Abortinvastustaja, onko sinusta ok, jos naiset joutuvat hengenvaaraan, koska eivät saa aborttia?
Esimerkki tämän päivän Teksasista:
"Texasissa on noussut esiin useita tapauksia, joissa raskaana olleet naiset ovat joutuneet kärsimään ja vaarantamaan henkensä, koska lääkärit eivät uskalla tehdä hätätapauksissakaan aborttia ennen kuin naisen henki on tarpeeksi vaarassa. Näin on ollut myös tapauksissa, joissa sikiöllä ei ole minkäänlaisia mahdollisuuksia syntyä hengissä"
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000009164188.html
Millä perusteella tämä on ok, haluaisin kuulla perusteltuja mielipiteitä nimenomaan aborttioikeutta vastustavilta? Mitä jos kyseessä olisi vaikkapa oma äitisi, siskosi tai tyttäresi?
Kommentit (1084)
Jumala itse mur haa Raamatussa (VT) paljon ihmisiä, jopa kokonaisia kansoja...Ja silti tappaminen on kielletty?
Vierailija kirjoitti:
Jumala itse mur haa Raamatussa (VT) paljon ihmisiä, jopa kokonaisia kansoja...Ja silti tappaminen on kielletty?
Ja jatkuvasti näitä ainutlaatuisia sieluja kun hyvin monella naisella se tulee ulos itsestään. Minullekin käynyt niin ilman että tiesin olleeni raskaana.
Tuntuu, että sikiö on näille abortin vastustajille paljon tärkeämpi kuin sen jo olemassa olevan tytön/naisen elämä ja se, saako odottava tyttö/nainen ylipäätään elää
Eräs uskova ystäväni ahdistuu ja melkein suuttuu, jos häneltä kysyy vastauksia näihin vaikeisiin eettisiin moraalipulmiin. Raamatussa on omat ristiriitaisuutensa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kieltääkö Raamattu abortin?
Raamatussa on ohjeet abortin tekoon. Sielläkin sikiön myrkyttämisen suorittaa pappishenkilö eli nykyaikana se olisi lääkäri.
Täyttä valhetta, Raamatussa ei sellaista löydy!
Vierailija kirjoitti:
Jatkokysymys tapauksesta Irlannissa ennen kuin hämmensivät aborttilakia.
Entä jos raskaana oleva on tekemässä itsemurhan koska häneltä abortti kiellettiin?
Raskaana olevan henki on myös silloin vaarassa.
Pari vastausta ap sentään sai mutta tähän ei uskalla kukaan vastata?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja jatkuvasti näitä ainutlaatuisia sieluja kun hyvin monella naisella se tulee ulos itsestään. Minullekin käynyt niin ilman että tiesin olleeni raskaana.
Se on eri asia kun/jos raskaus keskeytyy spontaanisesti, kun että ihminen keskeyttää sen. Ymmärrätkö eron?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entä jos raskaana oleva on tekemässä itsemurhan koska häneltä abortti kiellettiin?
Raskaana olevan henki on myös silloin vaarassa.Pari vastausta ap sentään sai mutta tähän ei uskalla kukaan vastata?
Raskaana oleva voi siinä tapauksessa saada psykiatrista apua ja tukea raskausaikaan.
Olen lukenut Raamattua ja ymmärtääkseni sekä itsemurha että abortti ovat molemmat syntiä. Kumpi on pahempi Jumalan silmissä, siihen en osaa vastata
Vierailija kirjoitti:
Eräs uskova ystäväni ahdistuu ja melkein suuttuu, jos häneltä kysyy vastauksia näihin vaikeisiin eettisiin moraalipulmiin. Raamatussa on omat ristiriitaisuutensa
Itse olen uskovainen ja minulla on ateisti ystävä. Kyllä minä ainakin hänen kanssaan pystyn keskustelemaan uskon asioistakin. Ei se itselle mikään ongelma ole kumpikaan ei nälvi toisen puheenvuorolle ja molemmat on saaneet erilaisia näkökohtia omaan mielipiteeseen liittyen. Jos toisen puheenvuorot ovat nälvimistä ja loukkaamista niin silloin ei keskustelu kiinnosta kun se ei johda mihinkään eikä siitä tule kuin riita. Itse olen sitä mieltä että on tekopyhää kieltää aborttia jos se vaarantaa äidin hengen tai jos esim nainen on raiskattu. Enkä usko että Jeesus syyllistäisi kyseistä äitiä mitenkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Raskaana olevan henki on myös silloin vaarassa.Pari vastausta ap sentään sai mutta tähän ei uskalla kukaan vastata?
