Lääkäri Jenni Puoliväli-Oksala luopuisi mies- ja nainen-sanoista silloin, kun niillä ei ole merkitystä: Kuukautiskipuista potilasta voitaisiin kutsua naisen sijaan kohdulliseksi
Mikä mies sitten on?
https://ilkkapohjalainen.fi/uutiset/l%C3%A4%C3%A4k%C3%A4ri-jenni-puoliv…
Kommentit (1008)
Vierailija kirjoitti:
Synnyin kikkelin ja kohdun kera.
Mikäs minä sitten?
Kaksineuvoinen kuten jotkut eläimet jotka lisääntyvät itsekseen....
Vierailija kirjoitti:
Synnyin kikkelin ja kohdun kera.
Mikäs minä sitten?
Hermis, ks . https://fi.wikipedia.org/wiki/Hermafrodiitti
Kästittääkseni kohdullisia ihmisiä kutsutaan joissain piireissä naisiksi.
Vierailija kirjoitti:
Maailma muuttuu. Tärkeää asiaa.
Tiettyjen asioiden pitäisi kuitenkin pysyä aina ennallaan. Kuten jjuuri se, että mies on mies ja nainen on nainen (sekä hermafrodiitit).
Saa Jenni mun puolesta luopua käyttämästä noita sanoja mutta pakkoko pakottaa sitä muille?
Vierailija kirjoitti:
Ja kun mää en jumalavita luovu oikeudestani olla nainen. Vaadin myös tulla kutsutuksi naiseksi, muuten en ala. Kenet minä voin haastaa oikeuteen tästä?
Naisena nostan metelin, jos naistenvessoista luovutaan. Naisilla on oikeus intiimitiloihin ilman peniksellisiä.
Sukupuoli-identititeettiongelmat voivat asioida invawc:ssä.
Sarkasmia? Kohdullinen on aika ruma sana ja loukkaa niitä, joilta on kohtu poistettu. Eikä se eroa mitenkään sanasta nainen.
Jos luovutaan myös nimistä ja kutsutaan kaikkia vain yksinkertaisesti joko kohdulliseksi ihmiseksi rmtai ei-kohdulliseksi ihmiseksi. Nimet ovat turhaa erikoisuuden tavoittelua ja altistavat turvattomille tiloille.
Vierailija kirjoitti:
Sarkasmia? Kohdullinen on aika ruma sana ja loukkaa niitä, joilta on kohtu poistettu. Eikä se eroa mitenkään sanasta nainen.
Paitsi, että nainen tarkoittaa aikuista naaraspuolista ihmistä kun taas kohdullinen viittaa pelkkään elimeen. Eli aikamoista naisten epäinhimillistämistä.
isokikullinen, rintava, pyöreäpymppelillinen ... eikö näihin voisi liittää jonkun asiaa kuvaavan adjektiivin tai muuten vaan käsitteet voisivat luonnehtia henkilön piirteitä. Saataisiin kieleen rikastavia sanoja, jotka mahdollistaisivat uudenlaista suvaitsevaisuutta!
Entäs jos kohtu joudutaan poistamaan? Kohtuuton?
Vierailija kirjoitti:
Kästittääkseni kohdullisia ihmisiä kutsutaan joissain piireissä naisiksi.
Hyi, ettes häppee! Etkö voi edes yrittää olla vähän inklusiivisempi?!
Miten olisi estrogeenipitoisoletettu ja testosteronipitoisoletettu?
Sitten voisi olla vielä estrogeenistestosteroiinitasapitoisoletettu?
Miksi pitäisi olettaa jotain? Eikö se ole aika ennakkoluuloista? Kysyis niin vastattaisiin mikä on. Mies, nainen, välimalli?
Voisko joku nyt selvittää kerralla, että miten se nyt sitten menee oikeaoppisesti?
Mies = mies
mies, joka identifioituu naiseksi = nainen
biologinen nainen = kohdullinen tai menstruoiva, jos pakko käyttää sanaa nainen, niin cis- etuliitteellä cis-nainen?
Mites sitten lesbot? Puhutaanko enää tästä ryhmästä? Ovatko naisia, vai ei-cis-naisia? Vai mitä? Eiväthän he ole kuitenkaan trans.
Entäs sitten vessa tai pukuhuonepolitiikka?
Miesten pukkari/wc = miehille
biologisten naisten pukkari/wc = miehille, miehille, jotka identifioituvat naisiksi, transmiehille. Myös biologiset naiset saavat tulla, jos enää mahtuvat. Menstruoiville ja kohdullisille toki sukupuoleen katsomatta?
Nyt, olen siis aivan äimänä. Kertokaa nyt uunolle, miten tämä menee?
Kun nämä ideologiaan "heränneet" lähtevät hakemaan julkisuutta niin älkää heille sitä julkisuutta antako.
Haluan, että minua kutsutaan naiseksi e kohdulliseksi. Olen nainen.
Kohtuni on poistettu, olen siis mies? Tai ai niin, ei sekään vaan, joku kohduton, xx-kromosomit maava henkilö. Ehkä en ole edes henkilö, koska saatan olla myös joku furry tai vastaava. No, onhan tossa furryä jossain kohtaa, kun en ole jaksanut ajella.
Transsu tai biseksuaali???