Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nainen, kuinka suhtautuisit, jos miehesi vaatisi isyystestin vaikka lapsi olisikin miehen?

Vierailija
29.10.2022 |

Menisikö luottamus mieheen?

Sallisitko miehen epäillä sinua?

Kommentit (291)

Vierailija
161/291 |
29.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi on niin tärkeää, kenen se lapsi on, jota yhdessä hoidatte, erityisesti, jos parisuhdekin on hyvä ja rakastatte toisianne? Jotkut adoptoivat lapsen, eikä se ole biologisesti kummankaan. Jossakin suhteessa voidaan käyttää luovutettua spermaa tai munasoluja lapsen alulle saattamiseksi. Tai sitten on myös uusperheitä, joissa on lapsia, joilla on eri isät ja äidit. Näitä kaikkia lapsia voivat rakastaa lapsen perheessä asuvat aikuiset riippumatta biologisesta isyydestä/äitiydestä. Minä rakastan miesystäväni lapsia, vaikka ne eivät olekaan minun biologisia lapsiaan, mutta rakastan heitä, koska rakastan miestäni ja mieheni rakastaa lapsiaan.

Niin joissain suhteissa ja perheissä. Toisille taas nimenomaan tuo biologia on aika avain asemassa lasten saannissa.

Rakastaminen on usein niin kovin rajoittunutta. Kun kaikki rakastaisivat kaikkia lapsia, maailma olisi paljon parempi paikka elää.

Vierailija
162/291 |
29.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaako näin epäluuloisten miesten hankkia lapsia ollenkaan? Kannattaa vaan käyttää kondomia, sitten ei tule ongelmaa.

Kondomia käytettäessähän se on epäluuloisuus juuri syntyy. Ei voi tietää onko ehkäisy pettänyt vai nainen käynyt vieraissa.

Tällaisessa tapauksessa testin haluaminen olisi mielestäni 100% ymmärrettävää ja suostuisin ilman muuta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/291 |
29.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minun mies alkoi synnärillä kysellä lapsen veriryhmää. Iiiidiootti. Normaalin testin olisin ehkä hyväksynytkin, vaikka mieshän sitä lasta niin kovin halusi, mutta että synnärillä alkaa puhua tuollaista kun lapsi on vielä keskoskaapissa. Huoh... myötähäpeä...

Vierailija
164/291 |
29.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki menisimme testiin, mutta myös keskustelisimme. Kysyisin, mitä ja kuka on hänelle minusta puhunut. Tiedän, että en ole mitenkään erityisen tykätty ihminen tietyissä piireissä, ja en tiedä syytä, miksi. Joten on ihan mahdollista, että minusta liikkuu jotain ehkä perättömiäkin juoruja.

Vierailija
165/291 |
29.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No minun mies alkoi synnärillä kysellä lapsen veriryhmää. Iiiidiootti. Normaalin testin olisin ehkä hyväksynytkin, vaikka mieshän sitä lasta niin kovin halusi, mutta että synnärillä alkaa puhua tuollaista kun lapsi on vielä keskoskaapissa. Huoh... myötähäpeä...

Alkoi kysellä veriryhmää? Onhan ne vanhempien veriryhmät sikäli aika oleellisia, siis varsinkin äidin ja lapsen. Jos ne oikein huonosti mätsää niin lapselle voidaan joutua tekemään verensiirto. Veriryhmä ei tietenkään periydy sillä logiikalla, että jos äiti on a+ ja isä o- niin lapsi on jompikumpi vaan voi olla kai melkein mikä vaan paitsi o jne.

Vierailija
166/291 |
29.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi täysin ok. Ja itseasiassa ihmettelisin minkä lapasen kanssa sitä meninkään yhteen jos mies ei sitä haluaisi vaan asia olisi aivan sama.

Isyystesti ei ole osoitus epäluottamuksesta yhtään sen enempää kuin avioehtokaan. Kumpikin itseasiassa tuo suhteeseen vain levollisuutta ja rauhaa, koska joutaville epäilyksille ja murheille ei ole pienintäkään sijaa tai tarvetta edes silloin jos suhde karahtaakin kiville.

