Mitä haluaisit sanoa työpaikalla, mutta et kehtaa?
Yksi asia per viesti. Ja jotakin työhön liittyvää siis. Mä haluaisin sanoa kolmelle firman johdossa istuvalle , että nyt on kyllä korkea aika jäädä eläkkeelle. Ette ole enää täysin työkykyisiä, taidot ja tiedot ovat auttamattoman vanhentuneita. Iän puolesta siis olisivat voineet eläköityä jo vuosia sitten, mutta siellä yhä porskuttavat ja se valitettavasti näkyy koko firman tuloksessa.
Kommentit (244)
Hoh hoijaa, olipa TAAS niin tyhjänpäiväinen koulutustilaisuus 4 tyntia. Sinne porukat roudautuu jopa tunnin ajomatkan päästä, maksetaan km korvaukset, tilavuokra ja koko porukan lounaat ja päiväkahvit maksettiin. En usko että tuosta päivästä jäi mitään käteen kellekään vanhalle konkarille. Me on kuultu vähinyään 30 kertaa työuramme aikana nämä samat jutut.
Ihan oikeesti pomo hyvä, olet ollut johtaja roolissakin aikoinaan ja vieläpä toistakymmentä vuotta tässä samassa talossa. Olet hyvin epälooginen, yhdellä kertaa linjaat tosi napakasti jotain asiaa ja kun kysyn tarkennusta myöhemmin, sanot toisella tavalla. Sitten parin kk jälkeen alat kyseenalaistamana kun teen juuri niin kun sinä käskit, ilmeisesti et muista mitä ohjeistit. Ja tässäkin ko casessa sinun pitäisi tietää asia koska se mene aina tietyn prosessin mukana (minä taidan taustani pohjalta tietää paremmin nämä asiat), tämäkin asia on lakisääteinen, eikä joka kerta mietitä miten tällä kertaa toimitaan. Lisäksi en pidä sinua kovin pätevänä myöskään siksi että sanot yhdelle yhtä ja toiselle toista, sinulla ei ole selkärankaa pysyä talon linjauksissa vana annat aina jotain poikkeuslupia jotka sitten lakaistaan maton alle eikä niistä saa puhua.
Edellisellä kerralla ihmetystä aiheutti taas se, että teit tietyn erittäin tiukan aikataulun jota minä kyseenalaistin hiukan juuri siinä hetkessä, no mitä kävi, seuraavana päivänä itse sanoit minulle hyvin ykskantaan ettei siihen aikatauluun varmaan kyetä (muistatko - sinä päätit se ja minä olisin ollut toista mieltä, koska tiesin että aikataulu on epärealistinen eikä edes hyvän tavan mukainen).
Annat hyvin epäselviä ohjeita, puhut montaa asiaa päällekkäin, pompit asiasta toiseen, et tarkenna ympäri pyöreitä puolittaisia lauseitasi ja koska et ole kovinkaan pätevä, annat vääriä ohjeistuksia tai sitten kiertelet ja kaartelet etkä anna mitään selkokielistä ohjetta / linjausta koska et vaan pysty päättämään, siirrät vastuun alaisillesi.
Mä en kestä tätä firmaa ja sen epäloogisia ihmisiä jotka ei osaa ajatella ollenkaan kokonaisuutta ja/tai tekemiensä linjausten tai ihan fyysisen tekemisen merkitystä muualla organisaatiossa. Täällä jokainen tukiyksikkö puuhailee omiaan ja kukaan ei katso kokonaisuuta. Kukaa meillä onkaan kehitysjohtaja, onko hänen johtamistaidot enää 2020 luvun tarpeiden mukainen, onko laaja-alaisen ajattelun tai laadukkaan projektijohtamisen kykyä?
No, eipä se mitään, pätevät lähtee muualle ja nää iät ja ajat talossa olleet joilla ei ole muuta osaamista jää pyörittämään taloa samalla tavalla kun on 20v tehty. Edelleenkin vain järjestelmät vaihtuu mutta mikään johtamiskulttuurissa ei kehity, ei tietenkään kun samat naamat johtaa samoin kuin -90 luvulla.
Toinen jalka on jo ovenraossa ulos menossa. Tässä firmasa ei ole mitään muuta hyvää kuin pitkät lomat ja työn vaativuuteen ja määrään nähden ylimitoitetun hyvä palkka, helppo pomo joka ei vaadi juuri mitään ja muutama mukava kollega.
Haluaisin ..ppaa itseni vaikka työni on estää muita tekemästä itselleen samoin.
Minä haluaisin sanoa omassa työpaikassani että kasvattakaa he*vetti selkäranka. On turhauttavaa tehdä töitä sellaisten ihmisten alaisena jotka eivät kykene sanomaan miten asiat ovat eli että rahat on loppu ja hommista ei mitenkään selvitä mutta tehdään niin hyvin kuin tässä tilanteessa kyetään, helpotusta ei ole tulossa. Sen sijaan esihenkilöt ja johtoryhmä venkoilevat, vatuloivat ja lässyttävät että kyllä tämä tästä iloksi muuttuu ja ei ole vain ehditty anoa ja lässytilää kun ei ole kanttia puhua asioista kuten ne ovat.
Joo - olen julkisrahoitteisessa terveydenhuollossa töissä :D
Pomolle (n):
vit...u sä olet tyhmä ja lapsellinen, taidat olla emotionaalisesti lapsen tasolle jäänyt pikkutyttömäisen typerä. Olet asemaasi mähden aivan liian herkkähipiäinen, heikkoitsetuntoinen sekä arka, et uskalla tehdä itse päätöksiä, tarvitset aina joltain kuittauksen.
