Paljonko teillä menee ruokaan rahaa kuukaudessa?
Meillä kaksi aikuista ja 600-700€ menee kuukaudessa, kuulostaa minusta paljolta.
Montako teillä on taloudessa ja paljonko teillä menee?
Kommentit (166)
800 euroa kuussa, sisältäen myös muut ostokset ruokakaupasta, kuten vaipat kahdelle lapselle, pesuaineet sun muut. Lisäksi satunnaista ulkonasyömistä tuon päälle, yleensä kerran viikossa ulkona syödään.
Tai ei varmaan ihan täysin riitä, joten sanotaan 800-900 e kuussa. Kertaostokset kerran viikossa yleensä jotain 180 -250 euroa. Enemmän menee silloin, kun joutuu ostamaan molemmille lapsille vaipat, lastenruokia ja tekemään lisäksi täydennysostoksia, kuten ostamaan jauhoja, kahvia ja pesuaineet sun muut. Jos ei ole mitään täydennysostoksia, niin pääsee halvemmalla. Turha kuitenkin enää haaveilla että viikon eväät saisi alle 150 euron nykyhinnoilla, ennen olisi onnistunut.
Kaksi aikuista ja kaksi alle 2-vuotiasta lasta.
Lapset syö paljon kaupan valmiita vauvan soseita ja vauvapuuroa. Jos tekisi itse soseet ja opettaisi normaalin puuron syöntiin, niin säästäisi jo paljon lasten osalta, mutta nuo on helppoja välipaloja vauvalle ja taaperolle.
Aikuisten osuus (pelkästä) ruuasta on varmaan jotakuinkin 80e/vko. Ennen selvis 50e/vko/hlö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En yhtään tiiä... Jemmaatteko kuitteja vai miten laskette nuo summat?
Meillä ainakin erillinen tili (s-pankki), mihin palkkapäivänä siirretään rahaa ja sitä mukaan kun tarvii ruokaan, vessapaperiin, kahviin yms..
Miksi? Kyllä meillä maksetaan ruokaostokset ihan sieltä omalta tililtä. Miksi niitä rahoja pitäisi siirrellä jollekin erilliselle vessapaperitilille? En ymmärrä.
Ihan vaan kuule sen takia, että saadaan ruokaostoksista bonuksia, ja paljo helpompi sinne siirtää samassa taloudessa asuvien rahaa niin menee ruokakulut puoliksi. Typerää maksaa normitililtä ja menettää hyvät boonukset.. Sekä jos maksettas normitililtä niin ruokakustannukset olisivat varmasti paljon isommat.
Oookei... Kummasti mä olen aina saanut ne hurjat booonukset ihan tolla S-etukortilla vaikkei meillä ole erikseen mitään ruokatiliä. Se maksaa kumpi on ensin kassalla.
Sinkkutalous ja noin pari sataa menee kuukaudessa kauppaan.
Meillä menee kyllä helposti tonni kuussa. Kaksi aikuista ja kaksi päiväkoti-ikäistä lasta. Ruokakauppaan 800€ ja ravintolaan 200€
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä ainakin erillinen tili (s-pankki), mihin palkkapäivänä siirretään rahaa ja sitä mukaan kun tarvii ruokaan, vessapaperiin, kahviin yms..
Miksi? Kyllä meillä maksetaan ruokaostokset ihan sieltä omalta tililtä. Miksi niitä rahoja pitäisi siirrellä jollekin erilliselle vessapaperitilille? En ymmärrä.
Ihan vaan kuule sen takia, että saadaan ruokaostoksista bonuksia, ja paljo helpompi sinne siirtää samassa taloudessa asuvien rahaa niin menee ruokakulut puoliksi. Typerää maksaa normitililtä ja menettää hyvät boonukset.. Sekä jos maksettas normitililtä niin ruokakustannukset olisivat varmasti paljon isommat.
Oookei... Kummasti mä olen aina saanut ne hurjat booonukset ihan tolla S-etukortilla vaikkei meillä ole erikseen mitään ruokatiliä. Se maksaa kumpi on ensin kassalla.
Siitä saa maksutapaetua kun maksaa s-tililtä. Ja meillä ei kummallakaan ollut omaa s-tiliä, koska saatiin paremmat lainaehdot muualta. Niin sen takia avattiin yhteinen s-tili ja maksetaan sieltä. Tulee myös havainnoitua yhteisiä menoja tarkemmin, kun sinne pitää ne erikseen siirtää. Oikein toimiva systeemi. Ja aika yleinenkin, en tiedä miksi sinua niin kummeksuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Onko teillä kaikilla eväät ja ilmaiset kahvit työpaikoilla? Ulkona ei syödä ja kahviloissa ei käydä?
