Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten sosiaaliluokka näkyy ihmisessä?

Vierailija
27.10.2022 |

Miten näkyy jos on korkea tai matala sosiaaliluokka tai sosioekonominen asema?

Kommentit (5364)

Vierailija
5201/5364 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jis käyt keran olet työläinen 

Me käydään kanarialla montakertaa vuidessa ainakin 5 kertaa 

Vierailija
5202/5364 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen töissä lastenhoitajana ja tässä työssä todellakin tapaa eri yhteiskuntaluokkia työpaikkaa/työaluetta vaihtamalla. Itselleni oli suuri järkytys viime vuonna kun työskentelin ns. hyvillä alueilla Helsingissä. Tapasin asiakastilanteissa useita erittäin hyvin toimeentulevia ja koulutettuja lasten vanhempia. Joillakin käytöstavat olivat suorastaan ala-arvoisia, minulle ei vastattu tervehdykseen, ei katsottu silmiin eikä puhuttu mitään. Olen kuitenkin pitkänlinjan työntekijä ja saanut vuosien mittaan paljon positiivista palautetta asiakastilanteissa. Minulle jäi kuva että monet ns. parempaan luokkaan kuuluvat eivät omaa minkäänlaisia käytöstapoja. 

Itsellä taas ihan päinvastainen kokemus. Kouluttautuneet ihmiset ovat pääasiassa kohteliaita ja tervehtivät. Tottakai poikkeuksiakin on. Alemman sosiaaliluokan ihmiset taas tunnistaa kateellisesa asenteesta. Rikkaita ei tervehditä, kun oletus on, että ovat ylimielisiä. Itse ovat kuitenkin rahansa hankkineet ja ansainneet, niin ei syytä kateellisuuteen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
5203/5364 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alempi sosiaaliluokka menee heti puolustuskannalle ristiriitatilanteessa. Nähdään asiat mustavalkoisena. Puhutaan myös herkästi pahaa työyhteisössä ja juoruillaan. Ollaan mieluummin negatiivisia ja keskitytään asioihin, jotka eivät toimi.

Vierailija
5204/5364 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näkyy siinä, että lapsia tehdään liuta, koska vauvat ovat ihania. Ei yhtään varauduta siihen, että vauvat kasvavat nopeasti ja rajoja pitää ruveta asettamaan. Koululaisen läksyistä ei huolehdita, eikä nukkumaan menosta. Helposti kuitenkin syyllistetään opettajaa, jos lapsi ei menesty. Ei oteta vastuuta omista tekemisistä.

Yksi tällainen esimerkki lähipiiristä.

Vierailija
5205/5364 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
5206/5364 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alempi sosiaaliluokka menee heti puolustuskannalle ristiriitatilanteessa. Nähdään asiat mustavalkoisena. Puhutaan myös herkästi pahaa työyhteisössä ja juoruillaan. Ollaan mieluummin negatiivisia ja keskitytään asioihin, jotka eivät toimi.

Kyllä, tuon koin kipeästi työpaikalla. Lopputuloksena irtisanouduin kun en enää kestänyt mustamaalausta, juoruilua, valheita ja järkyttävää kiusaamista.

Vierailija
5207/5364 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkälaisia eroja on mielestänne Suomen sisäisessä liikkumisessa alempien sosiaaliluokkien, keskiluokan ja yläluokan välillä? Matkustaako joku luokka aina omalla autolla, jotkut bussilla, jotkut junan ykkösluokassa jne...? 

Vierailija
5208/5364 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen varakas, mulla on panoboksi josta vaimo ei tiedä mitään.

Panoboksiin vien vieraita nuoria muijia ja nussiskelen niitä.

T.Rafu

Vierailija
5209/5364 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yläluokka harrastaa esimerkiksi golfia ja veneilyä, alemmat sosiaaliluokat (mukaan lukien keskiluokka) harrastaa enemmän jotakin kuntosali- / tietokonepeli-tyyppistä. 

Vierailija
5210/5364 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

T.Rafu

Go Rafu!

