Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ero edessä, vaimo varastanut lapselle säästettyä rahaa.

Vierailija
27.10.2022 |

Olen tällä hetkellä erittäin vihainen ja en saa tuota akkaa ulos asunnosta, viimeinen pisara oli kun on tuhlannut lapsen rahoja.

Aikoinaan vaimoni muutti minun asuntooni ja ei ole ikinä osallistunut mihinkään asumiskuluihin, aina on ollut jotain parempaa käyttöä rahoilleen. No minä olen kiltisti maksanut kaiken.

Töihin hän ei missään nimessä halunnut mennä ennenkuin lapsi täytti kolme, ei vaikka minä olin kotona ja sanoin että voin etätöiden aikana kyllä hoitaa lapsen niin ettei hänen hoitopäivänsä olisi pitkät.

Ilmoitin kesän alussa haluavani eron ja toivoin että hän etsisi itselleen asuntoa.
Nyt kun sopiva asunto löytyi alkoi kiukuttelu rahasta, sanoin että voidaan siirtää lapselle tarkoitetulta säästötililtä takuurahat ja maksetaan ne sinne sitten puoliksi takaisin.

Tili on minun nimellä mutta pankkitunnuksia on pidetty lipaston laatikossa että sieltä voi sitten siirtää omalle tililleen aina kun tarve ostaa lapselle jotain (lapsen lapsilisä mm. Menee sinne)

Kun kävin tilillä huomasin että vaimoni on sieltä siirtänyt useamman tuhannen kesän aikana omalle tililleen.

Olen niin raivoissani tästä varkaudesta että tekis mieli heittää akka pellolle samantien, minkälainen äiti varastaa lapsensa rahoja🤬 ??

Miten saan tuon ämmän ulos elämästäni kun nyt ei ole varaa edes takuuvuokraan kun hän on tuhlannut kaiken.

Kommentit (198)

Vierailija
121/198 |
27.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet jotenkin vieraantunut arjesta. Jos vaimo on työtön tai  vain osa-aikainen et voi häntä heittää kodista noin vaan.  jatain outoa nyt ilmassa. Et varmaan voi saada lasta hoitoosi kun olet noin pihalla. Lastenvalvoja ei liity tähän tilanteeseen lainkaan. Lastensuojelu kyllä.

Vierailija
122/198 |
27.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiselle ei kannata antaa tilitietoja ja tunnuksia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/198 |
27.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotityranni on yksin päättänyt että ne lapsilisät säästetään  , vaikka vaimo ei saa edes ruokaa.  Ei teillä ole varaa säästää niitä.

Vierailija
124/198 |
27.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanon vaan kirjoitti:

Lapsen rahoja ja lapsilisiä ei koskaan miehen tilille ja hallintaan, ei naiset koskaan. Jos lapsilisät tulisivat miehille, kyllä kävisi tiettynä päivänä kuusta Kallion kuppiloissa kuhina. Näin se vain on.

Vierailija
125/198 |
27.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne lapsilisät maksetaan aina äidille,  varsinkin kotihoiddon aikana. Ne rahat eivät ole mitään lapsen rahoja.   Yleensä vanhemmat saavat yhdessä sopia että niitä käytetään ihan arjessa perheen kuluihin.   Niitä ei ole tarkoitettu tilillä pidettäväksi. Jos äidillä on minitulot kyllä hän normaalisti käyttää lapsilisät. Taidat itse olla se ahne ja jostain muusta syystä nyt haluat erota ja ole sanomassa  omaa vaimoa varkaaksi. Sinulla ei näköjään ole varaa perheeseen. Kyllä vaimokin tarvitsee  jotain rahaa. Varmaan et anna hänelle lainkaan rahaa, kai sentään saa syödä. Lain mukaan teillä on elatusvelvillisuus. Et suinkaan vaan säästä rahaa.

Ne lapsilisät maksetaan sille tilille joka hakemuksessa ilmoitetaan. Me ilmoitimme yhdessä minun tilinumeron ja sovimme yhdessä asioista.