Töissä rekassa kahvinkeitin ja mikro, sitä myöten omat eväät. Ravintoloissa ei tykätä käydä paljoa.
Vierailija kirjoitti:
Onko teillä kaikilla eväät ja ilmaiset kahvit työpaikoilla? Ulkona ei syödä ja kahviloissa ei käydä?
Joo, ei tänne saa vastata, jos työpaikkaruokailemassa käy tai käy Jungle Juice Barissa kuntosalin jälkeen. Jos myöntäisin, että menee jo kahvitteluun työpaikalla 80 euroa kuussa, niin alapeukkuja satelisi.
Vierailija kirjoitti:
Minä syön kaikki ateriat ja kahvit kotona. En syö ulkona ja hyvin hyvin harvoin käyn kahvilassa ja silloinkin otan vain kahvin. Syön kahdesti päivässä enkä syö välipaloja.
Vierailija kirjoitti:
Maksan aina kortilla. Silloin on helppo ynnätä kuun lopussa verkkopankissa ostot.
Vierailija kirjoitti:
Eväät töissä ja ilmaiset kahvit. Ravintolaan tai kahvilaan fiiliksen mukaan (kesällä enemmän) noin 100€/kk.
Menee n. 650-700 euroa, taloudessa minä ja urheileva teinipoika joka syö yli 2 kertaa enemmän kuin minä. Nuori käy usein kotona myös lounaalla (lyhyt matka kotiin, kouluruoka joskus ravintoköyhää ja pari kertaa loppunut keskenkin; täällä evät päättäjät halua laittaa rahaa laadukkaisiin koululounaisiin). Summa sisältää paperit, saippuat ym. Kohta menee luultavasti n. 800 euroa kun hinnat vielä tästä nousevat.
Vierailija kirjoitti:
60-120 e, olen pärjännyt 30 e llakin kk. Ihan ok.
Miten onnistuu?
Perusrunko:
9.00 Aaamulla kaurapuuro siemenillä marjoilla, maitokahvi
12.00 Päivällinen kupillinen Rahkaa, kasviksia, oliiviöljyä ja omenaviinietikka (aina kasvisten kanssa) ja kananmuna, pannari
Klo 15.00 Kupillinen rahkaa, nuudelikasviksia ja kahvi ja pulla/keksi, vihreä tee
18.00 Kupillinen kasviksia rahkalla ja riisiä/spagettia Tonnikalaa, kalapuikkoja, kahvi
21.00 Puuro marjoilla ja hillolla ja maitoa, kahvi.
Mausteina: merisuola oregani, curry, kurkuma ja mustapippuri.
Kasvikset kattavat vihreät, paprika, porkkana punajuuri, sipuli, omena, tomaatti, kurkut jne. Näitä pilkotaan puoli kipollista, ja ripotellaan sekaan nuudelia, karahiutaleita
Siemenet: chia, aurkukka, kurkku, sesam...(kestävät 2 -3 kk)
Öljyä aina pääruuissa, omenaviinietikkaa myös.
Vain puhtaita ruokia ilman prosessia, ilman keittämistä (vitamiinit säilyy!)
ja alhaiset ruokakustannukset!
Tokmannilta haen suklaat ja keksit, jos tarvii vieraille.
Vierailija kirjoitti:
800 euroa kuussa, sisältäen myös muut ostokset ruokakaupasta, kuten vaipat kahdelle lapselle, pesuaineet sun muut. Lisäksi satunnaista ulkonasyömistä tuon päälle, yleensä kerran viikossa ulkona syödään.
Tai ei varmaan ihan täysin riitä, joten sanotaan 800-900 e kuussa. Kertaostokset kerran viikossa yleensä jotain 180 -250 euroa. Enemmän menee silloin, kun joutuu ostamaan molemmille lapsille vaipat, lastenruokia ja tekemään lisäksi täydennysostoksia, kuten ostamaan jauhoja, kahvia ja pesuaineet sun muut. Jos ei ole mitään täydennysostoksia, niin pääsee halvemmalla. Turha kuitenkin enää haaveilla että viikon eväät saisi alle 150 euron nykyhinnoilla, ennen olisi onnistunut.
Kaksi aikuista ja kaksi alle 2-vuotiasta lasta.
