Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsettomuuden hyviä puolia? Asiallisia vastauksia, kiitos.

Vierailija
28.10.2022 |

Ei tarvitse olla vela vastatakseen. Ei tarvitse myöskään käännyttää ketään omalle kannalleen.

Kommentit (102)

Vierailija
41/102 |
28.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi mennä ja tulla mielensä mukaan ja vaihtaa elämäntyyliään ja asuinpaikkaansa. Voi saada kokemuksia ulkopuolisena toisten perheelämästä, eikä tarvitse välittää kaipaako joku tai jännittääkö joku, kun seikkailee maailmalla. Voi ottaa maksimi vapaudet itselleen. Ei ole pakko sitoutua ihmisiin, jotka tahtovat asettua aloilleen elämään koko elämänsä saman kaavan mukaan.

Kyllä vanhemmat kaipaa ja jännittää. Joillakuilla sisaretkin.

Vierailija
42/102 |
28.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsettomana jäät paitsi elämää ja kuolemaa suuremmista kokemuksista.

Selitä nyt minkälainen on kuoleman kokemus, mulla on vielä kokematta. Tiedän sitten verrata oliko nuo lapset jotenkin suurempi kokemus. Ja mä kysyn siis ihan tosissani.

Synnytys? Jotkut kokee sen niin.

En tosin itse ole kokenut, mut siihen monet viittaa näin

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/102 |
28.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saa nukkua kokonaisia öitä. Kukaan ei ole riippuvainen minusta ihan koko ajan, vaan minulla on omaa aikaa. En joudu koko ajan siivoamaan muiden aiheuttamia sotkuja.

Ei tarvitse potea huonoa omaatuntoa siitä, että laittaa pienen ihmisen päiväkotiin, jossa on koko ajan pulaa henkilökunnasta eikä siellä ole pysyviä turvallisia aikuisia. Minun ei tarvitse lukea opettajan Wilma-viestejä ongelmista, ei tapella rehtorin kanssa siitä, että lastani kiusataan, ei tarvitse olla huolissaan luokan häiriköistä, jotka aiheuttavat turvattomuutta ja estävät oppimista.

Saan olla rauhassa jurottavan teinin kiukunpuuskilta, ei tarvitse vääntää jatkuvasti rajoista ja kotiintuloajoista, ei tarvitse olla huolissaan kun teini ei tule kotiin tai kun teinillä on selvästi jotain vialla mutta hän ei puhu.

Rahaa jää paljon enemmän omaan käyttöön pienistä tuloista.

Mutta: en voi opettaa kenellekään minulle tärkeitä asioita, näyttää maailman ihmeitä, nähdä omaa itseäni toisessa, suku sammuu, joudun miettimään kuka minut perii, en voi antaa eteenpäin kaikkea sitä hyvää jota olen oppinut ja hankkinut.

Noita kaikkia jälkimmäisiä voi kokea sisarustensa lasten kanssa. Ja oman itsen näkemistä toisessa (aika itsekeskeistä??) Ja suvun sammumista lukuunottamatta kaikkea muuta voi kokea kummilasten tai muiden itselleen läheisiksi tulleiden lasten ja nuorten kanssa. Lapset todella kaipaavat elämäänsä myös perheen ulkopuolisia luotettavia aikuisia. Etenkin nuoruusiässä tällä voi olla ihan valtavan tärkeä merkitys.

Vierailija
44/102 |
28.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvänä puolena: täydellinen vapaus ja riippumattomuus misään.

Huonona: yksinäisyys, merkityksettömyys. Oman elämänlangan vääjäämätön loppuminen ilman, että mitään jää jäljelle.