Vaimolla ei ole minimitulot vaan hän on pienituloinen, en edes tarkalleen tiedä mutta siinä 1500€/kk mutta hänellä ei ole mitään menoja. Minä maksan asumisen, sähkön netin ja jopa puhelimen, ne laskut kun tulevat verkkolaskuina.

Käydään kolme kertaa viikossa kaupassa ja minä maksan melkein aina, yhden käden sormilla on laskettavissa ne reissut kun vaimo käy yksin kaupassa ja maksaa omalta tililtään.

Tämä on ollut ihan ok käytäntö, tosiaan ihan perheenä ollaan eletty eikö kukaan ole nälkää nähnyt.

Mökillä olin heinäkuun lapsen kanssa (en vaimoni) koska minulla oli lomaa ja vaimo töissä, tänä aikana hänellä oli käytössään oma palkka eikä mitään muita laskuja koska sähkö vesi yms ovat minun nimissäni.

Lapsen tilillä on rahaa muutama satanen (syyskuun ja lokakuun lapsilisä) sekä vaarin laittama synttärilahja 150€.

Tiedän että rahat eivät ole tallessa koska sanoin että niillä voisi maksaa takuuvuokran ja silloin vaimo myönsi ettei rahoja enää ole, kerroin myös että haluan ett avaamme lapsen nimellä tilin eikä sekään sopinut.

Minua ei tämän jälkeen enää kiinosta miten hän asunnon saa, jos ei lapsen rahoja palauta lapselle.

Ap

Vierailija
126/198 |
27.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kotityranni on yksin päättänyt että ne lapsilisät säästetään  , vaikka vaimo ei saa edes ruokaa.  Ei teillä ole varaa säästää niitä.

Kyllä mammat osaa tehdä miehestä pahiksen vaikka mies on maksanut kaiken ja vaimo tuhlannut sekä omansa että lapsensa rahat. Huoh, ei ihme että syntyvyys on heikkoa, kuka haluaa lisääntyä tuollaisten akkojen kanssa. Phyi

Vierailija
127/198 |
27.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteiset rahat ja yhteiset tilit.

Jos lapselle säästetään, sieltä nostetaan vain yhteisestä sopimuksesta.

Mitään yhteisiä tilejä ei kannata pitää.

Miksi ap ei tehnyt sopimusta maksuista silloin kun nainen muutti asuntoon.

Tuo ei täytä varkauden tunnusmerkkejä, kun molemmat pääsivät lapsen tilille vapaasti.

Oppirahat..

Vierailija
128/198 |
27.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selvä tapaus: tee rikosilmoitus ja poliisi hoitaa asian siitä eteenpäin.

Koska tili on sinun, vaimosi tulee saamaan 100% varmuudella tuomion. Todennäköisesti ensikertalaisena ehdollista ja sakkoja. Lapsen huoltajuus määrätään sinulle.

Vierailija
129/198 |
27.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ne rahat ovat menneet, sitä en tiedä mihin ja vaimoni mukaan se ei kuulemma edes minulle kuulu. Sen tiedän että lapselle niillä ei ole ostettu mitään paitsi kesälomareissu josta kerroin.

Ajatuksena on ollut avata lapselle säästötili/ ostaa pitkän ajan osakkeita mutta emme tässä pörssitilanteessa sitä vielä halunneet/ehtineet tehdä.

Ja niinkuin sanoin en ole asiaa mihinkään oikeuteen viemässä, mutta niin törkeä temppu tämä oli häneltä että huolehdin että lapselle rahaa antaneet saavat asiasta tiedon.

Seuraavaksi varaan ajan lastenvalvojalle ja kerron asiasta, äidillä on vuoden loppuun asti aikaa muuttaa pois. Tällä hetkellä hän ei maksa asumisesta mitään joten hän saa kyllä laitettua rahaa sivuun sen verran että saa itselleen asunnon, ja jos ei niin sitten minä huolehdin lapsesta sen aikaa että saa asiansa kuntoon. Yhteistä tulevaisuutta meillä ei ole.