Toisaalta en kyllä muutenkaan ymmärrä nykyajan muotia että naidaan ristiin rastiin ja lapsia on useamman kumppanin kanssa ja jokaisella kumppanillakin on lapsia useamman kumppanin kanssa. Silloin varmaan onkin melko se ja sama kuka lapsista on oma.

Vierailija
167/291 |
29.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihaan miehiä.

Vierailija
168/291 |
29.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko joku selittää minulle, miksi niiden 1-2%:n takia pitäisi ne kaikki viattomat 98-99% äideistä olla yhtä lailla epäilyksen alaisia?

Eihän se nyt niin mene, että jokaisella miehellä on 1-2% riski joutua isäksi lapselle joka ei ole hänen. Lyön vaikka pääni pantiksi, että niiden 1-2%:n naisista kohdalla olisi vaikka mitä muita hälytyskelloja ja merkkejä epäluotettavuudesta.

Vierailija
169/291 |
29.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alkoi kysellä veriryhmää? Onhan ne vanhempien veriryhmät sikäli aika oleellisia, siis varsinkin äidin ja lapsen. Jos ne oikein huonosti mätsää niin lapselle voidaan joutua tekemään verensiirto. Veriryhmä ei tietenkään periydy sillä logiikalla, että jos äiti on a+ ja isä o- niin lapsi on jompikumpi vaan voi olla kai melkein mikä vaan paitsi o jne.

Kyllä munkin veriryhmää kysyttiin kun esikoinen joutui teholle synnärillä. Oli tosi keltainen muun lisäksi, joten halusivat kuulla olenko rh-negatiivinen tai jotain.

Vierailija
170/291 |
29.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vihaan miehiä.

Ainoastaan suomalaiset naiset voivat yläpeukuttaa tällaista kommenttia.

Vierailija
171/291 |
29.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vihaan miehiä.

Ainoastaan suomalaiset naiset voivat yläpeukuttaa tällaista kommenttia.

Se on trolli, rauhoitu. Luultavasti myös mies. Näitä on joka ketjussa.

Vierailija
172/291 |
29.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis missä vaiheessa te otatte isyystestin puheeksi? Kukaan ei ole tuota kommentoinut.

Vierailija
173/291 |
29.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen lapseton nainen ja sitä mieltä että isyystestin tulisi olla pakollinen. Jokaisen miehen oikeus.

Jokainen mies saa aivan vapaasti toteuttaa oikeuttaan. Miksi se pitäisi pakottaa kun siihen on jo täysi vapaus?

Jos menet vaatimaan niin vaimo lähtee lätkimään, kuten tämäkin keskustelu osoittaa. Jos olisi rutiini kaikille niin ei tulisi mitään parisuhdeongelmia. Ellei lapsi olisikin jonkun toisen.

No pitäiskö se halu isyystehtiin tuoda ilmi siinä vaiheessa kun on vaimoaan valitsemassa niin osaa valita itselleen sopivan vaimon?

Minä toin ja vaimoni ymmärsi täysin, kun kerroin mitä olen aiemmin kokenut. Minua on kolme paksuna jo ollutta naista yrittänyt kusettaa, että olisin lapsen isä, joten luottamus suomalaisiin naisiin meni täysin. Nykyinen vaimoni oli neitsyt ja kun tuli puhetta lapsista, kysyin, miten reagoisit siihen, jos vaatisin isyystestiä lapsen/lasten synnyttyä. Hän mietti hetken ja sanoi, että mikäs siinä, sehän olisi vain hyvä, että sitten voisit olla täysin varma, kuka on lasten biologinen isä.

Vierailija
174/291 |
29.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen lapseton nainen ja sitä mieltä että isyystestin tulisi olla pakollinen. Jokaisen miehen oikeus.

Jokainen mies saa aivan vapaasti toteuttaa oikeuttaan. Miksi se pitäisi pakottaa kun siihen on jo täysi vapaus?

Jos menet vaatimaan niin vaimo lähtee lätkimään, kuten tämäkin keskustelu osoittaa. Jos olisi rutiini kaikille niin ei tulisi mitään parisuhdeongelmia. Ellei lapsi olisikin jonkun toisen.

No pitäiskö se halu isyystehtiin tuoda ilmi siinä vaiheessa kun on vaimoaan valitsemassa niin osaa valita itselleen sopivan vaimon?