Se, mikä minua ihmetyttää eniten, on itsesi ja jälkikasvusi jatkuvasti kehuminen ja urheilutaustan, koulutuksen ja työuran esille nostaminen. Korostat jotain harrastustasi puhut siitä ja siihen liittyvistä henkilöistä toistuvasti. Vihjailet samoja asioita. Mitä yrität viestittää vai yritätkö udella jotain? Etkö typerys tajua että me tajuamme sinun paljastavan itsesi, minä ainakin muistan kyllä mitä ja milloin olet puhunut. Äläkä kysele meiltä yksityiselämäämme liittyviä asiota, ellet halua että teemme sinusta kantelun talon johdolle. Pysy roolissasi, olemme töissä, emme kavereitasi. Ääliö.
Haistakaa paska koko torvisoittokunta.
Vierailija kirjoitti:
Eräälle kollegalle sanoisin: "Lopeta tuo muille v*ttuilu, muiden kiusaaminen ja opiskelijoiden kyykyttäminen. Et ole siinä asemassa, että sinulla olisi varaa nälviä muita."
Itse asiassa juuri mikään ei estä minua sanomasta sitä. On vain ajan kysymys, milloin sanon sen.
Sanottuani sen aion mennä pomon luo ja sanon itseni irti. En kestä enää päivääkään v*ttuilua enkä kyykytystä. Etsikööt uuden työntekijän tuohon p*skapaikkaan muita nöyristelemään ja eritteitä siivoamaan. Minä lähden.
- Hoitoalalla työskentelevä
Näyttää olevan hoitoalalla hyvin tyypillistä käytöstä!
En kehtaa sanoa, että voisiko tyky-päivät jättää väliin. Meidän tiimissä ne on siis pidettyjä, mutta itse en tykkää. Onneksi olen julkisella puolella töissä niin niitä ei ole usein.
Että tämäkin tapaaminen oli täysin turha. Asia olisi hoitunut sähköpostilla kaikille ilmoitus luontoisesti.
Että rehtorin järjetön ja kohtuuton viherwoketus, päänsilittely, selittely ja asioiden peittely johtaa vain entistä huonompaan lopputulokseen, ettei näitä asioita tulisi aina vain lakaista maton alle kun pelätään rööööösismiä ja oman viran puolesta.
Vierailija kirjoitti:
Että tämäkin tapaaminen oli täysin turha. Asia olisi hoitunut sähköpostilla kaikille ilmoitus luontoisesti.
Usko tai älä mutta niin ne vastapuolellakin olleet todennäköisesti ajatteli, eikä niitä oikeesti olis kiinnostanu pask..n vertaa olla siinä tilanteessa, vaan olisivat mielummin hoitaneet asian vain s postilla. Kaikenmaailman junttien kanssa keskustelu ei kiinnosta suurinta osaa johtajista tippaakaan.
Pitäkää pienempää ääntä.
Kuulostaa siltä että tämä pitäisi voida sanoa mutta pieni perheyritys ja perheenjäsenten keskustelu avokonttorissa. Pomo on herkkä loukkaantumaan jos tällaisista sanoo. Miehiä ovat.
Taas meni 4 h aivan turhaan tehokasta työaikaa ihan jonniinjoutavaan lässytyksen kuunteluun ja typeriin ryhmätöihin. Nämä asiat oli jokainen osallistuja kuullut ja käsitellyt työurallaan ehkä kymmeniä kertoja. Päivästä ei jäänyt mitään käteen. Mikä oli saanto? Pyöreä 0. Paljonkohan tämäkin maksoi firmalle.
Voi pyhä yksinkertaisuus, multa katkee varmaan verisuoni päästä vielä näiden pösilöiden kanssa töitä tehdessä. Kuka hitto tätä firmaa oikein johtaa? Tai miksi meille on syntynyt organisaatio jossa vasen käsi ei tiedä yhtään mitä oikea tekee ja jokainen johtaja puuhastelee omiaan ja katsoo vain omaa siiloaan, kukaan ei katso kokonaisuutta. Jopa merkittävissä vastuutehtävissä olevat voivat vaan levitellä käsiään ja siirtää vastuun muualle tai ei mihinkään. Kuka tahansa näistä kovapalkkaisista vastuuhenkilöistäkin, voi milloin tahansa jättää vaan asioita tekemättä ilman että siitä seuraa mitään, koska virheistähän (eikä tekemättä jättämisistäkään) ei saa rangaista tai syyttää ketään.
Tekopirteän tiimipuuhastelun voisi lopettaa.
Tää on mun 29 vuotisen työurani typerin ja heikoimmin johdettu työpaikka. Iso työnantaja (maalaiskaupungissa) on täynnä typeriä ammattitaidottomia juntteja joiden osaaminen ja älykkyyskin on jäänyt jonnekin 2000 luvun alkupuolelle. Toisaalta sama pätee suureen osaan asiakkaiden yhteyshenkilöihin.
Että en ole koskaan ymmärtänyt muutamia perinteisiä tapoja työpaikallani. Minusta ne ovat myrkyllisiä traditioita ja aiheuttavat osalle ihmisistä turhaa ahdistusta. Lopettakaa se paskan puhuminen huumorin varjolla.
Olin kerran töissä erään kaupungin vuokra-asunnoissa ja siellä teki kyllä lähtiessä mieli sanoa kahdelle, että olette ihan hirveitä _mmiä.