Ap

Sä kuulostat vähän todellisuudesta vieraantuneelta, etkä ilmeisesti ole lapselle mitään ostoksia käytännössä tehnyt, koska et tiedä lapseen menneen rahaa loman aikana. Vaimosi siis hoitaa lapsen ja nyt sekoilet vaimon varastaneen jotain.

Anteeksi nyt vain, minä olen elättänyt sekä vaimon että lapsen, toki tämä on ollut oma valintani.

Olen maksanut jokaikisen laskun mitä lapsen hankinnoista on tullut, juuri siksi että vaimolla on pienemmät tulot. Olen myös hoitanut lasta yhdessä vaimon kanssa koko kesän ettei hänen ole tarvinnut olla hoidossa, koko heinäkuun olimme lapsen kanssa arkipäivät mökillä kun vaimolla alkoi kesäloma vasta elokuussa ja olimme sopineet että hän hoitelee töiden jälkeen asuntoasioita.

Ei tehnyt asian eteen mitään, mutta lapsen rahat sai kyllä tuhlattua.

Ap

Ihan hirveä ämmä, miten voit luottaa että hän huolehtii lapsesta?

Miten joku kehtaakin tuollaista puolustella, itse en lapseltani varastaisi koskaan. Onneksi ei ole tarvettakaan, ex-mieheni on sen verran reilu että tukee minua jos pyydän. Pyrin aina maksamaan takaisin mutta yleensä hän sanoo että pääasia että minulla ja lapsella on kaikki hyvin. Ikinä ei ole tarvinnut häntä kusettaa.

Muista ap että kunnollisiakin naisia on

Vierailija
130/198 |
27.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanon vaan kirjoitti:

Yhtään kellekään ei anneta omia pankkitunnuksia. Sukupuolesta viis.

Vierailija
131/198 |
27.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaimo vain yhtäkkiä muutti asuntoosi etkä voinut sille mitään? Samoin et voinut sillekään mitään että lapsi vain syntyi?

Ehkä aloittaisin ihan ensin siitä omanelämänhallinnasta.

Huoh, onko sulla ymmärryksessä jotain vikaa?

Ei, vaino ei muuttanut yhtäkkiä, vaan ihan yhteisestä sopimuksesta, kun hänen oma silloinen vuokra-asuntonsa myytiin.

Lapsi oli molemmille yllätys, mutta hyvä sellainen, ei siitä ole sanomista.

Mun elämänhallinta on ihan tasapainossa kun pääsen tuosta riippakivestä eroon joka ei osaa maksaa laskuja, ei säästää, tuhlaa kaikki rahansa ja nyt vielä varasti lapsenkin rahat.

Ap

Aika osuva kirjoitusvirhe tuo vaino

Vierailija
132/198 |
27.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanon vaan kirjoitti:

Eikä aapeen tulevalle ex-vaimolle edes lapsen tilitietoja, varmasti tulee jatkossa varastamaan uudelleen jos vaan tilaisuuden saa.

Kerran varas aina varas

Vierailija
133/198 |
27.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanon vaan kirjoitti:

Eikä aapeen tulevalle ex-vaimolle edes lapsen tilitietoja, varmasti tulee jatkossa varastamaan uudelleen jos vaan tilaisuuden saa.

Kerran varas aina varas

Hyvä huomio!!! Huolehdi ap että äidillä ei tule ikinä olemaan mitään oikeuksia lapsen tiliin missään tapauksessa, hän tulee varmasti kokeilemaan temppua uudelleen! Lapselle kannattaa esim. rippikoulu iässä kertoa asiasta että tietää pitää lahjarahansa omassa tallessa eikä luoviuttaa niitä varastavalle äidille.

Vierailija
134/198 |
27.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ne rahat ovat menneet, sitä en tiedä mihin ja vaimoni mukaan se ei kuulemma edes minulle kuulu. Sen tiedän että lapselle niillä ei ole ostettu mitään paitsi kesälomareissu josta kerroin.

