosta - johon mulla kiistaton oikeus on, ei kenelläkään toisella. Sen jälkeen olkoon omillaan ja toteuttakoon omia ihmisen oikeuksiaan omaa kehoaan käyttäen, ei mun. Jos se ei tässä ulkoisessa maailmassa selviä itsekseen, niin eihän se silloin ihminen edes ole. Jos ei ole keuhkoja millä hengittää ja mitä näitä nyt on mitä ihminen tarvitsee. Alkeellinen katkarapu ei ole ihminen joka nauttisi ihmisoikeuksia.

Ei se " katkarapu" itsestään kehoosi ilmaannu. Sikiö ei pyydä päästä arvokkaaseen kehoosi vaan ihan itse hänet saat aikaan. Voit oikeen hyvin vaikuttaa itse tilanteeseen olettaen, että sinua ei raiskata.

Tein kaikkeni, mutta ehkäisy petti siitä huolimatta. Jos synnytän lapsen, todennäköisesti ravistelen sen hengiltä koska psyyke ei kestä (lapsi tulee muuten kaikki diagnoosini perimään). Vai olisiko abortti parempi vaihtoehto?

Murha kuin murha, mitä vielä mietit.

Vierailija
425/1084 |
30.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisitteko todella, että minä saisin lapsen? Olen 40- vuotias, minulla on vaikeita mielenterveysongelmia, kaksi lasta entuudestaan, olen kuntoutustuella. Elämme siis tulonsiirroilla. Ja adoptio ei ole vaihtoehto.

Vierailija
426/1084 |
30.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Virhe on jo kysymyksenasettelussa. Hyvät tytöt eivät pamahda paksuiksi tuista vaan. Vastuullinen nainen mietti kenen kanssa makaa ja käyttää tarvittaessa ehkäisyä.

Vierailija
427/1084 |
30.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haluaisitteko todella, että minä saisin lapsen? Olen 40- vuotias, minulla on vaikeita mielenterveysongelmia, kaksi lasta entuudestaan, olen kuntoutustuella. Elämme siis tulonsiirroilla. Ja adoptio ei ole vaihtoehto.

No varmaan ymmärrät pitää huolen ettet raskaudu.

Vierailija
428/1084 |
30.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jumalan säätämä rangaistus haureudesta. Synnin palkka on kuolema.

Vierailija
429/1084 |
30.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taas vaihteeksi toistui tämä sama. Voisko joku viimein vastata miksi sallisi abortin raiskatulle muttei muille?

Tämä tulee uudelleen ja uudelleen esille mutta kukaan ei osaa siihen vastata. Eikö abottia vastustavilla ole kykyä käsitellä edes omia ajatuksiaan vai miksi kukaan ei vastaa tähän?

Kysymykseesi on jo vastattu, taisi mennä ohi sinulta.

Vierailija
430/1084 |
30.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Abortin vastustaja ei välitä ihmisistä, vaan haluaa ainoastaan hallita toisia ja nauttii toisten kärsimyksestä.

Jokainen abortin vastustaja pitäisi laittaa adoptoimaan kymmenen ei-toivottua lasta. Ei tarvittais lastensuojelua ja lastenkoteja sen jälkeen.

Niin tai sitten ette paneskele joka paikassa siten, et täytyy olla omia jälkeläisiä eliminoimassa. Sekin on yksi varteenotettava vaihtoehto.

Avioliitossa missä on jo 3 lasta ja ehkäisy pettää ja jossa maksimikapasiteetti taloudellisesti ja henkisesti huolehtia lapsista on jo äärimmilleen vedetty, "paneskellaan joka paikassa"? Suurin osa aborteista tehdään parisuhdeseksin seurauksena.

Raskaus on aina mahdollista jos harrastetaan yhdyntää, sen pitäisi jokainen normaali tietää. Jos lapsia ei haluta, niin sitten ei harrasta seksiä, todella simppeliä. 

Eli kun lapset on tehty, niin selibaattia vaan loput 50 v elämästä? Onpa tosiaan simppeliä.

