Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka monella alkaa jo tehdä tiukkaa, että saa laskut maksettua ja ruokaa ostettua?

Vierailija
28.10.2022 |

Miten pahasti sähkön, ruoan ja bensan hintojen nousu vaikuttaa jo?

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
28.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ollenkaan tiukkaa. En varmaan olisi edes huomannut hintojen nousuja ellei siitä olisi rummutettu mediassa.

Vierailija
2/33 |
28.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tee tiukkaa, ihmettelen tätä kohua taas.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
28.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

vuosia sitten varauduttu, ei kädestä suuhun eläjä

Vierailija
4/33 |
28.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon 8 v tehnyt joka kk ylimääräisiä lyhennyksiä asuntolainaan.

Lopetan nämä ja lisään pari v lisää maksuaikaa

Vierailija
5/33 |
28.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei, Jeesukselle kiitos siitä, mutta tiedän muutamia, joilla tilanne on se, että sähköt on katkaistu / uhataan katkaista, kun ei varaa maksaa laskuja. 

Vierailija
6/33 |
28.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tiukkaa tekee menkää pyörittelemään pyllyä.

Vierailija
7/33 |
28.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syökää pelkkää makaroonilaatikkoo joka päivä niin tulee halvaksi ja rahaa säästyy. Minä tosin syön ahven fileitä sanotaan nyt 3 kertaa viikossa. Kalastin koko kesän ja syksyn ja ahven fileitä on pakastimessani 25 kiloa. Ahven fileiden kanssa perunamuusia ja vihanneksia.

Vierailija
8/33 |
28.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yh ja olen varautunut jo aikoja sitten. Asun jo valmiiksi pienemmässä ja halvemmassa asunnossa kuin olisin halunnut, ajan halvemmalla autolla kuin haluaisin jne. Pahan päivän varalle olen säästänyt näillä keinoin puolentoistavuoden puskurin. Hieman olen joutunut kuukautista säästömäärää pienentämään, mutta nyt lapsetkin arvostavat säästäväisyyttäni: heidän muutamat kaverinsa ovat joutuneet lopettamaan harrastuksensa minun ei. Mutta onpahan näillä kavereilla lohdutuksena vanhempien (velkaiset) Audit ja Mersut pihassa.

Vierailija
9/33 |
28.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten kaikki tän palstan keskituloiset on noin hädissään ja hätää kärsimässä, kun opiskelijana 900€/kk riittää mainiosti edelleen sekä itsen että ison koiran elättämiseen?

Vierailija
10/33 |
28.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin tekee tiukkaa työttömänä perheenäitinä. Ei yhden palkka riitä.

Vierailija
11/33 |
28.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työtön mies 47 kirjoitti:

Syökää pelkkää makaroonilaatikkoo joka päivä niin tulee halvaksi ja rahaa säästyy. Minä tosin syön ahven fileitä sanotaan nyt 3 kertaa viikossa. Kalastin koko kesän ja syksyn ja ahven fileitä on pakastimessani 25 kiloa. Ahven fileiden kanssa perunamuusia ja vihanneksia.

Perunat ja itse vehnäjauhoista tehty ruskea kastike on myös hyvä. Just oli tarjouksessa Cittarissa 5 kg perunoita alle 1 e. 

Vierailija
12/33 |
28.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruuan nousun olen huomannut, sähkö on vielä halvalla sopimuksella. Bensaan menee sama kuin edellisellä autolla jokunen vuosi sitten... Uudempi auto, pienempi kulutus ja kun lapsi ei ole enää tarhassa, voidaan kulkea työmatkat kimpassa. Palkkaakin tuli keväällä 150€ korotus.

Pienet pakolliset menot, niin on säätövaraa ja tuo sähkösopimus antaa aikaa varautua.

Koti on onneksi velaton, niin ei ole isoja lainoja niskassa joden korotkin kohta tarkistettais. Vaikkakin tasaerä vain pidentää maksuaikaa.

Vierailija
13/33 |
28.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten kaikki tän palstan keskituloiset on noin hädissään ja hätää kärsimässä, kun opiskelijana 900€/kk riittää mainiosti edelleen sekä itsen että ison koiran elättämiseen?

Tämä syökin eniten perheellisiä työssäkäyviä pienipalkkaisia. Me ei saada tukia. On vanha omakotitalo isoine sähkölaskuinen. Pakko olla auto työmatkoja varten, korvessa kun asutaan. Ja monta isompaa ja pienempää suuta ruokittavana, niin ruoan hinta tuntuu. 

Vierailija
14/33 |
28.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiukkaa tekee, koska pelaan ylimääräisen.

Vierailija
15/33 |
28.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puuro (veteen tehty), makarooni, muussi, riisi, juomaksi vesi.

Vierailija
16/33 |
28.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei erityisen, vaikka olen opiskelija. Tuleepahan käytyä vähemmän ulkona syömässä ja baarissa ja laitettua enemmän ruokaa kotona.

Vierailija
17/33 |
28.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ehkä tee vielä tiukkaa, mutta työssäkäynnin järkeä alkaa miettimään, kun maksaa vuokran, sähkön sekä vakuutukset pois, ja tilille jää 500e. Kuitenkin kokopäiväinen vuorotyö kyseessä, eikä palkkakaan ilman lisiä ole. 

Vierailija
18/33 |
28.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä syökin eniten perheellisiä työssäkäyviä pienipalkkaisia. Me ei saada tukia. On vanha omakotitalo isoine sähkölaskuinen. Pakko olla auto työmatkoja varten, korvessa kun asutaan. Ja monta isompaa ja pienempää suuta ruokittavana, niin ruoan hinta tuntuu. 

Miten olisi vaikka muutto lähemmäs kaupunkia tai työpaikkaa ja halvempaan asumismuotoon? Menot ja tulot pitää suhteuttaa. Näin se vaan on.

Vierailija
19/33 |
28.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama juttu, tosin omat tulot opiskelijana on n. 1100 e. Tässä siis asumistuki+opintotuki+laina+vanhemmilta saatu rahallinen avustus. Ihan hyvin riittää ja joka kuukausi jää sellainen 300e yli säästöön tai muuhun. Isoa koiraa en kylläkään omista, mutta kerran viikossa esim. haen jotain noutoruokaa.

Vierailija
20/33 |
28.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä ole mitenkään merkittävästi hinnat nousseet. Pari prosenttia? Kunnon esimerkkejä??

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän kolme