Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

En saa nukuttua. Järki lähtee

Vierailija
26.10.2022 |

Nukahdan kyllä illalla. Herään 1-3 tunnin päästä, enkä enää nukahda. Ei edes väsytä yöllä. Päivällä aivan tokkurassa. Miten saan nukuttua yöllä?

Kommentit (67)

Vierailija
41/67 |
26.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamuyön heräily on normaalia joillakin ikääntyessä, kulkee suvussa.

Vierailija
42/67 |
26.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene myöhemmin nukkumaan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/67 |
26.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla on luolamiesgeenit. Heräät yöllä vahtimaan tulta.

Entä jos et tarvitsekaan sen enempää unta? Jotkut pärjäävät luonnostaan 4 tunnin unilla.

Vierailija
44/67 |
26.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lyrica.

Vierailija
45/67 |
26.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sulla on luolamiesgeenit. Heräät yöllä vahtimaan tulta.

Entä jos et tarvitsekaan sen enempää unta? Jotkut pärjäävät luonnostaan 4 tunnin unilla.

4 tunnilla pärjäänkin hyvin jo päivän mutta en jatkuvasti enkä alle 2h unilla.

En juo kahvia klo 16 jälkeen enkä teetä tai kolajuomia ollenkaan.

Perinnöllistä on varmasti huonosti nukkuminen mutta tämä on nyt muuttunut yhtäkkiä. Itse sanoisin että syynä on jompi kumpi tai molemmat verenpainelääkkeet.

Jos kyse on näistä niin onkohan vain alkuoireita kun 2 uutta lääkettä vai pitäisiköhän niitä vaihtaa? Pitääkö lääkäri hulluna kun muuten sopivat hyvin?

Vierailija
46/67 |
26.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lyrica.

No tätä ei ole vielä ollutkaan. Miten joku väsyttävä allergialääke? Uskaltaako esim sedixiä ottaa muun lääkityksen kanssa?

Vierailija
47/67 |
26.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uniongelmaisille suosittelen kofeiinin lopettamista kokonaan. Korjaa unet lopulta ihan eri sfääreihin. Ei ihmiset tiedäkään miten iso vaikutuskofeiinilla voi olla.

Vierailija
48/67 |
26.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulenpa että melatoniini ei auta. Ja unilääkkeillä sivuvaikutuksia. Miten olisi Atarax? Oikeestaan väsyttävä allergialääke ja voidaan jopa määrätä ahdistuneisuuteen.

Vierailija
49/67 |
26.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saako ataraxia ilman reseptiä? Onko muuta vastaavaa ilman reseptiä saatavaa väsyttävää allergialääkettä?

Vierailija
50/67 |
27.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime yönä nukuin klo 00-2.30. Loppuyön olin täysin hereillä. Rauhaton olo, ei väsyttänyt yhtään. Luin, otin lisää lääkettä, kuuntelin pari rentoutusta ja tuon minkkisen unihypnoosin oli miellyttävä, mutta eipä nukuttanut.

Vierailija
51/67 |
27.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kofeiini kokonaan pois.

Vierailija
52/67 |
27.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos uni ei tule kohtuullisesti tai on yhtä heräilyä, en edes yritä nukkua ennen seuraavaa iltaa, jolloin nukahdan yleensä samantien enkä herää. Toisinaan menee pidempi pätkä vain joka toisen yön nukkumisella mutta se on huomattavasti siedettävämpää kuin muutama tunti useilla herätyksillä säestettynä joka yö.

Pyrin myös olemaan ottamatta stressiä asiasta ja olemaan miettimättä liikaa.

Vierailija
53/67 |
27.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin ollut 13 vuotta  3 aluksi pienen lapsen yksinhuoltaja , tehnyt vapaaehtoistyötä ja olin luottamustoimissa. Työnantaja järjesti minulle 3 työtä ja minun olisi pitänyt olla usein samaan aikaan  ainakin kahdessa paikassa palavereissa ym. Silloin ei ollut Teamseja. Aloin yöllä murehtia, mihin menen, kun kahtia en voi jakautua ja unet vähentyivät aika nopeasti noin kahteen tuntiin per yö. Olin tosiaan tulla hulluksi, mutta joka aamu pakotin itseni työhön, laihduin 8 kiloa ja työpaikassani, jossa oli sairaanhoitajia ja perushoitajia, vain yksi ihminen huomasi, etten ole kunnossa. Lopulta pääsin ensin terveyskeskukseen muutamaksi yöksi, mutta en sielläkään saanut unta. Sitten pääsin /hakeuduin psykiatriseen sairaalaan suljetulle osastolle, söin Pameja kuin leipää, yöksi vielä Tenoxia. Diagnoosi oli burn out, masennus  ja ahdistus. Pikkuhiljaa unet palautuivat , mutta kyllä se 2 kuukauden osastohoidon vaati. Esimieheni kutsuttiin nuhdeltavaksi sairaalaan siitä, että työmäärässä ei ollut mitään tolkkua.  Melkein vuosi meni kaikkinensa. Pitkitin liikaa hoitoon hakeutumista. Ilmeni, että minulla ei ole taipumusta addiktioihin, joten saatoin jättää Pamit ja muut lääkkeet helposti pois, vaikka olin syönyt niitä pitkään sairaalassa ja sitten vielä kotona. Kärsin myös posttraumaattisesta stressihäiriöstä , joka puhkeaa esim.lukiessani perhesurmista ( minusta oli vähällä tulla uhri) ja silloin unettomuus palaa ja aamulla ruokailu tökkii pahasti.  Tulen kuitenkin toimeen sen kanssa ilman lääkitystä. 

Kannattaa tutkia, ettei unettomuuden aiheuttajana ole masennus

Vierailija
54/67 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten saa aivot sammutettua? Siis että saisi nukuttua niin ettei ajattelisi niin paljoa?

Niissä tuntuu käyvän kova kuhina. Aivosumua ja sellaista asioiden toistoa. Ei saa mitään aikaiseksi. Unohtelen asioita ja ne saattaa tulla uniin ja herättää yöllä murehtimaan. Jäänyt Koronasta vaikkei silloin ollut edes pahoja oireita.

55/67 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kofeiini kokonaan pois.

Aivan. Ihan sairasta jokapäiväinen kofeiinin ryystäminen. Ihan narkkimeininkiä jos sitä ei saa jo heti aamusta. Hävetkää. Ja valvokaa.

Vierailija
56/67 |
04.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä sitten ole mukavaa tämä.

Vierailija
57/67 |
04.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Painopeitto oikeasti auttaa! Mun uneni on syvempää painopeiton alla, enkä pyöri kylkeä kääntäen jatkuvasti.

Vierailija
58/67 |
14.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus hyvin tai huonosti ja joskus hyvinhuonosti.

Vierailija
59/67 |
14.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Painopeitto oikeasti auttaa! Mun uneni on syvempää painopeiton alla, enkä pyöri kylkeä kääntäen jatkuvasti.

Painopeitto?Mikä se on ???

Vierailija
60/67 |
14.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Painopeitto?Mikä se on ???

Painava peitto. Niissä on sisällä rakeita. Käsityöläiset askartelevat itse tuollaisen.

Itseä se ahdisti. Pystyn nukkumaan kahden peiton alla tai pelkällä pussilakanalla ilman ongelmia, mutta painopeitto häiritsi aidosti. En tiedä pyörinkö luonnostani unissani vai onko se vain puhdas mieltymys, että tämä ei toimi.