En saa nukuttua. Järki lähtee
Nukahdan kyllä illalla. Herään 1-3 tunnin päästä, enkä enää nukahda. Ei edes väsytä yöllä. Päivällä aivan tokkurassa. Miten saan nukuttua yöllä?
Kommentit (67)
Vierailija kirjoitti:
Ulkoilu eli paljon raitista ilmaa.
Entä jos tekee sisätöitä? Irtisanoudutaanko ja ollaan ulkona? Ja mitä siellä tehdään? Seisotaan paikallaan vai liikutaan? Hoidetaanko ihmissuhteet ja kotityöt ulkona? Vai muutetaanko ihan telttaan?
Kuinka monta tuntia per vuorokausi ja kuinka monta kuukautta tai vuotta kokeillaan?
Vierailija kirjoitti:
Onko sulla aamuisin töihin lähtö? Älä ota paineita nukkumaan menosta, mene vasta kun nukuttaa (heti)
Yksi keino jonka oon kuullut usein ja kuulostaa tehokkaalta on että menet aina täsmälleen samaan aikaan nukkumaan ja heräät (aluksi herätys) täsmälleen samaan aikaan. Jatka kunnes alkaa toimimaan vaikkei heti pelittäisikään.
Jos elimistö päättää että nukutaan 3h niin se riittää aniharvalle. Jos ap menisi aina nukuimaan klo 22 ja nousisi ylös aina klo 1, elimistö ei välttämättä tykkäisi siitä.
Aloituksesta pääteltyä, että nykyinen unimäärä ei riitä. Ei elimistö mitään tee säännöllisyydellä jos määrä ja/tai laatu on pielessä.
Vierailija kirjoitti:
kokeile mirtazapin 15mg jaa puoliksi se riittää toimii jopa paremmin kuin isompi
Itse käytän säännöllisesti 3-4mg eli pienen murun mitä tuosta saa paloiteltua. Silti tulee öitä, jolloin se ei auta vaan nukkuu katkonaisesti. Mutta jos on noi paha jumi unessa, mitä aloittaja kertoo, niin olisi suotavaa hakea siihen jotain apuja. Mirtazapinin voi jättää koska haluaa, eikä siitä isompaa haittaa ole.
Vierailija kirjoitti:
Joo, just katoin kiinalaisen lääkärin jutun yöheräämisistä. Siinä ole se, että elimistö herättää, koska on nälkä jo alkamassa.
Kyllä tunnistin tämän, ite syön illalla liian vähän ja het yhden-kahden aikaan herään. Ajattelin nyt muuttaa vähän ruokailutapoja ja syödä iltapalaa myöhemmin ja lisätä' siinä hiilareita ja proteiinia, luulen että niitä menee liian vähän.
TÄMÄ on niin totta, niin totta!
Aloin itse heräilemään aamuyöstä. Sitten näin instassa kiinalaisen lääkärin neuvon, ja nyt nukun aamuun saakka. Siirsin ilatruokaa kuuteen ja iltapalan puol yhdeksään! EIpä tarvii heräillä aamuyöstä enää!
Itsekin heräisin parin tunnin unien jälkeen jos söisin 6mg melatoniinia. Jo 3mg aiheuttaa jatkuvaa heräilyä ja nousemista aamuyöllä.
Hyvä tietää melatoniinista. Jätän sen pois. Sen toiveessa syönyt että auttaisi mutta kun ei auta ja voi haitata niin sama jättää pois.
Näinhän se menee että koska Te olette kuka olette, muiden kuuluu toimia kuten Te haluatte.