Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä haluaisit sanoa työpaikalla, mutta et kehtaa?

Vierailija
28.10.2022 |

Yksi asia per viesti. Ja jotakin työhön liittyvää siis. Mä haluaisin sanoa kolmelle firman johdossa istuvalle , että nyt on kyllä korkea aika jäädä eläkkeelle. Ette ole enää täysin työkykyisiä, taidot ja tiedot ovat auttamattoman vanhentuneita. Iän puolesta siis olisivat voineet eläköityä jo vuosia sitten, mutta siellä yhä porskuttavat ja se valitettavasti näkyy koko firman tuloksessa.

Kommentit (244)

Vierailija
201/244 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä ehdottaisin, että kerätään eräälle miespuoliselle ja pomojen persettä nuolevalle henkilölle kolehti hamekankaita varten! Ihana kattoa, kun edetään uralla ilman koulutusta tai edes asianmukaista osaamista, kieli ruskeana ja sitten ollaan kusi hatussa olevinaan parempia kun muut!

Ruskeakielille tervaa ja höyheniä! Ne on kyllä oikein ihmiskunnan pohjasakkaa.

Vierailija
202/244 |
21.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että olen ollut tässä firmassa ansaitsemassa työn vaativuuteen ja määrään nähden ylimitoitetun hyvää palkkaa reilut 2v. Yksittäisiä päiviä ovat olleet ne kun voin sanoa että olen viihtynyt. Tää on typerin ja huonoiten johdettu vanhanaikainen firma. Täällä on suuri osa typeriä höppänöitä suojatyöpaikassa ja johtajat suibailee vastuusta aina kun se on mahdollista ja "eivät ota kantaa" eivätkä vie epäkohtia eteenpäin johtoryhmän käsittelyyn. Paljon harrastetaan sitä että kukaan ei vastaa viesteihin jos sisältö ei miellytä tai ole hyvin selkeästi jonkun vastuulla. Kaikki vähänkin monimutkaiset ja epäselvät asiat lakaistaan maton alle ja kukaan ei hoida asiaa eteenpäin/selvittelyyn. Vastauksia saa todella harvoin. 

Mut ihan sama, hyvä palkka tulee joka kk

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/244 |
21.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pomomme (ex johtaja) naishenkilö on mukava mutta tyhmä kuin saapas välillä. Heikkoitsetuntoinen, ei osaa tai ei uskalla päättää itse mistään vaan juoksee kollegoidensa / pomonsa huoneesta toiseen kysymään kaikkea. Loukkaantuu pikkututtömäisellä tavalla heti kun luulee että häntä arvostellaan tai hänen tekemisiä pidetään vääränä, ryntää puolustautumaan jo ennen kun puhuja on edes saanut lauseen loppuun.

Vierailija
204/244 |
21.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että kollegan olisi jo aika eläköityä opettajan virastaan. 

On valehtelematta viikottain sairaana, tai muuten vaan raihnainen eikä pysty vetämään tunteja oletetusti. Luokkansa on jäljessä tämän takia, eikä oppimisrauha ole kovin hyvä kun  sijaista laukkaa kahdesti-kolmestikin viikossa. Myös projektit jäävät vetovastuulta meille terveemmille. Itsekästä touhua. 

Vierailija
205/244 |
26.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen että mä oon niin hiton kurkkuani myöten täynnä näiden tyhjäpäiden kanssa säätämistä. Yhtä asiaa saattaa säätää 10 ihmistä ja tulee sikin sokin 9 sähköpostia ja osa vastaa vain lähettäjälle ja sitten joku muu kääntää viestin taas kaikille, joku vastaa siihen 3 viestiä sitten tulleeseen viestiin ku nei osaa outlookin toimintoja katsoa viimeisintä ko ketjun viestiä. Hitto.....

mutta monet asiat sitten menee niin että vaikka monta kertaa pyytää että xx tiimi hoitaisi asian, EI, keltään ei saa vastausta. Miten v....n vaikea on vastata s postiin. En ymmärrä yhtään miten joku tukiorganisaatio (tai jotkut tietyt ihmiset)  voi olla sellainen etteivät he kommunikoi kenenkään kanssa, ei vastata selkeisiin kysymyksiin edes.

JA kun jollekin johtajalle annat palautetta asiasta (siis pyytää että asiaa korjattaisi), niin he loukkaantuu kuin koko firma olisi heidän omansa ja palaute koskisi juuri hänen toimintaa.

mä lähtisin saman tien jos vaan olisi taloudellisesti mahdollisuutta tai saisin vaikka ex työnantajaltani paikan

Vierailija
206/244 |
28.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että valehtelin taas kehityskeskustelussa lähes kaikesta ihan kirkkain silmin ja pomo myhäili tyytyväisenä vieressä kun kaikki on niin hyvin ja hänkin sai muutaman virkkeen verran positiivista palautetta.  Nyt saa taas olla vuoden rauhassa.