Viime aikoina on ollut aika paljon puhetta juuri pienten lasten äitien yksinäisyydestä. Tämä korostui varmasti korona-aikana, kun monet pienille lapsille suunnatut tapahtumat olivat tauolla. Ei lapsen tehtävä ole pitää seuraa vanhemmilleen, omien sosiaalisten suhteiden ylläpito on kyllä ihan vanhemman oma tehtävä. Ja outo ajatus, että lapseton olisi täydellisen vapaa ja riippumaton. Kyllä jokaisella on omat velvoitteet ja rajoitteet, on oma perhe, omat ikääntyvät vanhemmat, ystävät ja heidän lapset, jne. Kannattaa muistaa, että se oma erinomaisuus ei kasva vain siitä, että olet onnistunut puskemaan lapsen maailmaan.

Vierailija
45/102 |
28.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsettomana jäät paitsi elämää ja kuolemaa suuremmista kokemuksista.

Selitä nyt minkälainen on kuoleman kokemus, mulla on vielä kokematta. Tiedän sitten verrata oliko nuo lapset jotenkin suurempi kokemus. Ja mä kysyn siis ihan tosissani.

Synnytys? Jotkut kokee sen niin.

En tosin itse ole kokenut, mut siihen monet viittaa näin

Joo. Musta on jotenkin hiukan huolestuttavaa, miten monet naiset luonnehtii sitä niin, että uskoi oikeasti kuolevansa, ei vertauskuvallisesti vaan todella. Ja sitten tätä kuitenkin pidetään ihan normaalina ja vääjäämättömänä osana äidiksi tuloa, jopa oikein glorifioidaan, että et ole nainen ellet ole lähestulkoon haljennut kahtia ja uskonut, että noutaja tulee. Ei mulla ole mitään kiinnostusta kokea tuollaista, sama kuin toivoisi itselleen liikenneonnettomuutta jonkinlaisena siirtymäriittinä.

Vierailija
46/102 |
28.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikonloppuisin voi nukkua koska vain, esim aamupalan jälkeen voi röhnötellä mielin määrin. Kukaan ei vaadi harrastuskuskauksia ja -maksuja jne...

Vierailija
47/102 |
28.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse pelätä että lapselle tapahtuu jotain kamalaa.

Ei tarvitse setviä lapsen ongelmia

Ei tarvitse tuntea olevansa maailman huonoin äiti/isä

Ei tarvitse pelätä että on aiheuttanut tuskaa pienelle tai isommalle lapselle huonolla kasvatuksellaan

Ei tarvitse pelätä että on luonut hirviön

Ei tarvitse pelätä että lasta kiusataan koulussa tai että lapsi on kiusaaja

Ei tarvitse opetella tekemään ruokaa

Ei tarvitse miettiä mihin lapset saa hoitoon

Ei kulu rahaa niin paljon

Ei tarvitse nähdä sitä suurta työtä jota lasten eteen joutuu tekemään ja luopumaan asioista.

On helpompi erota

Voi tehdä päätöksiä täysin itseään ajatellen

Vierailija
48/102 |
28.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma miete tältä päivää: jos ero tulee ja ei ole lapsia, ei tarvitse oikeasti nähdä tyyppiä enää koskaan. Sitten kun ne lapset on ja ero tulee on pakko nähdä lasten asioiden yhteydessä

Vierailija
49/102 |
28.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi palvoa Saatanaa vapaasti!

.

Lapsettomuus on

KUOLEMANKULTTI

sad

.

Valitse elämä

Vierailija
50/102 |
28.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oma miete tältä päivää: jos ero tulee ja ei ole lapsia, ei tarvitse oikeasti nähdä tyyppiä enää koskaan. Sitten kun ne lapset on ja ero tulee on pakko nähdä lasten asioiden yhteydessä

Tää on kyllä aika iso plussa. Tunnen myötätuntoa niitä eronneita kohtaan, joilla se yhteinen lapsi tekee vielä esim. kaikki työ- ja muttokuviot tosi vaikeiksi, esim. että vuoroviikkosysteemin takia ei voi muuttaa töiden perässä noin vaan muualle vaan pitää pysyä mahdollisimman lähellä eksän osoitetta, mielellään vähintään samassa kaupungissa tai jopa samalla postinumeroalueella.