Raskaana oleva voi siinä tapauksessa saada psykiatrista apua ja tukea raskausaikaan.
Eli sillä raskaana olevan hengellä ei ole väliä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on eri asia kun/jos raskaus keskeytyy spontaanisesti, kun että ihminen keskeyttää sen. Ymmärrätkö eron?
Ymmärsitkö että kyse oli siitä paljon näitä pikkusieluja kuolee jatkuvasti. Se on varmaan sitten Jumalan tahto?
Omasta vapaasta tahdosta tuossa tilanteessa, olisi käyttänyt kondomia.
En itsekään oikein hyväksy mukavuusabortteja, mutta ymmärrän ja hyväksyn abortin, mikäli äiti on terveyden/hengenvaarassa tai esim lapsi raiskattu ja raskaana. Uskon, että myös Jumala hyväksyy abortin siinä tapauksessa, että äidin henki pelastuu
Miksi täällä keskustellaan uskonnosta? Se ei liity aborttiin mitenkään. Vai saanko minä keksiä lain että kukaan ei saa syödä lehmiä jos olen hindu ja sitten keskustelu käydään sen pohjalta mihin minä uskon välittämättä uskooko muut? Naurettava ajatus.
Olen kristitty joka uskoo Jumalaan ja siksi raivostuttaa tämä miten sitä tungetaan asiaan johon se ei liity.
Vierailija kirjoitti:
Omasta vapaasta tahdosta tuossa tilanteessa, olisi käyttänyt kondomia.
Ai jos oli raiskattu? Tai mitä jos kondomi hajoaa eikä saa jälkiehkäisyä ajoissa tai se ei toimi?
Vierailija kirjoitti:
En itsekään oikein hyväksy mukavuusabortteja, mutta ymmärrän ja hyväksyn abortin, mikäli äiti on terveyden/hengenvaarassa tai esim lapsi raiskattu ja raskaana. Uskon, että myös Jumala hyväksyy abortin siinä tapauksessa, että äidin henki pelastuu
Entä tuo itsemurha? Sehän on sosiaalinen syy eli se mitä täällä pidetään vääränä syynä tehdä abortti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kieltääkö Raamattu abortin?
Raamatussa on ohjeet abortin tekoon. Sielläkin sikiön myrkyttämisen suorittaa pappishenkilö eli nykyaikana se olisi lääkäri.
Laitapa Raamatusta tällainen kohta? Kuulostaa siltä väsyneeltä twitterissä kiertäneeltä läpältä, joka jouduttin sittemmin myöntämään, ettei tuosta ollutkaan kyse...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ymmärsitkö että kyse oli siitä paljon näitä pikkusieluja kuolee jatkuvasti. Se on varmaan sitten Jumalan tahto?
Kyllä, ymmärsit oikein. Se on Jumalan tahto, kaikella on tarkoituksensa.
Jumala on luonut kaiken, hän myös omistaa kaiken. Ihminen ei pysty kapinoimaan Jumalaa vastaan.
Muistakaa myös lieveilmiöt. USA:ssa on alettu rajoittaa (apteekeissa) lääkkeiden antamista, koska ko. lääkkeellä voisi ehkä toteuttaa raskaudenkeskeytyksen. Lääkäri on kuitenkin määrännyt lääkkeen ihan muuhun tarkoitukseen, outoa ettei resepti riitä "todisteeksi".