Kuoleman jälkeen - mitä uskotte että silloin tapahtuu?
Kommentit (103)
Ehkä ihminen uskoo johonkin, koska helpottaa eloa. Kun sitten miettii miksi joku lapsi elää 2 päivää, viikon tai kolme vuotta, niin onko se reilua. Ehkä hän siirtyy johonkin ja se on helpompaa elävän ja tuntevan käsitellä, että miksi näin on.
En usko Jumalaan, mutta uskon johonkin silti ja oma usko ei sama kuin muilla. Ehkä siirryn johonkin tai en siirry mihinkään, mutta ajatus siitä, että jatkan jossain muualla on helpompaa käsitellä sitä, että kuolen joskus ja joskus minun aika on. Kun aika on, niin sitten näen. Kun en tiedä eikä kukaa voi todistaa sitä, niin luon toivoa toisesta paikasta. Ehkä siellä jossain näen vaimoni uudelleen. Näin uskon ja niin sovittiin, kun vaimoni kuoli syöpään 5v sitten. Kun vaimo oli puhekunnossa ja sovittiin asioita kahdestaan, niin meidän asiat jäi kesken täällä. Vaimoni kysyi haluatko nähdä minut toisaalla, kun aika on. Sanoin, että en halua mitään muuta. Kun suljet silmät, niin tiedät että tulen jonain päivänä. Siksi uskon johonkin itse. Se on helpompaa eläää. JA toivon näkeväni hänet vielä muualla kuin kuvissa ja videoissa ja muistoissa. Se on minun unelmani.
Vierailija kirjoitti:
Jälleensyntyminen eli inkarnaatio tietenkin. Jotain alitajuisia muistikuvia meillä kaikilla on edellisistä elämistämme. Itse olen elänyt aiemmassa elämässä ainakin Pariisissa, mutta tarkkaa vuosikymmentä en osaa sijoittaa.
Huhhuh, mielenterveysongelmat on kyllä yleisiä.
Lapset voi uskoa Joulupukkiin, mutta aikuisten pitäisi tietää mikä on totta ja mikä ei.
Mutta siis tosiaan, kuoleman jälkeen ei ole mitään.
Sielu ei siirry mihinkään, ihminen on matojen ruokaa, tai tuhkaa.
Siinä ne vaihtoehdot.
Ja sitten muutama sukupolvi eteenpäin, kukaan ei edes muista tai tunne sinua, eikä ole olemassa ketään johon olet jälkesi jättänyt. Paitsi jos olet joku kuuluisa legendaarinen merkkihenkilö.