Vierailija
207/244 |
04.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin alaiselleni jo merkittävässä roolissa olevalle pitkään työelämässä olleelle, että kasvata teflonhartiat, äläkä ota joka asiaa itseesi kuin joku teini. Kasva aikuiseksi ja ota opiksi äläkä syytä aina muita.

Vierailija
208/244 |
04.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kehtaa kertoa vessahädästä. Terkkuja pöntöltä.

Vierailija
209/244 |
04.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Että valehtelin taas kehityskeskustelussa lähes kaikesta ihan kirkkain silmin ja pomo myhäili tyytyväisenä vieressä kun kaikki on niin hyvin ja hänkin sai muutaman virkkeen verran positiivista palautetta.  Nyt saa taas olla vuoden rauhassa.

En ole samaa mieltä tuosta ettei sitten sano mitään että saa olla rauhassa. Mutta mä kyllä en oikeasti tiedä, mikä virka näillä on. Ei niillä ole työntekijöille mitään merkitystä. Meilläpä vielä puolivuosittain. Mistään työntekijää oikeasti kiinnostavasta, kuten vaikkapa korkeammasta palkasta, ei puhuta. Jos on haukkumisia, niin sitä kyllä saa kuulla. Ja sitten taad oikeasti et voi esihenkilöäsi ja hänen johtamistaan kritisoida. 

Mulla on esim. tiiminvetäjänä niin onneton tumpelo, että olisi kyllä sanottavaa. Epälooginen, ei saa mitään aikaan, ei johda mitenkään, moneen kertaan hänelle tuodut epäkohdat vain unohdetaan ja lakaistaan maton alle. Mutta tykkää toisaalta mikromanageroinnista eli täysin epäolennaisiin pikkuasioihin puuttumisista. Ei ansaitse minusta pestiään millään tavoin. Persoonallisuuskin on outo. 

Vierailija
210/244 |
04.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On epäeettistä joskin laillista pitää vuoden aikana noin kymmentä eri työkeilijaa. Kaikille sanotaan, että työ ehkä jatkuu. Ei jatku. Ilmapiiri ja työteho kärsivät, kun aina pitää perehdyttää uusi työntekijä. Eikö tulisi sittenkin halvemmaksi palkata vaikka yksi vakituinen, joka hallitsee hommat.

Vierailija
211/244 |
04.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin pomolle, että pidän häntä vähän tyhmänä kun ei huomaa huonoa ilmapiiriä ja vanhempien työntekijöiden negatiivista asennetta nuorempia kohtaan. Olen yrittänyt puhua tästä hänelle, mutta hän ei tunnu ymmärtävän.

Vierailija
212/244 |
04.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole samaa mieltä tuosta ettei sitten sano mitään että saa olla rauhassa. Mutta mä kyllä en oikeasti tiedä, mikä virka näillä on. Ei niillä ole työntekijöille mitään merkitystä. Meilläpä vielä puolivuosittain. Mistään työntekijää oikeasti kiinnostavasta, kuten vaikkapa korkeammasta palkasta, ei puhuta. Jos on haukkumisia, niin sitä kyllä saa kuulla. Ja sitten taad oikeasti et voi esihenkilöäsi ja hänen johtamistaan kritisoida. 

Mulla on esim. tiiminvetäjänä niin onneton tumpelo, että olisi kyllä sanottavaa. Epälooginen, ei saa mitään aikaan, ei joh

- No juuri näin, näillä ei ole välttämättä mitään virkaa, koska alaisen EI KOSKAAN kannata antaa edes rakentavaa krittiikkiä esihenkilöään kohtaan, eteenkin kun on huomannut jo vuoden kuluessa että pomo on hyvin herkkä hipiäinen ja loukkaantuu / ryntää puolustamaan itseään hyvin kiivaasti heti jos kokee että hänen päätöksiä tai toimintoja edes hitusenkaan arvosteltaisi. Kannattaa vaan antaa kaiken olla ja kertoa että kaikki ok. Näin säästyy siltä että tässä hetkessä annettu kritiikki ei kolahda nesi viikolla tai myöhemmin minun omana nilkkaan. 

Itse tunnistan firmassani toisen alueen päällikkönä olevan miehen joka on kokenut, useissa firmoissa aiemin töissä ollut hyväitsetuntoinen henkilö - hänelle voisin sanoa rakentavasti mikä on pielessä ja yhdessä miettisimme miten tilanteen voi korjata. Kaikki pomot (johtajat) ei ole pikkusieluisia autoritäärisiä joka asiasta loukkaantujia.

