Epämiellyttävin kotityö. Mulle ostosten laitto kaappeihin. Numero kaksi on astianpesukoneen tyhjentäminen ja numero kolme pyykkien pois ottaminen koneesta.
Kommentit (91)
Uunin pesu ja uunin taustan putsaus. Likaista ja aikaa vievää hommaa eikä lopputulos ole koskaan mikään wau.
Jääkaapin taustan siivoaminen, koska olen 154cm eli en pärjää yksin. Kenet pyydän kylään sitä varten? Ei ole innokkaita avustajia.
Ikkunanpesu. Hirveää säätämistä, kun huonekaluja pitää siirtää ja jaloissa pyörii imuri, ämpäri, ikkunalasta, rätti ja pyyhe. Jakkarankin tarvitsen. Ehkä tuo on sittenkin se kamalin homma, kun tarkemmin mietin.
Pölyjen pyyhkiminen. Inhoan tavaroiden siirtelyä sellaisen pikkupiiperryksen takia. Pitäisiköhän aloittaa swifferointi?
Seksi vaimon kanssa.
Hänellä on nykyään tatuointeja ja ylipainoa (177/65).
Kumpaakaan ei ollut silloin kun lupasin rakastaa niin myötä kuin vastamäessä...
Vierailija kirjoitti:
Inhoan jääkaapin pesua. Joka kerta kun sen teen, sovin itseni kanssa, että teen kerran viikossa. En sitten kuitenkaan tee, pikemminkin kerran kuukaudessa. Meillä on 6-henkinen perhe, joka sotkee. Ärsyttää kun teinit ei tee oikein mitään. Saa uhkailla, lahjoa ja kiristää, että ne saa edes imuroimaan omat huoneensa ja pyyhkimään pölyt, välillä tyhjentävät tiskikonetta. Meillä juuri tässä eräänä päivänä lukiolainen piti mykkäkoulua, kun sanoin, etten tee ruokaa ennenkuin paistinpannu ja kattila on tiskattu, tiskipöytä pyyhitty asian mukaisesti ja roskapussi viety ulos. Siis huom, minä olin töissä koko viikon ja koululaiset syyslomalla.
Miten jääkaappi vaatii pesua noin usein? Kerran kuussakin on mielestäni usein. Onko teillä jotain erityistä, mikä sotkee kaapin? Voisiko siihen saada parannusta, jottei tavitse pestä noin usein? Onko niin, etteivät perheenjäsenet siivoa omia sotkujaan? Jos jääkaappiin tulee jotain sotkua, niin sotkijan pitäisi välittömästi puhdistaa sotkunsa.
Jääkaapin pesu on myös oma inhokkini.
Minä ymmärrän aloittajaa. Inhoan tiskikoneen tyhjentämistä ja ostosten kaappiin laittamista yli kaiken! Enkä edes käsitä miksi. Lattiakaivot ja muut ei ole sen rinnalla mitään. Jotenkin ahdistun monen pienen tavaran käsittelystä ja esim. astioiden kilinästä. Yyh.
Minä tykkään pestä astiat käsin:). Aikaa ajatella ja työ menee siinä sivussa.
Imurointi on kyllä hankalaa pienessä asunnossa. Pölyjä saisi pyyhkiä joka päivä (kaukolämpö ja ilmastointi), siihen kyllästyy.
Lattiakaivot on mun inhokki.
Imurointi. Johtuu tosin varmaan siitä että imuri on niin surkea. Pitäisi kai ostaa uusi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Inhoan jääkaapin pesua. Joka kerta kun sen teen, sovin itseni kanssa, että teen kerran viikossa. En sitten kuitenkaan tee, pikemminkin kerran kuukaudessa. Meillä on 6-henkinen perhe, joka sotkee. Ärsyttää kun teinit ei tee oikein mitään. Saa uhkailla, lahjoa ja kiristää, että ne saa edes imuroimaan omat huoneensa ja pyyhkimään pölyt, välillä tyhjentävät tiskikonetta. Meillä juuri tässä eräänä päivänä lukiolainen piti mykkäkoulua, kun sanoin, etten tee ruokaa ennenkuin paistinpannu ja kattila on tiskattu, tiskipöytä pyyhitty asian mukaisesti ja roskapussi viety ulos. Siis huom, minä olin töissä koko viikon ja koululaiset syyslomalla.
Miten jääkaappi vaatii pesua noin usein? Kerran kuussakin on mielestäni usein. Onko teillä jotain erityistä, mikä sotkee kaapin? Voisiko siihen saada parannusta, jottei tavitse pestä noin usein? Onko niin, etteivät perheenjäsenet siivoa omia sotkujaan? Jos jääkaappiin tulee jotain sotkua, niin sotkijan pitäisi välittömästi puhdistaa sotkunsa.
Jääkaapin pesu on myös oma inhokkini.
