Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Huono tuurisi on johtanut siihen, että talven ensimmäinen sähkökatko sattuu juuri sinun kohdallesi

Vierailija
29.10.2022 |

Ja se on jouluaatto. Ei sähköä, ei lämmintä vettä. Miltä tuntuu

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
29.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihassama, oon kuitenkin yksin jouluaaton enkä sauno tai tee sähköllä mitään sen kummempaa kuin muinakaan päivinä. Varmaan luen kirjaa kynttilöiden valossa ja syön irtokarkkeja.

Vierailija
2/24 |
29.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahintahan tässä on että jää joulupukin kuuma linja ja Lumiukko katsomatta 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
29.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä se paljon haittaa. Vietän joulun yksin kerrostaloasunnossani ja pärjään hyvin muutaman tunnin ilman sähköäkin. Sitä pitempää sähkökatkosta ei kaupungin keskustaan kuitenkaan tule.

Vierailija
4/24 |
29.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä yhtään ihmettele. Minulla on varmasti maailman huonoin tuuri. 

Vierailija
5/24 |
29.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todennäköisesti kynttilät riittäis 2h katkon aikana, pidemmässä vois lyödä aggregaatin päälle ettei pakastin sula. Toki tuo ehto "ei lämmintä vettä" meinais, että sähköt ois olleet poikki jo ainakin vuorokauden (koska tuossa kohtaa vasta varaajasta alkaa lämmöt sanottavasti laskea), eli kai sitä pitäis joka tapauksessa oma varavoimala pistää päälle.. Säästäväisesti käytettynä polttoaine kuitenkin riittää viikon käyttöön, että ei siinä joulu paljoa pilalle mene

Vierailija
6/24 |
29.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pahintahan tässä on että jää joulupukin kuuma linja ja Lumiukko katsomatta 

Voi, voi sentään - jääkö lumiukkoulina näkemättä...?

No jos ei sähköö oo 

Vierailija
7/24 |
29.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Enpä yhtään ihmettele. Minulla on varmasti maailman huonoin tuuri. 

Vierailija
8/24 |
29.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

XD 

Vierailija
9/24 |
29.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En aio saunoa jouluna enkä paista edes kinkkua joten ihan sama vaikka olisi sähköt poikki koko pyhien ajan.

Sen verran kuitenkin toivon, ettei iske katko yllättäen eli tiedän ladata läppärin sekä puhelimen ja keittää teevettä sekä kahvia valmiiksi termareihin. Voisin myös tehdä evääksi pellillisen pizzaa jota voi syödä mainiosti kylmänäkin.

Vierailija
10/24 |
29.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sähkökatkos kestää 2 tuntia. Jos se on se ensimmäinen sähkökatkos, se tapahtuu todennäköisesti niin aikaisin aamulla, että meillä nuoriso nukkuu vielä, ja luultavasti myös aikuiset. Kinkkukin on leivinuunissa, ja lämpömittari toimii pattereilla, joten senkään suhteen ei ole ongelmaa.

Vierailija
11/24 |
29.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jää mistään paitsi.

Vierailija
12/24 |
29.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei paljon hetkauta, mulle ihan sama onko katko jouluaattona tai joulupäivänä tai milloin hyvänsä. Uuni antaa lämpöä ja puuhellalla saa kuumaa vettä, saunakin lämpiää puulla ja kynttilöitä on laatikollinen.

Vierailija
13/24 |
29.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on sähkökatkoja jatkuvasti. Maaseudulla ollaan totuttu. Osaan toimia.

Vierailija
14/24 |
29.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten sähköt on poikki. Suunniteltu katko kestää pari tuntia, kyllä sen ajan ilman sähköä pärjää. Ja aika epätodennäköistä, että nimenomaan pyhäpäivänä tähän jouduttaisiin.

Vierailija
15/24 |
29.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on sähkökatkoja jatkuvasti. Maaseudulla ollaan totuttu. Osaan toimia.

Sama, ei tunnu parin tunnin katkot missään, kun myrskyjen tai tykkylumen aikaan voi mennä puolikin vuorokautta ilman sähköjä. Asutaan sellaisen linjan varrella, missä ei ole esim. maatiloja, niin vauriot korjataan viimeisenä.

Vierailija
16/24 |
29.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitettais takka päälle lämpöjen takia, mutta toisi myös hyvää tunnelmaa. Käytäisiin haudalla ja kotona kynttilöiden valossa luettaisiin kirjoja ja syötäisiin ruokia ja herkkuja. Kuulostaapa tunnelmalliselta.

Vierailija
17/24 |
29.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei haittais, sillä olen jo juoninut joulupöperöni sitä silmällä pitäen, että kinkut ja laatikot pimentää puoli valtakuntaa.

Vierailija
18/24 |
29.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei haittais, sillä olen jo juoninut joulupöperöni sitä silmällä pitäen, että kinkut ja laatikot pimentää puoli valtakuntaa.

Minäpä jo söin kinkut ja laatikot valmiiksi.

Vierailija
19/24 |
29.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meiltä on sähköt poikki nytkin, aggregaatti jauhaa virtaa. Saunaa ja pesukonetta en nyt laittaisi päälle, mutta läppärit, televisio, lämmitys jne. toimivat. Talven ajan on halvempaa tehdä sähkö itse eikä ottaa valtakunnanverkosta mitään.

Vierailija
20/24 |
29.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä tuulella jo odottelen, että koska alkaa räpsymään. Täytynee sitten jouluna katsoa, että pimeään aikaan on aina joku kynttilä palamassa, niin on tunnelmallista. Takka+kamina+puusauna+puuhella takaavat sen, että ei tule kylmä eikä nälkä, ja vettä on aina ilman erillistä varautumista vähintään iso ämpärillinen pesuvettä ja 15l puhdasta vettä juomista ja ruuanlaittoa varten.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi yksi