Lääkäri Jenni Puoliväli-Oksala luopuisi mies- ja nainen-sanoista silloin, kun niillä ei ole merkitystä: Kuukautiskipuista potilasta voitaisiin kutsua naisen sijaan kohdulliseksi
Mikä mies sitten on?
https://ilkkapohjalainen.fi/uutiset/l%C3%A4%C3%A4k%C3%A4ri-jenni-puoliv…
Kommentit (1008)
Sanoilla leikkimistä. Kysymys on enää "miksi"
Miksi nuo asiat ovat naisille niin kovin vaikeita? Häpeättekö naiseuttanne? Luulette että miehenä olisi hauskempaa?
Vierailija kirjoitti:
Aika karmeeta, että joku lääkärin leivissä oleva henkilö edes ehdottaa tämmöistä. Kyllä minä olen nainen enkä mikään kohdullinen! Tuommoisesta määritelmästä tulee todella esineellistetty olo🙄
Oletpa ahdasmielinen ja itsekeskeinen ihminen. Sinä kai sentään myönnät, että jokaisella ihmisellä jolla on kuukautiset on myös kohtu? Kohdullisista ihmisistä puhuminen ei siis koskaan ole väärin.
Oletko lainkaan miettinyt miltä niistä kohdullisista ihmisistä tuntuu, joista puhutaan naisina vaikka he eivät todellisuudessa olekaan naisia?
Potilas tai asiakas? Miksi pitää ylipäätään sanoa mitään muuta?
Ei saakeli kuinka pimeää aikaa me elämme.
Miten kellään on edes aikaa miettiä tällaisia typeryyksiä?
Mies olisi sitten varmaan yöllinen alkkareiden sotkija?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä vikaa nainen ja mies sanoissa on? Voisiko joku selittää tätä epäkielen suosiota?
On väärin puhua miehistä ja naisista, kun sukupuolia on kymmenittäin. Se on väärin sekä niitä kohtaan, jotka on aivopesty pitämään itseään miehinä tai naisina, että niitä kohtaan, jotka tiedostavat kuuluvansa johonkin muuhun sukupuoleen kuin siihen johon heidät virheellisesti lokeroidaan.
Minä olen nainen, en mikään "kohdullinen" tai muukaan kymmenistä muista sukupuolista. Se että naisia kutsutaan kohdulliseksi on taas väärin meitä NAISIA kohtaan. Ja meitä naisia on aika hemmetin paljon enemmän kuin näitä kymmeniä keksittyjä sukupuolia.
Kohdullinen olisi loukkaava, koska kaikilla ei ole kohtua (osalta mm. poistettu).
Nyt olisi korkea aika lopettaa tämä naissukupuolen häpäisy. Tuollaisia termejä ei tarvitse kukaan yhtään missään.
Vierailija kirjoitti:
Kohdullinen olisi loukkaava, koska kaikilla ei ole kohtua (osalta mm. poistettu).
Kerrohan, miten kohduton ihminen voi kärsiä kuukautiskivuista, kun kuvittelet olevasi niin nokkela?
Saa kyllä lääkäri kuulla kunniansa, jos kutsuu minua kohdulliseksi. Olen nainen enkä siitä luovu.
Ei helvetti, mitä mä just luin. 🤦
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerrohan, miten kohduton ihminen voi kärsiä kuukautiskivuista, kun kuvittelet olevasi niin nokkela?
Miksi Puoliväli kutsuu sellaista biologista naista, jolla esim. kohtu on nuorempana poistettu runsaiden vuotojen vuoksi ja vanhempana molemmat rinnat syövän vuoksi?
Vierailija kirjoitti:
Nyt olisi korkea aika lopettaa tämä naissukupuolen häpäisy. Tuollaisia termejä ei tarvitse kukaan yhtään missään.
Sukupuolten tuhoaminen on agendalla. Hävitetään ihmisiltä kaikki ymmärrys miten olemme erilaisia ja emme takuulla tule toimeen enää keskenämme. Älytöntä, itsetuhoista touhua.
Kaikki kuukautiskivuista kärsivät ovat naisia, joten ei ole mitään ongelmaa sanoa heitä naisiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi Puoliväli kutsuu sellaista biologista naista, jolla esim. kohtu on nuorempana poistettu runsaiden vuotojen vuoksi ja vanhempana molemmat rinnat syövän vuoksi?
Miksi kysyt sitä täältä etkä Puoliväliltä itseltään? Ja miten asia liittyy siihen, onko kuukautiskivuista kärsivät ihmiset kohdullisia vai ei?
Tekeeköhän tämä Jenni sitten sairauskertomusmerkinnät näin: "Kyseessä on 30-vuotias kohdullinen, jolla on..." Tai kyseessä on 57-vuotias entinen kohdullinen..."
Uudet määritelmät. Kohdullinen (kuukautiskipuja) ja kiveksellinen (kiveksiä vihloo). Onko muita jotka arvelevat, että maailmasta on tullut ihan hullu?
Mies lie sitten kullillinen tai kullikas.
On väärin puhua miehistä ja naisista, kun sukupuolia on kymmenittäin. Se on väärin sekä niitä kohtaan, jotka on aivopesty pitämään itseään miehinä tai naisina, että niitä kohtaan, jotka tiedostavat kuuluvansa johonkin muuhun sukupuoleen kuin siihen johon heidät virheellisesti lokeroidaan.