Vierailija
5211/5364 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me käydään etelässä lomalla ainakin 5 kertaa vuodessa.äasutaan uudessa isossa omakotitalossa

Autona in 4 veto maasturi .

Ei köydä,baimon kanssa enää töissä kun ei ole pakko 

Kirkot. uloja on vuodessa. 2000e

Käydän biihtellö ja ajetaan taksilla viikoittain.

Ainatrjotaan kabereille.ja istetaan lahjoja kun mennään kylään

Kohta taas Teneriffalle,

White trash!

Vierailija
5212/5364 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Esim miten paljon valehtelee tai jättää itsestään tai asioita kertomatta, huijaa tahallisesti omanhyödyn tavoittelemiseksi, tähän liittyy pienet rötöstelyt esim työtehtävissä esim niin,  ettei samankaltaisiin tehtäviin ole enää valtuuksia päästä. Vilpilliset ihmissuhteet. Petkuttaminen. Viranomaisille valehtelu ja niiden esim rahallinen hyötykäyttö esim Kela-tukien nostaminen tieten tahtoen, mikä kai onkin petos.

Rakkaussuhteissaan pettäminen. Rinnakkaiset suhteet.

WT-ihmisiä.

Monella tuntemallani ylempään sosiaaliluokkaan kuuluvalla ihmisellä näitä rinnakkaissuhteita vasta onkin. Helppoa, kun on varaa ottaa rakastajatar mukaan työmatkoille, jne. Homman voi hoitaa diskreetisti poissa muiden näkyvistä.

Vierailija
5213/5364 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

T.Rafu

Karvasia jätkiä siellä ramppaa Rafulla.

kaappi ja kulissi

Vierailija
5214/5364 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yläluokka harrastaa esimerkiksi golfia ja veneilyä, alemmat sosiaaliluokat (mukaan lukien keskiluokka) harrastaa enemmän jotakin kuntosali- / tietokonepeli-tyyppistä. 

Golf on ollut jo pitkään wanna be- yläluokan harrastus🤭 Veneily on eri asia

Vierailija
5215/5364 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juoruilu ja pikkumaisuus on alaluokan piirre. Ylemmän luokan ihmiset ovat arvokkaampia.

Vierailija
5216/5364 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tatuoinnnit ovat idioottien juttu, samoin tupakointi.

Vierailija
5217/5364 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kuuluu enkä halua liittyä mihinkään sosiaaliluokkaan. En saa edes jäsenkirjeitä kotiini.

Kaikki jotka johonkin näistä ovat liittyneet pitäisi passittaa takaisin ensimmäiselle luokalle lähimpään apukouluun.

Vierailija
5218/5364 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun on rahaa itselle tarpeellinen määrä, niin ei tarvitse ulkoisella olemuksella esittää mitään, vaan voi olla aito oma itsensä. Omat arvoni näkyvät olemuksessani samoin kuin omassa kodissani ja sen ympäristössä. Kyse ei ole rahasta vaan sitä mitä elämässä arvostaa. Itse arvostan ihmisiä, jotka uskaltavat poiketa valtavirrasta ja elää "omannäköistä" elämää.

Vierailija
5219/5364 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku muistaa jo edesmenneen Niklas Herlinin, joka oli Suomen rikkaimpia henkilöitä. Hän pukeutui usein "rönttävaatteisiin", tupakoi ketjussa ja viinakin maistui. Jotkut ulkopuoliset olivat luulleet häntä työttömäksi ja "pummiksi" ja kehoittaneet menemään töihin. Oli hyvin arvostettu ihmisenä, ikävä kun poistui keskuudestamme liian varhain.

Vierailija
5220/5364 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tatuoinnit nyt ainakin laskee sinut wt-luokkaan kaikissa tapauksissa. Ja huono käytös. Pahan puhuminen.

Ei auta vaikka kuinka olisi oppiarvoja ja kirjahyllyjä jos käytöksesi ja olemuksesi on vastenmielinen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän kahdeksan