Lääkäri Jenni Puoliväli-Oksala luopuisi mies- ja nainen-sanoista silloin, kun niillä ei ole merkitystä: Kuukautiskipuista potilasta voitaisiin kutsua naisen sijaan kohdulliseksi
Mikä mies sitten on?
https://ilkkapohjalainen.fi/uutiset/l%C3%A4%C3%A4k%C3%A4ri-jenni-puoliv…
Kommentit (1008)
Rosa Meriläinen (Vihr.) "Lapsella voi olla pippeli, mutta hän voi silti olla tyttö."
https://mobile.twitter.com/falconed62/status/1585590996750196738
Kuka uskaltaisi tämän vastaanotolle:
"Miten se vaikuttaa lääkärin osaamiseen? "Kyseessä on 41-v mies, jolla on kohtu. Tulee vastaanotolle jatkuvien alavatsakipujen vuoksi" Mikä tuossa tekee lääkäristä osaamattoman?"
"Lain mukaan sukupuolensa saa korjata, joten sun ei nyt auta kuin hyväksyä se fakta, että miehellä voi olla kohtu"
https://mobile.twitter.com/akuuttigeriatri/status/1586000947003592704
Lääkäriksi varsin pätemätön. Perus biologia pitää olla hallussa. En luovu mies ja nainen -sanojen käytöstä, enkä ala koskaan käyttömään naurettavaa uuskieltä.
Synnyin kikkelin ja kohdun kera.
Mikäs minä sitten?
Vierailija kirjoitti:
Pitäisi kirjoittaa uusi kirja, Saatana saapui Helsinkiin.
Naiset, meidän oikeuksiamme kavennetaan, nyt ryhdytään ka pi noi maan!!!
Meidän oikeuksia ei viedä! Etenkään vessoja.Mu un su ku puo li s et ja muut painukoot v i t tuun viemästä naisten vessoja.
Käyttäköötn invavessoja, jos on ongelmia. Tarviiko omilla ongelmilla pilata muiden ihmisten elämää?Ruvetaan teh tailemaan valituksia aina, kun jostain paikasta puuttuu naisten vessat.
Un i s e x wc:t eivät ole naisten vessoja.
Naisilla on oikeus omiin tiloihin, omiin turvallisiin saniteettitiloihin.
Mitä väliä vaikka saisi haukut t r a n s f o o b i k o i k s i tai miksikä lie.
Tärkeämpää on saada asioida rauhassa naisille tarkoitetuissa (vulvallisille, on tämäkin typerä sana) tiloissa, kuten vessoissa.
Sinne ei ole asiaa miehillä, eikä t r a n s naisilla, elleivät ole erittäin naisten näköisiä + v u l va.
Olen ollut tietääkseni kerran elämässäni transnaisen kanssa samassa yleisessä vessassa. Rekisteröin hänet siinä kun pesimme käsiämme vierekkäin. Hymyilin hänelle, hän minulle. Lähdimme omille tahoillemme.
Olipa dramaattista.
Vierailija kirjoitti:
Uusin termi naiselle on "partner with eggs", eli munasoluja tuottava kumppani. Transnainen sen sijaan on aina nainen, eikä ejakuloiva, kiveksiä kantava, peniksellinen kumppani.
"Yesterday you were a 'bleeding body', today you are the 'partner with eggs'. Eddie, however, is a 'woman'."
https://mobile.twitter.com/millihill/status/1586255916550467585
Eddie viittaa Eddie Izzardiin, joka vaihtelee tyttömoodista poikamoodiin vaihtamalla korkkarit lenkkareihin.
Tämä on todella kuvottavaa! Lisäksi ajattelisin, että ei jotkut transihmisetkään välttämättä pidä noista uussanoista, ainakin muutamaan oon törmännyt twitterissä. Pääosin noita uussanoja keksivät perus liberaalit naiset intersektionaalisuuspärinöissään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uusin termi naiselle on "partner with eggs", eli munasoluja tuottava kumppani. Transnainen sen sijaan on aina nainen, eikä ejakuloiva, kiveksiä kantava, peniksellinen kumppani.
"Yesterday you were a 'bleeding body', today you are the 'partner with eggs'. Eddie, however, is a 'woman'."
https://mobile.twitter.com/millihill/status/1586255916550467585
Eddie viittaa Eddie Izzardiin, joka vaihtelee tyttömoodista poikamoodiin vaihtamalla korkkarit lenkkareihin.
Tämä on todella kuvottavaa! Lisäksi ajattelisin, että ei jotkut transihmisetkään välttämättä pidä noista uussanoista, ainakin muutamaan oon törmännyt twitterissä. Pääosin noita uussanoja keksivät perus liberaalit naiset intersektionaalisuuspärinöissään.
Luulin, että tässä on jonkun vihaisen trancelin käyttämä väännös, vaan eipä ollut 8/
Sanojen käyttö on kaiken pahan alku ja juuri. Kaikkea höpöhöpöä sanojen peräkkäin katenoimalla on maailmaan luotu. Tyhjänpäiväisiä ideologioita,käsitteitä ja niiden sekoittamista,valheita,sotia jne.
Vieläkö täällä jauhetaan tätä paskaa?
Mä luopuisin kaksoissukunimistä silloin kun niillä ei ole merkitystä. Tuokin naikkonen voisi olla Jenni vaan ja lopettaa turhan höpöttämisen.
Kyllä vaikeaksi menee, jos ei naista enää sanota naiseksi ja miestä mieheksi. Arvuutteluksi menee.
Kutsuisin tuollaista lääkäriä mielelläni potilaaton.
Kohdullinen on epätarkka muoto, koska kohdun voi poistaa.
Pillullinen ja kullillinen, aletaan käyttää niitä.
(Sarkasmia).
Vierailija kirjoitti:
(Sarkasmia).
Tämä. Olisi rehellisesti pillullisten sairaudet ja kullillisten sairaudet. Isoin kyltein lukisi sairaaloissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
(Sarkasmia).
Tämä. Olisi rehellisesti pillullisten sairaudet ja kullillisten sairaudet. Isoin kyltein lukisi sairaaloissa.
Sitten on kuitenkin kaiken maailman tran sut, joilla on suoliluola tai jellyjortikka asennettu jalkoväliin, änkeämässä väärään paikkaan.
Vierailija kirjoitti:
(Sarkasmia).
Puhumattakaan niistä naisista, jotka ovat syntyneet ilman kohtua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
(Sarkasmia).
Sitten on kuitenkin kaiken maailman tran sut, joilla on suoliluola tai jellyjortikka asennettu jalkoväliin, änkeämässä väärään paikkaan.
Transuilta menisi motivaatio leikkelyyn, kun ei olisi enää jakoa naisiin ja miehiin. Hehän väittävät, että sukupuoli on sisäinen tunne, ei suinkaan sukupuolielin.
Transilmiö häviäisi.
Psykiatrisessa päivystyksessä työskennellyt tuttu kertoi laittaneensa papereihin x-vuotias opiskelija, kun ei pystynyt päättelemään nuorehkosta henkilöstä biologista sukupuolta eikä uskaltanut lähteä kysymään asiasta. Sillä ei ollut siinä tapauksessa heti hoidollisesti mitään väliä ja hän ajatteli, että lääkäri saa sitten selvittää asian, jos kokee sen oleelliseksi.
Tää on hyvä. Minä olen normaali, ja haluan itsestäni käytettävän sanaa normaali+sukupuoli.