Vierailija
51/102 |
28.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En olisi päässyt kokemaan niitä asioita mitä olen saanut kokea..

Päässyt lähtemään reissuun extepore ajatuksilla,

Ostanut veneen, muuttanut miten haluan, käydä ulkona syömässä hyvissä ravintoloissa, viettänyt villiä kesäöitä sinkkuna.. saanut tila ja mennä moneen päivään et kotona vain käynyt kääntymässä..

Ei tarvitse ostella ruokaa kotiin, miettiä aikatauluja, velvollisuuksia..

Saanut ostella itselleni laadukkaita viinejä ja vaatteita..ihan vaan kun voin!

Olen jo 40vuotias nainen ja en ikinä voisi kuvitella et olisin lasta halunnut. Pari kertaa ehkäisy pettänyt ja abortin jälkeen on suorastaan tullut HELPOTUS kun pääsin eroon..

En halua loukata, mutta mun elämä on ollut ihanaa aikaa, mielenkiintoisia seikkailuita ympäri maailmaa ja irtiottoa.

Tänäänkin lähden reissuun. Eilen sain päähäni et tekis mieli lähteä ja niin varasin liput aurinkoon..

Vierailija
52/102 |
28.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi käyttää rahansa ja vapaa-aikansa laadukkaisiin ulkomaan matkoihin tai vaikka ulkona syömiseen. Voi valita asuinpaikan ilman että tarvitsee miettiä missä lähin koulu/päiväkoti, ja pärjää pienemmillä neliöillä, jolloin voi panostaa asumisen laatuun. Ihana rauha kotona ilman meteliä. Yksinkertaisesti vapaus ja rauha elämässä.

Vierailija
53/102 |
28.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi mennä ja tulla mielensä mukaan ja vaihtaa elämäntyyliään ja asuinpaikkaansa. Voi saada kokemuksia ulkopuolisena toisten perheelämästä, eikä tarvitse välittää kaipaako joku tai jännittääkö joku, kun seikkailee maailmalla. Voi ottaa maksimi vapaudet itselleen. Ei ole pakko sitoutua ihmisiin, jotka tahtovat asettua aloilleen elämään koko elämänsä saman kaavan mukaan.

Noinkin tietty asian voi kokea, ok. Lapsettomat ystäväni kyllä ovat kiinni työpaikoissaan ja asunnoissaan. Joku harva lapseton kai voi ottaa maksimi vapaudet. Me lapselliset emme elä suinkaan kaikki saman kaavan mukaan. Molemmissa on hyvät ja huonot puolensa.

Vierailija
54/102 |
28.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen jo 48 v vela ja olen ollut kaikin puolin tyytyväinen lapsettomuuteeni. Sopii juuri mulle hyvin koska olen laiska ja mukavuudenhaluinen. Omia tärkeimpiä plussiani:

- saan valvoa ja nukkua silloin kun huvittaa

- ei lapsen tai lasten tuottamaa melua kotona

- ei sotkua leluista ja lasten tekemisistä

- voin kuitata syömiset vaikka banaaneilla ja jogurteilla kun siltä tuntuu, ei pakkoa syödä säännöllisesti tai tehdä kotiruokaa

- voin juopotella kun huvittaa

- kukaan ei vaadi minulta huomiota työpäivän jälkeen, saan olla rauhassa ja hiljaisuudessa yksin

- voin lähteä ex-tempore minne huvittaa miettimättä onko se lapselle kivaa tai sopivaa tai lapsen hoitopaikkaa

- voin seurustella vapaasti kenen kanssa tykkään jos siltä tuntuu eikä tarvi miettiä missä vaiheessa lapselle esitellä uusi kumppani

Sulla taitaa olla todella vapaa työpaikka?

Vierailija
55/102 |
28.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tarvitse masentua lisää siitä ettei pysty masennuksen ja ahdistuksen vuoksi hoitamaan lapsia ja niistä kasvaa traumatisoituneita hirviöitä.

