Onko ihan paskamaista jättää toinen toistuvan vaikean masennuksen takia?
Itsellänikin on mielenterveysongelmia ja seurustelen ihmisen kanssa jolla on välillä pahoja masennus kausia. Silloin hän on yleensä käymättä suihkussa 2-3 viikkoa, ei syö ja on erittäin ilkeä minulle. Menee omatkin voimat henkisesti nolliin ja myös fyysisesti koska hän ei anna minun nukkua jos häntä masentaa niin minun myös pitää valvoa unettomia öitä tai hän alkaa syyllistämään minua. Hänellä on nyt taas masennuskausi ja äskettäin sain taas kuulla kuinka paska ja huono olen jopa antamaan neuvoja. Kaikkeni olen yrittänytmä. Järjestin hänelle jopa keskusteluapua mutta tuntuu että tuossa mielentilassa häneltä saa vain paskan palkaksi :'( En ole kenenkään roskakori. tekisi mieli päättää koko suhde mutta pelkään hänen uhkailevan itsemurhalla. Joskus aikoinaan kiristi sillä. Hän ei suostu syömään lääkkeitä koska ne ovat kuulemma aivan turhaa. Ei edes yritä auttaa itseään. Myöhemmin pyytelee anteeksi mutta mitä sekin enää merkitsee kun sama toistuu aina vaan. En voi koskaan olla täysn onnellinen kun joka aamu pelkään että alkaako masennus hänellä taas nostamaan päätä Olen neuvoton
Kommentit (22)
Sairastut pian itsekin, sitten teitä on kaksi samassa jamassa. Suosittelen lähtemään ihan oman mielenterveyden takia. Jokainen on vastuussa itsestään, myös se masentunut, jos hän on edes jonkin verran toimintakykyinen. Jos hän ei suostu ottamaan apua vastaan tai tekemään mitään kuntoutumisensa eteen, niin toinen ei sille mitään voi.
"hän ei anna minun nukkua jos häntä masentaa niin minun myös pitää valvoa unettomia öitä tai hän alkaa syyllistämään minua."
Run Forrest, run