En ole sama, mutta meillä myös iso perhe. Vaikka teen vain osa-aikatyötä klo 8-12, hommaa tuntuu kotona olevan loputtomasti. Pyykkiä pestään 2-3 koneellista joka päivä. Mutta lapset osallistuu, paitsi ei tietysti nuorimmainen 3 v. Jääkaapin pesu on todella inhottavaa. Aina sinne vihanneslokeroon joku työntää pieniä paloja, jotka alkaa hapantua, siis pätkä tuorekurkkua tai paprikaa. Lapset ottaa jukurttia litran tölkistä ja aina jää valumaan jotain pitkin tölkkiä ja siitä jääkaappiin sattumia. Meillä kaadellaan sinne tavaraa, siis viimeksi löytyi jääkaappia pestessä takaseinään kiinni jäätyneitä puolukoita, joita ei tahtonut saada millään irti jäästä. Toinen alituisesti likainen kohta kotona on roskakaappi. Joo, on eri ikäisiä lapsia sotkemassa mutta silti ärsyttävää. Purkat menee ohi pussin ja littaantuu kaappiin, ihan täyteen roskikseen työnnetään vielä kaiken muun päälle jotain jätettä. Kahvinporoja on aina kaapissa, roskiskaapin ovi myös on jatkuvasti tahmainen. Jääkaapin ja roskiskaapin siistinä pitäminen tuntuu olevan meidän perheelle mahdotonta.
Vierailija kirjoitti:
Imurointi
Suihkun siivous
Vessan pesu
Vessan pesu on mun yksi suosikkeja.
En tiedä mitään niin kamalaa kuin imurointi.
Ukko40 kirjoitti:
Seksi vaimon kanssa.
Hänellä on nykyään tatuointeja ja ylipainoa (177/65).
Kumpaakaan ei ollut silloin kun lupasin rakastaa niin myötä kuin vastamäessä...
Huono yritys. Olisit laittanut rouvalle 15cm vähemmän pituutta niin oltais päästy edes normaalipainon ylärajoille.
Paremmat provoilut ens kerralla, jooko.
Onpa avaaja onnistunut hyvin listaamaan nuo raskaimmat ja eniten aikaa vievät kotityöt inhokkilistalleen. Niissähän menee ihan koko päivä, tai ainakin 3x5 minuuttia eli 15 minuuttia!
Minun inhokkini on ulkohuussin alusen tyhjennys jatkokäsittelyineen.
Ruokakaupassa käynti, Siksi en enää siellä käy, vaan tilaan ruuat kotiin.
Inhokit:
Tiskikoneen tyhjennys (vaikka oikeasti on tosi nopea alle 10minuutin homma)
Puhtaiden pyykkien (erityisesti vaatteet) viikkaaminen ja asettelu kaappiin.
Irtosälän järjestäminen.
Pölyjen pyyhkiminen.
Tykkään:
Tiskikoneen täyttö.
Pyykinpesu ja pyykkien kuivumaan laittaminen.
Vessan peseminen.
Vierailija kirjoitti:
Ruokakaupassa käynti, Siksi en enää siellä käy, vaan tilaan ruuat kotiin.
Ruuat kotiin on luksusta kun joku kantaa ne sulle siihen eteiseen. Ihanaa.
Mua ei haittaa se kauppaan meneminen ja tuotteiden valitseminen, mutta sitten se niiden ostoskassien pakkaaminen kassalla ja raijaaminen autoon ja sisälle kotiin. En jaksa!
Ja mulla on sentään auto.
Vierailija kirjoitti:
Imurointi! Voi että minä inhoan sitä! Kolhin nilkkani sillä pömpelillä joka hiivatin kerta. Laitetta saa kiskoa perässä ja sitten kun kunnolla nykäisee, niin se osuu nilkkoihin. Imua saa olla jatkuvasti säätämässä, milloin se on liian kova ja tarttuu mattoon kiinni ja vetää ne mutturalle ja milloin liian pieni, eikä eteisen lattialle kantautuneet pikkukivet lähde millään imun mukana imurin syövereihin. Johto ei koskaan, siis koskaan, mene kerralla imuriin takaisin, vaan sitä pitää kiskoa uudestaan vähän tai enemmän pois, että kela alkaa rullata sitä uudelleen sisään. Meillä on myös yksi ovi sellainen, että kun imuroidessa johto joutuu sen alle, niin se jää siihen jumiin. Argh. Loppuhuipennukseksi imurista on varrenpidike mennyt rikki, ja jotta varsi pysyisi paikallaan imurissa kiinni kun asetat sen säilytyspaikkaan imuroinnin jälkeen, se täyttää asetella millin tarkasti. Tai muuten komerosta kuuluu kahden minuutin jälkeen kauhea rösähdys, kun paikalleen aseteltu varsi ponnahtaa irti. Vihaan imuria ja imurointia sydämeni pohjasta.
Sama täällä! Imuri tarttuu vetäessä matonreunoihin tai kaapinkulmiin ja kääntyy väärinpäin kuin jokin avuton koppakuoriainen. Tai letku menee niin mutkalle, että imu loppuu. Oma imurini on vielä jotenkin järjettömästi suunniteltu niin, että ne putken osat eivät ole kiinni toisissaan millään lukituksella. Kun imuroi mattoa vetämällä eikä työntämällä, niin ne irtoavat toisistaan, suutin putkesta ja putki letkusta. Kauhea rämähdys kun putki putoaa lattialle ja käteen jää vain letku.
Minulla kanssa ikkunoiden pesu. Pesen ne vain kerran vuodessa pitkin hampain, vaikka pitäisi varmaan 3-4 kertaa vuodessa pestä. Jostain syystä taas nautin suuresti vessojen hinkkaamisesta :D
Imurointi.
Silittäminen.
Tavaroiden jatkuva järjestäminen muiden jäljiltä.