Ei tarvi murehtia kun rahat ei riitä ruokaan, sähköön, harrastuksiin ja kunnolliseen asuntoon.

Voi nukkua kolme päivää putkeen ja muutenkin tehdä mitä haluaa, milloin ikinä haluaa.

Voi erota sekopäisestä puolisosta eikä tarvitse "pysyä yhdessä lasten vuoksi"

Ei tarvitse murehtia myykö lapsi huumeita, pyöriikö jengeissä, kiusaako tai onko kiusattu, ahdisteleeko setäukot yms.

Onhan noita vaikka kuinka..

Teillä lapsettomilla näyttää olevan duunitkin semmosia, että voi nukkua päiviä putkeen/juopotella milloin lystää...edistyksellisiä työpaikkoja siis plussana lapsettomuudelle.

Vierailija
56/102 |
28.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähemmän stressiä, rahanmenoa ja palloa jalassa. Enemmän rauhaa, yöunia ja omaa aikaa.

Vierailija
57/102 |
28.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kroppa ei mene pilalle raskaudessa ja synnytyksessä. Voi jatkokouluttautua tai opiskella uuden ammatin, eikä siinä tarvitse ottaa kenenkään muun aikatauluja tai tarpeita huomioon. Voi olla reissutyössä, jossa ollaan kuukausiakin poissa kotoa. Tienatut rahat saa käyttää siihen mihin itse haluaa. Voi lähteä hetken mielijohteesta matkalle sellaisiin kohteisiin, joissa on itselle mielekästä tekemistä. Voi muuttaa asuinpaikkaa, jos työ vaatii tai ihan muuten vain. Asunnon kohdalla ei tarvitse miettiä mahtuuko sinne lapsia tai sen sijaintia. Siisti koti, jonka sisustuksessa ei tarvitse ottaa lapsia huomioon ja hyvät yöunet. Voi käydä viihteellä niin halutessaan. Voin olla vaikka päivän tekemättä mitään niin halutessaan. Eksiä ei tarvitse nähdä eikä kumppanin kanssa vääntää lastenhoidosta.

Vierailija
58/102 |
28.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä vanhemmat kaipaa ja jännittää. Joillakuilla sisaretkin.

Aviopuolisokin jännittää, ainakin minulla.

Vierailija
59/102 |
28.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole vaikutuksia kehoon tai terveyteen. Omaa aikaa on todella paljon. Voi keskittyä pieniin arkisiin ja iloisiin asioihin. Energian voi laittaa itsensä parantamiseen. Voi tehdä spontaaneja asioita. On vapaus lähteä mihin tahansa päin maailmaa ihan eri tavalla. Rahaa säästyy isot summat, mutta toisaalta ei ole samanlaista painetta työskennellä niska limassa. Oman elämän- ja vuorokausirytmin voi päättää. Kukaan ei voi kiristää ja uhkailla niin helposti, kun ei ole lapsia, joista täytyy huolehtia. Kotona on rauhallista.

Vierailija
60/102 |
28.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon helpompi pitää koti siistinä ja tavarat järjestyksessä. Voit mennä mielesi mukaan ravintoloihin, yökerhoihin tai mihin ikinä haluat mennä. Lapsen kanssa kaikki menot täytyy miettiä aina tarkkaan ja junailla hoitaja. Ilman lasta voi olla spontaani. Enemmän parisuhdeaikaa kumppanin kanssa. Lapsettomana vartalo ei kärsi raskaudesta ja synnytyksestä. Paljon enemmän rahaa, jota käyttää vain itseensä. Lapset voivat olla erittäin haastavia, puhumattakaan jos syntyy sairas lapsi, joten lapsettomana säästyy paljolta stressiltä. Jos tekee lapsen, edes yhden, niin koko elämä pyörii sitten sen lapsen ympärillä ainakin ensimmäiset vuodet. Vaippojen vaihtoa, oksennuksia, sotkua, itkua ja kiukuttelua, hoploppia ja muskaria ym.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kaksi