Paljonko teillä menee ruokaan rahaa kuukaudessa?
Meillä kaksi aikuista ja 600-700€ menee kuukaudessa, kuulostaa minusta paljolta.
Montako teillä on taloudessa ja paljonko teillä menee?
Kommentit (166)
Yksi ja noin 200€, joskus käy nuori syömässä.
Kuulostaa aika paljolta tuo teidän lasku.
En mä nuukaile, mutta en esim osta leikkeleitä enkä lihaa juustoja tms.
2 aikuista ja samanverran suunnilleen menee ruokaan.
Taloudessa minä, mies ja koira. 400-500€, sisältäen ruoan lisäksi myös pesuaineet, kosmetiikan, talous- ja vessapaperit ym.
No kuulostaa kyllä tosi nuukailulta jos ei voi lihaa, leikkeleitä tai juustoa ostaa. Itsellä menee yksin noin 800-900e. Ulkonasyöminen päälle.
Yksi henkilö ja noin 200-300e nykyisillä hinnoilla. Sisältäen siis kaikki pesutarvikkeet ynnämuut.
Syön tosi monipuolisesti. Varmaan voisi elää alle 200e jos söisi vain halpoja yksinkertaisia ruokia, jotka harvemmin tosin pitävät nälkää.
Vierailija kirjoitti:
Taloudessa minä, mies ja koira. 400-500€, sisältäen ruoan lisäksi myös pesuaineet, kosmetiikan, talous- ja vessapaperit ym.
Jos johonki tähän pyrkis säästämään niin kuulostas jo siedettävältä summalta..
-Ap
Mulla on kaksi teiniä vuoroviikoin eli laskennallisesti meitä on minä ja yksi teini koko ajan. Ruokaan menee 300-400 kuussa, sis. myös päivittäistavaroita ja pesuaineita. Teinit saa yhden lämpimän ruoan koulussa, se tietysti tiputtaa mun kuluja. Itse pärjään tosi vähällä ja töissä on aina omat eväät.
Olen yksinäinen ihminen. Olen vain ylipäänsä vähentänyt ruokailujen määrää päivässä. Saatan ostaa vaikka yhdsen Via-valmisaterian ja syön sen parin leivän kanssa. Pilkon illalla kulhoon paprikaa ja omenoita, tomaattia. Kilohintoja seuraan niistäkin. Kananmunat ostan lähituottajalta, samoin harvoin käyttämäni luomujauhelihan. Suurin säästö tulee ostamatta jätetyistä tuotteista.
400-500 sisältäen käyttötavarat, 2 henkeä. Käytetään keräilyä kerran viikossa, ruoat tehdään itse.
Meillä on hyvä kotivara, jota täydennetään aina tarjousten ym mukaan. Siksi kaikki säilyvämpi, mitä ruoanlaitossa tarvitsee, on aina 20% halvempaa kuin kaupan hyllyssä.
Ei nuukailla muuten yhtään ja syödään tosi laadukkaasti, yksi aikuinen ja kasvava, nälkäinen teini. Menee ehkä 400 kuukaudessa.
Meillä 4 hengen perhe ja tässä kuussa mennyt ruokaan 250e.
Ehkä 700€, kaksi aikuista. Sisältää pesuaineet ja paperit. Ja emme syö valmisruokia vaan itse tehtyä.
Ehkä 350€, yksin asun ja elän. Työpaikalla ei ole mitään ruokailua, syön vain kotona, ja ostan mitä huvittaa.
Mieheni ja minun lisäksi kolme isoa teiniä perheessä ja rahaa menee ruokaan noin 1000-1200 e/kk. Emme syö ulkona kuin hyvin harvoin, mutta syömme hyvin ja monipuolisesti. Summa on ok meille.
Vierailija kirjoitti:
Meillä on hyvä kotivara, jota täydennetään aina tarjousten ym mukaan. Siksi kaikki säilyvämpi, mitä ruoanlaitossa tarvitsee, on aina 20% halvempaa kuin kaupan hyllyssä.
Ei nuukailla muuten yhtään ja syödään tosi laadukkaasti, yksi aikuinen ja kasvava, nälkäinen teini. Menee ehkä 400 kuukaudessa.
Hyvän ja tarkkaan mietityn ruokavaraston merkitys on kyllä valtava jos ruokakuluja haluaa pienentää. Toinen on hävikin minimointi.
Tällä hetkellä huimaa katsoa esim riisin (tuplaantunut käyttämäni pakkauksen ostohetkestä) ja kahvin (nousu 40% ostohetkestä) hintoja. Yksittäisinä noi on todella pieniä juttuja, mutta pienistä virroistahan se säästö tulee.
Meillä on neljän kuukauden kotivara, sellainen yhden neliömetrin ruokakomero. Tuoreessa tavarassa ei säästetä, vihannekset ym aina priimaa.
2 henkeä - noin 400€/kk - sisältää vain ruuat/juomat ei alkoholia.
En seuraa tarkemmin mutta 100-350e. Pääasiassa asun yksin, välillä kaksin.
Kuinka moni täällä vaan arvaa kuinka paljon heillä menee rahaa kuukaudessa vs kuinka moni oikeasti tietää?
Vierailija kirjoitti:
No kuulostaa kyllä tosi nuukailulta jos ei voi lihaa, leikkeleitä tai juustoa ostaa. Itsellä menee yksin noin 800-900e. Ulkonasyöminen päälle.
MISTÄ päättelit, etten VOI ostaa lihaa ja leikkeleitä?
EN halua, koska en syö lihaa, leikkeleet ovat liian isoissa rasioissa, en jaksa jauhaa joka päivä samaa, juusto taas nostaa kolesterolia.
Ostan paljon kasviksia, avokadoja ja muuta, kalaa, kanaa ja kasvisruokia valmiina.
Kaksi aikuista, 2,3,4v lapset.
650€/kk sisältäen ruuat, pesuaineet, talouspaperit, yms eli jonkin verran muutakin kuin pelkkää ruokaa.