Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko ihan paskamaista jättää toinen toistuvan vaikean masennuksen takia?

Vierailija
27.10.2022 |

Itsellänikin on mielenterveysongelmia ja seurustelen ihmisen kanssa jolla on välillä pahoja masennus kausia. Silloin hän on yleensä käymättä suihkussa 2-3 viikkoa, ei syö ja on erittäin ilkeä minulle. Menee omatkin voimat henkisesti nolliin ja myös fyysisesti koska hän ei anna minun nukkua jos häntä masentaa niin minun myös pitää valvoa unettomia öitä tai hän alkaa syyllistämään minua. Hänellä on nyt taas masennuskausi ja äskettäin sain taas kuulla kuinka paska ja huono olen jopa antamaan neuvoja. Kaikkeni olen yrittänytmä. Järjestin hänelle jopa keskusteluapua mutta tuntuu että tuossa mielentilassa häneltä saa vain paskan palkaksi :'( En ole kenenkään roskakori. tekisi mieli päättää koko suhde mutta pelkään hänen uhkailevan itsemurhalla. Joskus aikoinaan kiristi sillä. Hän ei suostu syömään lääkkeitä koska ne ovat kuulemma aivan turhaa. Ei edes yritä auttaa itseään. Myöhemmin pyytelee anteeksi mutta mitä sekin enää merkitsee kun sama toistuu aina vaan. En voi koskaan olla täysn onnellinen kun joka aamu pelkään että alkaako masennus hänellä taas nostamaan päätä Olen neuvoton

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
27.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli joskus itselläni sama tilanne. Toisessa hetkessä toinen oli aivan ihana ja huomaavainen, toisena hetkenä ilkeä ja syyttävä. Hän sairasti luultavasti kaksisuuntaista. Oli erittäin raskasta. Joka kerta kun pyysi anteeksi niin mun oli vaikea jättää häntä koska se ihminen osasi olla myös maailman ihanin mutta ymmärsin myöhemmin että niitä huonoja puolia silti on enemmän

Vierailija
2/22 |
27.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei ero tule kyseeseen niin ainakin joku välimatka. Eri asunnot ehdottomasti että saat edes nukkua yösi rauhassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
27.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikään sairaus tai ylipäätään ei mikään syy oikeuta käyttämään henkistä väkivaltaa toista kohtaan. Lähde pois

Vierailija
4/22 |
27.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole paskamaista. Huolehdi ensisijaisesti itsestäsi.

T. Itse vakavasti masentunut

Vierailija
5/22 |
27.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se. Monesti nää ihmiset on luonteeltaakin sellasia, että ei oikein mikään kiinnosta ja mikään vika ei ole koskaan heissä.

Vierailija
6/22 |
27.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole. Syy parisuhteen päättämiseen ei edes näytä olevan masennus vaan se, että hän ei suostu hoitamaan sitä. Ei syö lääkkeitään ja kokee asiakseen valvottaa sinua ja ilmeisesti saada sinut yhtä huonoon jamaan. Unettomuus saa tosi nopeasti pään sekaisin, joten tuo on vaarallista leikittelyä sinun mielenterveydellä. Ja itsemurhalla uhkailu on pelkkää emotionaalista manipulaatiota. Sinun ei tarvitse sen takia jäädä suhteeseen. Jos hän uhkailee tuollaisella vielä, niin tee hänestä huoli-ilmoitus.

Ja sanon tämän nyt ihan itsekin masennusta ja kroonista unettomuutta sairastavana.

Vierailija
7/22 |
27.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en itse tuollaista katselis. Tajuan että sairaus saa ihmisen käyttäytymään välillä kylmästi mutta tuollainen käy pidemmän päälle tosi raskaaksi. Et ole hänestä vastuussa

Vierailija
8/22 |
27.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heitä helvettiin

T väsynyt

Vierailija
9/22 |
27.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erotkaa. Tuo ei tule toimimaan, jos hän ei halua ottaa vastaan apua.

Lääkkeet eivät ratkaise mitään, muutos parempaan lähtee ihmisen omasta halusta.

Vierailija
10/22 |
27.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole paskamaista. Sairastan itsekin samaa sairautta, ja vaikka olen naimisissa enkä esim. ilkeä tai ns. vaikea, toivon usein että puoliso löytäisi elämäänsä jonkun muun tilalleni. Jonkun terveen. Hän selkeästi reagoi aina kun vointini huononee, koska ei voi tehdä mitään sitä parantaakseen; minä taas salaan kipuiluani koska en halua kuormittaa puolisoani. 