Ajatuksena on ollut avata lapselle säästötili/ ostaa pitkän ajan osakkeita mutta emme tässä pörssitilanteessa sitä vielä halunneet/ehtineet tehdä.

Ja niinkuin sanoin en ole asiaa mihinkään oikeuteen viemässä, mutta niin törkeä temppu tämä oli häneltä että huolehdin että lapselle rahaa antaneet saavat asiasta tiedon.

Seuraavaksi varaan ajan lastenvalvojalle ja kerron asiasta, äidillä on vuoden loppuun asti aikaa muuttaa pois. Tällä hetkellä hän ei maksa asumisesta mitään joten hän saa kyllä laitettua rahaa sivuun sen verran että saa itselleen asunnon, ja jos ei niin sitten minä huolehdin lapsesta sen aikaa että saa asiansa kuntoon. Yhteistä tulevaisuutta meillä ei ole.

Ap

Sä kuulostat vähän todellisuudesta vieraantuneelta, etkä ilmeisesti ole lapselle mitään ostoksia käytännössä tehnyt, koska et tiedä lapseen menneen rahaa loman aikana. Vaimosi siis hoitaa lapsen ja nyt sekoilet vaimon varastaneen jotain.

Anteeksi nyt vain, minä olen elättänyt sekä vaimon että lapsen, toki tämä on ollut oma valintani.

Olen maksanut jokaikisen laskun mitä lapsen hankinnoista on tullut, juuri siksi että vaimolla on pienemmät tulot. Olen myös hoitanut lasta yhdessä vaimon kanssa koko kesän ettei hänen ole tarvinnut olla hoidossa, koko heinäkuun olimme lapsen kanssa arkipäivät mökillä kun vaimolla alkoi kesäloma vasta elokuussa ja olimme sopineet että hän hoitelee töiden jälkeen asuntoasioita.

Ap

Teillä on sana sanaa vastaan. Ihan itse olet soppasi keittänyt. Ja jos jotkut sukulaiset tai vastaavat ovat sinun tilillesi laittaneet rahaa lapselle, niin hölmöläisten hommaa sekin on. Lukeeko teillä edes tilitiedoissa mitään? Siis vaikka "mummolta 100e pikkupirpanalle".

Vierailija
135/198 |
27.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän useampia ihmisiä jotka mielestäni ovat ihan luotettavia ja rehellisiä jotka ovat joutuneet viime aikoina likvidoimaan lapsille säästettyjä rahoja jotta pöytään saadaan ruokaa. Ja nimenomaan niille lapsille se ruoka ja uudet lenkkarit jne menee. Jos tili ei ole lapsen yksityinen tili vaan vanhempien nimellä tai vanhemmille kirjattu käyttöoikeus niin kyse ei ole varastamisesta. 

Mun mielestä tämän ketjun aloitus on provo ja huomiota haetaan nimenomaan sillä keksinnöllä että lapsen rahat on tässä nyt viety. 

Vierailija
136/198 |
27.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hei, jos se ei suostu vapaaehtoisesti lähtemään vaan jää nurkkiin edelleen loisimaan, uhkaa tehdä se rikosilmoitus. Siitä saat hyvä kiristysaseen häntä vastaan. Ihmisen elämä ei muutu paremmaksi siitä, että hänellä on rikoksia kontollaan, jotkut työpaikatkin vaativat rikosrekisteriä. Eli käytä sitä aseena.

Tuo nainen on selvästi sitä lajia, joka ei lähde noin vain. Joudut käyttämään tuon ja monta muuta asetta, jotta pääset hänestä eroon, hänellä kuin ei ole taloudellisesti kuin menetettävää, kun joutuu ilmaisesta ylöspidosta karuun ja kylmään todellisuuteen. Kiristä myös sillä, että jos ei lähde, kaikki sukulaiset saavat tietää mukaan lukien hänen omat lähiomaisensa. Kukaan ei halua äitinsä tietävän, että tytär varastaa lapsiltaan rahaa.