Lapset syö paljon kaupan valmiita vauvan soseita ja vauvapuuroa. Jos tekisi itse soseet ja opettaisi normaalin puuron syöntiin, niin säästäisi jo paljon lasten osalta, mutta nuo on helppoja välipaloja vauvalle ja taaperolle.
Aikuisten osuus (pelkästä) ruuasta on varmaan jotakuinkin 80e/vko. Ennen selvis 50e/vko/hlö.
Hyvin saa viikon ruoat alle 150e.
Meillä myös 2 lasta ja koko kuukauden ruokabudjetti on 300e.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten onnistuu?
Perusrunko:
12.00 Päivällinen kupillinen Rahkaa, kasviksia, oliiviöljyä ja omenaviinietikka (aina kasvisten kanssa) ja kananmuna, pannari
Klo 15.00 Kupillinen rahkaa, nuudelikasviksia ja kahvi ja pulla/keksi, vihreä tee
18.00 Kupillinen kasviksia rahkalla ja riisiä/spagettia Tonnikalaa, kalapuikkoja, kahvi
Kasvikset kattavat vihreät, paprika, porkkana punajuuri, sipuli, omena, tomaatti, kurkut jne. Näitä pilkotaan puoli kipollista, ja ripotellaan sekaan nuudelia, karahiutaleita
Mä en kyllä saa tuohon summaan mahtumaan riittävästi kasviksia ja sitten vielä siemeniä, laadukasta öljyä jne. Mistä ostat vihannekset? Ja marjat varmaan olet itse poiminut ennakkoon tai saat jostain?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten onnistuu?
Perusrunko:
Jatkan: ruuanlaittamiseen näin ei mene sähköä paljoa. Vitamiinit maksimissaan ja kun vaan silppuaa eivät rasita hampaita liikaa.
Happo ja emästasapaino kuntoon.
t: ei edes yskää eikä nuhaa 12-15 vuoteen ollenkaan, ei iho-oireita ei mitään vaivoja. Kävelen päivittäin ja aamuvoikkaan jo sängyssä.150 liikettä jo sängyssä pitkällään venyttelyineen. Tekee nopeasti. Herättää tehokkaasti ja laittaa veren kiertämään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten onnistuu?
Perusrunko:
Mä en kyllä saa tuohon summaan mahtumaan riittävästi kasviksia ja sitten vielä siemeniä, laadukasta öljyä jne. Mistä ostat vihannekset? Ja marjat varmaan olet itse poiminut ennakkoon tai saat jostain?
Ostan punaisia ja ostan yhden puskan vihreää ja toisenkin puskan ja lisään siihen rahkarakeita, minitomaattia silppuna, sipulia pikottuna, porkkanan puolikkaan, kurkkua ja punajuurta silputtuna. Eli yhteen kipolliseen menee montaa halpaa kasvista = tulee kipollinen ja sitten loraus öjyä ja korkill omenaviinietikkaa ja siemeniä.
Ostat vaan aina edullisimmat kasvikset. Mulla onnistuu. Mulla on mahan kokoinen kippo ja täytän sen joka päivä noin monesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten onnistuu?
Perusrunko:
Jatkan: ruuanlaittamiseen näin ei mene sähköä paljoa. Vitamiinit maksimissaan ja kun vaan silppuaa eivät rasita hampaita liikaa.
Happo ja emästasapaino kuntoon.
t: ei edes yskää eikä nuhaa 12-15 vuoteen ollenkaan, ei iho-oireita ei mitään vaivoja. Kävelen päivittäin ja aamuvoikkaan jo sängyssä.150 liikettä jo sängyssä pitkällään venyttelyineen. Tekee nopeasti. Herättää tehokkaasti ja laittaa veren kiertämään.
Kerron nämä niksit kaikille koska jotain minä teen oikein koska näin terveenä ja hyvinvoivana näin kauan, ei koronakaan tarttunut vaikka sunlightilla , käsineillä ja maskilla ei hysterisoiden menty.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten onnistuu?
Perusrunko:
Marjja ostan toriltä, puuroon ripautan hyppysellisen. Erilaisia vaihtelen. Yksi rove kestää kauan.
Olen huomannut että juuri mahan kokoinen kippo on paras, eli semmonen kämmenen mentävä, ei tule ahdettuun liikaa. Sama kaurapuurossa.
Yksi neitsytoliivipullo riittää mulla koko kk jopa 2 jos syön suklaata/pähkinää ohella. Omenaviiniä laitetaan vaan annokseen korkillinen, eli kestää koko kk ja toistakin.