Olet varmaan mies, kun miehet pystyvät tuottamaan siitiöitä läpi elämänsä.

käyt vain ottamassa vasektomian kun lapsiluku tulee täyteen, niin voit panna vaikka paljaalla.[/quote

Nainen olen.

No, miksi miehesi ei ota vasektomiaa?

Tässä sitä taas tuli. Abortin vastustajat kuvittelee että heille kuuluu kaikki toisten terveyteen liittyvä. Veikkaan että halusit olla makkarissa mukana päättämässä miten nuo kaksi harrastaa seksiä. Sen verran seksikeskeitä tämä keskustelu aina on niiltä jotka abottia vastustaa.

Vierailija
431/1084 |
30.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä on niin marginaalisia tapauksia, ettei lainsäädäntöä voida heidän mukaan tehdä. Yksittäisen ihmisen on valitettavasti joskus uhrauduttava yhteisön vuoksi. Ihan kuin Ukrainan sotilaiden heidän puolustaessaan omaa maatansa venäjän hyökkäyksessä.

Vierailija
432/1084 |
30.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Abortin vastustaja ei välitä ihmisistä, vaan haluaa ainoastaan hallita toisia ja nauttii toisten kärsimyksestä.

Jokainen abortin vastustaja pitäisi laittaa adoptoimaan kymmenen ei-toivottua lasta. Ei tarvittais lastensuojelua ja lastenkoteja sen jälkeen.

Niin tai sitten ette paneskele joka paikassa siten, et täytyy olla omia jälkeläisiä eliminoimassa. Sekin on yksi varteenotettava vaihtoehto.

Avioliitossa missä on jo 3 lasta ja ehkäisy pettää ja jossa maksimikapasiteetti taloudellisesti ja henkisesti huolehtia lapsista on jo äärimmilleen vedetty, "paneskellaan joka paikassa"? Suurin osa aborteista tehdään parisuhdeseksin seurauksena.

Raskaus on aina mahdollista jos harrastetaan yhdyntää, sen pitäisi jokainen normaali tietää. Jos lapsia ei haluta, niin sitten ei harrasta seksiä, todella simppeliä. 

On todella simppeliä.

Siis jokaisessa parisuhteessa jokaisesta yhdynnästä tulisi ottaa ilolla vastaan lapsi, vaikka ehkäisy olisi käytössä.

Aikuisviihdenäyttelijät harrastavat seksiä filmillä vain saadakseen lapsia.

Miehet käyvät maksullisissa vain saadakseen heidän kanssaan lapsia. Samasta syystä maksulliset harjoittavat toimintaansa.

Vapaaehtoisesti lapsettomien tulisi olla koko elämänsä selibaatissa ja ilman parisuhdetta (parisuhteisiin usein kuuluu seksi lisäämään yhteenkuuluvuuden tunnetta ja rakkautta, kerro myös, mistä löytyy mies, joka suostuu seurustelemaan selibaatissa koko elämänsä olevan kanssa)

Niin, ne abortin vastustajat jotka sanovat että älä harrasta seksiä, jos et lasta halua.

Kertokaa, miksi aikuisviihdeteollisuus on olemassa ja miksi maksullinen seksi on ns. maailman vanhin ammatti. Onko kummassakin tosiaan ainoa tarkoitus tehdä lapsia? Vai onko kyse seksistä huvin, nautinnon tai rahan vuoksi?

Täällä on myös jokunen kirjoittaja ottanut esille sen, että mitäs sitten, kun pariskunnan lapsiluku on täynnä, silloinko pitää parisuhteessa lopettaa seksin harrastaminen kokonaan, koska se ei tähtää lisääntymiseen? Avioerot ovat ilman sellaistakin aika yleisiä.

Eli vastatkaahan nyt näihin kysymyksiin/tilanteisiin.

Vierailija
433/1084 |
30.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naisten ongelmia.

Miesten pitää ehdottomasti maksaa abortin kustannukset, että ollaan jotenkin tasoissa.  Miehet ei ehkäise, raiskailevat, ilman mitään seuraamuksia.  Tämä on väärin.  DNAtesti ja siitä eteenpäin.