Jos äiti on asunnossa kirjoilla, hänellä on asumisessaan kyllä ihan lain antama suoja. Kiristäminen ja uhkailu kääntyy kyllä ap:ta itseään vastaan.

Miten niin? Luuletko, että ap saa linnaa, jos hän sanoo varastelevalle lokkiavokille, että haluan, että suhteemme loppuu  ja sinä lähdet täältä omaan asuntoosi ja jos et lähde, kerron äidillesi, mitä teit omalle lapsellesi. Siis mitä? AP:lla on tällä hetkelläkin täysi oikeus kertoa vaikka kaupan kassalle, mitä moraalisen kompassinsa menettänyt avokki on mennyt tekemään.

Vierailija
137/198 |
27.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanon vaan kirjoitti:

Kerran varas aina varas

Hyvä huomio!!! Huolehdi ap että äidillä ei tule ikinä olemaan mitään oikeuksia lapsen tiliin missään tapauksessa, hän tulee varmasti kokeilemaan temppua uudelleen! Lapselle kannattaa esim. rippikoulu iässä kertoa asiasta että tietää pitää lahjarahansa omassa tallessa eikä luoviuttaa niitä varastavalle äidille.

Toistan sen, mitä olen aiemminkin ketjussa kertonut. Lapsen tiliksi kannattaa valita sellainen, ettei siltä saa nostettua rahaa kuin lapsi itse täysi-ikäistyttyään. Tai vaihtoehtoisesti vanhemmat yhdessä pankin tiskillä henkilökohtaisesti ja samaa aikaa.

Pahan puhuminen vanhemmasta on väärin. Lapselle ei pidä mustamaalata toista vanhempaa.

Vierailija
138/198 |
27.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap

Teillä on sana sanaa vastaan. Ihan itse olet soppasi keittänyt. Ja jos jotkut sukulaiset tai vastaavat ovat sinun tilillesi laittaneet rahaa lapselle, niin hölmöläisten hommaa sekin on. Lukeeko teillä edes tilitiedoissa mitään? Siis vaikka "mummolta 100e pikkupirpanalle".

Lapsen äiti tässä nyt on omalle lapselleen sopan keittänyt. Ap:lla tuskin on tiukkaa jatkossa säästää lapselleen rahaa.

Mutta kyllä mua ainakin ottais päähän jos saisin isompana tietää että oma äiti on varastanut multa useita tuhansia omiin menoihinsa jotka olivat minun lahjarahoja.

No ap:n vaimo saa tämän vielä kärsiä kun lapsi kasvaa ja saa tietoonsa äitinsä teon.

Vierailija
139/198 |
27.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Selvä tapaus: tee rikosilmoitus ja poliisi hoitaa asian siitä eteenpäin.

Koska tili on sinun, vaimosi tulee saamaan 100% varmuudella tuomion. Todennäköisesti ensikertalaisena ehdollista ja sakkoja. Lapsen huoltajuus määrätään sinulle.

Ei tule onnistumaan. Olivat sopineet, että rahoja saa siirtää omalle tilille lapsen tarpeisiin. Pankkitunnuksia ei  muutenkaan pidä jaella toisille.  

Vierailija
140/198 |
27.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanon vaan kirjoitti:

Kerran varas aina varas

Toistan sen, mitä olen aiemminkin ketjussa kertonut. Lapsen tiliksi kannattaa valita sellainen, ettei siltä saa nostettua rahaa kuin lapsi itse täysi-ikäistyttyään. Tai vaihtoehtoisesti vanhemmat yhdessä pankin tiskillä henkilökohtaisesti ja samaa aikaa.

Pahan puhuminen vanhemmasta on väärin. Lapselle ei pidä mustamaalata toista vanhempaa.

Totuus ei ole pahan puhumista. Jos äiti on vienyt lapsen lahjarahoja niin hän on vienyt. Tämä kannattaa lapselle kertoa koska hän saattaa sokeasti luottaa omaan vanhempaansa ja menettää kaiken mitä on saanut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kaksi