Minä toin ja vaimoni ymmärsi täysin, kun kerroin mitä olen aiemmin kokenut. Minua on kolme paksuna jo ollutta naista yrittänyt kusettaa, että olisin lapsen isä, joten luottamus suomalaisiin naisiin meni täysin. Nykyinen vaimoni oli neitsyt ja kun tuli puhetta lapsista, kysyin, miten reagoisit siihen, jos vaatisin isyystestiä lapsen/lasten synnyttyä. Hän mietti hetken ja sanoi, että mikäs siinä, sehän olisi vain hyvä, että sitten voisit olla täysin varma, kuka on lasten biologinen isä.

Vedät puoleesi tietynlaisia naisia ;)

Vierailija
175/291 |
29.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisiko joku selittää minulle, miksi niiden 1-2%:n takia pitäisi ne kaikki viattomat 98-99% äideistä olla yhtä lailla epäilyksen alaisia?

Eihän se nyt niin mene, että jokaisella miehellä on 1-2% riski joutua isäksi lapselle joka ei ole hänen. Lyön vaikka pääni pantiksi, että niiden 1-2%:n naisista kohdalla olisi vaikka mitä muita hälytyskelloja ja merkkejä epäluotettavuudesta.

Eli naisella on oikeus erota miehestä, joka harjoittaa miehen oikeuksia, kun osa naisista ei valehtele ja petä. Selvä.

Naisten oikeudet ei tietenkään toimi samalla tavalla? Miesten tulee kunnioittaa naisten oikeuksia.

Naiset! OPETELKAA KUNNIOITTAMAAN MIESTEN OIKEUKSIA!

Vierailija
176/291 |
29.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei haittaisi, koska sellaista vaihtoehtoa ei olekaan ettei mies lapsen isä olisi biologisesti.

Sen sijaan jos ei ehkä olisikaan niin isyystestin vaatiminen olisi ikävämpi juttu.

Minusta tuo isyystesti voitaisiin tehdä jo synnytyssairaalassa automaattisesti ihan oikeusturvan takia ja vaikka vanhemmat (eli äiti) vastustaisi.

Vierailija
177/291 |
29.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaatii mitä? Ei siinä minua olla testaamassa, joten ihan omatoimisesti hankkii tarvitsemansa testin ja siihen vauvalta näytteen. Vai mitä?

Ainakin virallisessa oikeuslääketieteellisessä isyystestissä verinäytteet otetaan äidiltä ja isältä ja vauvalta sitten posken limakalvonäyte.

Aloituksessa mainitaan, että lapsi on miehen eli äidillä ei ole epäilystä isän henkilöllisyydestä ja eiköhän voi olla äidistäkin aika lailla varma. Että joo, ehkä tässä saa nyt sylkinäytteestä saatava varmuus riittää miehelle.

Verinäytteen toki antaisin jos oikeuslääketieteelliseen tutkimukseen olisi tarvetta, mutta niihin vaatii ihan viralliset tahot.

Vierailija
178/291 |
29.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelisin mutta mikäs siinä.

Ns. Pakkoisyystesti synnärillä on kerrassaan typerä idea. Harvoin lapsi on muun kuin väitetyn isän (laskematta luovutussiittiöillä alkunsa saaneita). Tämä on vähän kuin talon ostaminen, yksilöllä on omista asioistaan vastuu

Ei valtio sitä taloa sinulle tarkasta, itse se pitää hoitaa tai luottaa myyjän sanaan, oma valinta josta kannat myös vastuun.

Vierailija
179/291 |
29.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis missä vaiheessa te otatte isyystestin puheeksi? Kukaan ei ole tuota kommentoinut.

Me otettiin tuo puheeksi varmaan jollain kolmansilla treffeillä. Ei siis oltu siinä vaiheessa tekemässä lapsia eikä edes vielä parikaan vaan puhe tuli avioehdosta ym ihan yleisellä tasolla.

Vierailija
180/291 |
29.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luottamus menisi, mutta suostuisin, mutta sen jälkeen vaatisin mieheltä tekemään isyystestin, jos lähipiirille tai miehen työpaikalle syntyy vauva. Samoin joka kuukausi sukupuolitauti-testi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän yhdeksän