Vierailija
213/244 |
04.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin eräälle, joka merkittävässä roolissa, että kasvata teflonhartiat äläkä loukkaannu kuin teini joka asiasta. Kyllä sinun pitää osata ottaa palaute vastaan omasta toiminnastasi ilman että syytät aina muita ja sitten myöhemmin annat palautetta palautteen antajalle siitä että sinä sait palautetta. Se on epäammattimaista ja lapsellista käytöstä, eteenkin tuossa roolissa.

Vierailija
214/244 |
04.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka hemmetti tän mökin on saanut näin sekaisin? Kuka on tehnyt nämä päätökset? Kuka / ketkä ei osaa ajatella ollenkaan sitä mihin nämä valtavat isot, useat ja päällekäiset muutokset saattaa johtaa.

Eikö muutosjohtamisessa ole tärkeää tehdä riskianalyysi enne kuin aletaan roiskimana hirveällä vauhdilla asioita eteenpäin ja monta muutosta yhtä aikaa.  

Jos olisimme yksityisellä sektorilla niin joku johtaja olisi saanut jo kenkää.

Vierailija
215/244 |
06.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äp äp äp... älä hyvänen aika kuvittelekaan xxx että annan sinun uhkailla itseäni ilman seurauksia. Tuo, mitä yritit oli typerintä miesmuistiin urallani. Sinä et todellakaan ole siinä roolissa että tulet syyttelemään minua kun itsellesi tuli näpeille. Kai ymmärrät että minä nokkelaälyisenä tajusin syy-yhteyden.  Sinulla on vielä paljon opittavaa organisaatiohierarkiasta ja miten asemassasi voi toimia.  Ymmärrä asemasi ja pysy siinä. Niele tappiosi. Pärjäät työelämässä paremmin ihan eri tekniikalla. 

Vierailija
216/244 |
06.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin, että "te päiväkodin tädit olette lihavia seisoskelijoita, joille tekisi hyvää juoksennella yhdessä lasten kanssa".

Vierailija
217/244 |
06.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin harvoin tällaista tulee vastaan (onneksi), mutta silloin kun tulee.... 😵 Niin haluaisin sanoa, että mene nyt jumalauta suihkuun, hammaslääkäriin ja pese pyykkisi! Jotkut haisevat aivan hirveältä. Ymmärrän, että joidenkin hajuaisti on joko luonnostaan huono tai sairauden takia, mutta se ei lohduta heitä, jotka yrittävät kestää siinä kamalassa lemussa työpäivän yli.

Vierailija
218/244 |
06.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entisellä työpaikalla: en ole amatöörimaisempaan pelleilyyn törmännyt missään ja se on aika hiton kova saavutus. Aivan kaikki pielessä. Aivan oikeasti siis ihan kaikki asiat. 

No, avi sulkee ovet 123, ei mene kauaa.

Vierailija
219/244 |
06.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvin harvoin tällaista tulee vastaan (onneksi), mutta silloin kun tulee.... 😵 Niin haluaisin sanoa, että mene nyt jumalauta suihkuun, hammaslääkäriin ja pese pyykkisi! Jotkut haisevat aivan hirveältä. Ymmärrän, että joidenkin hajuaisti on joko luonnostaan huono tai sairauden takia, mutta se ei lohduta heitä, jotka yrittävät kestää siinä kamalassa lemussa työpäivän yli.

Ja jos joku miettii, että no miten se hajuaistiongelmainen voi tietää haisevansa? Niin sanotaan näin, että voi olla lähes satavarma että EI haise, kun käy säännöllisesti kunnon suihkussa, käyttää pesuaineita ja pesusientä. Pesee hiukset vaikka päivittäin. Kuivaa huolellisesti suihkun jälkeen. Pesee pyykit säännöllisesti 60 asteessa ja kuivattaa ne mahdollisimman nopeasti. Eli esimerkiksi viimeistään kahden käyttökerran jälkeen pesee vaatteet. Käyttää antiperspiranttia. Hienhajusta voi kysyä rehdisti muilta. Siten saa tietää onko se oma antiperspirantti hyvä vai ei.

Pikkarit ja sukat vaihdetaan tietysti joka ikinen päivä. Hammaslääkärissä käydään vuoden välein, PAITSI jos hammaskiveä kertyy runsain mitoin, siellä käydään noin kolmen kuukauden välein ("luojan" kiitos minulle ei kerry hammaskiveä lähes ollenkaan. Olisi hirveää joutua pelkäämään haisevaa hengitystä muutaman kk:n välein.)

Hammaslankaa käytetään päivittäin, samoin hammasväliharjaa ja alkoholitonta suuvettä. Juodaan paljon vettä ja syödään säännöllisesti (että syljeneritys toimii.) Harjataan hampaat ja kieli päivittäin. 

Vierailija
220/244 |
06.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haistakaa jaska koko konkkaronkka, tai vastaavaa

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme yksi