Vierailija
11/22 |
27.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai on ihan ok laittaa oma terveytensä etusijalle ja poistua noin kuluttavasta ihmissuhteesta. Ja sanon tämän ihmisenä jolla itsellään on krooninen pitkäaikainen masennus johon kuuluu ajoittaisia vaikeita masennusjaksoja. Olen itse lääkityksellä ja olen kokeillut kaikki mahdolliset hoidot mutta silti ymmärtäisin jos kumppanini kokisi tilanteen liian raskaaksi. Totta kai se sattuisi mutta ei hän tekisi väärin jos haluaisi erota. Olisimme varmaan eronneetkin jos en olisi oikeasti tosissani yrittänyt parantaa vointiani ja jos emme olisi oppineet avoimesti puhumaan vaikeistakin asioista ja tunteista.

Vierailija
12/22 |
27.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loppupeleissä jokaisen täytyisi ajatella vain itseään. Ei kannata jäädä suhteeseen, jos toinen vie sinutkin alas mukanaan ja kannattaa poistua vielä kun on edes jotain mielenterveyden rippeitä jäljellä. Et voi olla sen toisen psykiatri ja jatkuva tuki.

Vierailija
13/22 |
27.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa just sellaiselta ihmiseltä joka odottaa että muut tekee kaikki hänen puolestansa vaikka hän on itse avain omaan parantumiseensa.

Vierailija
14/22 |
27.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääke ja terapiavastaiset ihmiset, joilla on mielenterveysongelmia ovat varoitusmerkki.

Vierailija
15/22 |
27.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin sen sanoa että oikeesti henkisesti sairas ihminen voi toteuttaa tuon itsemurhalla uhkailunsa. Voisit kertoa tästä jollekkin hänen sukulaiselleen, vaikka äidille, isälle? Tmv

Vierailija
16/22 |
27.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai seurustelet? Ette siis asu edes yhdessä. No siitähän olisi helppo lähteä. Sanot sille, että haluat nähdä vasta seuraavan kerran sitten kun lopettaa sen jatkuvan haukkumisen ja alkaa syömään lääkkeitä. On ihan ymmärrettävää, että masentunut käy ylikierroksilla ja kaikki on turhaa ja mistään ei saa enää iloa. Sitä pahaa oloa purkaa toiseen. Jos sitä nyt jatkuu lähes päivittäin kuukausitolkulla eikä loppua näy eikä hän suostu syömään lääkkeitä niin kannattaa ottaa etäisyyttä, et sinäkään loputtomiin jaksa.

Vierailija
17/22 |
27.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma eroni oli "turha", koska yritin puhua miehelle jo pitkään mitä hänen pitäisi tehdä, ettei sairastu. Hänellä on paljon sukurasitusta.

Kuitenkin pahin sattui kohdalle, eikä hän kai oikein vieläkään ymmärrä tai myönnä mistä kaikki johtuu.

Olen ajatellut, että parempi nyt kuin vanhoina ja väsyneinä. Ei silloin enää jaksa järjestellä asioitaan, ja hankalan ihmisen kanssa se voi olla mahdotonta. Voi olla muitakin sairauksia siihen päälle.

Nyt miehellä on tilaa hengittää ja se voi auttaa suoranaisiin luonteen ongelmiin. Toinen vain lisäisi stressiä. Ja jos hän tuosta muuttuisi pahemmaksi, ei itseni tarvitsisi kärsiä.

Vierailija
18/22 |
27.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen on vastuussa itsestään ja omasta jaksamisestaan . Jos ei jaksa masentunutta kumppania tai se vetää ilon omasta elämästäkin, on parempi erota. Monesti kumppanit toimii masentumisen /alkoholisoitumusen tai silkan laiskuuden mahdollistajana.

Vierailija
19/22 |
27.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt uskaltanut suhteeseen, koska kertoi olevansa ajoittain mt.häiriöinen. x meni alle 30v sekaisin, en kyllä ymmärtänyt selvittää miksi ja mitä oli tapahtunut. Se vähän hävettää.

Vierailija
20/22 |
27.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuullostaa äärimmäiseltä epävakaudelta tai jopa narsismilta, ei pelkältä masennukselta. Juokse.

T. Epävakautensa hallintaan saanut

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi kaksi