Epämiellyttävin kotityö. Mulle ostosten laitto kaappeihin. Numero kaksi on astianpesukoneen tyhjentäminen ja numero kolme pyykkien pois ottaminen koneesta.
Kommentit (91)
Kenkien siivoaminen kaappiin eteisessä eli eteisen siistinä pitäminen ja robotti-imurin roskasäiliön tyhjentäminen (for real 😂)
Tiskikoneen tyhjennys
Puhtaiden pyykkien viikkaus
Jääkaapin siivous
Pyykkihuolto, kokonaisuudessaan. Pyykkien lahittelu, sopiva ajoitus pesuohjelmalle, pyykkoen ripustaminen kuivumaan ja kaappiin viikkaus. Turhauttava ja pitkä prosessi, erityisesti pienessä asunnossa.
Inhoan jääkaapin pesua. Joka kerta kun sen teen, sovin itseni kanssa, että teen kerran viikossa. En sitten kuitenkaan tee, pikemminkin kerran kuukaudessa. Meillä on 6-henkinen perhe, joka sotkee. Ärsyttää kun teinit ei tee oikein mitään. Saa uhkailla, lahjoa ja kiristää, että ne saa edes imuroimaan omat huoneensa ja pyyhkimään pölyt, välillä tyhjentävät tiskikonetta. Meillä juuri tässä eräänä päivänä lukiolainen piti mykkäkoulua, kun sanoin, etten tee ruokaa ennenkuin paistinpannu ja kattila on tiskattu, tiskipöytä pyyhitty asian mukaisesti ja roskapussi viety ulos. Siis huom, minä olin töissä koko viikon ja koululaiset syyslomalla.
Pölyjen pyyhkiminen ja ikkunanapesu ei innosta, kaikki muu sujuu
Perunoiden keittäminen
Pyykin laittaminen kuivumaan
Pakkaaminen
Ikkunanpesu, pölyjen pyyhkiminen ja silitys.
Kaupassa käynti ja ruuanlaitto.
T: Kahden paljon syövän pojan autoton yh.
Mikroaaltouunin pesu
Uunin pesu
Jääkaapin puhdistus
Eli kaikki tuollaiset umpinaisten melko pienten kopperoiden siivoukset. Esim lattia tai kaappien ovet on paljon helpompi.
Tiskaaminen ehdottomasti. Onneksi löysin miehen joka viihtyy keittiössä ja hän hoitaa meillä keittiöhommat ruuanlaitosta tiskaamiseen. Asumme yksiössä ja keittiö on niin pieni ettei sinne tiskikonetta tungeta. Itse tykkään taas kaikista muista kotitöistä ja pyykkääminen, vessan pesu ja vaikkapa imurointi on minulle vain rentouttavaa puuhastelua.
Ruuanlaitto (onneksi puoliso tekee useimmiten)
Imurointi (kissa pelkää)
Lakanoiden vaihto (kissa TODELLAKIN osallistuu) tosin tämä menee välillä siihen että ei voi kuin vedet silmissä nauraa
Kaupassa käynti, imurointi, uunin pesu ja kylppärin pesu on ärsyttävimmät.
Kivointa on pyykkihuolto.
Ni ser alla ut att gilla att tvätta bilen, vaxa med och hålla den/dem i skick, fixa på MC:n, se till att båten är i skick och bottenfärgen dragen samt motorn servad? Samma gäller all annan teknik, inkluderande ICT-lösningar.
Att renovera och göra service på fastigheterna måtte vara rena fröjden, liksom trädfällning, motorsågning och klabbhygge? Utetuppen kanske inte är värd att nämna?
Ingen av dessa saker som typiskt tillfaller män att göra, är av någon anledning nämnda. Kanske det är roligare att tömma utedasset än diskmaskinen? Fan vet då man aldrig tömmer diskmaskinen.
Vierailija kirjoitti:
Ulkohuussin tyhjennys.
Tuo on totta. Meillä on kesämökillä tuo homma. Inhottavaa, haisevaa, raskasta puuhaa.
Astianpesukoneen täyttö ja tyhjennys käy sillä tavalla paremmin, että ajattelee että laitanpa vain esim lautaset paikalleen. Sitten kun on laittanut lautaset, niin on sama nostaa ne lasitkin jne. Tavallaan huijaa itsensä tyhjäämään koneen. Se käy oikeasti tosi nopeasti. Käytän tätä itsensä huijausmetodia monissa muissakin kotitöissä, pyykkihuollossa ja yleisessä järjestelyssä se toimii hyvin. Mutta just imurointi, jossa joutuu ottamaan esille sen rotiskon, tämä ei toimi. Imurointi on munkin inhokki.