Vierailija
434/1084 |
30.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli kun lapset on tehty, niin selibaattia vaan loput 50 v elämästä? Onpa tosiaan simppeliä.

käyt vain ottamassa vasektomian kun lapsiluku tulee täyteen, niin voit panna vaikka paljaalla.[/quote

Nainen olen.

No, miksi miehesi ei ota vasektomiaa?

Tässä sitä taas tuli. Abortin vastustajat kuvittelee että heille kuuluu kaikki toisten terveyteen liittyvä. Veikkaan että halusit olla makkarissa mukana päättämässä miten nuo kaksi harrastaa seksiä. Sen verran seksikeskeitä tämä keskustelu aina on niiltä jotka abottia vastustaa.

Noo seksi liittyy aika olennaisesti siihen että niitä lapsia masuihin tulee ja sitten ne tapetaan

Vierailija
435/1084 |
30.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa pidättäytyä seksistä

Vierailija
436/1084 |
30.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika hurja keskustelu ja ne näkemykset, että raskaaksi tulleen on jatkettava raskautta hinnalla millä hyvänsä.

Olin 16v. kun tulin raskaaksi raiskauksen seurauksena. En kertonut tuolloin asiasta kenellekään, en raskaudesta enkä raiskauksesta. koska asuin pienellä paikkakunnalla ja pelkäsin, mitä tapahtuu jos kerron.

Sain lähetteen aborttiin, mutta minua painostettiin jatkamaan raskautta juuri tuolla puheella, että sä olet nuori, äitiys on luonnollista, voit katua myöhemmin, ajattele sitä vauvaa jne. Se oli ahdistavaa ja näin jälkeenpäin ajateltuna julmaa.

Päädyin aborttiin, koska minulla ei ollut mitään mahdollisuuksia tai haluja jatkaa raskautta. En olisi mitenkään pystynyt jatkamaan raskautta tietäen, että lapsen biologinen isä on se ihminen joka teki minulle mitä teki. Ja niille ketkä tarjoaa adoptiota vakiratkaisuna tiedoksi, että sen raskauden joutuu silloinkin menemään läpi ja vastasyntyneestä luopuminen on asia, mihin kaikki ei todellakaan edes pysty.

Koska en kertonut raiskauksesta kun vasta vuosia myöhemmin, sekin abortti päätyi tilastoihin sosiaaliset syyt. Kannattaa siis ymmärtää, että sosiaaliset syyt on todella laaja käsite ja pitää sisällään myös mm. tällaisia tapauksia.

Kamala homma mitä tapahtui, sinut raiskattiin JA lapsi menetti sen takia elämänsä. Vähän ristiriitaista että ei halua jatkaa raskautta koska mies teki mitä teki, mutta syntymän tullessa ei voisikaan luopua lapsesta (adoptio). 

Raiskaustapaukset Suomen aborteista on noin 0,05% luokkaa, joten sinänsä tuo ei ole argumentti abortin puolesta, koska tuollaiset tilanteet ovat todella harvinaisia. Yleensä abortin tekee nainen jolla ei ole MITÄÄN syytä sitä loptettaa.

Mikä tämän kirjoituksesi pointti oli? Syyllistää minua siitä, että päädyin aborttiin?

Abortti tehtiin melko aikaisilla viikoilla, koska huomasin raskauden aikaisin, kun tiesin sitä pelätä. Kyseessä oli silloin alkio. Abortti tehtiin lääkkeellisesti, eikä vuoto oikeastaan eronnut runsaasta kuukautisvuodosta.

Et ilmeisesti kykene tai halua käsittää sitä, että raskauden jatkaminen, synnytys ja vastasyntyneen adoptioon antaminen ei ole emotionaalisesti mitään yksinkertaisia asioita. On täysin eri asia keskeyttää muutaman viikon jatkunut raskaus kun elää sitä raskautta kuukausitolkulla, synnyttää, ja sitten antaa vastasyntynyt pois adoptoitavaksi. Siinä tilanteessa sitä vasta ristiriitaisia tunteita on.

Kuten sanoin, kaikki raiskaustapaukset eivät välttämättä näy eritellysti, vaan menevät syystä tai toisesta sinne sosiaalisiin syihin. Sinä et voi tietää muiden ihmisten elämäntilanteita, etkä siksi voi arvostella muiden ratkaisuja ja syitä niihin.

Vierailija
437/1084 |
30.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Virhe on jo kysymyksenasettelussa. Hyvät tytöt eivät pamahda paksuiksi tuista vaan. Vastuullinen nainen mietti kenen kanssa makaa ja käyttää tarvittaessa ehkäisyä.

Mikä tahansa ehkäisy voi pettää, myöskään sterilisaatiosta huolimatta voi tulla raskaaksi (vaikkakin harvinaista) joten selibaatti on ainoa varma ehkäisymenetelmä, oletuksella ettei tule raiskatuksi. Eli kuka tahansa seksiä harrastava nainen voi pamahtaa paksuksi, myös ne "hyvät tytöt".

Ja miehet voisivat lopettaa sen jatkuvan seksin kinuamisen niin aborttejakin tulisi vähemmän...Nainen ei yksin pamahda paksuksi

Vierailija
438/1084 |
30.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Epämiellyttäviin kysymyksiin ei haluta yleensä vastata. Järki sanoo, että raiskatulla on jo niin iso trauma käsiteltävänä, että raskaus on siinä liikaa. Muttakun se järki ja empatia raiskattua kohtaan ei sovi siihen -kaikilla lapsilla on oikeus syntyä- jargoniin, niin kysymykseen ei vastata. Eri asia on sairaat yksilöt, jotka pakottaisivat raiskatunkin synnyttämään lapsen, jolla on rikollisen kuspään geenejä.

Ei kysymys voi olla epämiellyttävä kun se kysytään toisen henkilön kirjoituksen pohjalta. Hänen pitäisi pystyä vastaamaan. Tiedetäänkään sellainen joka ajattelee ettei raiskattua voi pakottaa synnyttämään voi vastustaa aborttia "oikeus elämään" pohjalta.

Siksi haluisin todella vastauksia tähän.

Se ei ole muuta kuin ristiriitaita sanoa ettei aborttia saisi tehdä koska siinä lopettaa elämän mutta sen saa tehdä jos elämä on alkanut raiskauksesta.

Kaikki logiikka puuttu!

Vierailija
439/1084 |
30.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No varmaan ymmärrät pitää huolen ettet raskaudu.

En käytä ehkäisyä. Hormonaaliset eivät sovi. Sattumanvsraidten kumppanien kanssa kumi. Aina se ei vain miehille tunnu sopivan.

Vierailija
440/1084 |
30.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avioliitossa missä on jo 3 lasta ja ehkäisy pettää ja jossa maksimikapasiteetti taloudellisesti ja henkisesti huolehtia lapsista on jo äärimmilleen vedetty, "paneskellaan joka paikassa"? Suurin osa aborteista tehdään parisuhdeseksin seurauksena.[/quote]

Raskaus on aina mahdollista jos harrastetaan yhdyntää, sen pitäisi jokainen normaali tietää. Jos lapsia ei haluta, niin sitten ei harrasta seksiä, todella simppeliä. [/quote]

Eli kun lapset on tehty, niin selibaattia vaan loput 50 v elämästä? Onpa tosiaan simppeliä.[/quote]

Nainen olen.[/quote]

No, miksi miehesi ei ota vasektomiaa?[/quote]

Tässä sitä taas tuli. Abortin vastustajat kuvittelee että heille kuuluu kaikki toisten terveyteen liittyvä. Veikkaan että halusit olla makkarissa mukana päättämässä miten nuo kaksi harrastaa seksiä. Sen verran seksikeskeitä tämä keskustelu aina on niiltä jotka abottia vastustaa.[/quote]

Noo seksi liittyy aika olennaisesti siihen että niitä lapsia masuihin tulee ja sitten ne tapetaan[/quote]

No jos miehet pidättäytyisivät enemmän ja teettäisivät vasektomioita useammin (moni ei suostu) niin ei niitä lapsia tulisi masuihin niin paljon...Miksi kaikki vastuu on naisella, mutta mies saa panna menemään ja syyllistää kuitenkin naisia? Mies ei joudu potentiaaliseen hengenvaaraan raskauden takia

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan viisi